LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Directie Toezicht Energie (DTe)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Directie Toezicht Energie (DTe)

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Vandaag ontving ik een brief van de DTe met het verzoek om mee te werken aan een onderzoek omtrent Oxxio :lol:

Citaat:
Uit de administratie van Oxxio is gebleken dat u in de afgelopen maanden (augustus-oktober 2006) schriftelijk contact (brief, fax of e-mail) heeft opgenomen met uw energieleverancier in verband met een klacht.
Wij zijn benieuwd naar uw mening over de wijzen waarop uw energieleverancier met uw klacht is omgegaan.
De DTe wil u daarom vragen om mee te werken aan dit onderzoek. Samen met een groot aantal klachten van andere klanten is uw klacht willekeurig geselecteerd uit de bestanden die de energieleveranciers aan DTe ter beschikking hebben gesteld.
Einde citaat.

De resultaten zullen na einde van het onderzoek gepubliceerd worden op www.dte.nl
Zouden ze dan eindelijk die woekerbedrijven gaan aanpakken of is dit nou valse hoop van mij?

snorkel
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:18

Re: Directie Toezicht Energie (DTe)

Ongelezen bericht door snorkel »

zo he he Gaat de Dte nu eindelijk eens een boete opleggen. Dat wordt tijd :!:

Nicole, het lot van oxxio ligt in jouw handen! wees kritisch!

groet van een tevreden klant van greenchoice :wink: .

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Directie Toezicht Energie (DTe)

Ongelezen bericht door jsp »

Sinds enige tijd doet de Dte onderzoek naar de kwaliteit van klachtafhandeling bij energieleveranciers. Die is namelijk om te huilen. De laatste resultaten vind je trouwens hier, maar deze dateren al van een tijdje geleden. (Raad eens wie het aller-aller-aller-slechtste scoorde..?) Blijkbaar vindt de Dte het nu weer eens tijd worden voor een nieuw onderzoek.

Op hun site heeft de Dte ook cijfers staan over de tijdigheid van verzonden afrekeningen. Helaas zegt dat niets over de juistheid van die verzonden afrekeningen, maar ook die informatie zouden we blijkbaar binnenkort kunnen verwachten, volgens de Dte. Ik ben benieuwd wie daar het beste en slechtste scoort....

Richard Schor
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2006 22:09

Re: Directie Toezicht Energie (DTe)

Ongelezen bericht door Richard Schor »

Ik kwam vandaag bij een client en die heeft blijkbaar twee weken geleden ja gezegt aan de telefoon tegen oxxio. Heeft ja gezegt tegen een 5 jarig contract. Oxxio neemt hierbij dan ook wel gelijk alles op zich. Netwerk en levering van gas en elektriciteit. De client dacht dat hij het 3 maanden kon proberen. Hij kreeg het contract pas gisteren omdat er nog een postblokkade en bewindvoerder tussen zit. De client wil dit helemaal niet maar hij heeft zich over laten halen. Hier wordt ik dus echt heel kwaad over. Hoe is het mogelijk dat een bedrijf mensen telefonisch mag benaderen en binnen 10 minuten een 5 jarig contract mogen afsluiten terwijl deze mensen eigenlijk niet begrijpen waar ze ja op zeggen. Geven met tegenzin hun rekeningnummer en Oxxio boekt gewoon 10,50 euro af omdat ze op band hebben opgenomen dat client akkoord gaat het automatisch afboeken. Maffia praktijken zijn het. En wat doet de regering eraan??? De klant krijgt 7 dagen de tijd om op te zeggen. Ze mogen je dus wel 5 jaar aan je binden maar je hebt maar 7 dagen de tijd om op te zeggen. Dit staat in geen enkele verhouding. Dus ik Oxxio gebeld. Zegt dat mens dat je pech hebt omdat je te laat bent om op te zeggen. Volgens haar ging de 7 dagen ergens eind november in, dus op een door Oxxio verzonnen datum. Ik wijs haar op de leveringsvoorwaarden dat de klant 7 dagen de tijd heeft om op te zeggen nadat hij het contract heeft ontvangen en dat was dus gisteren. Vette pech dus want ze houden zich dus niet aan hun eigen voorwaarden. Ik dus nog kwaaier. Zegt de mw van Oxxio dat mijn client zijn 10,50 moet terug laten boeken. Dan wordt hij automatisch niet overgeschakeld op Oxxio maar zeggen ze zijn account op. En dat moet ik dan vertrouwen???!Wanneeer wordt de consument nou eens een keer beschermd??????

