LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De klanten van oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ridder80

De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door ridder80 »

ik vind het vreemd dat er zoveel klachten zijn, ik vraag me af hoe het komt
ik zie op de website van oxxio dat ze meer dan 1 miljoen klanten hebben.
Ik geloof eigenlijk niet dat ze zoveel klanten hebben.
wat is jullie mening?
mvg elwin

Harry B.
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:51

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Harry B. »

Je moet even heel scherp lezen........ Het is weer een typisch staaltje van de creativiteit van de Oxxio marketing boys en girls..... Er staat meer dan 1 miljoen GEBRUIKERS. Dat is wat anders dan 1 miljoen afzonderlijke, unieke klanten.

Oxxio heeft 650.000 contracten. Dit is opgebouwd uit zo'n 450.000 adressen waar elektra geleverd wordt, waarvan ongeveer de helft ook zijn gas bij Oxxio betrekt.

Welnu, die 450.000 unieke adressen maal de gemiddelde grootte van een huishouden in NL van 2,26 (bron site CBS), maakt inderdaad dat je over de 1 miljoen gebruikers komt.

Met andere woorden: Als jij een contract tekent, telt Oxxio voor het gemak ook maar meteen jouw vrouw en/of kinderen mee als gebruikers.

Dit getal van 1 miljoen gebruikers ligt natuurlijk wat lekkerder in de mond als je het vertrouwen van de consument wil winnen.

ridder80

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door ridder80 »

lieve harry
bedankt voor de uitleg, dus eigenlijk klopt het niet was ze zeggen
mvg elwin

Harry B.
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:51

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Harry B. »

Graag gedaan hoor!

Enne, je zal mij hier niet horen zeggen dat Oxxio liegt. Ik zeg alleen dat het een erg creatieve rekenmethode is.

Wat klinkt er beter?
"Bakker mag ik één brood van u?" of
"Bakker, mag ik 24 sneetjes brood van u?"

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De firma List & Bedrog hè, dat is OXXIO.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Ron 2 »

De firma List & Bedrog hè, dat is OXXIO.
Noem mij 1 energiebedrijf wat dit niet is? :wink:

snorkel
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:18

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door snorkel »


Geplaatst op: 22 Nov 2006 12:28 Onderwerp:



Quote:
De firma List & Bedrog hè, dat is OXXIO.


Noem mij 1 energiebedrijf wat dit niet is?
ik zal je er een noemen: Greenchoice!!!!

E.N. Ergie
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 dec 2005 21:39

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door E.N. Ergie »

Oxxio had eerst als reclameslogan:
"dezelfde energie goedkoper"

Niet handig, je moet -wil je geloofwaardig zijn- elke keer weer je best doen om de goedkoopste te zijn in de markt. Je (potentiële) klanten rekenen je daar ook op af. Waarom jezelf die constante druk opleggen een bepaalde prestatie te leveren? Niet doen joh.... gewoon je positionering in de markt wijzigen.

Nu hanteren ze de slogan:
"slim met energie"

Slim van de oxxio-boys. Dit is zo'n heerlijk vaag en ongrijpbaar begrip. De website van oxxio rept er ook verder met geen woord over. Tja er wordt wat gebabbeld over een lampie dat langer meegaat dan normaal... Ja en?? zal mij aan de bekende "aars oxideren". Laat Oxxio om te beginnen zijn administratie maar eens SLIM inrichten. Dan kun je op je website nog lopen pronken met een ITO-keurmerk (wat je zelf betaald hebt) voor snelle responstijden, daarmee is de administratieve chaos nog niet opgelost......

Zucht.... ik wordt weer kwaad als ik hier al die berichten op het forum lees.... Gelukkig ben ik reeds langgeleden weggegaan... Ik kan dat iedereen adviseren.

