LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bettie1986
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2010 00:55

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bettie1986 »

Pfff als ik dit allemaal zo lees :S Ik ben momenteel bezig met een rechtzaak tegen NEM aangezien ze mij willen laten opdraaien voor 6000kwh energie die ik niet heb gebruikt.. ze blijven ook na betalen steeds met iets nieuws komen.. Nu had ik eindelijk een meid die wist waar ze mee bezig was (volgens mij ontslag gekregen) aangezien ze mij aan het helpen was. Nu gaan ze op alle manieren dwars liggen dus heb een advocaat in de arm genomen.. Ik raad iedereen aan om dat te doen. Ben zeker niet van plan zoveel te betalen voor dingen die ik niet gehad heb. En ook voor de mensen die opgelicht zijn via de telefoon gewoon aanvechten hoor.. Want ze moeten die band opnames bewaren voor 5 jaar :)

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

`sabjuhhh
Ik weet wel, dat wij dus nu helemaal KLAAR zijn met de NEM en er voor gaan zorgen (samen met de NUON) dat alles (energie en gas) gewoon weer bij de NUON komt zodat we helemaal maar dan ook HELEMAAL NIKS MEER te maken hebben met die NEM!!!!
En dan die telefonistes die je aan de telefoon krijgt!!!!
Wat een brutale mensen zeg!!!! (grote mond en helemaal NIET klantvriendelijk!!!)
Dit is een heel verstandig besluit. Over deze firma en hun ******praktijken zijn onvoorstelbaar veel klachten op de diverse consumentenforums. Mijn advies is: regel alles vanaf nu schriftelijk en niet meer telefonisch. Je moet echt een dossier met bewijsstukken opbouwen, want dit bedrijf sleept je ongeacht of ze gelijk of niet hebben, zo voor de rechter.

Maxiem.

Note: je zou het ook nog kunnen proberen via onderstaande weg, maar zelf heb ik daar geen vertrouwen (meer) in:
-------------------------------------------------------------------------------------
U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar

[email protected]

Wij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij

`sabjuhhh
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2010 08:58

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door `sabjuhhh »

@ maxiem

Dank je voor de tip!!!
We gaan idd nu alles nog via brieven doen want de 1 zegt dit en de andere zegt dat maar zelf weten ze niet meer waar ze wel of niet mee bezig zijn!!

taksu
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2008 00:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door taksu »

MAXIEM schreef:`sabjuhhh
Ik weet wel, dat wij dus nu helemaal KLAAR zijn met de NEM en er voor gaan zorgen (samen met de NUON) dat alles (energie en gas) gewoon weer bij de NUON komt zodat we helemaal maar dan ook HELEMAAL NIKS MEER te maken hebben met die NEM!!!!
En dan die telefonistes die je aan de telefoon krijgt!!!!
Wat een brutale mensen zeg!!!! (grote mond en helemaal NIET klantvriendelijk!!!)
Dit is een heel verstandig besluit. Over deze firma en hun ******praktijken zijn onvoorstelbaar veel klachten op de diverse consumentenforums. Mijn advies is: regel alles vanaf nu schriftelijk en niet meer telefonisch. Je moet echt een dossier met bewijsstukken opbouwen, want dit bedrijf sleept je ongeacht of ze gelijk of niet hebben, zo voor de rechter.

Maxiem.

Note: je zou het ook nog kunnen proberen via onderstaande weg, maar zelf heb ik daar geen vertrouwen (meer) in:
-------------------------------------------------------------------------------------
U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar

[email protected]

Wij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
HELPT NIET! Ik kreeg ook zo'n bericht dat ze contact willen maar na verzenden van mijn gegevens heb ik nooit meer wat van gehoord. Om het nog gekker te maken!!!! Ik ben zojuist gebeld door NEM klantenservice, ik denk aha het zal toch niet waar zijn dat ze eindelijk actie ondernemen maar tot mijn grote verbazing krijg ik een "aantrekkelijke aanbieding". Ik zeg mevrouw ik ben al weken bezig om van jullie af te zijn, ik heb mijn contract beëindigd wegens verhuizing maar kom maar niet van jullie af. "Nee hoor" zegt ze, uw contract is verlengt tot 2013!!!! Vanaf toen heb ik d'r helemaal uitgescholden en telefoon opgehangen. Ik wens geen enkele contact meer met NEM, ik speel nu alles via mijn rechtsbijstand!

Dynamic
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Dynamic »

Owow wat een verhalen he?!?!

Mijn dossier heeft er weer een brief bij: en wel van de rechtbank: Mijn verweer is in goede orde ontvangen, ze gaan nu in beraad en streven binnen 4 wk met een antwoord cq vervolg op de zaak te komen.

