LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
DancingStar
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2006 15:18

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door DancingStar »

Ik zal jullie zeker weten op de hoogte houden van alle gebeurtenissen :wink:

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door marinepik »

Het is wat laat " koelkast" maar ik zou graag van je vernemen of je je geld inmiddels hebt ontvangen en hoelang je daar op heb moeten wachten!!

Marinepik

Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Ribo »

Ik dacht vanavond kom ik zal eens even kijken op het forum van Trosradar. Ik ben nu bijna een jaar weg bij ED. Het verbaasd me of eigenlijk ook niet dat de DTe nog nooit in heeft ingegrepen in de chaos van ED. Ik heb ook het een en ander meegemaakt mat ED en IJ. Maar ze hebben geen cent aan me verdiend.
Communicatie met ED deed ik alleen via e-mail. Heb nog nooit een betaald nummer gebeld en de dreigbrieven van IJ gingen bij mij na de eerste onterechte aanmaning ongeopend retour afzender met de mededeling voor op de envelop: 'retour afzender oplichting EnergieDirect BV en Intrum Justitia'
En jahoor IJ is gestopt met de zogenaamde aanmaningen en ED heb ik opgezegd en hun precies verteld wat voor een oplichters het zijn gewoon door ze met feiten op te zadelen.
Trouwens alle communicatie met ED heb ik ook aan de DTE en de Consumentenbond gestuurd.
Ja mensen er is licht aan het einde van de tunnel !

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door marinepik »

Is het u trouwens bekend dat een jaar bij EnergieDirect 11 maanden duurt.
Je betaald jouw voorschotten trouw elke maand, januari, februari, maart, enz.
Aan het eind van het jaar denk je 12 x een voorschot te hebben betaald, mispoes, volgens ED heb je 11 maal betaald want de maand december wordt weer bij het volgende jaar opgeteld. Zodoende moet je in ieder geval bijbetalen want volgens ED heb je maar 11 maal aan voorschotten betaald!! :roll:
Wie het snapt mag het zeggen!!

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Briks »

ik heb me net aangemeld bij ED, maar als ik dit zo lees word ik er bepaald niet warm van ook bij de consumentensite staan al niet van die erguuu leuke dingen over hun.
brief heb ik net ontvangen 8 dec 2007 , ik heb 7 dgn de tijd om het weer af te zeggen.
vraag; wat raden julie me aan [afzeggen natuurlijk :wink: ] maar hoe volgens hun brief kan dat alleen via de telefoon met een ander 0900 nr dan dat er op hun site staat [voor 0,10 p/m]
of raden jullie me aan om het toch ook per aangetekende brief te doen :roll:

oo jaa ook las ik hier ergens hoe ze aan je reknr komen, die MOET je opgeven voor autom. incasso anders kan gewoon niet. :?

dus een paar dagen geleden was ik dus heel erg blij dat ik eindelijk van mijn andere lerancier af zou zijn, maar het gaat dus als ik hier mee door gaat van kwaad naar nog erger :cry:
tja waar moet ik nu heen, wil zeker niet terug naar mijn oude :? :?

euuuuuh nog mensen met tips?? word niet goed van al die aanbieders vind het zo ie zo al moeilijk om er uit te komen

gr yunwiya

Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Ribo »

Hallo yunwiya,

Het volgende moet je doen:

1. Spendeer geen enkele cent aan ED

2. zeg per e-mail op (dat is n.m. ook hun z.g. mannier van communiceren)

3. waarschijnlijk zullen ze binnenkort een voorschotbedrag van je rekening afschrijven wat waarschijnlijk 3 tot 4 keer zo hoog is dan dat je gewend was. ( dat doen ze n.m. bij de meeste klanten) Mijn advies is dan ook blokkeer deze week nog hun bankrekeningnummer bij je eigen bank zodat ze geen afschrijvingen kunnen doen. mocht er wel een afschrijving plaats vinden dan heb je 4 weken de tijd deze te laten terugboeken bij je eigen bank.