Ontevredenklant
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 nov 2006 18:10

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Ontevredenklant »

Helemaal mee eens E.N. Ergie!!! Raad zelf mensen ook aan om niet meer met die gasten van Oxxio in zee te gaan. Ze worden trouwens ook steeds creatiever met die marketing acties van ze. In juli nog 600.000 zogenaamde klanten en binnen 3 maanden als over de 1.000.000!!! Zozo, een stijging van het klantenbestand van maar liefst 67%
Heb hier ergens op het forum ook al geschreven over die "servicemonitor" van ze. Moet je die resultaten van de afgelopen maanden eens naast elkaar leggen, dan zie je dat de service steeds slechter wordt!!!!

Het is al met al weer een typisch staaltje van die marketing-boys, om ons geld uit de zak te kloppen. Iedere keer weer proberen ze goedwillende burgers mee te zuigen in die neergaande spiraal. Daarom nogmaals, ga niet met ze in zee want het gaat tenkoste van je gezondheid en je portemonnaie!!!!!

kittykatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2006 21:06

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door kittykatje »

oxxio
ik begrijp niet dat ze nog bestaan
ik bel mensen voor essent oude klanten
vooral oudere mensen worden er in geluist
het is tegek voor woorden
komen ze de standen opnemen en die mensen moeten daar voor tekenen!!dus wat tekenen ze dan een 3 jarig contract misselijk worden we er van
wij zetten al die mensen terug zonder kosten
en ook die slimme meter niet doen!!!
u heeft die niet nodig
iedereen krijgt er 1 van de netwerk beheerder
en dat kost niets extra
die van oxxio wel
5 euro per maand
maar dat word er ook niet bij gezegt
en zo is er nog meer
bah ik vind ze oplichters :evil:

Menno
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2006 21:19

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Menno »

En het kabinet grijpt niet in bij deze praktijken.
Bedrijven kunnen hun gang gaan met dergelijke praktijken en lossen je problemen niet op.
Zo ben ik nu al ruim 4 maanden bezig met het aanvragen van GAS bij OXXIO, omdat ik al electra heb van OXXIO.
En al die berijven zijn alleen te bereiken via dure 0900 nummers je wordt er gek van.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Ron 2 »

En het kabinet grijpt niet in bij deze praktijken.
En de verantwoordelijk minister, Brinkhorst, is al weg en laat ons met deze puinhoop achter.

poit
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2006 21:12

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door poit »

ik kreeg ineens een afschrijving van oxxio en wist niet eens wat het was
toen ik dat bedrag storneerde kreeg ik een dreigbrief waarin ik gemaand werd te betalen binnen 7 dagen
voor info kon ik bellen naar een 0900-nummer en heb dat toen maar gedaan waar mij gevraagd of ik wel eens van energie.com had gehoord en toen viel bij mij het kwartje
daar ben ik twee jaar geleden al mee gestopt en heb nooit meer iets vernomen totdat ik zonder enig bericht of afrekening €625 van mijn rekening kwijt was geincasserd door oxxio.lijkt mij toch een beetje vreemd en ze zouden alsnog een afrekening sturen maar de 7 dagen zijn inmiddels voorbij en ik vraag me af hoe sterk zij of ik sta in dit verhaal.
als iemand dit ook heeft meegemaakt en mij zou kunnen vetrellen wat te doen zou ik zeer erkentelijk zijn

MAXIEM

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag poit,

Als het verschuldigde meer dan twee jaar geleden is, dan sta je ijzersterk.


http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html

Artikel 28 van het Burgerlijk Wetboek 7 Boek 7:

Bij een consumentenkoop verjaart de rechtsvordering tot betaling van de koopprijs door verloop van twee jaren.

Note: dit geldt zowel voor gas als electriciteit.

Consumentengoederen
De nieuwe wet geldt alleen voor consumentengoederen. Hieronder wordt verstaan alle roerende goederen en speciaal op maatgemaakte artikelen. Dus wasmachines, televisies, maatkostuums en kunstgebitten vallen onder de werking van de nieuwe wet. Ook de uitvoering van een door jezelf ontworpen keuken (die speciaal voor je wordt gemaakt) of het laten leggen van een parketvloer wordt gezien als een product. Niet onder de definitie van consumentengoederen vallen onroerende goederen en diensten. Het boeken van een reis, het afsluiten van een verzekering, je haar laten knippen, het bezoeken van een arts en het laten verbouwen van je huis vallen dus niet onder de beschermende werking van deze nieuwe wet.


