LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON levert gratis extra spanning!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
vrijheid8
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2006 14:51

NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door vrijheid8 »

Wilt u ook gratis extra spanning? Neem dan de NUON als leverancier.
Geschreven namens een oudere NUON klant die vermalen wordt door deze firma.

Stroom leveren gaat de NUON prima af en extra gratis spanning wordt er bijgeleverd, omdat de administratie op zijn zachts gezegd niet op orde is.

De mensen die er werken worden gevangen in hun eigen interne web van administratieve processen en regeltjes.
Ook al willen de mensen bij NUON je graag helpen, je ziet ze één voor één afhaken, omdat problemen die buiten het standaardproces vallen vastlopen op de interne barrières.
Het lukt NUON niet om meer dan 15 maanden na een verhuizing een einde te maken aan de administratieve chaos.
Drie klantnummers, 4 contractnummers en meer dan 10 niet correcte afrekeningen rijker is dit de meest klant onvriendelijke leverancier die wij ooit hebben meegemaakt.

Dit alles omdat ze de meterstand van de nieuwe woning hebben gebruikt als eindmeterstand voor de oude woning. Ondanks de fax van de makelaar met de standen bij overdracht van het oude huis, ondertekend door beide partijen, en meervoudige toelichting van onze kant wil er geen lampje gaan branden bij NUON.

De chaos die ze zelf creëren, wentelen ze af op de klant. Omdat ze geen 2 adressen uit elkaar kunnen houden, worden er allerlei administratieve goocheltrucs bedacht om het af te kunnen vangen. Helaas is er dan geen weg meer terug. Echter, een door NUON gecreëerd probleem blijft eigendom van NUON.

Het meest verbijsterende verzoek was of wij naar Arnhem konden komen om e.e.a. uit te zoeken.

Tips: doe alle communicatie met NUON schriftelijk. Het liefst via de fax. Klinkt ouderwets, maar werkt bij conflicten nog steeds zeer goed.
Telefonische contacten monden uit in welles nietes spelletjes achteraf en als je voet bij stuk houdt, wordt er doodleuk niet meer op gereageerd. Lezen doen ze ook niet. Alles gaat met standaardbriefjes en andere overbodige onzin.
Als je een probleem opgelost wilt hebben en dit via de voordeur probeert dan kan het niet. Doe je hetzelfde probleem melden via een online klachtenformulier van de NUON dan wordt het probleem wel opgelost. Een correctie van een typfoutje van de door NUON ingehuurde meteropnemer kan echter wel een maandje of vier duren voordat het administratief is rechtgetrokken. Eigen ervaring.
Bouw vanaf de eerste dag je eigen dossier op.
Bij elke afrekening die niet klopt klacht indienen bij de DTE. Dit is de enige manier om deze lemen reus enigszins in beweging te krijgen.

Er zitten ondertussen vele uren uitzoekwerk in dit dossier dat al centimeters dik gaat worden. Hoe meer we spitten, hoe groter de puinhoop blijkt te zijn.
En nog steeds blijven ze volharden. Langzamerhand gaan we maar eens gerechtelijke stappen voorbereiden. Een brief naar het ministerie van Economische Zaken zullen we zeker opstellen.
Een brevet van onvermogen was al gescoord, maar nu is ook de vertrouwensbasis weg. De volgende punten zijn in de loop van die 15 maanden voorbijgekomen:
- afschrijvingen uitvoeren terwijl de machtiging was ingetrokken!!
- verstrekt factuuroverzicht door NUON is niet compleet!!
- NUON kan niet eens zijn eigen nettarieven uitrekenen voor klanten. Als je niet ageert betaal je standaard het dubbele van wat nodig is.

Een bedrijf dat zo met zijn klanten omgaat, moet eigenlijk uit het economisch verkeer worden onttrokken.
Zo, de spanning is even afgevloeid. Gelukkig hebben we daar moeder aarde voor.
En vanavond maar weer eens een fax opstellen voor NUON. Op naar het volgende hoofdstuk in deze real-life soap.