Wat een herkenning toch ook in bovenstaande verhalen.
En ik ben het eens met de woorden geen telefoon maar alles schriftelijk bij de NEM. Dat heeft uiteindelijk ook geen zin, want ze reageren toch nergens op. Dus de rechter komt uiteindelijk toch wel in beeld, maar dan heb je wel een dossier met bewijzen..

suc6 iedereen!!

Gr Dynamic

bert481
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2010 09:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bert481 »

Hier een reactie op de Nederlandse energie maatschappij, ondanks meerdere verzoeken om acceptgiro,s of af te boeken van de bank werden de mnd bedragen niet afgeboekt, naar het opzeggen hier konden ze mijn bank nummer wel heel snel vinden en werd het hele bedrag wel afgeboekt.
Graag zou ik willen weten of er meer mensen met dit probleem hebben gezeten.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste bert481,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

bert481

En toch zou ik wel reageren. Het kan best zo zijn, dat er bij de klantenservice tenminste 1 betrouwbare medewerker rondloopt. Ik geef toe, het is een speld in een hooiberg, maar wie niet waagt, die niet wint.

Sukses, Maxiem.

roloni650
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door roloni650 »

ook ik , wij hebben problemen met deze maatschapij hadden nooit moeten overstappen , twee x bedrag (vanwegen hoge eind afrekening)over gemaakt , is het volgens hun terug geboekt , terwijl er bij mijn bank niks over een terug boeking bekend is . hun houden vol van wel, nu moet ik bewijzen , (dat kan ik ook wel)dat het niet terug is geboekt , ik vind dit erg vreemd , laat hun maar bewijzen dat het is terug geboekt. maar nee zo werkt dat niet, spijt spijt spijt :( :( :( , van onze switch

stofzuigertje

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

rolino 650,

Was het saldo voldoende of is het geweigerd of terug gehaald wegens saldo tekort door jou bank?
Als op de boekdatum van auto incasso jou saldo voldoende was zou het afgeschreven zijn.
Dus controleer of zij op die datum wel hadden kunnen afboeken.

Ook het mail adres hierboven gebruiken is natuurlijk toegestaan!

Cgee
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2010 16:57

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Cgee »

Dynamic schreef:Hallo,

Helaas heb ik nog niets vernomen! Ik vind dat jammer want ben ook erg benieuwd!

Zodra ik iets hoor, zal ik het hier neerzetten, sterkte met je vader!

Groetjes
Dankjewel!
Jij ook sterkte met het wachten op reactie!!

Ik blijf deze site in de gaten houden. Mn pa heeft in ieder geval uitstel gekregen om een mooi dossier / verweer in elkeaar te zetten..

Sterkte iedereen!

MvG Cheryl

henryblom
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2010 18:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door henryblom »

ik ben op 2 augustus 2009 over gegaan naar de NEM(nederlandse energie maatschappij)via de telefoon. Aan het eind van het gesprek heb ik nog gevraagd of ik verder nog wat moest ondernemen zoals de meterstanden doorgeven, maar dit hoefde niet want de meterstanden haalden ze bij de netbeheerder weg.(in dit geval liander) Vervolgens krijg ik de jaarafrekening met verkeerde meterstanden. Schriftelijk contact gehad met de NEM, maar die geven niet thuis.
Vervolgens is het volgens hen mijn fout geweest dat ik de meterstanden niet heb doorgegeven. Terwijl erin een verzonden brief van de NEM stond dat ik de meterstanden niet hoefde door te geven. Ik heb alle papieren dus de bewijzen bewaard, maar ze doen net of hun neus bloed.
Nu komt het er in het kort op neer dat ik gewoon het bedrag moet bijbetalen vanwege hun fout.
Zijn er nog meer mensen met dezelfde klachten? Ik hoor het graag!

Yfje
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Yfje »

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen, zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Werkt dit adres nog? Bij mij gaat het om de eindafrekening (17/8 ontvangen) van NEM. De gas- en electriciteitsprijs klopten niet. Hierover uiteraard gebeld. De eerste incasso van 1 september heb ik terug laten halen. Ik heb de eerste aanmaning inmiddels gehad, 3 dagen nadat ik na 10 weken(!) een nog steeds deels foutieve correctienota heb ontvangen (electriciteitsprijs is nu correct). Over de gasprijs (half jaar vast, half jaar variabel) wordt met geen woord gerept, ondanks mijn verzoek om uitleg hoe ze die berekenen, en is ongewijzigd. Weer gebeld en 3 dagen later dus een aanmaning met EUR 25 extra kosten terwijl ik nog op uitleg wacht m.b.t. de gasprijs! Ik betaal niks totdat ik een juiste rekening heb. Inmiddels zit ik bij een andere leverancier dus ze kunnen niet dreigen met afsluiten :D .