Artikel 5 van het Burgerlijk Wetboek 7 boek 7:

1. In deze titel wordt verstaan onder "consumentenkoop": de koop met betrekking tot een roerende zaak, elektriciteit daaronder begrepen, die wordt gesloten door een verkoper die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een koper, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

Sukses, groeten, Maxiem.

poit
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2006 21:12

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door poit »

Thanx maxiem

Het is net geen twee jaar geleden
ik ben gestopt per 1 jauarie 2004 met energie.com nadat ze me al een jaar extra gepiepeld hadden.
maar van een naamsverandering o.i.d heb ik nooit wat gehoord totdat het gebeurde wat ik eerder schreef
ik wacht eerst maar af wat er gebeurd want ik kan moeilijk anders lijkt me

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door lammertc »

Simpel maar doeltreffend.
Er van uitgaand dat per klant éénmaal per maand een factuur wordt gemaakt, trek je gewoon het factuurnumnmer van de vorige maand van het factuurnummer van deze maand af.
Lijkt me betrouwbaarder dan hun eigen rekenmethode

Zet het aantal eens op t forum.

manecas36
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 dec 2006 10:44

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door manecas36 »

Ik heb me op 8 April jl ook aangemeld bij Oxxio. Ze leveren groene stroom, ik krijg 750 KwH gratis en gratis de "slimme meter" , dacht ik. Nu is het December en de slimme meter heb ik nog steeds niet. Meerdere malen een klacht ingediend/ gevraagd waar de meter bleef: via het internet , per telefoon en via de post. Het laatste bericht van hun: ze zeggen simpelweg dat ze nooit correspondentie hebben ontvangen. Daarmee is de kous dan af. hieronder nog even een kopie van de reactie:
Hartelijk dank voor uw e-mail. Graag informeren wij u dat u via
onderstaand link eenvoudig kunt aanmelden voor de slimme meter.

http://www.oxxio.nl/Oxxio/Thuis/Aanmelden/

Volgens onze administratie hebben wij geen correspondentie van u mogen
ontvangen.

Heeft u nog vragen hierover, dan kunt u binnen één week reageren door
deze e-mail te beantwoorden. Indien u andere vragen heeft over onze
producten en diensten kunt u gebruik maken van onze website: www.oxxio.nl.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Klantenservice
Oxxio Nederland BV

Nu denk ik aan overstappen, maar zie net dat de voucher van 750 KwH gratis stroom alleen geld , als ik een jaar bij Oxxio blijf. Ik ben eigenlijk bang dat, dat met die gratis stroom ook "mis" gaat. Ik zie wat voor puinhoop de administratie daar is! Op dit forum las ik iets over meerdere klantennummers. Nou dat had ik dus ook. Zegt Oxxio: ja, dat ene nummer was maar tijdelijk. Lekker handig allemaal! Eigenlijk denk ik: laat Oxxio en die slimme meter maar zitten, maar dan loop ik zeker die gratis stroom mis. Wat kan ik het beste doen?

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Wat kan ik het beste doen?
Blijven zitten waar je zit.
Je hebt immers al gemerkt hoe ze te werk gaan.

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door lammertc »

Niet instinken,
Behalve als je stalen zenuwen en een groot incassovermogen(grapje) hebt
Het kost je anders jaren van je leven

poit
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2006 21:12

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door poit »

nu heb ik van oxxio een afrekening gekregen van 1-1-2003 t/m 31-12-2004
terwijl ik op 8-1-2004 al een eindafrekening van energie.com had gekregen
ik ben mijn bankafschriften kwijt en kan dus niks weer vinden momenteel
maar zoals maxim aangaf praten we nu toch zeker over drie jaar geleden wat ook nog eens in de eindafrekening is meegenomen
en nogmaals ik heb voor deze rekening nog nooit van oxxio gehoord
ik word zo langzamerhand radeloos

Gesloten