4. waarschijnlijk zullen ze je gaan intimideren met dreigbrieven van Incasso bureau Intrum Justitia. (Dat doen ze n.m. altijd) . Deze brief moet je retour afzender sturen.
Voor op de envelop zet je 'retour afzender oplichting Energie direct BV en Intrum Justitia.
Het klinkt ongelovig maar zo moet het wel. Steun van de Dte krijg je niet. Ze maken alleen rapportage op en doen verder niets.

Zelf ben ik een jaar geleden overgestapt naar Rendo energie. Zeer en zeer tevreden! Geen enkele problemen.. Ze zijn bereiken op een normaal telefoon nummer en je krijgt ook nog direct iemand aan de lijn. Prima service !

Veel Succes met de boeven van Energie Direct BV

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Briks »

hartelijk bedankt voor je anrword Ribo,

heel secht geslapen vannacht, :cry:

ik zou volgens hun nog een mail krijgen om me persoonlijk in te loggen [nog niet gehad] dus.
nu heb ik het via vraag en antwoord gedaan hier onder staat de tekst die ik gemailt heb

beste mensen,
hierbij zeg ik mijn aanmelding op, [d.d 11december 2006] voor gas en electra
ik ben er achter gekomen via Radar. en de Consumentensite.
dat u NIET zo zuiver bent als u doet lijken.
ik wens dus NIET over te stappen naar u, maar blijf op dit moment nog bij mijn oude leverancier,

deze brief heb ik gecopieerd ,

mvg .....


ik wilde er nog bij zeggen dat ik geen mails meer van ze wilt onvangen maar heb dat maar even achterwege gelaten omdat ik denk dat ik dan geen bevestigingsantwoord krijg.

nog even een vraag, zal ik die brieven die ik ontvangen heb dan ook terug sturen [2 x dezelfde ??]
of zou dit genoeg zijn.

nu alleen nog een race naar de bank dus :wink:

nogmaals hartelijk bedank Ribo, ik hoop dat het zo gaat lukken.

en bedankt voor de tip, ik zal zeker even naar die rendo energie kijken :)

gr yunwiya

Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Ribo »

hallo yunwiya,

Het is prima zo. Verder hoef je niets te doen.
Je hebt gedaan wat je doen moet. Steek er verder geen tijd in.
Ze zullen je nu waarschijnlijk gaan intimideren met dreigbrieven zoals ik eerder schreef.
Laat ze maar komen.

ALLES RETOUR AFZENDER ! (of gewoon niet meer reageren)

en ga nu op zoek naar een echte betrouwbare energieleverancier !

Succes !

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Briks »

hai Ribo,

vervelend genoeg is dat de bank [nog] niets kan doen, ze moeten een bank/giro nr van ze hebben.
de man van de bank was zo vriendelijk om me te helpen zoeken in de formulieren, maar we konden dus echt niets vinden. ik heb toen maar geld opgenomen zodat er maar een paar euro opstaat. stel dat ze toch gaan innen, staat er niet genoeg op dus word het direct door de bank terug gehaald. [ en op z`n manier kunnen we ook achter hun rek.nr komen maar dat kan dus nog wel een paar wkn duren. :shock:

dus wie o wie heeft een resent nr van hun.


was gisteravond nog even een kijkje gaan nemen bij de consumentensite, daar zag ik een adres en zo staan, maar {na lang zoeken] staat onder aan 1 van de brieven [heel klein] hun adres. die komt niet overeen met dat gene die op de consumentensite staat :?

ook heb ik een mail geschreven naar mijn huidige energie bedrijf,
dat ze "stel dat ze mij onder mijn naam bij hun afmelden ze dat moeten negeren"
reaktie van mijn huidige leverancier "dat ik daar zelf voor moet zorgen"
daar ben ik dus al ruim 30 jaar klant, hoezo lekker "klant" vriendelijk :cry:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Wat een paniek reactie zeg :evil:
Paar verhaaltjes op het net en je raakt volledig "overstuur" zonder ook maar enige ervaring met het bedrijf opgedaan te hebben.
Is je goed recht natuurlijk maar ik vindt het een volledig overtrokken reactie in dit stadium :shock:

Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Ribo »

yunwiya : het bankrekeningnuumer Energiedirect BV was een jaar geleden 629639183 Ik denk dat die nog wel hetzelfde is.

