LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Suzan7719
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2011 21:47

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Suzan7719 »

Wij waren al jaren bij de Nuon ( nooit bij hoeven betalen of andere problemen mee gehad!) ook wij werden gebeld door de NEM klonk aantrekkelijk en bla bla dus we zijn er mee ingestemd om van hen af te nemen tot de jaar afrekening wij betaalde evenveel maandpremie als bij de Nuon en hier moesten wij nooit bij betalen bij de NEM moesten wij 818 euro bijbetalen!!!!! wij zijn nu weer terug bij de Nuon en ook dit jaar hebben we weer terug gehad van hun!! denk er goed over na de NEM schijnt een flexibele gastarief te hebben en vastrecht hoorde ik van de week schijnt ook een stuk duurder te zijn ik zou zeggen NIET doen!

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Door de Nem voor de rechter gedaagd, hun advocaat heeft uitstel gevraagd, hoe zou dat nou toch komen?
Ik sta in mijn recht en dat weten ze, dus mensen, niet bang zijn als je al hun regels bent na gekomen, ga ervoor.
Als je niet goed bent in brieven schrijven, vermeld het dan even op een forum, zijn altijd mensen die het wel kunnen.

MamaMarloes
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2011 16:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamaMarloes »

In het najaar van 2008 kreeg ik een mail met een energie-enquete. Ik deed mee omdat ik wilde weten of ik goedkoper uit kon zijn. Aan het einde werd er gevraagd of ik een vrijblijvende offerte wilde. Ach ja waarom niet.
De offerte (idd van NEM) bleek niet voordelig dus overstappen wilde ik niet en meldde dat via internet, waarvan ik de bevestiging bewaarde.
Plots anderhalve maand later kreeg ik de melding van mijn huidige leverancier dat ze het jammer vonden dat ik overstapte...

Ik natuurlijk meteen naar de NEM gebeld. Geen gehoor, dus een brief gestuurd. Geen reactie hierop gehad en dus was ik ineens daarbij aangesloten. Nou ja stroom moet je toch hebben dus het erbij laten zitten. Echter kreeg ik geen rekeningen wat veemd was. 2 maanden later stond cannock chase aan de deur terwijl ik nog geen rekening had ontvangen geen meterstandenkaart en eigenlijk niet eens wist of ik wel was overgestapt. maar dat duidelijk maken was er niet bij. Ik betaalde vervolgens netjes en daarna ontving ik inderdaad rekeningen van NEM welke ik betaalde.

Toch bleven de aanmaningen komen en in totaal 3 incassomaatschappijen die de NEM allemaal de schuld gaven.
Na een paar maanden volgde er een jaarafrekening. Deze klopte voor geen meter. Er werden standen gebruikt die niet op mijn meter voorkwamen. Ik had een post openstaan van ineens 1700 euro. En dat voor mijn verbruik! Alleenstaande werkende moeder met 2 kindjes die de hele dag van huis zijn. Ook hier kwamen geen correcties op en er werd niet gereageerd op mijn brieven of telefoontjes. Toen was bij mij de maat vol en van de hele map aan correspondentie (inmiddels een dikke A4 map vol!!!) heb ik kopietjes gemaakt en me aangemeld bij de geschillencommissie voor 25 euro.
Ik wilde het niet eens meer hebben over het lid worden van deze louche club en nam dat maar voor lief. Ben meteen overgestapt naar NUON, die mijn boete voor voortijdig overstappen hebben betaald.
Ik kreeg overigens voiceberichten zonder iets erin van mijn zogenaamde aanmelding (had dat via enquete gedaan en niet JA gezegd aan de telefoon).
Ze hadden zogenaamd een handtekening van me maar die heb ik nooit gezet! Allemaal ongegrondde aantijgingen.

Afgelopen december 2010 moest ik in Utrecht 'voorkomen' samen met 2 mensen van de NEM.
Ik had de hele map bij me inclusief meterstanden van de netwerkbeheerder. De geschillencomm. had ook een hele dikke map van mij toegezonden berichten bij zich en de NEM had misschien 8 tot 10 velletjes. Je bent gewoon een nummer dat 1700 moet betalen (terwijl ik volgens mijn berekeningen 34 euro moest terug ontvangen).
De voorzitter (rechter) van de commissie vroeg naar de meterstanden van de netwerkbeheerder. Die had NEM en ik beide opgevraagd. Alleen de mijne waren van 2010 en die van hun zonder datum (zelf in elkaar gezet?)
Uiteindelijk is de tweede week van januari 2011 de uitslag gekomen.
Ik heb gelijk en de NEM heeft het nakijken!

