Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
gpser
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 okt 2010 11:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gpser » 25 feb 2011 14:45

Is dit niet het bedrijf van "Frans Bauer" lol.
Ze komen ook wel heel veel op tv dus blijkbaar komt er genoeg geld en klanten binnen..

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM » 25 feb 2011 18:36

gpser
Ze komen ook wel heel veel op tv dus blijkbaar komt er genoeg geld en klanten binnen.
Inderdaad! daar wordt flink geharkt.

Maxiem.

westertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2011 09:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door westertje » 28 feb 2011 09:49

Ik ben ongeveer 2 jaar klant geweest bij de nem, kreeg de laatste paar maanden een betalings achterstand wat natuurlijk niet hoort. Ik heb netjes die achterstand betaald krijg ik een brief van enexis, nem stopt met de levering van de energie.
Leuk is dat omdat je wel netjes het bedrag hebt voldaan wat er open stond.
Dus ik de nem bellen, ik vermelde dat ik de achter stand netjes had voldaan voor de genoemde datum. Krijg ik als antwoord maar u heeft wel een achter stand gehad en daarom stoppen wij de levering.

Ik heb er geen schulden meer en toch word je geweert, zo kun je leuk in de nesten komen. Ik kan nu echt niemand de nem aan bevelen, ze halen essent er onder uit maar ik heb dit nooit gehad bij essent.

grtzzz

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door frenkievee » 28 feb 2011 10:08

westertje schreef:krijg ik een brief van enexis, nem stopt met de levering van de energie.
En dat durven ze niet eens zelf te vertellen, dat moet Enexis dus voor ze doen......
westertje schreef:Leuk is dat omdat je wel netjes het bedrag hebt voldaan wat er open stond.
Dus ik de nem bellen, ik vermelde dat ik de achter stand netjes had voldaan voor de genoemde datum. Krijg ik als antwoord maar u heeft wel een achter stand gehad en daarom stoppen wij de levering.
Aparte manier van werken is dat. Dat is wel hoe de waard zijn gasten vertrouwd dus......
Lees wel goed de algemene voorwaarden van NLEnergie (niet NEM, want dat is een heel ander, wel betrouwbaar bedrijf) door, mogelijk dat ze je nog even een boete voor voortijdige contractontbinding in je maag proberen te splitsen.

loudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door loudy » 01 apr 2011 15:16

ik had een jaarcontract bij de NEM. en zou na een jaar een korting krijgen van €150,- . nu ineens blijkt dit bedragf bruto te zijnuiteindelijk is het maar iets van €80,- geworden. oplichtersbende daar en ik zal mijn nieuwe contract van een jaar uitdienen, en daarna is het over en uit met de NEM

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM » 01 apr 2011 15:38

loudy

Advies:

Neem over deze "diefstal" eens kontakt op met:

[email protected].

.......onder vermelding van uw naam, adresgegevens en telefoonnummer.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
-----------------------------------------------------------------------------------
Maxiem.

Bottel
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bottel » 08 apr 2011 15:18

Hallo lezer,

Ik ben hier nieuw op het forum. Ik had vandaag een vervelende ervaring met de NEM. Ik ben nu 2 jaar klant en wilde via 'mijn energie' , mijn levering voor electriciteit en gas vastleggen voor meerdere jaren. Dat kan dus niet via 'mijn energie'. Ik bellen naar de NEM. Ik leg uit dat ik graag meerdere jaren vast wil leggen. Het antwoordt was echt wel het laatste wat ik had verwacht.

U wordt binnen 5 dagen terug gebeld EN er wordt een geluidsopname van gemaakt !. Ik zeg pardon ? Ja is het antwoordt dat is bij ons de enige mogelijkheid om als vaste klant een meerjaren contract af te sluiten. Ik vraag beleeft of ze niet gewoon een contract kunnen sturen. Nee was het antwoordt.
Er moet een geluids opname van uw stem gemaakt worden, zodat wij bewijzen in handen hebben dat wij met u zaken hebben gedaan.
Ik heb veel gehoord, veel gezien en weet dat grote bedrijven werkelijk alles opslaan wat ze over de klant te weten komen, maar dat ze daar nu ook nog even een stem-opname aan toevoegen dat gaat mij echt veel te ver.