Heb mijn rechtsbijstandverzekering (Centraal Beheer) gebeld en die zouden vorige week terugbellen: niemand heeft gebeld. Je bent aan de goden overgeleverd... Youp, HELP!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Vervolgens is het volgens hen mijn fout geweest dat ik de meterstanden niet heb doorgegeven. Terwijl erin een verzonden brief van de NEM stond dat ik de meterstanden niet hoefde door te geven
Zou je die brief eens kunnen inscanne en hier plaatsen? Want als dat zo is, slaat NLenergie hier de plank wel héél goed in mis. Dan is dit een zaak die maar eens bij de toezichthoude en consuwijzer aanhangig gemaakt moet worden.
Maar eerst zou ik die brief willen zien.

henryblom
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2010 18:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door henryblom »

ik kan de brief niet in scannen maar in de brief
word dus gezegt
(het vaststellen van uw voorschotbedrag gaat geautomatiseerd en mede op basis van de gegevens die wij door krijgen van uw netbeheerder)

in de brief staat ook een overzicht van de meterstanden. maar daar staat dus niks dus bij mij was de indruk gewekt(mede door de telefoonniste van de nem)
dat de nog ontbrekende standen door gegeven moet worden door de netbeheeder

musicmaster65
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2010 19:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door musicmaster65 »

Beste Mensen

Degene die graag willen overstappen naar de NEM raad ik ten zeerste af dit te doen.
Een jaar geleden heb ik tot mijn grote spijt deze beslissing wel genomen en niet om Frans Bauer maar omdat alles netjes onderbouwd was.
Maar schijn bedriegd, ik heb een vast contract afgesloten voor een periode
van 3 jaar.
Mijn maandelijkse termijnen waren uitgerekend op € 173,- voorheen was dit
€ 141.- bij een andere leverancier, vorig jaar kreeg ik nog € 389,46 terug.
En mijn maandelijkse termijn teruggebracht naar € 132,-
Gisteren stond de jaarnota op internet en de schrik sloeg me om het hart.
Ik moest bij de NEM € 689,- bijbetalen en ze hadden doodleuk mijn maandelijkse
termijn van € 173,- naar maar liefst € 223,- verhoogd € 50 ,- dus.
HOEZO GOEDKOOP!!!!!
Na 1 jaar wordt je al een oor aangenaaid terwijl je een vast contract hebt.

Wordt het niet eens tijd dat wij Nederlanders eens in opstand komen tegen die
gehaaide zakkenvullers die ONZE zuurverdiende centen op deze manier
afhandig maken.
En dan ook nog klagen dat ze bonussen moeten inleveren, dit moeten ze in het geheel afschaffen, werken voor je geld dat moet iedereen.

Miiranda71
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2010 19:29

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Miiranda71 »

Ik ben ook klant geweest bij Nederlandse Energie Maatschappij, maar net overgestapt op Nuon, omdat mijn maandbedragen en jaarnota ook alsmaar hoger uitvielen. Toen ik overstapte kreeg ik toevallig van Stedin (netbeheerder) een meterstandenkaart binnen, waarna ik de standen gelijktijdig aan Stedin en aan Nuon (beginstanden contract) heb doorgegeven. Nuon EN Stedin geven deze standen vervolgens weer door aan de NEM als eindstanden. Toen ik de eindnota van de NEM kreeg bleek dat ik, volgens hen, 900 bij moest beatlen. Omdat ik in april de jaarnotra had gehad, en het eerste half jaar op basis van een jaarnota met geschatte standen te hoge voorschotten had betaald, leek me dit onmogelijk. Toen ik de standen ging nakijken bleek dan ook dat de NEM bij meter I ruim 4000 kwh te hoog had staan als eindstand, ook bij meter II was dit het geval, alleen de eindstand gas klopte. Ook ontdekte ik op de nota, naast de boetes voor het overstappen, een bedrag van € 50,00 aanmaankosten, zomaar in rekening gebracht. Natuurlijk heb ik hier gelijk over gebeld met de NEM. De aanmaankosten konden zij niet verklaren. De te hoge standen zouden zij van Nuon doorgekregen hebben (nagevraagd bij Nuon, was niet waar, deze hadden de juiste standen doorgegeven). Omdat het mij, na een rekensommetje gemaakt te hebben duidelijk is dat ik geld terug krijg, vroeg ik hoe lang dit alles gaat duren. Het zou dan 6 tot 8 weken duren voordat dit gecorrigeerd wordt!!
Verder heb ik ook de correctie jaarnota van april naast de eindnota gelegd. Toen kon ik mijn ogen helemaal niet geloven. De NEM heeft de eindstanden van april niet als beginstanden gebruikt voor de eindnota, maar de beginstanden op de eindnoita van zowel de meter I, de meter II en de gasmeter zo´n 1000 kwh- m3 lager gezet als de eindstanden op de jaarnota!
Dit betekend dus dat ik voor die 1000 kwh-1000m3 NOGMAALS moet betalen.
Dit is zuivere diefstal. Ik raad iedereen dus aan eerder nota´s ook hierop te controleren! Totaal ben ik dit jaar aan de NEM al € 3150,00 kwijt aan Energiekosten, t/m september (€ 350,00 per maand), terwijl ik al 4 jaar in deze woning tussen € 120,00 en € 150,00 per maand heb betaald, en dan kreeg ik bij de jaarnota altijd wel wat terug. Gelet op bovenstaande durf ik te beweren dat de NEM wat mij betreft gewoon smerige oplichters zijn. Ik ben alleenstaande moeder en ga gebukt onder dit bedrag dat ik dit jaar aan hen heb moeten betalen. En dan moet ik nu ook nog fijn tot na de feestdagen wachten totdat ik hier iets van terugzie!! Ik zeg dus: NIET DOEN als de NEM belt!!!

