Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
maytrie86
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2011 18:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door maytrie86 » 10 sep 2011 20:24

Geachte lezers,

Ik hoop dat julliemij kunnen helpen met mijn probleem met de NEM. Nou heeft de NEM mijn voorschot met 67,5% verhoogd (dit is nogal wat) zonder enige aanleiding van mijn kant en zonder enige bericht van de kant van NEM. Nou heb ik ze gebeld en aangegeven dat ik et niet mee eens ben dat zij midden in het jaar mijn voorschot zonder aanleiding hebben verhoogd en dat ik het bedrag storneer. Mijn afgesproken voorschot bedraagt 160 euro per maand en nuhebben zij 268 euro afgeschreven zonder bericht. Omdat ik al veel problemen en irriaties door de NEM heb gekregen wil ik mijn contract bij de NEM opzeggen als zij mij gaan verplichten om de268 euro te gaan betalen.

Ik kom echt niet ver met de NEM en wordt er behoorlijk ziek van hoe ze klanten behandelen. Ik ben altijd optijd met betalen etc. maar dit is de zoveelste keer dat ze mijn voorschot of verhogen of verlagen zonder toestemming. (ik heb het echt gehad met hun). Is het mogelijk om mijn contract op te zeggen als een energiemaatschappij de voorschotten zonder bericht en aanleiding gaat verhogen. ik heb meerdere malen aangegeven dat ik met deze bedrag niet mee eens ben enheb ook een officiele klacht per e-mail verzonden naar de NEM. Op de klacht zelf reageren ze amper en zewillen mijn voorschot niet met terugwerkende kracht wijzigen. kan ik op basis van een te hoge voorschot mijn cotract van 1 jaar beeidigen zonder de boete te betalen?


Pls help, ben echt klaar met de NEM. Dit kost me een hoop geld, moeite en stress die ik niet kan veroorloven.

het laatste wat ik wilis met de NEM lopen praten over fouten die zij maken engeloof me ze maken er erg veel wat irritaties opleveren.


Groetjes,
Maytrie

PS; een bedrag van 160 euro voor demaand augustus heb ik handmatig overgemaakt. (resterende ga ik echt niet betalen).

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM » 10 sep 2011 23:19

maytrie86

Bij deze [niet-onderbouwde bewering(en) verwijderd door de Moderator] firma moet je het recht in eigen hand nemen en gewoon handmatig het afgesproken maandelijkse voorschotbedrag op hun rekening storten. Geef dat dan wél even schriftelijk (liefst aangetekend of per fax) door aan dit fraaie bedrijf.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jul 2012 17:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

BorisvanEtteren
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2011 15:57

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door BorisvanEtteren » 12 sep 2011 15:57

Ik lees ook altijd alleen maar negatieve ervaringen over de Nederlandse energie maatschappij. Een advies: Stap over en kom nooit meer terug!
De Nederlandse energie maatschappij wilt u alleen maar oplichten en luistert nooit naar je verhaal (vandaar ook dat je hier met je probleem aankomt).

Lievely
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2011 16:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Lievely » 13 sep 2011 17:10

Ik hoop dat er iemand mee leest van de nederlandse energie maatschappij!!

