LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso Energie Direct

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
R. eekels
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2006 18:19

Incasso Energie Direct

Ongelezen bericht door R. eekels »

Ben een jaar klant geweest van Energie Direct. Op 18 februari 2005 mijn contract beeindigt en alle rekeningen voldaan. Laatste rekening was 30 euro hoger dan de andere, dus dacht ik de eindafrekening.
helaas, 14 maanden later krijg ik een mail dat ik nog even 83,05 euro moet betalen.
Heb daarop gereageerd dat ik dat wel erg vreemd vond en of men mij de exacte meterstanden van 18 februari 2005 kon tonen.
Na veel problemen kon ik die uit de computer halen en bleken niet geheel overeen te komen.
heb via de NMa en DTe informatie ingewonnen en er is een beleidsmaatregel afgekondigd door DTe dat men als een klant het contratc beeindigd, binnen 8 weken de eindafrekening moet sturen.
Op advoies van Nma een aangetekende brief gezonden en Energie Direct 2 weken de tijd gegeven schriftelijk te reageren.

Ondertussen werd bedrag van mijn rekening gehaald, hetgeen ik heb gestorneerd.

Na anderhalv week geen reactie ontvangen maar wel, jawel een brief van Intrum Justitia een incassoburreau van 98,05 euro, dus 15 euro incassokosten.
Dreigen met rechterlijke en buitenrechterlijke kosten, wil ik niet het risico lopen nog meer te moete n gaan betalen.

Heb dus uiteindelijk dat bedrag aan Itrum Justitia voldaan doch ben het niet eens met gang van zaken.

Een energiebedrijf fat niet eens fatsoenlijk kan communiceren met zij clienten en direct na 14 maanden een incassobureau erop zet vind ik simpelweg A sociaal.

Wat zijn mijn mogelijkheden tegen dit bedrijf om geldterug te kijgen?

Hoor graag van u


R. Eekels Lelystad

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Incasso Energie Direct

Ongelezen bericht door jsp »

Stel Energie Direct schriftelijk in gebreke (blijkbaar heeft u dat al gedaan) en dien, als zij niet reageren of blijven dwarsliggen, een klacht in bij de Stichting Geschillencommissie Consumentenzaken (SGC). Dat kost € 25,00 maar dit bedrag krijgt u terug als u in het gelijk wordt gesteld.

R. eekels
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2006 18:19

Re: Incasso Energie Direct

Ongelezen bericht door R. eekels »

Oke, bedankt ik ga naar de \Geschillen Commissie

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: Incasso Energie Direct

Ongelezen bericht door timefa »

Een typisch voorbeeld van veelvuldig voorkomende ellende met energieleveranciers.

De geschillencommissie is voor u de geijkte weg.

Gesloten