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

musicmaster65 schreef:Maar schijn bedriegd, ik heb een vast contract afgesloten voor een periode van 3 jaar.
.....
Na 1 jaar wordt je al een oor aangenaaid terwijl je een vast contract hebt.
Niet tevreden, bij de neus genomen of kennis gemaakt met de addertjes onder het gras?
Men hoeft er niet de gehele contractperiode 'aan vast te zitten'.
Langlopende contracten kunnen bij elke energieleverancier afgekocht worden tegen vastgestelde maximum tarieven.
Na afkoop is men vrij een andere leverancier te kiezen.
Wel goed de meterstanden opnemen, doorgeven en bewaren op het moment van overstappen!!

Moet ik een opzegvergoeding betalen als ik mijn energiecontract opzeg?
U hebt dus een contract waarin staat wanneer het afloopt.
Maar u zegt eerder op.
Hoe lang zou u het nog duren voordat het contract afloopt?
* Minder dan 1,5 jaar? Dan betaalt u maximaal 50 euro
* 1,5 tot 2 jaar? Dan betaalt u maximaal 75 euro
* 2 tot 2,5 jaar? Dan betaalt u maximaal 100 euro
* Meer dan 2,5 jaar? Dan betaalt u maximaal 125 euro

Let op.
Het energiebedrijf mag dit voor gas en voor elektriciteit aan u vragen.
Als u met allebei stopt, betaalt u dus maximaal het dubbele bedrag.


Een voorbeeld
U wilt nu stoppen met uw contracten, dus voor gas én voor elektriciteit. Het duurt nog 14 maanden voordat uw gascontract zou aflopen. En het duurt ook nog 14 maanden voordat uw elektriciteitscontract zou aflopen. Dat is minder dan 1,5 jaar. Uw energiebedrijf mag u nu maximaal 2 keer 50 euro vragen. Dus in totaal betaalt u niet meer dan 100 euro voor de opzegvergoeding aan uw energiebedrijf.

Is uw energiecontract steeds vanzelf verlengd?
Is uw energiecontract steeds vanzelf verlengd? Dan noemen we dit 'stilzwijgend verlengd'. Heeft uw energiebedrijf u niet schriftelijk op de hoogte gesteld van de verlenging? Dan mag het energiebedrijf maximaal 25 euro vragen als u opzegt.
Let op:
Het energiebedrijf mag dit bedrag voor gas én voor elektriciteit aan u vragen. Als u allebei opzegt, betaalt u in totaal dus maximaal 50 euro.

Heeft uw energiebedrijf u verteld dat uw contract stilzwijgend is verlengd?
Dan mag het energiebedrijf maximaal 50 euro vragen als u opzegt. Dit mag alleen als het energiebedrijf u schriftelijk op de hoogte heeft gesteld van de verlenging. En u dit tenminste 30 dagen voor de einddatum van het contract aangeeft.
Let op:
Het energiebedrijf mag dit bedrag voor gas én voor elektriciteit aan u vragen. Als u allebei opzegt, betaalt u in totaal dus maximaal 100 euro.
Bron: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... vergoeding
ConsuWijzer is het informatieloket van de overheid voor consumenten.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Miiranda71,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

NLEnergie

Verbeterpunt: neem kontakt op met de klant binnen 24 uur!!!

Maxiem.

Gesloten