LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] laagste tariefgarantie Oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Steenwinkel
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2006 19:16

laagste tariefgarantie Oxxio

Ongelezen bericht door Steenwinkel »

Ik heb mei 2005 een leveringscontract afgesloten van groene stroom bij Oxxio. Wat mij daarbij vooral aansprak was de laagste tarief garantie die Oxxio geeft, zoals ook in het leveringscontract in artikel 5 gesteld staat. Toen echter na een jaar mijn contract stilzwijgend verlengd was en ik via www.vergelijk.nl nog eens even de tarieven vergeleek was het contract wat ik had al lang niet meer de goedkoopste. Toen ik dus naar Oxxio belde om een beroep te doen op mijn laagste tariefgarantie werd mij glashard verteld dat zoiets niet bestaat bij Oxxio. Na een tweede telefoongesp[rek kreeg ik dezelfde ontkenning te horen. Toen ik echter schreef en hen op het artikel 5 wees uit mijn contract en Oxxio er niet meer om heen kon, werd erkend dat er zoiets wel bestaat, maar dat ze toch de boete incasseren wanneer ik overstap naar een goedkopere leverancier. Toen ik de telefonist vroeg hij een goed gevoel over zichzelf had voor zo een malafide organisatie te werken, antwoordde hij dat hij ook wel eens onterecht een parkeerbon had gekregen en gaf daarmee dus nog impliciet toe dat de boete onterecht is. Nu ben ik echt niet iemand die op ieder slakje zout wil leggen, maar ik vind dat wel dat dit soort dingen eigelijk niet kunnen.Het kan toch niet de bedoeling van de overheid zijn geweest dat de liberalisering van de energiemarkt tot allerlei agressieve verkoopmethoden zou gaan leiden?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: laagste tariefgarantie Oxxio

Ongelezen bericht door karr-2 »

Tsja als je overstapt naar organisaties als Oxxio dan kun je alles verwachten. Mensen laten zich lokken met beloftes die achteraf niet waar gemaakt (kunnen) worden, maar dan zit je er al aan vast.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: laagste tariefgarantie Oxxio

Ongelezen bericht door Martin1976 »

klopt, zoals in iedere branche zit er kaf onder het koren. Oxxio is vooral bezig met klanten binnen te halen, maakt niet uit hoe, dus onder andere door loze beloftes. Er worden allerlei leuzen gescandeerd zoals gratis stroom, laagste prijs garantie maar zoals blijkt liggen de zaken dus wat anders als je eenmaal binnen bent.

Aangezien het uiteindelijk prijsverschil klein is en ik hecht aan service en kwaliteit blijf ik gewoon bij mijn vaste energieleverancier waar ik dik tevreden over ben!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: laagste tariefgarantie Oxxio

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ben ik met je eens Martin, ik blijf zitten waar ik zit, dat scheelt me een hoop ellende. En voor die 2 euro hoef ik het ook niet te laten.

Steenwinkel
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2006 19:16

Re: laagste tariefgarantie Oxxio

Ongelezen bericht door Steenwinkel »

dat is ook precies wat ik ga doen. Terug naar mijn oude energie leverancier. En die 50 euro weiger ik natuurlijk te betalen, want zij zijn in gebreke gebleven toch?

senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Re: laagste tariefgarantie Oxxio

Ongelezen bericht door senseo »

gelijk hebben is helaas niet immer hetzelfde als gelijk krijgen

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: laagste tariefgarantie Oxxio

Ongelezen bericht door chat »

Energiebedrijf Essent eist woensdag in kort geding voor de rechtbank in Utrecht dat concurrent Oxxio stopt met een reclame op zijn website. Oxxio profileert zich volgens Essent ten onrechte als het goedkoopste energiebedrijf en verlener van de beste service, aldus Essent.

"Ze noemen zichzelf de goedkoopste, maar wij denken dat ze dat niet zijn", aldus een woordvoerder van Essent. Het naar omzet gemeten grootste Nederlandse energiebedrijf twijfelt ook aan het predikaat beste service dat Oxxio claimt.


Essent concurreert onder de merknaam Energie Direct met prijsvechters als Oxxio. Essent zegt de zaak aan te vechten in het belang van de klant. "We willen dat partijen zich bedienen van juiste onderbouwing van feiten", aldus Essent. Oxxio was dinsdag niet direct bereikbaar voor commentaar.


De energiesector en de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) hebben onlangs een gedragscode voor klantenwerving opgesteld die in september ingaat. Aangesloten energiebedrijven, waaronder Essent en Oxxio, mogen van de code onder meer geen misleidende informatie over concurrenten verspreiden.

Steenwinkel
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2006 19:16

Re: laagste tariefgarantie Oxxio

Ongelezen bericht door Steenwinkel »

Nou als je mij op de hoogte wilt houden van wat de uitslag is van dat kort geding, dan dient dat voor mij ook nog eens als extra bewijsmateriaal. Via de telefoon kom ik er toch niet met ze uit. Ze blijven ontkennen dat ze destijds laagste tariefgarantie heben gegeven, maar het staat wel in mijn contract. En dan zwijg ik nog maar over de andere leugens die de zogenaamde onwetende telefonist je verkondigd:
Walgelijk is het.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: laagste tariefgarantie Oxxio

Ongelezen bericht door angel1978 »

@steenwinkel

Wat is het probleem ?
Je hebt zwart-op-wit dat Oxxio de laagste-prijs-garantie heeft afgegeven. Blijkbaar staat daar ook dat je anders weg kan. Dan ga je toch gewoon weg ?!?!?! Niet betalen die boete en laat het maar tot een geschil komen. Indien je inderdaad gelijk hebt, zal de rechter ( want zover komt het dan, maar ik betwijfel of Oxxio in dat geval zo ver zou gaan ) je in het gelijk stellen en is er geen probleem.
Overleg vast met je rechtsbijstand hoe dit zit en wat je het beste kan doen en vertrek gewoon

Daar heb je toch geen gesprek met een telefoniste voor nodig :?

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: laagste tariefgarantie Oxxio

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Ik weet van mensen die met opgeheven hoofd naar Oxxio vertrokken ('ik krijg toch gratis stroom, dan ben je gestoord als je niet switcht') die een half jaar later een illusie armer, met hangende pootjes weer terug gingen naar hun oude energieleverancier.

Ik heb via Energie Direct mijn lesje geleerd en hou het nu bij het oude. Oke, Eneco is verre van perfekt, maar alles beter dan de wanorde van Oxxio of Energie Direct.

Steenwinkel
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2006 19:16

Re: laagste tariefgarantie Oxxio

Ongelezen bericht door Steenwinkel »

Nou de kogel is door de kerk.
Ik heb opgezegd en kreeg hierop een telefoontje met het zoveelste verontwaardigde waarom. Of ik niet toch wilde blijven. Hoe durven ze na alles! En dan weer dreigen met die boete. Het is gewoon intimidatie. Ik heb het al twee keer eerder aan de telefoon uitgelegd en iedere keer maken ze er een notitie van en volgt de bedreiging met de boete. Toen ik hen hierop aansprak was ineens de verbinding verbroken. Het blijft ook echt een rare organisatie dat Oxxio. Hoe dan ook als die boete daadwerkelijk geincasseerd wordt dan ga ik wel naar de geschilencommissie. Ik hou jullie op de hoogte.

Gesloten