Ik ben ze nu niets meer schuldig. Ze moesten mij 250 euro schade betalen en de 25 euro van de geschillencommissie. Deze zijn inmiddels ontvangen.

IK ZEG GEWOON DOEN! die geschillencommissie inschakelen :wink:

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

MamaMarloes

Proficiat! Goed te horen dat je gelijk hebt gekregen en dit bedrijfje het nakijken heeft.

Maxiem.

sweet_devil8
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mei 2010 20:44

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sweet_devil8 »

MAXIEM schreef:MamaMarloes

Proficiat! Goed te horen dat je gelijk hebt gekregen en dit bedrijfje het nakijken heeft.

Maxiem.
Ik sluit me er bij aan!
Aanpakken die handel :D
Gelukkig gaat de wet altijd nog over 'redelijkheid en billijkheid'

gpser
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 okt 2010 11:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gpser »

Is dit niet het bedrijf van "Frans Bauer" lol.
Ze komen ook wel heel veel op tv dus blijkbaar komt er genoeg geld en klanten binnen..

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

gpser
Ze komen ook wel heel veel op tv dus blijkbaar komt er genoeg geld en klanten binnen.
Inderdaad! daar wordt flink geharkt.

Maxiem.

westertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2011 09:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door westertje »

Ik ben ongeveer 2 jaar klant geweest bij de nem, kreeg de laatste paar maanden een betalings achterstand wat natuurlijk niet hoort. Ik heb netjes die achterstand betaald krijg ik een brief van enexis, nem stopt met de levering van de energie.
Leuk is dat omdat je wel netjes het bedrag hebt voldaan wat er open stond.
Dus ik de nem bellen, ik vermelde dat ik de achter stand netjes had voldaan voor de genoemde datum. Krijg ik als antwoord maar u heeft wel een achter stand gehad en daarom stoppen wij de levering.

Ik heb er geen schulden meer en toch word je geweert, zo kun je leuk in de nesten komen. Ik kan nu echt niemand de nem aan bevelen, ze halen essent er onder uit maar ik heb dit nooit gehad bij essent.

grtzzz

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door frenkievee »

westertje schreef:krijg ik een brief van enexis, nem stopt met de levering van de energie.
En dat durven ze niet eens zelf te vertellen, dat moet Enexis dus voor ze doen......
westertje schreef:Leuk is dat omdat je wel netjes het bedrag hebt voldaan wat er open stond.
Dus ik de nem bellen, ik vermelde dat ik de achter stand netjes had voldaan voor de genoemde datum. Krijg ik als antwoord maar u heeft wel een achter stand gehad en daarom stoppen wij de levering.
Aparte manier van werken is dat. Dat is wel hoe de waard zijn gasten vertrouwd dus......
Lees wel goed de algemene voorwaarden van NLEnergie (niet NEM, want dat is een heel ander, wel betrouwbaar bedrijf) door, mogelijk dat ze je nog even een boete voor voortijdige contractontbinding in je maag proberen te splitsen.

loudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door loudy »

ik had een jaarcontract bij de NEM. en zou na een jaar een korting krijgen van €150,- . nu ineens blijkt dit bedragf bruto te zijnuiteindelijk is het maar iets van €80,- geworden. oplichtersbende daar en ik zal mijn nieuwe contract van een jaar uitdienen, en daarna is het over en uit met de NEM

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

loudy

Advies:

Neem over deze "diefstal" eens kontakt op met:

[email protected].

.......onder vermelding van uw naam, adresgegevens en telefoonnummer.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
-----------------------------------------------------------------------------------
Maxiem.

Bottel
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bottel »

Hallo lezer,

Ik ben hier nieuw op het forum. Ik had vandaag een vervelende ervaring met de NEM. Ik ben nu 2 jaar klant en wilde via 'mijn energie' , mijn levering voor electriciteit en gas vastleggen voor meerdere jaren. Dat kan dus niet via 'mijn energie'. Ik bellen naar de NEM. Ik leg uit dat ik graag meerdere jaren vast wil leggen. Het antwoordt was echt wel het laatste wat ik had verwacht.

U wordt binnen 5 dagen terug gebeld EN er wordt een geluidsopname van gemaakt !. Ik zeg pardon ? Ja is het antwoordt dat is bij ons de enige mogelijkheid om als vaste klant een meerjaren contract af te sluiten. Ik vraag beleeft of ze niet gewoon een contract kunnen sturen. Nee was het antwoordt.
Er moet een geluids opname van uw stem gemaakt worden, zodat wij bewijzen in handen hebben dat wij met u zaken hebben gedaan.
Ik heb veel gehoord, veel gezien en weet dat grote bedrijven werkelijk alles opslaan wat ze over de klant te weten komen, maar dat ze daar nu ook nog even een stem-opname aan toevoegen dat gaat mij echt veel te ver.