Ik kreeg in juli een afrekening van de NEM.
Van E1.322; euro.
Ons maandelijks termijn E110; euro. (en we hebben zonnepanelen)
Dus naar onze mening was die berekening erg hoog.
Wij gebeld. Direct aan de telefoon bleken de meting van hun niet te kloppen en kwamen we er al snel achter dat er 350 kuub gas TE veel berekend was.
Tevens hebben zij onze teruggave van de zonnepanelen niet verrekend, dus dat was ook al een foutje.
Máár vonden hun, wij moesten wel het verschuldigt bedrag betalen en dan als de herberekening gemaakt was zouden wij het restant terug krijgen of bijbetalen.
Daar waren wij het niet mee eens want er was uit 1e onderzoek al gebleken was dat HUN fouten hebben gemaakt.
Afijn met 6 weken zouden wij een herbereking krijgen, ditmaal met het juiste bedrag.
Maar wel IntrumJustitia achter ons aangestuurd met de ene naar de andere aanmaning. Het bedrag was ondertussen al opgelopen naar E1,750;!!!!
Na 7 weken hebben wij een brief binnen gekregen. "u heeft om een herbereking gevraagd en na nader onderzoek zijn dit onze bevindingen"
Heel wat cijfertjes en kwh op een rij en de brief sluit af met "door U terug te onvangen E135;. Dus wij springen een gat in de lucht, want voor ons was het natuurlijk wel een mooi einde.
Maar wat ons opviel is dat op de nieuwe herberekening WEER onze teruggave van onze zonnepanelen er niet op stonden!
Dus wij maar weer bellen. Allereerst geeist dat intrum justitia van ons af te halen, dit was geen probleem dit werd gedaan. Maar toen kwam er geen antwoord op onze vraag over onze zonnepanelen.
Wij zouden terug gebeld worden. Dit gebeurt een week niet.
Wij krijgen een brief in de bus met de vraag of zij hun willen bellen (?) Dit gedaan, nu komt het mooiste, de desbetreffende vrouw blijft hoog bij laag volhouden dat de herberekening klopt en dat die E135; van de E1.322; af word gehaald.
Omdat wij zeker van onze zaak zijn dat de boel niet klopt, zowaar een telefoonknokpartij gehad en vol blijven houden dat het allemaal fout gaat daar, eindigt het met "Oh, ik zie misschien al wat er fout is gegaan""u betaalt 2 lijnen aan elektriciteit" dus zijn jullie ipv 3000kwh berekend op 6000kwh en dan de te veel gas" "wij gaan dat maar weer uitzoeken" Ondertussen zijn we 2,5 maand verder en nog weten we onze eindberekeing niet en hebben wij onze teruggave van onze zonnepanelen ook nog steeds niet retour! Wij gaan direct overstappen als dit is afgehandeld, helaas dus al de 2e keer dat dit ons overkomt.

mutte1964
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2011 09:23

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mutte1964 » 14 sep 2011 09:46

De NEM is echt het spoor helemaal kwijt mijn contract is opgezegd vanwege een verhuizing en nu willen ze van mij toch nog deze maand voorschotbedrag hebben terwijl ik daar niet meer woon en er al nieuwe bewoners zijn die dus ook met deze leverancier in zee gegaan zijn.
Ik heb nu 3 x gebeld met de wetenschapsafdeling en al 3 keer een ander antwoord gehad over hoe nu te handelen .
Er werd mij de laatse keer gisteren verteld dat ik de laatste termijn ook maar moet betalen en dat dat dan verrekend zou worden met de eindafrekening ,volgens mij hebben de nieuwe bewoners dit ook al betaald .
Ik wacht nog maar een weekje op de eindafrekening en dan zullen we wel zien .Trouwens vind u het ook zo vreemd dat wanneer je als nieuwe klant komt je tot 22.00 uur kan bellen gratis en wanneer je van je contract ae wil dit alleen tegen betaald tarief op kantoortijden kan doorgeven en dan ook nog schriftelijk op moet zeggen .
Dat gesprek kunnen ze blijkbaar niet opnemen???

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie » 16 sep 2011 09:48

Beste Lievely en Mutte1964,

De Nederlandse Energie Maatschappij heeft meegelezen met uw klachten en wenst graag persoonlijk contact met u op te nemen om uw klachten te onderzoeken en u een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij

Speedyboy
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2009 16:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Speedyboy » 17 sep 2011 04:16

Ik heb ook heel erg lang geprobeerd om het geschil met de Nederlandse Energiemaatschappij "NL Energie" op te lossen maar dat wilden ze niet. Het enige waar ze goed in waren was dat ze nooit ingingen op mijn vragen. Ik vroeg steeds waarom ze mij opgelicht hadden door te beloven dat ik 10% minder zou betalen als ik ging overstappen naar hun. Ze gingen alleen maar incasso rekeningen naar me sturen.