Ali Bensalah : Ik en vele anderen hebben genoeg evaring met ED.
Ik waarschuw andere consumenten dan ook omdat dit bedrijf niet deugt ! Ik zou zeggen; neem anders de proef op de som !

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Briks »

nogmaals bedankt Ribo.

ook voor je verder reaktie :wink: :lol:



ps; nog steeds geen reaktie op mijn mail van hun gehad, ik hoop dat dat zo blijft :D

Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Ribo »

yunwiya : (ps; nog steeds geen reaktie op mijn mail van hun gehad, ik hoop dat dat zo blijft ) Het kan heel goed zijn dat je pas over 4-6 weken antwoord krijgt op je mail. Dat was een jaar geleden toen ik nog lid was ED heel gewoon. Ze hebben door hun eigen grote chaos totaal geen inzicht meer in hun eigen administratie.
Sterker nog ik heb wel eens op 1 e-mail van mij door 3 verschillende personen van ED antwoord gekregen. Met 3 totaal verschillende antwoorden!

henkstr

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door henkstr »

ik ben helaas met energie:direct in zee gegaan voor het leveren van energie. qua betaling zijn het groote oplichters, verbruik is niet duidelijk terug te vinden op de nota's, spookbedragen op de nota's, omkeren van bedragen (terugkrijgen moet ik juist betalen), incasseren zonder overleg. daarnaast hebben ze mij verkeerd ingeschaald waardoor ik in 2 jaar tijd een bijtelling heb opgelopen van ruim 1300 euro (terwijl ik wel heb doorgegeven dat ik cv, wasdroger en vaatwasser heb aangeschaft). vervolgens heb ik een betalingsregeling getroffen met intrum justitia om het bedrag in 6 termijnen te betalen.
na die bijtelling is mijn maandbegrag omhoog geschroeft naar bijna 190 E per maand.
inmiddels ben ik gaan samenwonen en heb dus mijn levering stop gezet. de afgelopen maanden heb ik geen energie verbruikt omdat ik al zo goed als bij mijn vriendin in woonde. wel ontving ik een dikke, onduidelijke eindafrekening terwijl ik juist geld terug zou moeten krijgen omdat ik niks verbruikt heb.
op de eindrekening staan allemaal vreemde bedragen bij elkaar opgeteld en afgetrokken die mij niet bekend voor komen.
en daarbij hebben ze ook het openstaande bedrag van de betalingsregeling, die ik met intrum justitia heb, bijgeteld.
(dit bedrag klopt ook al niet eens omdat ik al meerdere termijnen betaald heb)
ik heb hiertegen een bezwaar gestuurd per email (wat ze graag zo zien omdathet een internet bedrijf is aldus energie:direct), waarop ik een ontvangst bevestiging heb ontvangen.
ondanks dat hebben ze nu bijna een week later wel het bedrag wat op de eindnota staat van mijn rekening getrokken.
oftewel, de service is zeer slecht, ze houden zich niet aan de gemaakte afspraken en tegen 70 Ecent per minuut wordt je erg lang van het kastje naar de muur gestuurd.
wat overgens ook geen zin heeft want wat ze vertellen over de telefoon komen ze niet na en incasseren vrolijk verder.
ook heb ik deze klacht aangeboden aan radar en de consumentenbond (waar ook erg veel betalings klachten vermeld staan!)


dit zelfde bericht heb ik gestuurd naar thuiswinkel.org om het waarborg thuiswinkel in te trekken.