Raytje23
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 okt 2006 08:36

Re: NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door Raytje23 »

Ik zou je aanraden een klacht in te dienen bij de DTE.
In ieder geval zou ik, als je er niet meer uitkomt met Nuon, de geschilencommissie energie en water inschakelen.

Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Tel: 070-3105310
Fax: 070-3658814

Geschil digitaal indienen
Bij de Geschillencommissies Bankzaken, Hypothecaire Financieringen, Energie en Water (voor consumenten), Reizen en Telecommunicatie kunt u inmiddels uw geschil digitaal indienen. U wordt automatisch doorgelinkt naar de nieuwe digitale omgeving zodra u in het overzicht (hiernaast) voor deze geschillencommissies kiest.

www. sgc.nl

Heel veel succes.

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste vrijheid8,

Uit uw bericht op dit forum kan ik opmaken dat u een vraag heeft over de wijze waarop een verhuizing administratief is verwerkt.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om deze verhuizing en de hieromtrent gerezen problematiek te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer(s) kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Uit uw bericht op dit forum kan ik opmaken dat u een vraag heeft over de wijze waarop een verhuizing administratief is verwerkt.
"De medewerker" bedient zich ook al van een standaard tekstje.
Als je na bovenstaand verhaal nog durft te concluderen dat iemand slechts een "vraag" heeft dan heb je er dus helemaal niets van begrepen.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Zodra er problemen opgelost moeten worden raken de meeste grote bedrijven (UPC, Essent, Nuon, KPN, etc.) in de problemen omdat het personeel er zelf helemaal niets meer van snapt.

Bij Nuon is het een rommeltje, na mijn verhuizing die aanvankelijk 100% correct afgesloten was heeft Nuon gemeend hier maanden later iets aan te moeten wijzigen, eerst werd een verkeerde jaarafrekening voor gebruikt, deze werd gecrediteerd en weer gedebiteerd, vervolgens werd de echte eindafrekening gecrediteerd en een nieuwe gewijzigde gemaakt.
Als deze facturen krijgen de huidige datum, zoek maar uit welke afrekening het is.

Enige uitleg over het hoe en waarom krijg je niet, omdat er ineens twee (gelukkig niet al te grote) bedragen van je rekening afgeschreven worden ga je zoeken en vind je bij Nuon online de facturen, in totaal 6 stuks voor 1 eindafrekening die aanvankelijk correct was.

Een week nadat ze de bedragen geincasseerd hebben is er nog steeds geen factuur of uitleg.
Godzijdank heb ik internet en kan ik online mijn facturen en betalingen bij Nuon bekijken, stel je voor dat je gaat bellen waarom er zo maar wat afgeschreven wordt, dan ben je nog eens tientallen euro's kwijt aan een eindeloze discussie met een medewerker die er helemaal niets van snapt maar het wel aan jou uit moet leggen, terwijl de fout notabene bij hen ligt.

Op een paar facturen krijgen ze geld van mij, dit wordt dezelfde dag van mijn rekening geplukt, op een paar andere krijg ik geld van hen (gelukkig is dit meer dan ze van mij krijgen) maar daar kan ik een hele maand op wachten!!!!!!!!
Dit zegt mij al genoeg over het fatsoen van een bedrijf.

Raytje23
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 okt 2006 08:36

Re: NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door Raytje23 »

Niet zomaar meer gegevens zoals contractrekeningnummers of klantnummers hier op het forum zetten.
Dit mag namelijk helemaal niet van het College Bescherming Persoonsgegevens!!!!!!!!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door Henri42 »

wat is dat voor een college ?? wettelijk ? telefoonnummer website???

Raytje23
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 okt 2006 08:36

Re: NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door Raytje23 »

Henri42, ik heb inmiddels wel door dat je graag de woorden van anderen in twijfel trekt zonder daar zelf een inhoudelijke info tegenover te stellen.