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Directie Toezicht Energie (DTe)

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Geldt voor elke willekeurige colporteur die jouw client opbelt toch?
Niet exclusief iets voor de cowboys op de energiemarkt :!: :?:
Zou denken dat je dan meer aan een beschermingsmechanisme aan de zijde van je client moet gaan denken of zit ik nu op een heel verkeerd spoor :?:

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Directie Toezicht Energie (DTe)

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Niet om het één of ander, maar kan het bedrijf hierop worden aangekeken?
Hoe is het mogelijk dat een bedrijf mensen telefonisch mag benaderen en binnen 10 minuten een 5 jarig contract mogen afsluiten terwijl deze mensen eigenlijk niet begrijpen waar ze ja op zeggen.
Waarom zegt iemand die niet weet waar het over gaat dan ja? Ik ben het zeker niet eens de manier waarop er verkocht wordt, maar de consument zegt ook wel redelijk makkelijk ja, geeft zijn rekeningnummer en als hij dan gebeten wordt is hij hevig verontwaardigd.

Ik had laatst ook een aanbieding aan de lijn. Een ander bedrijf en andere artikelen.
bedrijf - goedendag u spreekt met Tono
ik - goedendag, ik heb geen interesse in uw aanbieding
bedrijf - maar meneer, ik zo een mooi aanbod voor u
ik - mevrouw, ik heb al aangegeven geen interesse te hebben. Een prettige dag nog.
-einde gesprek, want ik hing op-

Als je niet wilt of niet zeker weet of je wel wilt neem dan ook niks. De persoon aan de andere kant is niet zielig als ie niks verkoopt. Neem daarna de tijd om de website van het bedrijf eens door te nemen of op dit soort fora te kijken.

Wat betreft de bevestiging. De dagtekening van de brief is belangrijk. Binnen 8 dagen na die dagtekening moet de annulering naar Oxxio zijn gestuurd.
En anders inderdaad die 10,50 terugstorten. Niet geschoten is altijd mis.

Succes in ieder geval!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Directie Toezicht Energie (DTe)

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dit zou wel eens het einde van Oxio kunnen betekenen, ze waren gewaarschuwd.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Directie Toezicht Energie (DTe)

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Dit zou wel eens het einde van Oxio kunnen betekenen, ze waren gewaarschuwd.
Dan hebben ze het toch echt zelf gedaan..ik zal er niet om rouwen ;)

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Directie Toezicht Energie (DTe)

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Helemaal juist

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Directie Toezicht Energie (DTe)

Ongelezen bericht door wicher »

@ Richard Schor:
De datum van ontvangst is bepalend voor het ingaan van de bedenkperiode, en dus niet de datum die het bedrijf op het contract heeft gezet. Ik neem aan dat client bewijs heeft van de datum ontvangst (bewindvoerder?)
Onmiddelijk opzeggen op de manier die Oxxio aangeeft (indien per telefoon dan via een vaste lijn met gespreksregistratie) + ten overvloede nog even bevestigen per aangetekend schrijven.
Afgeboekt bedrag laten storneren, evenals evt. toekomstige afboekingen.
Als er daarna actie komt van Interim Justitia (dan ze meestal) dan heb ik wel een voorbeeldbrief die je kunt gebruiken.

Ontevredenklant
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 nov 2006 18:10

Re: Directie Toezicht Energie (DTe)

Ongelezen bericht door Ontevredenklant »

@ Wicher

Het komt ook vaak voor dat Oxxio al dan niet met opzet de overeenkomsten te laat verstuurd. De 'bedenkperiode' is dan al voorbij en er kan niet meer opgezegd worden!! Let op met die nieuwe verkoopmethodes per telefoon. Dit geldt niet alleen voor Oxxio maar ook voor enkele andere snelle bedrijven!!

Gesloten