LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rwe aanbieding tarieven vadtzetten doen of niet????

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
yvonne s
Berichten: 122
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:54

rwe aanbieding tarieven vadtzetten doen of niet????

Ongelezen bericht door yvonne s »

Hallo ,
Ik ben vandaag gebeld door RWE omdat ik niet gereageerd heb op hun brief om de tarieven vast te laten zette.
Ik heb toch mijn bedenkingen hierover en gevraagd of ze volgende week terug kunnen bellen.
Ik wil er toch eens rustig over nadenken en informatie inwinnen her en der.
Mij lijkt als iedereen het vast zou laten zetten er verlies wordt gemaakt door RWE dus zit er toch een addertje onder het gras.
Wij verbruiken nogal wat stroom met twee pubers meerdere comp. tvs veel was en ga zo maar door.
Het is onderhand niet meer te betalen.
Heeft er iemand een goed advies????????????

groetjes yvonne s

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: rwe aanbieding tarieven vadtzetten doen of niet????

Ongelezen bericht door kiz »

De "adder" is dat de tarieven per kWh wat hoger zijn dan de huidige prijs. Er zijn, o.a. door de Consumentenbond, berekeningen gemaakt die duidelijk maken hoeveel de electriciteitsprijs moet stijgen voordat je er voordeel uit behaalt, naar ik meen kan dat wel 1,5 jaar duren bij gemiddeld gebruik en een stijging van de prijs per kWh met x%. De precieze getallen weet ik niet uit mijn hoofd.
Omdat ik ook (beginnende) pubers heb en een bovengemiddeld electragebruik door pc's en tv's, heb ik wél (voor 3 jaar, niet bij RWE maar bij Eneco) de prijs per kWh vastgezet, dan weet ik in ieder geval wat ik de komende 3 jaar per kWh betaal.

Nikonian
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 aug 2006 15:34

Re: rwe aanbieding tarieven vadtzetten doen of niet????

Ongelezen bericht door Nikonian »

Ik heb er van afgezien. De telefoniste beweerde dat de prijs van gas a.s. januari 20% omhoog gaat (glazen bol stond naast haar telefoon...). En zelf bieden ze een standaard vaste prijs van 18% hoger dan de huidige. Dan zouden ze nu al weten dat ze zichzelf in de vingers gaan snijden. Lijkt me stug dat een bedrijf dat doet. Het probleem is dat je eigenlijk een soort verzekering koopt. En, alhoewel onwaarschijnlijk, de prijs kan ook weer dalen. Dit soort glazen bol taktieken is niet aan mij besteed.

Groeten, Nik

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: rwe aanbieding tarieven vadtzetten doen of niet????

Ongelezen bericht door Laurent »

een contract een jaar geleden afsluiten was verstandig, nu niet meer aan beginnen.

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: rwe aanbieding tarieven vadtzetten doen of niet????

Ongelezen bericht door timefa »

Vragen over of het verstandig is om een duurzaam contract met uw energieleverancier aan te gaan wil ik nu voor eens en altijd beantwoorden.

Het is een gok! Blijft de energieprijs steigen dan is dit in uw voordeel denkt u maar het wordt u ook zo verteld.
Daalt de energieprijs dan is het in uw nadeel.
Wie heeft hierbij baten? De energieleverandier kan op basis van duurzame cotracten massa-inkoop doen en daarmee goedkoper leveren.
U wordt er niet beter van, uw leverancier wel.

Niet doen dus.

diana1950
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 mei 2006 10:41

Re: rwe aanbieding tarieven vadtzetten doen of niet????

Ongelezen bericht door diana1950 »

Nou ik heb het wel gedaan, het vast zetten voor 3 jaar.voor een jaar of 4 geleden begonnen ze er mee, en dacht eigenlijk ook dat het een truckje was, maar sinds 2 jaar moet ik steeds aan het eind van het jaar bij betalen en het werd steeds meer, terwijl mijn gebruik het zelfde bleef.dus wat is beter. :lol:
ik wil terug naar de tijd dat ,einde van het jaar wat terug kreeg!. :mrgreen:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: rwe aanbieding tarieven vadtzetten doen of niet????

Ongelezen bericht door Laurent »

Geld terug krijgen kan gemakkelijk.

Geen licht gebruiken
De verwarming uitlaten

Gesloten