Ik vraag mij werkelijk af wat voor bedrijf die NEM werkelijk is, maar ook vraag ik mij af of die stem opname praktijken wel mogen. Wie weet wat dat bedrijf daar allemaal mee kan doen. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit meemaken bij de NEM.

Ik heb zojuist maar een verzoek tot overstappen ingediend bij een leverancier die welliswaar 30 euro per jaar duurder is, maar ga geen gesprekken op laten nemen.

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM » 08 apr 2011 18:21

Bottel

Je hebt een heel verstandig besluit genomen en in de praktijk zul je minstens pakweg 200 euro op jaarbasis goedkoper uitkomen.

Maxiem.

saskia1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2011 12:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door saskia1990 » 16 apr 2011 12:59

Ga a.u.b. nooit in zee met de NEM. Jaren ging het goed, totdat ik een keer mijn voorschot naar een verkeerde bankrekeningnummer had overgemaakt. In plaats te reageren op de mailtjes die ik stuurde, kreeg ik een incassobureau op mijn dak! Ik ben 1 november 2010 overgestapt naar Greenchoice en ik hen nu nog problemen met NEM over onterechte acceptgirokosten en aanmaningskosten. Ik heb nog nooit zo iets meegemaakt, ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt die niet reageren op brieven en mailtjes, maar wel meteen een incassobureau sturen. Dus mensen trap er niet in!!!!

Bottel
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bottel » 16 apr 2011 13:20

Ik ben ondertussen overgestapt naar ESSENT. De boete voor het weggaan bij de NEM wordt betaald door ESSENT, is dat even een service. Ik heb het echt te doen met alle mensen die er in trappen om verplicht een bandopname van je stem te laten maken ( als je NEM klant bent ) en je contracten wilt vastzetten. Stel je voor als jij de woorden Ja, prima, oké, goed ed uitspreekt, en ze hebben dat op tape ? Met een beetje monteren weet ik zeker dat je echt ernstig in de problemen kan komen. Dit verhaal is niet nieuw, een telefoonaanbieder heeft dat ook al eens gedaan, en daar zijn heel veel mensen de dupe van geworden. Tis goed met die NEM.

Ik zeg NIET DOEN !.

gewoonpeer
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2011 17:51

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gewoonpeer » 21 apr 2011 18:05

Ook ik ben er in gestonken, lokken met een laag voorschot t.o.v. Essent, maar goed dat mag nog, weet dat ik dan eind van het jaar bij moet betalen. Verschillen kunnen niet zo groot zijn.
Dan nieuwe contractjaar buiten proportioneel voorschot verhogen. Dan er 3 maanden er over doen om het voorschot passend te maken. Het teveel geinde niet terug willen storten Als je dan uiteindelijk maar zelf besluit het teveel betaalde te verrekenen een incasso buro op je nek sturen . Schande gewoon, moest maar eens goed aan de kaak worden gesteld.
Zelfs bij de overgang naar de NEM door hun slechte manier van communiceren en handelen in strijd met hin eigen voorwaarden al geconfronteerd met een boete.
Bij navraag wordt op een ongepaste manier afgescheept.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie » 26 apr 2011 09:12

Beste gewoonpeer,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen uw klacht te onderzoeken.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen, zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
[quote="gewoonpeer"]Ook ik ben er in gestonken, ....

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM » 26 apr 2011 11:21

NLEnergie

Wat heeft het voor zin om zo'n reactie te verspreiden als duizenden klanten van jullie slachtoffer zijn van hetzelfde schandalige trucje. Het zou beter en slimmer zijn, dat jullie het [Lasterlijke tekst verwijderd door de moderator] beleid ombuigen naar een klantvriendelijk en vooral eerlijk beleid, [Lasterlijke tekst verwijderd door de moderator]

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 26 apr 2011 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Bottel
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bottel » 26 apr 2011 11:57

En bovendien zijn ze blijkbaar erg selectief wie ze wel en niet uitnodigen voor zogenaamd persoonlijk contact. Ik heb géén uitnodiging gekregen. Als ik die had gekregen dan had ik ze uitgenodigt om alles maar even gewoon publiek op dit forum te schrijven. Op die manier kan iedereen meekijken wat voor streken er worden uitgehaald met klanten.

Nou NEM. kom maar op met je verhaaltje om telefoongesprekken met je klanten op te nemen op een bandje, om op die manier bewijslast te verkrijgen dat ze met u in zee zijn gegaan. Ik had eigenlijk zelf het gesprek met jullie moeten opnemen om het te kunnen laten beluisteren door heel nederland.