Het college bescherming persoonsgegevens ziet toe op naleving van de wet bescherming persoonsgegevens.

Ze zijn te vinden op www.cbp.nl

vrijheid8
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2006 14:51

Re: NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door vrijheid8 »

Hartelijk dank voor jullie ondersteunende berichten en adviezen. We hebben voor dit dossier al eens een klacht ingediend bij de DTE maar dat verdwijnt volgens mij in de statistieken. Ik zal nog een keer contact met ze opnemen.

Nog voor de medewerker :lol:
Uit uw bericht op dit forum kan ik opmaken dat u een vraag heeft over de wijze waarop een verhuizing administratief is verwerkt.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om deze verhuizing en de hieromtrent gerezen problematiek te bespreken.
Het hele betoog staat hierboven vermeld. Een vraag over de administratieve afhandeling van een verhuizing? Waarom zou u het verschil kunnen zijn? Konden jullie maar een verhuizing administratief verwerken, dan was er geen vuiltje aan de lucht. Wij hebben geen behoefte meer aan telefonische contacten. Met NUON wensen wij alleen nog maar schriftelijk te communiceren. Waarom? Lees de opening.
Los jullie eigen gecreëerde probleem eens op!

Het grootste probleem van NUON? Ze lezen niet!!
Keer op keer.
De bijdrage van de medewerker laat dit nu eens openlijk zien.

Waarschijnlijk krijgen we ook nog veel geld van ze maar dat gaat moeilijk worden om dat aan te tonen.
NUON is ook niet in staat een compleet overzicht te verschaffen van alle financiële transacties over en weer.
Weet een van jullie of je wettelijke rente kan eisen op de openstaande posten?

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door chat »

Weet een van jullie of je wettelijke rente kan eisen op de openstaande posten?
Mischien de Medewerker? :lol:

Eindelijk iemand die zijn eigen boontjes dopt en de zaken op orde heeft.
Mijn complimenten. :wink:

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Mischien de Medewerker?
"De" medewerker bestaat niet, dit zijn gewoon mensen die proberen al te veel negatief commentaar uit de fora te houden en werken in opdracht van Nuon.
Het is echt niet één iemand die zich zorgen maakt om de individuele klant, het plaatsen van het overduidelijk geknipte/geplakte standaartekstje toont dit overduidelijk aan. Zelfs "de medewerker" zakt terug naar de ongeinteresseerdheid die heel Nuon kenmerkt.
Iemand spuwt zijn gal over een enorme berg ergernis door zich opstapelende blunders die hem ook nog eens geld kosten en heeft een "vraag" ????
Toen ik dat las zakte mijn broek echt af! :twisted:

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Wat is belangrijker? Dat 'de medewerker' je probleem oplost of dat hij/zij het probleem uit het forum probeert te houden?

Het probleem staat er nu al en dat verandert niet. Andere problemen die al zijn opgelost staan nog steeds op het forum.

Vrijheid8, er is je een mogelijkheid gegeven om het probleem voor eens en voor altijd op te lossen. Met een contractrekeningnummer kan niemand iets, want het is een intern nummer van Nuon zelf. Het is niet je klantnummer, want inderdaad, daarmee zouden verkeerde dingen kunnen worden gedaan.
Of je je contractrekeningnummer vermeld is je eigen pakkie an, maar het zou je probleem met Nuon op kunnen lossen.

En ron:
"De" medewerker bestaat niet, dit zijn gewoon mensen die proberen al te veel negatief commentaar uit de fora te houden en werken in opdracht van Nuon.
Meen je? Werken ze in opdracht van Nuon? Misschien dat ie zich daarom "de medewerker" noemt en om een contractrekeningnummer vraagt van een Nuonklant? Als je nou eerst het forum verder doorleest, dan zie je dat er ook veel klanten zijn geholpen door "de medewerker".

