LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Green Choice

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Lomax
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:21

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Lomax »

Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Het kan toch wel schelen, geen 100den euro's dat is waar maar genoeg om het wel te overwegen.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door flepp »

Als het 15 a 20 euro is bij een gemiddeld verbruik dan is het veel,
maar de sores er van kost je meer energie.

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Sunbow »

Het was ook nooit mijn intentie om over te stappen. Sterker in ben er ingeluisd :cry:
Er werd mij verteld dat ik klant zou blijven van Nuon, maar dat greenchoice de facturering voortaan zou doen. Heb ook geen contract van greenchoice gehad; alleen een soort welkomstpakket waarvan ik dus dacht dat het een aardigheidje was wegens opsplitsing van diensten van nuon. Tja dom natuurlijk.

Heb me wel aangemeld bij infofilter en ben sindsdien wel van de telemarketers af (ook veel ellene mee meegamaakt tot de welkomstboodschap van mijn voicemail veranderen in niet zo nette taal).

Nog makkelijker zou zijn als energieleverantie gewoon weer in staatshandn zou i=zijn.

De liberalisering is op hol geslagen en de burgers zijn het slachtoffer.

OttoParts
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2006 01:43

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door OttoParts »

Late reactie helaas, maar ook in Rotterdam West waren medewerkers/colporteurs in opdracht van Green Choice actief begin September onder het mom van "wij komen in opdracht van uw verhuurder" en "wij zijn de hoofdleverancier van Eneco" leuren.
Michel Buip (althans.. dat stond op het papiertje dat hij na veel geharrewar wilde afgeven) maar wij noemen geen namen :D cum suis kwamen fijn huurders lastig vallen onder valse voorwendselen.. afschrift aanwezig, signalement bekend, Eneco en verhuurder ingelicht, diens opgegeven telefoonnummer: 0615850870 (tuut, tuut, tuut tuut tuut niet bereikbaar)
Radar: doe wat aan die wantoestanden!
Een warme douche aan de redactie, en de kleding van de presentatrice.

B.Burger
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2008 19:56

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door B.Burger »

Greenchoice,

Vanavond 31 januari om 19.30 stond een alleraardigste jonge dame aan mijn deur, we zouden net gaan eten. Of we al groene stroom van Nuon hadden? Ja dus, als we dan even een vrijblijvende(??) handtekening zetten bleven we gewoon bij Nuon maar kregen we wel korting. Het gesprek was open, duurde twee minuten maar agf een slecht gevoel toen ze weg liep. We bleven bij Nuon, kregen vanaf nu korting alleen even een vrijblijvende handtekening.....Ze mocht geen informatie achter laten.

dina josins
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2008 20:06

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door dina josins »

Green Choice liegt bij ons in de buurt. Mijn niet zo goed nederlands sprekende buurvrouw werd benaderd door Green Choice. De "dame" hing een verhaal op dat men 12 euro per maand kon besparen bij hen. Wantrouwig door de verhalen van andere mensen uit de buurt, belde mijn buurvrouw mij. De "dame" dacht mij te kunnen overbluffen. Zij beweerde ijskoud dat er geen sprake zou zijn van 2 rekeningen. Dit kan niet want alle energie zal moeten worden doorgevoerd door de Eneco, dus 2 rekeningen. Bovendien beweerde ze dat dit van de overheid kwam en dat dit dus eigenlijk zou moeten. Ik heb de telefoon terug laten geven aan mijn buurvrouw en haar gezegd "Niet doen"De "dame"was zeer beledigd en later hoorde ik dat zij zeer ernstig had aangedrongen en steeds zei dat het moest. Daar ik als vrijwillige hulpverleenster al diverse malen heb moeten helpen met het weer ongedaan maken van dit soort contracten, kan ik gerust zeggen "Niet doen". Men is aan het eind van het jaar weliswaar niet duurder uit, maar 2 maal een voorschot betalen, begrijpen sommige mensen niet en de manier waarop mensen die niet goed nederlands spreken en verstaan overgehaald worden met leugens is schandelijk. Wat ik nog erger vond, dat ik een "heer" zag aanbellen bij mijn 85-jarige dementerende buurvrouw. Ik verzocht hem dat niet te doen en legde uit waarom. (Niet wetend dat hij ook van Green Choice was). Later op de dag, is hij toch gaan bellen. Jammer voor hem, was de dochter van de buurvrouw er en heeft hem afgepoeierd. Ik moet er niet aan denken, wat er gebeurd zou zijn als mevrouw alleen thuis had geweest. Schandalig. ik begrijp niet dat hier niets mee gedaan wordt. er zijn zoveel klachten over diverse energieaanbieders en het lijkt wel of ze zich allemaal op deze manier gedragen. Dina