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM » 26 apr 2011 12:20

Bottel

Waarom je nog druk maken? Je bent overgestapt naar Essent en ik weet zeker, dat je bij die energieboer niet dezelfde ervaringen zult opdoen als bij de NEM.

Maxiem.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kaarsje69 » 28 apr 2011 22:48

Gewonnen rechtzaak NEM!

Zo kan het dus ook, ik ben niet bang aangelegd en als ik in mijn gelijk sta, sta ik daar in. Ze hadden mijn rekening standen geschat en daar ben ik toen met mijn nieuwe provider mee aan de gang gegaan, maar ik had als de deurwaarder van de nem aan mijn kont. Ze wouden mij geen uitstel geven, ondanks dat ik kon aantonen dat de standen niet correct waren. Ze berekende me ook nog even een boete voor het verbreken van het jaar contract, hier ging ik dus niet mee akkoord.
Het jaar was al voorbij, dus simpel zat, had het op tijd opgezegd en was dus van ze af. Het totale bedrag, heb ik dus na herziening van de meterstanden gewoon voldaan aan de nem, zoals ik steeds aangaf, maar hun wouden toch naar de rechter voor de incasso kosten en de boete!
Vandaag dus bericht, ze hebben ten onrechte een boete op gelegd, ze zijn veroordeeld in de proceskosten en de incassokosten.

Mensen als je in je recht staat, schrijf een brief, als je dat zelf niet kunt, zoek daar hulp voor, maar laat het niet aan je voorbij gaan!

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM » 29 apr 2011 10:20

kaarsje69

Proficiat!!! Zo zie je maar, dat een bewuste consument best wat kan bereiken.

Maxiem.

Bottel
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bottel » 29 apr 2011 19:13

Héél opmerkelijk..

Op 01 April 2011 krijg ik van de NEM een E-Mail met de vraag of ik mijn meterstanden wil doorgeven. Ik zit achter de pc, ben thuis, dus vul ik de gevraagde gegevens in op de website van NEM. Ik krijg keurig een E-Mail terug met de getallen zoals IK die heb doorgegeven. Kijk foto hieronder.

Afbeelding

Nu, 27 Dagen later krijg ik van de NEM de volgende E-Mail. Zie foto hieronder.

Afbeelding

Dit is wel héél vreemd. In foto 1 is toch wel degelijk te zien dat de standen correct zijn. Ik check meteen mijn meterstanden en klik op de link in de E-Mail. Je komt dan direct in een webbrowser van de NEM. Ik vul mijn standen in en geef mijn E-Mail adres nogmaals op. Er staat duidelijk dat ik een bevestiging zal krijgen, en ik klik op de link Afsluiten.

Afbeelding

Ik heb nog steeds NIET die bevestigings E-Mail gekregen. Wel heb ik van alle acties die ik op de website van de NEM heb ondernomen even screens gemaakt. Ik ben niet van plan om verder nog met de NEM te communiceren. Ik laat het er op aankomen als ze nu weer de fout ingaan.

Ik schrijf en illustreer hier alles om mensen te waarschuwen. Wees op je hoede voor de praktijken van de NEM. Sla ALLES op, maak foto's van je beeldscherm, print e-mails enzovoort...

NEM ? ik zeg nog steeds NIET DOEN !!!!

Bob Schurkjens
Berichten: 7231
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 30 apr 2011 23:33

UIt het bovenstaande blijkt dat de NEM de meterstanden doorelkaar heeft gehusseld (hoog- en laagtarief). Dat is wel héél erg knap voor een energiebedrijf.

Bottel
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bottel » 05 mei 2011 18:47

Beste Bottel,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen, zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Bottel schreef:Héél opmerkelijk..

Ik wens van deze mogelijkheid géén gebruik te maken. Ten eerste staat het mij niet aan dat u telefoongesprekken opneemt met klanten, en ten tweede wacht ik nog steeds op de bevestiging e-mail, welke zou volgen op de, voor de tweede keer opgegeven meterstanden via uw website. Ik wacht nu geduldig de eindafrekening af. Als de NEM daar een potje van heeft gemaakt zal ik dit openbaar maken via de media, zoals ik dat tot nu toe ook hier heb gedaan.

Met vriendelijke groet,

Ik zeg, NIET DOEN !

Gesloten