LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON huisbeveiliging

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
frubbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:02

NUON huisbeveiliging

Ongelezen bericht door frubbie »

Mijn moeder van 77 een colporteur aan de deur van Nuon beveiliging (ze heeft zijn naam nog). Hij had voor haar een geweldige deal, een huisbeveiligingssysteem dat normaal 2000 euro koste nu voor 250 euro. Dat wilde ze niet. Toen zei hij: Voor u maak ik deze actie nog beter, u krijgt hem helemaal gratis, u moet er dan alleen een rookmelder van 95 euro bijkopen. Mijn moeder, bang voor inbraak dacht dat ze zich dan toch wel veiliger voelde en gaat accoord. De man legt als in rap tempo uit, ze had toch nog wel een extra melder op de overloop nodig want dat was een plat dak, bla bla bla, wijst waar ze moet tekenen en ze tekent. Helaas had ze ons er niets over verteld, pas nadat ze waren geweest om te installeren. Wat bleek, ze moet 29.95 per maand betalen, 4 jaar lang, daar had die man niets over gezegd, in de rekening die volgt staat dat ze naast de rookmelder ook voor het extra component en de instalatie van de extra compenten moet betalen, meer dan 200 euro.
Dat laatste stond ook nergens in het papier wat ze heeft getekend (wel de rookmelder, en de 29,94 voor 4 jaar, niet het andere component en de instalatiekosten van de extra componenten.)

Ze is 77, heel waarscijnlijk zal ze binnen nu en niet al te veel jaren verhuizen, dan draait ze voor de volledige verhuizingskosten op van dit spul.
Ze is 77 en komt er maar niet uit hoe dit alarm werkt. Haar buurman zou helpen , maar komt er ook niet uit. Het alarm gaat 3 keer op een avond af terwijl er niets aan de hand is, als ze hem probeert aan te doen tegelijk met de tv geeft hij storing aan. Kortom hij staat uit.

Ik ben gaan kijken op de site

http://installatieservice.consumenten.n ... eiliging/B

Die actie is helemaal geen actie
een systeem voor 2000 euro is in werkelijkheid 780 euro

Mijn moeder is er ontdaan van, dit verhaal gaat haar veel geld kosten en ze voelt zich belazerd omdat ze onvoledig werd voorgelicht.

Is hier iets aan te doen? heeft u tips voor ons. Weet u van meer mensen die hier zijn ingestonken?

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: NUON huisbeveiliging

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ik weet niet van meer gevallen, maar ik zou zeker contact opnemen met Nuon en de naam van die colporteur noemen. Dit mag zeker niet.

Persoonlijk heb ik een schurfthekel aan dit soort colporteurs (wie niet eigenlijk?). Ik zou het liefst een zwarte lijst zien van colporteurs die dit flikken zodat ze nooit meer aan een baan komen waar ze iets moeten verkopen.

Maar goed, daar schiet uw moeder nu niets mee op. Toch zou ik even contact opnemen met Nuon en in alle redelijkheid kijken of er een oplossing is voor u beiden (uw moeder en Nuon).

In ieder geval suc6 ermee!

Gezondverstand
Berichten: 57
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:54

Re: NUON huisbeveiliging

Ongelezen bericht door Gezondverstand »

Als je aan deur iets koopt dan kan je er binnen 8 dagen vanaf.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: NUON huisbeveiliging

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Als je aan deur iets koopt dan kan je er binnen 8 dagen vanaf.
Gezien het feit dat alles al geinstalleerd is zal deze termijn zeer waarschijnlijk al verstreken zijn.

frubbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:02

Re: NUON huisbeveiliging

Ongelezen bericht door frubbie »

ja die was uiteraard al verstreken. Ik heb een brief geschreven met alle punten waarin mijn moeder onvolledig of suggestief is voorgelicht. Ze is er enorm van ontdaan en slaapt niet goed meer en is zelfs banger dan daarvoor omdat je nu door de sticker kunt zien dat er misschien wel wat te halen valt in haar huis. Terwijl het systeem niet werkt en dus uit staat. Ze wil er dolgraag van af. of het lukt, ik weet het niet, maar eht is buiten kijkf dat het ronduit gemeen is om oude mensen er zo in te luisen.

vreemd detail, het is NUON huisbeveiiging, maar op de het visitekaartje staat www.verstandigwonen.nl, een vage website.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: NUON huisbeveiliging

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Welke firma staat er op het contract genoemd?
Volgens de algemene voorwaarden op de Nuon site zou dit:
"Nuon Retail Beveiliging Service BV" moeten zijn :idea:

Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: NUON huisbeveiliging

Ongelezen bericht door Ninja »

Twee weken geleden kwam er bij ons ook iemand van Nuon langs. Hij had een enorm goed aanbod voor ons, want ze waren bezig met het promoten van hun beveiliginssysteem. Ze mochten het systeem aan 4 mensen in de straat gratis weggeven om het te promoten (ja ja). Hij had het al aan 2 andere mensen in de straat verkocht en wij konden er dus ook nog gebruik van maken. Als wij het zouden nemen, zouden we het gehele systeem gratis krijgen, als we dan een sticker op onze deur zouden plakken om het te promoten. Niets is voor niets zei ik meteen, maar natuurlijk krijg je niet meteen de kosten te horen. Nou uiteindelijk kwam het eruit je moet 29,95 p. mnd betalen omdat je aangesloten bent op de alarmcentrale van de meldkamer.
Ik had me al eens verdiept in alarmsystemen en wist dat het systeem waarmee hij aan de deur stond sowieso al voor minder geld te krijgen is dan de waarde van € 780,- waar Nuon mee aan kwam zetten en dat je inderdaad kosten kwijt bent voor de meldkamer. Ik heb de man dan ook maar bedankt voor z'n aanbod en naar de volgende 'geluksvogel' gestuurd.
Ik ben overigens later nog eens gaan kijken of iemand in de straat zo'n sticker zou hebben, maar (gelukkig) had hij het nog niet aan andere mensen weten te verkopen :)

frubbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:02

Re: NUON huisbeveiliging

Ongelezen bericht door frubbie »

nou dat is dus duideijk dezelfde. Gelukkig dat je het in de gaten had. Mijn moeder helaas niet. Er zou echt gewaarschuwd moeten worden voor dit soort mensen/bedrijven.

frubbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:02

Re: NUON huisbeveiliging

Ongelezen bericht door frubbie »

Ik heb de NUON een brief gestuurd en daarin alles op een rijtje gezet, hoe mijn moeder was misleid en hoeveel impact dat heeft op iemand van 77 (op wie niet, maar dan nog meer) en 2 dagen later werd ik gebeld en werd toegezegd dat alles weggehaald zou worden, kosteloos en het betaalde geld teruggestort. Inmiddels is dat gebeurd. Goede zaak dus.
mijn moeder is enorm opgelucht

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: NUON huisbeveiliging

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Nou, dat is toch netjes van Nuon.

En die colporteur is hopelijk ontslagen. Dit soort mensen moet je niet langs de deur sturen.

Het belangrijkste: uw moeder kan weer lekker slapen :wink:

frubbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:02

Re: NUON huisbeveiliging

Ongelezen bericht door frubbie »

ze zouden hem er wel op aanspreken, weet neit of hij is ontslagen. Maar ben blij met dit resultaat

Gesloten