Derk-Jan
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2008 22:42

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Derk-Jan »

In Ermelo is het ook raak! Er komt een vrouw aan de deur en vraagt aan mijn vader: Bent u bij NUON? Inderdaad. Zegt ze: Dat komt mooi uit, ik ben van Nuon en omdat er zoveel klanten bij de Nuon zijn weggegaan en we blij zijn dat u bent gebleven, mogen we u 6% korting aanbieden. Mag ik uw gegevens? Waarop mijn vader vraagt: Nou, dat is voor het eerst dat de Nuon mij zelf korting aanbiedt. Is dit geen truck? Nee, hoor, zei de mevrouw en ze begon met schrijven. Alle gegevens werden opgenomen en vervolgens werd het duplicaat overhandigd aan mijn vader. Mijn vader hoefde geen handtekening te zetten, waarna mevrouw met vriendelijke groeten vertrok.

Na directe lezing van het contract, bleek dat mijn vader energie-afnemer was geworden van.... GREENCHOICE. Echter zonder dat hij had hoeven tekenen.

Om een lang verhaal kort te maken: hij achter de mevrouw aan en trof haar een paar straten verder aan. Hij eiste het origineel van het contract terug en tot zijn stomme verbazing bleek op dat papier een handtekening te zijn geplaatst, die niet de zijne was!

Dit is dus blijkbaar een praktijk van de colportageteams van Greenchoice.

Tip: bel bij dit soort klachten de Energiekamer in Den Haag.
Telefoon: 070-330 33 30 (zie ook google - energiekamer den haag)

JoAnBella
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2008 21:48

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door JoAnBella »

:arrow: GreenChoice is momenteel zeer actief aan het werven in Friesland, zo lijkt het! De verkoper/promoter aan de deur gebruikte misleidende tactieken, in de trend van 'u blijft bij de Nuon en dit betreft een samenwerking'. De verkoper legitimeerde zich niet! en voordat mijn moeder het wist stond hij al binnen, ze dacht namelijk dat hij de meterstand zou opnemen. Toen dit niet het geval bleek stuurde ze de man naar buiten. Na even praten over de betrouwbaarheid van de Nuon en de samenwerking liet ze de promotor toch binnen. In de vermeende samenwerking met de Nuon heeft mijn moeder toch haar gegevens afgegeven en de handtekening (machtiging) gezet. Ik, haar zoon, heb later (binnen acht dagen) de overeenkomst telefonisch (hoofdkantoor Rotterdam) verbroken. Dit leverde geen probleem op. Toch werd mijn moeder een moment later door de promotor gebeld met de mededeling dat ze niet zomaar haar contract kon verbreken!! Nu ik de berichten hier lees vertrouw ik de zaak niet. Een advies; ga niet in op de verkoop tactiek van deze mensen. Greenchoice staat niet eens bij de eerste drie van de goedkoopste leveranciers! Het lijkt werkelijk helemaal nergens op, schande dat dit mogelijk wordt door de zogenaamde vrije marktwerking :evil: !

Raian
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2008 23:34

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Raian »

Nu in Den Helder, goedgetrainde colporteurs/leugenaars van 'het energiebedrijf'. Welke? Greenchoice, wij leveren de groene stroom aan Nuon, NÙ 0,25 cent goedkoper want dan leveren wij direct aan huis, net als bijna de hele wijk, daarom goedkoper!
Trap er niet in!

priegeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2008 15:57

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door priegeltje »

Ja, ze zijn net geweest, den helder ook..k woon op een flat, ik dacht die is van nuon, zo kwam het op mij over, maar toen ie boven was, gelijk een heel verhaal, dat ze die korting via nUon zouden doen, en voordat je het weet heb je al je gegevens gevraagd, gelukkig was k zo slim om bij de telefoonnummer te vragen waar dit over ging? hij ratelde maar door. ik heb niets getekend, gezegd eerst informatie te willen, ook van nuon zelf. nu ik dit lees ben k wel blij, k zit goed bij het nuon. :lol:
daarbij idd geen legimentatie, niet voorgesteld, dacht ook dat het de meteropnemer was, en daarbij lijkt het alsof het allemaal bij het oude blijft..