groeten henk

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Briks »

hai henk,

heel erg rot :( , en zeer vervelend allemaal dus. ik hoop voor jou dat je er nu snel vanaf bent.
ik denk dat je je rot schrikt als er ineens z`n bedrag van je rekening af is :shock:

ik heb in tussen de bank ingelicht op het laatst genoemde banknr van ED te blokkeren, en een andere mailadres aangemaakt.

vraag aan jou is dat nog steeds de zelfde of heb jij andere bank/giro nr van hun zo ja wil je die dan heel AJB hier schrijven dan weet ik zeker dat ik niet voor zeer onverrwachte verassingen kom te staan, bvd

heel veel sterkte met deze "geweldige oplichters" :cry:

vr gr yunwiya

hablando
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jul 2005 10:04

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door hablando »

Ik kan het niet duidelijk genoeg zeggen : wegblijven bij dat bedrijf; hun administratie is een chaos. Het feit dat zij met Intrum Justitia samenwerkt zegt meer, maar dan ook meer als genoeg. :D

loekJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2007 19:38

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door loekJ »

Ja, wat moet je nog meer zeggen van dat geboefte? Fatoen hebben ze niet en papier is iets wat ze nog niet hebben uitgevonden.
Ik was tot eind 2005 klant van hun. Vanwege de zeer onoverzichtelijke nota's hebben we destijds besloten terug tegaan naar Eneco. De aangetekende brief binnen de wettelijke termijn gepost. We kregen zowaar een lange brief terug. Dat was in december 2005. Ik was in de veronnderstelling, dat de afrekening ook automatisch zou komen. Verder niet meer aan gedacht. Tot in september dit jaar er plotseling een afschrijving was van mijn rekening. € 166,28 met als naam: periodiek september. Nou, wat denk je dan? Dat die *^%(&^%%$ gasten weer fouten maken en je opnieuw denken te leveren. Direc dat bedrag gestorneerd en de Postbank opdracht gegeven het niet meer mogelijk te maken dat ED geld van mijn rekening haalde. Nu was ik ook al een tijdje veranders van Internet-provider. Ik had niks meer te maken met ED, dus dacht er helemaal niet aan hun een E-mail adres wijziging te sturen. Nou kon ED dit bedrag dus niet innen. Ze stuurden een mailtje naar mijn niet meer werkende E-mailadres. Dat zal daar wel zijn aangekomen, maar is nooit meer door mij gezien. Aangezien ik daarop niet reageerde, werd de zaak naar Iterum Justitia verwezen.
O0p enig moment had ik 4 brieven vam IJ in huis. Tijd om eens te gaan bellen wat er nu eigenlijk aan de hand was. Ja, dat konden ze me ook niet vertellen. Ik zou worden teruggebeld. Nooit gebeurt! Nu weer een maand later weer eeb brief, maar nu van een ander bureau. Of ik maar even dat bedrag + jur. kosten ed. wilde betalen. Uiteindelijk heb ik weer geprobeerd te bellen met ED om nu eens te vragen wat er nu aan de hand was. Na lang wachten € 0,70 per minuut, kwam eindelijk het verlossende antwoord: Dat is het bedrag van Uw eindafrekening 2005. Ja, dat is heel duidelijk als dat laat in 2006 onder een andere naam wordt afgeschreven. Maar ED vindt het doodnormaal en geeft daarbiuj aan, dat het zo gebeurt. Men moet maar kijken in de eigen mailbox bij ED om te zien wat er met je nota aan de hand is. Als je al bijna een jaar weg bent bij ED, ga je daar natuurlijk al helemaal niet meer naar toe. Maar zelfs het gebruik van een normale brief is bij hun wereld vreemd. Goed, Ik heb omwille van een hoop herrie thuis deze rekening vereffend, maar met een bezwaard hart. Ik mag hopen, dat een zeer snelle soort houtrot de palen van de firma's zal aantasten en deze snel de grond laten inzakken.... Dan zullen een hoop mensen een hoop ergernis bespaart blijven.

