LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eindafrekening nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
frikko
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 dec 2005 22:14

eindafrekening nuon

Ongelezen bericht door frikko »

hallo allemaal
graag even advies op de volgende vraag: een kennis van mij heeft een eindafrekening gehad van nuon en moet 5000 euro betalen tevens is zijn voorschotbedrag verhoogt naar 350 euro...naar zeggen van deze kennis kan deze eindafrekening niet kloppen. Wat kan mijn kennis doen om zijn gelijk te bewijzen??? moet hier even bij vertellen dat de eindstand een schatting is van nuon, en mijn ervaring is dat als er eenmaal een schatting is gedaan je te laat bent met het insturen van je eindstanden en het vrijwel onmogelijk is hier tegen te "protesteren". weten jullie raad??

alvast bedankt voor jullie advies :?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: eindafrekening nuon

Ongelezen bericht door puma73 »

De meest simpele oplossing is om de vorige eindafrekening te nemen, de eindstanden op die afrekening vergelijken met de beginstanden van deze afrekening. Daarna de eindstanden van deze afrekeing bekijken.

Kloppen deze dan zal er weinig anders op zitten dan te betalen.

Mogelijk heeft men nog meer afrekeningen die men kan vergelijken en mocht het verbruik deze periode aanzienlijk verhoogd zijn zonder wijziging in de verbruiksapparaten contact opnemen met de leverancier, mogelijk kloppen de meters niet of is er een ander probleem.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: eindafrekening nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Mogelijkheden zijn:

-1- Uw meterstanden zijn niet goed opgenomen
-2- Als dit een op schatting berust en U geen meterstanden hebt doorgegeven dien dan bezwaar in bij de DTe of SGC

Chanmaster

http://www.dte.nl

of

http://www.sgc.nl

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: eindafrekening nuon

Ongelezen bericht door jimmie »

Frikko: wat voor eindafrekening is het? is het een rekening vanwege verhuizing, overstap naar een andere leverancier, of beeindiging contract? of is er niks veranderd en is het een jaarafrekening en geen eindafrekening?

Ik zou allereerst eens met nuon gaan praten, ga vooral niet meteen het advies van chanmaster volgen. Mijn ervaring is namelijk dat over het algemeen dat soort rekeningen wel hersteld worden, mits je natuurlijk maar wel de correcte standen hebt (of kunt aantonen dat ze niet kunnen kloppen, bijvoorbeeld omdat de huidige standen veel lager zijn dan die op de afrekening).

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: eindafrekening nuon

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik vind jou advies prima Jimmie, maar alvorens te gaan prsten kun je eerst een aantal mogelijkheden uitsluiten door meterstanden te controleren op correctheid.

En inderdaad niet al te veel aantrekken van chanmaster die heeft aandelen DTE en SGC. Oja niet te vergeten aandelen schuldhulpverlening

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: eindafrekening nuon

Ongelezen bericht door jimmie »

Helemaal mee eens, mijn 'praat met nuon' stap was ook bedoeld nadat je het advies van puma73, het controleren van de standen, had opgevolgd.

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: eindafrekening nuon

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Frikko,

Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er bij een bekende van u onduidelijkheid is ontstaan over de eindafrekening en het bij te betalen bedrag.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact op willen nemen met de betreffende persoon om deze toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan het telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: eindafrekening nuon

Ongelezen bericht door puma73 »

Op deze vraag van medewerker zou ik zeker ingaan.

Medewerker heeft al eerder hier problemen opgelost op deze manier.

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: eindafrekening nuon

Ongelezen bericht door themaster »

vind het wel fijn dat medewerker alles wil oplossen hier waarvoor hulde.

maar is het niet van de zotte dat een medewerker in haar eigen tijd problemen moet gaan oplossen omdat haar baas gewoonweg te lam is om wat te doen.

de administratie bij alle energieleveranciers is gewoonweg dieptreurig te noemen.
als ik in mijn bedrijf zo'n boekhouding zou voeren had ik binnen de kortste keren de fiod binnen denk ik zo

waarom gebeurt er van die kanten gewoon niks aan dit soort bedrijven.

1 factuur heeft een nr en dat moet dat nr blijven of ie nu betaald is of niet.

wat doen energiebedrijven (ik praat uit ervaring) die geven je constant een ander nr terijl het schijnbaar om dezelfde rekening gaat.

als je er dan 1 niet gehad hebt en je betaald de volgende zetten ze die op die niet betaalde en dan gaat het fout want het nr van die onbetaalde klopt niet met de betaalde.

bij mij zijn ze 4 mnd aan het rekenen geweest en telkens was het een ander bedrag, 3 man hebben het gedaan want ze kwamen er gewoonweg niet uit.

als ik jan betaal en feb niet en mrt weer wel staat feb open nee dan staat feb en mrt ineens open omdat feb niet betaald is boeken ze mrt daarmaar op.

zou kunnen als het systeem goed werkte maar dat doet het niet.

terwijl er 1 mnd open is is er volgens het systeem 2 mnd openfeb is wel betaald met mrt maar nr komt niet overeen dus die betaling wordt op een zijspoor gezet.

dit heb ik uit betrouwbare bronnen binnen een energiebedrijf, waarom denk je dat het zo'n zooi is allemaal

frikko
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 dec 2005 22:14

Re: eindafrekening nuon

Ongelezen bericht door frikko »

hartelijk bedankt voor jullie reacties op mijn vraag, graag zou ik van mederwerker willen weten hoe ik in contact met hem kan komen, zodat ik het tel.nr van de desbetreffende persoon kan doormailen.....

groetjes frikko

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: eindafrekening nuon

Ongelezen bericht door angel1978 »

frikko,
Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan het telefoonnummer kan achterhalen?
Dit lijkt mij helder genoeg.
Hiermee hoeven geen prive-gegevens te worden afgegeven en kan er toch contact worden opgenomen. Niet vragen naar de bekende weg dus !

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: eindafrekening nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Prive-gegevens verstrekken is hier ook niet aan de orde. Er zijn mensen welke per mail gereageerd hebben en daarbij best wel prive-gegevens prijs gaven maar daar doe ik niets mee. Het gaat daarbij om gegevens welke bijvoorbeeld betrekking hebben op meterstanden, financiële afhandelingen etc. Met prive-gegevens mag ik als zodanig niets doen.
Wel kan het voor komen dat iemand om diens postcode wordt verzocht om de dischtsbijzijnde hulpinstantie te kunnen vermelde maar misbruik van gegevens zou tot gevolg hebben dat ik nog vandaag op straat kom te staan. Daar bedank ik hartelijk voor.

Chanmaster

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: eindafrekening nuon

Ongelezen bericht door puma73 »

@angel1978,

ben ik helemaal met je eens, ga alleen met iemand in zee op die basis, in alle andere gevallen moeten toch privegegevens worden uitgewisseld, al was het alleen maar een e-mailadres en telefoonnummer.

En dat raadt ik iedereen af om dit laatste te doen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: eindafrekening nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Sorry Puma, ik ben duidelijk genoeg geweest en wil helemaal niet meer op de wartaal van U reageren.

Chanmaster

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: eindafrekening nuon

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Frikko,

U vraagt hoe u met mij in contact kunt komen.

U kunt mij het contractrekeningnummer geven van de betreffende persoon, zodat ik op basis daarvan het telefoonnummer kan achterhalen en contact kan opnemen. Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

met vriendelijke groet,


De medewerker

Gesloten