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door marinepik »

Nadat ik een jaren veel ellende heb gehad met EnergieDirect ben ik 2 jaar geleden overgestapt naar Greenchoice en wat is dat een verademing geweest zeg.
Geen gesodemieter meer met de jaarlijkse afrekeningen, geen geouwehoer meer over de maandelijkse betalingen, geen slapeloze nachten en geen gereis meer naar Utrecht om alweer voor de geschillencommisie uit te leggen waarom EnergieDirect zo'n slechte energieleverancier is.
Ik betaal vrijwel het zelfde of zelfs nog minder dan bij ED dus daar hoefde ik het niet voor te doen maar als je steeds maar weer voor jouw gelijk moet strijden die jij op een normale manier niet krijgt en als je steeds maar weer een geschil moet gaan beginnen is het een verademing.
Ik ben dus enorm blij met de overstap naar Greenchoice.
:lol: Theo

diatam
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 feb 2005 13:36

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door diatam »

Enkele maanden terug overgestapt naar Greenchoice via de vastelastenbond.
Had aangegeven dat stroom per eind augustus over kon maar ons gascontract bij Nuon liep nog tot december en ik wilde dan pas met gas over naar Greenchoice. Echter Greenchoice heeft dit op eigen initiatief ook al in augustus overgezet. Waardoor wij de Nuon een boetebedrag terug moesten betalen van 42 euro. Contact opgenomen via e-mail met Greenchoice. Het was geen probleem zij betalen de boetes tot 50 euro. Dus ik de rekening ingestuurd. Kreeg na enige tijd ook een schriftelijke bevestiging dat Greenchoice het bedrag aan ons zou terugstorten echter na enkele weken geen geld ontvangen. Weer gaan mailen met Greenchoice en nu bleken we in ene toch geen recht te hebben op dat geld omdat we lid zijn geworden via de vastelastenbond. Ondanks hun eerdere toezeggingen. Gebeld met Greenchoice en verhaal uitgelegd. Hele vriendelijke meneer gesproken die ons een toezegging deed voor het geld. Echter na een paar weken nog steeds geen geld.
Greenchoice weer gebeld en nu hebben we volgens hen toch geen recht op het geld ondanks twee eerdere toezeggingen en een fout van hun kant met het te vroeg overzetten van Nuon naar Greenchoice.
Dus wij willen nu overstappen naar een ander bedrijf want kennelijk is een belofte geen belofte bij Greenchoice.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Shine »

Dus ik de rekening ingestuurd. Kreeg na enige tijd ook een schriftelijke bevestiging dat Greenchoice het bedrag aan ons zou terugstorten
Dit lijkt me voldoende rechtsgeldig. M.a.w. Greenchoice moet gewoon betalen. U hebt er recht op, u hebt het zwart op wit van hen! (koesteren dit stuk papier!)
Neem hierover eens contact op met de vastelastenbond. Wellicht dat zij u hierin kunnen helpen.
Dus wij willen nu overstappen naar een ander bedrijf want kennelijk is een belofte geen belofte bij Greenchoice.
Houd er dan rekening mee dat u dan wéér een boete opgelegd krijgt, maar dan nu door Greenchoice. Ongetwijfeld bent u ben hun bepaalde tijd contracten aangegaan.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door sprokkel »

diatam,
Weer gaan mailen met Greenchoice en nu bleken we in ene toch geen recht te hebben op dat geld omdat we lid zijn geworden via de vastelastenbond.
Even contact opnemen met de vastelastenbond lijkt me.

davincentcode
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2008 19:23

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door davincentcode »

Mijn vriendin is er met open ogen ingetuimd, ik was aan het werk toen de ronselaars aan de deur kwamen en mijn vriendin heeft toen opengedaan en vriendelijk te woord gestaan. Mijn vriendin is nog maar net bij me komen wonen, ik doe normaal de energie en de andere vaste lasten, ze is 18.

Het verhaal van mijn vriendin:

Er kwam 1 man aan de deur, beetje opdringerig maar verder niets bijzonders. Mijn vriendin bleef nee zeggen want mijn vriend is niet thuis, ik dus. Die man drong haar op wel te tekenen en inderdaad met het verhaal dat het via nuon is en er een samenwerkingsverband bestaat. En als je het niet wilt dan zeg je dit toch op? Ik bel nog wel om te vragen of je vriend het ook wilt. Mijn vriendin denkt, ow hij belt nog wel dus wat kan het voor kwaad.

Als ik eenmaal thuis kom vraagt mijn vriendin of ik even naar een pakketje wil kijken die wij van greenchoice hebben gehad, ik kreeg een beetje een half verhaal van dr dus ik dacht na het zal. twee weken later krijg ik een brief met "welkom als nieuwe klant", ik schrik me eigen dood en werd vet boos op me vriendin, ik herinnerde namelijk een stukje over green choice wat mij niet beviel. Toen hoorde ik van dr dat ze ook nog is getekend had, met haar handtekening onder mijn naam!!