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Briks »

WAT MOET IK ER NU NOG AAN DOEN ???

ik word pas weer bij eneco als klant opgenomen per 8 febr.

krijg vandaag een HERINNERING betaling mail binnen van E.D [ ik heb de eerste geeneens gehad :? ] op een mailadres die ik niet meer heb/gebruik. dat ik deze nota binnen 5 dagen moet voldoen.

krijg in deze mail wel 6 links om of te wel te betalen of andere dingen te doen.
daar ik me nooit ingeschreven heb bij hun ook niet als klant, of bij eneco opgezegt heb, zit ik nu dus met de dringende vraag wat moet ik doen ??

al die tijd heb ik gewoon aan eneco betaald, ook telefonich kontact gehad met een van hun medewerkers.
ze blijven erbij dat ondanks HUN kontrackt [je moet schriftelijk opzeggen met 30 dagen opzeg termijn en handtekening]
ze zich toch aan de wet moeten houden dat als een energie bedrijf een klant, in dit geval een energie bedrijf meld dat een klant bij hun weggaat, ze die moeten laten gaan. [volgens de tegenwoordige wettelijke regels] :? :?

sorry dat ik nu dan zo dom en ben er geen R**t meer van snapt, maar het lijkt nu wel of er 2 wetttelijke regels bestaan :x

1 die van een bedrijf en 2 die van de wet. heel leuk maar als je aan al die wettelijke regels hebt gehouden en aan voldaan hebt, wat moet je dan nog meer als consument doen om iets duidelijk te maken.


ik heb,
A... niet schriftelijk opgezegt bij eneco,
B... heb ik bij D.E gelijk alles afgezegt. en hun toch duidelijk in de mail gezegt dat ik NIET naar hun overstap.
C.... eneco gelijk laten weten hoe en wat.
D.... me opnieuw inlaten schrijven bij hun en nu gaat die pas in op 8 febr

moet ik nu toch die maand [jan.] aan E.D betalen ondanks dat ik me niet aangemeld heb bij hun.
en zo ja dan laat ik zo zien dat ik toch wel klant bij hun ben geweest toch...???? en hoever gaan ze dan....?? misschien toch ook febr en de rest van het jaar erbij ?

ik heb geen bewijs van E.D gehad dat ik ingeschreven ben bij hun, ook geen [als eneco me per 8 febr. terug neemt als klant] opzegbrief dat ik bij E.D weg ben. [daar waar ik dus noooit geweest ben. hoe kan je dan enig bewijs er van krijgen]
waar eneco ook om vroeg.

weet nu alleen nog maar van het telefoongesprek van afgelopen vrijdag dat ze me terug nemen per 8 febr.

dus wie kan me helpen in deze chaos voor ik zelf ten onder ga.
:(

ik kan geen rechtshulp of zo vragen bij een vereniging/verz of iets dergelijks daar ik die niet heb. en ik daar ook het geld niet voor heb.
voor al die " extra" dingen.
die je blijkbaar tegenwoordig hard nodig heb.

gr yunwiya

Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Ribo »

Beste yunwiya :
Ik zou je wel willen helpen maar weet niet waar mee ? snap niets van je verhaal. Ja...ED snap ik; dat is wanorde en chaos maar de rest...??????????

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door wicher »

@yunwiya:

Ik adviseer je het volgende:
Niets betalen aan E.D.
Je krijgt vervolgens een prachtige brief van Interim Justitia met het dringend verzoek om te betalen (+ de nodige incassokosten).
Interim Justitia terugschrijven (aangetekend) dat je nooit klant bent geweest bij E.D. en dat je niet wenst op te draaien voor de kosten die veroorzaakt zijn door de chaos in de administratie van hun client (E.D.).
Verder vermelden dat, mocht hun client het nodig vinden om met deze vordering naar de rechter te stappen, je dit met alle vertrouwen tegemoet ziet.
Ik heb bijna hetzelfde meegemaakt (en praktisch dezelfde brief aan I.J. geschreven); nooit meer iets gehoord of gezien van ze, en tot nu toe ook zo ongeveer 1 maand gratis energie ontvangen
:wink:

Gesloten