Ik vraag mij werkelijk af wat voor bedrijf die NEM werkelijk is, maar ook vraag ik mij af of die stem opname praktijken wel mogen. Wie weet wat dat bedrijf daar allemaal mee kan doen. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit meemaken bij de NEM.

Ik heb zojuist maar een verzoek tot overstappen ingediend bij een leverancier die welliswaar 30 euro per jaar duurder is, maar ga geen gesprekken op laten nemen.

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Bottel

Je hebt een heel verstandig besluit genomen en in de praktijk zul je minstens pakweg 200 euro op jaarbasis goedkoper uitkomen.

Maxiem.

saskia1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2011 12:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door saskia1990 »

Ga a.u.b. nooit in zee met de NEM. Jaren ging het goed, totdat ik een keer mijn voorschot naar een verkeerde bankrekeningnummer had overgemaakt. In plaats te reageren op de mailtjes die ik stuurde, kreeg ik een incassobureau op mijn dak! Ik ben 1 november 2010 overgestapt naar Greenchoice en ik hen nu nog problemen met NEM over onterechte acceptgirokosten en aanmaningskosten. Ik heb nog nooit zo iets meegemaakt, ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt die niet reageren op brieven en mailtjes, maar wel meteen een incassobureau sturen. Dus mensen trap er niet in!!!!

Bottel
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bottel »

Ik ben ondertussen overgestapt naar ESSENT. De boete voor het weggaan bij de NEM wordt betaald door ESSENT, is dat even een service. Ik heb het echt te doen met alle mensen die er in trappen om verplicht een bandopname van je stem te laten maken ( als je NEM klant bent ) en je contracten wilt vastzetten. Stel je voor als jij de woorden Ja, prima, oké, goed ed uitspreekt, en ze hebben dat op tape ? Met een beetje monteren weet ik zeker dat je echt ernstig in de problemen kan komen. Dit verhaal is niet nieuw, een telefoonaanbieder heeft dat ook al eens gedaan, en daar zijn heel veel mensen de dupe van geworden. Tis goed met die NEM.

Ik zeg NIET DOEN !.

gewoonpeer
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2011 17:51

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gewoonpeer »

Ook ik ben er in gestonken, lokken met een laag voorschot t.o.v. Essent, maar goed dat mag nog, weet dat ik dan eind van het jaar bij moet betalen. Verschillen kunnen niet zo groot zijn.
Dan nieuwe contractjaar buiten proportioneel voorschot verhogen. Dan er 3 maanden er over doen om het voorschot passend te maken. Het teveel geinde niet terug willen storten Als je dan uiteindelijk maar zelf besluit het teveel betaalde te verrekenen een incasso buro op je nek sturen . Schande gewoon, moest maar eens goed aan de kaak worden gesteld.
Zelfs bij de overgang naar de NEM door hun slechte manier van communiceren en handelen in strijd met hin eigen voorwaarden al geconfronteerd met een boete.
Bij navraag wordt op een ongepaste manier afgescheept.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste gewoonpeer,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen uw klacht te onderzoeken.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen, zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
[quote="gewoonpeer"]Ook ik ben er in gestonken, ....

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

NLEnergie

Wat heeft het voor zin om zo'n reactie te verspreiden als duizenden klanten van jullie slachtoffer zijn van hetzelfde schandalige trucje. Het zou beter en slimmer zijn, dat jullie het [Lasterlijke tekst verwijderd door de moderator] beleid ombuigen naar een klantvriendelijk en vooral eerlijk beleid, [Lasterlijke tekst verwijderd door de moderator]

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 26 apr 2011 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Bottel
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bottel »

En bovendien zijn ze blijkbaar erg selectief wie ze wel en niet uitnodigen voor zogenaamd persoonlijk contact. Ik heb géén uitnodiging gekregen. Als ik die had gekregen dan had ik ze uitgenodigt om alles maar even gewoon publiek op dit forum te schrijven. Op die manier kan iedereen meekijken wat voor streken er worden uitgehaald met klanten.

Nou NEM. kom maar op met je verhaaltje om telefoongesprekken met je klanten op te nemen op een bandje, om op die manier bewijslast te verkrijgen dat ze met u in zee zijn gegaan. Ik had eigenlijk zelf het gesprek met jullie moeten opnemen om het te kunnen laten beluisteren door heel nederland.

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Bottel

Waarom je nog druk maken? Je bent overgestapt naar Essent en ik weet zeker, dat je bij die energieboer niet dezelfde ervaringen zult opdoen als bij de NEM.

Maxiem.

Gesloten