Kan toch niet rechtsgeldig zijn? Ik heb het meteen opgezegd en wil dr echt niks mee te maken hebben meer, ik heb ook kopietjes gemaakt van de brief die de deur uit is.

Hopen dat het met een sisser afloopt, helaas was ik er niet bij. Maar mensen gebruik je hoofd, lees alles goed door en laat je niks opdringen!!!

dragon666
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2008 14:58

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door dragon666 »

Afgelopen week is mijn schoonmoeder benaderd door 3 colporteurs van greenchoice.Mijn schoonmoeder is bejaard en heeft geen korte termijngeheugen meer en dan is het nogal makkelijk om zo iemand een contract aan te smeren.Wij werden hiervan door de thuiszorg op de hoogte gebracht.Bleek dat meerdere bejaarden bij ons in het dorp benaderd waren en ook getekend haddenBij 1 vrouw schijnen ze zelfs 100 euro voorschot gevraagd te hebben.Politie is hiervan op de hoogte en heeft in verband hiermee 3 mannen aangehouden(dezelfde als bij mijn schoonmoeder?politie geeft daar geen uitsluitsel over).Heb zeer boos greenchoice gebeld om hierover een klacht in te dienen,en greenchoice doet net alsof ze van niks weten,verschuilen zich achter het feit dat de colporteurs ingehuurd worden via een extern bedrijf.We hebben het contract van greenchoice ook meteen weer retour gestuurd met de mededeling dat het geannuleerd moet worden.Wel typisch dat ze hiervoor weer oudere mensen de dupe laten worden.Als ik voor mijn schoonmoeder groene stroom wil hebben dan bel ik zelf wel een energiemaatschappij op.Dat soort colportage zou verboden moeten worden,net zo als die telefoonterreur tijdens het eten.Greenchoice mogen jullie dit lezen,stap dan van zulke praktijken af want zo bouw je wel een hele slechte reputatie op.

R S
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2008 15:59

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door R S »

Hier zijn net een stel van die oplichters langsgeweest.

Liegen dat ze van mijn energiemaatschappij zijn, liegen dat ik niet ga overstappen, want ik zou helemaal niet kunnen overstappen, want de kabels en leidingen e.d. zouden van mijn huidige energie leverancier zijn, etc, etc.

Ik heb ze snel weggestuurd, maar ze zullen vast anderen wel succesvol bedriegen.

MacSpock
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2008 17:08

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door MacSpock »

Ik ben al klant bij Greenchoice sinds oktober 2005. Ik heb ze zelf geselecteerd op basis van een kostenvergelijkings-site. Ik ben zeer tevreden en het feit dat ze alleen groene energie leveren vind ik prettig. Ik ben dit jaar zelfs gestart met het Bosspaarplan (aankopen van regenwoud) van Greenchoice.

Colporteurs - te vaak leugenaars en bedriegers - moeten we gewoon met zijn allen buiten de deur (en telefoon) houden. Dan houdt dat ook vanzelf op!
Greenchoice heeft dat helemaal niet nodig

VTO
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2008 19:15

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door VTO »

Greenchoice werkt al heel lang met 1 colportageburo:
Dit wordt gemeld op verschillende froums zoals die van Vara Kassa.
Planeta Promotions uit Leeuwarden. Deze lieden zwerven door heel het land om mensen op te lichten. Je kunt op verschillende forums de
opzettelijk verkeerde manier van benaderen nalezen.
Ze zijn bij mij in Den Helder ook geweest. Ik woon als huismeester in een buurt waar mensen sociaal wat zwakker zijn en weinig te besteden hebben, dit zoeken ze bewust uit. Deden zich vooralszijnde de NUON. Iedereen in de wijk zou verplicht overgaan om korting te krijgen.
Geen legitimatie bij zich niks, heeft ook een artikel in Het Noord Hollands Dagblad over gestaan. Ik vind het heel raar dat hier niet wordt ingegrepen en deze dieven zomaar hun gang mogen gaan. Greenchoice gooit zyn reputatie absouluut te grabbel door met zo'n buro samen te blijven werken. Zij weten donders goed dat er zaken niet kloppen. Wij overwegen met enkele buurtgenoten om naar de politie te stappen en aangfite te gaan doen wegens oplichtingspraktijken. Ik heb er geen moiete mee als iemand langskomt met een aanbod maar doe dat dan op een eerlijke manier.

bach48
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2009 20:45

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door bach48 »

er was net iemand aan de deur aan het leuren voor greenchoise bijna had ik getekend tot een boze buurvrouw naar buiten kwam die het papier terug wilde ik vind dit geen manier van doen .

Gesloten