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Meen je? Werken ze in opdracht van Nuon? Misschien dat ie zich daarom "de medewerker" noemt en om een contractrekeningnummer vraagt van een Nuonklant?
Nu doe je net of ik heel naief ben, maar wat ik er mee bedoelde te zeggen is dat het aanvankelijk leek alsof "de medewerker" een hulpvaardig iemand is die zich uit eigener beweging inzet voor de klant die compleet vastgelopen is.
Die indruk is nu behoorlijk achterhaald.
Als je nou eerst het forum verder doorleest, dan zie je dat er ook veel klanten zijn geholpen door "de medewerker".
Dat heb ik gelezen, ik volg het forum al een tijdje.
Als mensen compleet wanhopig zijn en er niet meer doorheen komen kan er ineens veel meer als er een consumentenprogramma aan te pas komt, of dit nu op tv is of op een forum.
"De medewerker" die het probleem oplost hoor je al te pakken te krijgen als de problemen niet meer door de reguliere telefonische medewerker op te lossen zijn, en dat hoort ook geen betaald nummer te zijn.
Dit hoort niet pas op een forum te gebeuren, en zeker niet zo'n stomme reactie "u heeft een vraag"

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ron, ben ik volkomen met je eens. Eigenlijk zouden de agents, in het geval van een complex probleem, je direct moeten doorvinden met een afdeling die weet waar het over gaat. Die horen je dan te helpen met je probleem en het netjes op te lossen. Hoeft niet meteen, als ze je maar op de hoogte houden van vorderingen in het proces (is niet sarcastisch bedoeld, zo denk ik er echt over).
Goh, dat zou echt een mooie wereld zijn... :wink:

Inderdaad, ik deed wel een beetje alsof je naïef was. Maar dat was ook de bedoeling omdat ik denk dat de medewerker hier wel een handreiking doet. Okee, de berichten zijn niet specifiek en persoonlijk, maar wat ik van bijvoorbeeld Peter vd M begrijp is dat het uiteindelijk wel goed is opgelost en daar gaat het toch om? Te laat, dat wel, maar de klant is geholpen.

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door timefa »

Nuon levert extra spanning. Dat wordt hoogspanning dus.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Goh, dat zou echt een mooie wereld zijn... Wink
Een wereld waar telefoonmutsen van energiebedrijven of kabelaars niet doodleuk zeggen: " 100.000 kw/h?? Dat heeft u gewoon verbruikt, meneer, en dat zult u gewoon moeten betalen!
Of: "Nee, uw 10 aangetekende brieven, faxen en pakjes zijn nooit aangekomen, het is toch wat bij die posterijen, he?"

Gelukkig zijn er nog andere dingen die de wereld wel mooi maken :D

vrijheid8
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2006 14:51

Re: NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door vrijheid8 »

De medewerker laat zich in geen velden of wegen meer zien. Kijken of een wortel helpt? De wortel heeft nummer xxxxxxxx. En nu maar wachtten? Anders wordt het volgende week toch maar enkele brieven versturen.
Laatst gewijzigd door vrijheid8 op 27 okt 2006 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

vrijheid8
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2006 14:51

Re: NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door vrijheid8 »

:?: Is het niet meer mogelijk een klacht bij de DTE in te dienen? Het lijkt er op dat de procedure is gewijzigd en dat je nu altijd naar de geschillencommissie moet stappen. Kan iemand vertellen of die aanname correct is. Bedankt alvast.

Raytje23
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 okt 2006 08:36

Re: NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door Raytje23 »

Ik zou een klacht indienen bij zowel de consumentenbond als de Geschillencommissie.
Meer informatie hierover vind je op internet.
Succes!

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: NUON levert gratis extra spanning!

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Nee vrijheid8, de medewerker heeft gevraagd om je contractrekeningnummer. Die geef je niet en dan houdt het ook voor de medewerker op. Ik denk niet dat hij virtueel gaat "smeken" om je contractrekeningnummer :wink:

Anyhow, als je er echt niet uit komt, dan zou ik de raad van Ray opvolgen.

Suc6 iig.

Gesloten