Daarom ben ik overgestapt. Een jaar lang stuurden ze en boete omdat ik vroegtijdig ben gestopt. Ik heb dit geweigerd en na een jaar kwam er een dagvaarding. Ik kon het voorkomen als ik binnen 3 dagen een bedrag van meer dan 400 euro ging betalen.
Intrum Justitia werkt mee met de oplichterij van Nederlandse Energiemaatschappij "NL Energie".

Ik ben naar de rechtbank geweest en wat me opviel was dat er heel veel mensen waren die een probleem hadden met de Nederlandse Energiemaatschappij "NL Energie".
Ik heb uiteindelijk de zaak gewonnen omdat ze zich uiteindelijk terugtrokken omdat ze weten dat ze mensen oplichten.

Mijn tip: Als je zegt dat ze via de telefoon beloofd hebben dat je 10% minder gaat betalen als je overstapt dan kunnen ze je niets maken. Met de incasso's maken ze je alleen maar bang.
De eindafrekeningen van je vorige energiemaatschappij en die van Nederlandse Energiemaatschappij "NL Energie" zijn je bewijzen.

Succes.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder » 17 sep 2011 21:55

Speedyboy schreef:Mijn tip: Als je zegt dat ze via de telefoon beloofd hebben dat je 10% minder gaat betalen als je overstapt dan kunnen ze je niets maken. Met de incasso's maken ze je alleen maar bang.
De eindafrekeningen van je vorige energiemaatschappij en die van Nederlandse Energiemaatschappij "NL Energie" zijn je bewijzen.
Leuk, maar een telefonische toezegging is heel vaak niet te bewijzen.
En dan kan jij weer een probleem hebben.
Niet bepaald aanbevelenswaardig jouw tip.

Speedyboy
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2009 16:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Speedyboy » 17 sep 2011 23:22

[niet-onderbouwde bewering(en) verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jul 2012 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

malosa
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2011 16:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door malosa » 23 sep 2011 11:46

[niet-onderbouwde bewering(en) verwijderd door de Moderator]

ik zeg alles goed nakijken en alles bewaren !!!!
bewaar elke overschrijving van hun en brief wat je gestuurd hebt ook en kopie maken.

[niet-onderbouwde bewering(en) verwijderd door de Moderator]

Dus bij deze bewaar alles wat je stuurt enz!!
Dat kan in je voordeel zijn zoals bij mij de laatste 3 jaren gebeurd was!!


Ik vind dat er meer controlle moet komen op de financiële afdeling
maar dat word geregeld.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jul 2012 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

miranda201
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2011 09:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door miranda201 » 27 sep 2011 09:29

ik heb vreselijke ervaringen met de nederlandse energie maatschappy, werd inderdaat ook inplaats van een informatiepakket gelijk aangemeld.
heb in jaren nog nooit zo'n dure energienota ontvangen als van hun, ik moest heel veel geld bijbetalen, ik heb geweigerd dit te betalen, omdat ik het raar vond dat ik jaren bij essent het zelfde maandbedrag betaalde en nooit iets bij hoefde te betalen of een klein bedrag en nu bijna €1000,-

LadyDaisy
Berichten: 120
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door LadyDaisy » 27 sep 2011 11:00

Geen enkele energieleverancier stuurt een 'informatiepakket', het is meteen een aanmelding die je kan annuleren binnen 7 werkdagen.

Ik snap niet dat mensen nog in het informatiepakket gebeuren trappen.
Alle informatie staat op internet, zoek daar dan even als je informatie wil en stap dan zelf over als je er in trapt.

PYildiz
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2011 14:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door PYildiz » 03 okt 2011 11:02

Hier een volgende ervaring met de Nem, wat hopelijk meer mensen doen besluiten NIET naar hen over te stappen.
9 maanden heb ik bij de Nem gezeten, waarna ik mei dit jaar een eindnota kreeg van 1171 euro!! Onmogelijk volgens ons. Na heel het papier goed door te hebben genomen zagen we dat de nem zelf eindstanden voor ons in had gevuld, ondanks dat wij de juiste eindstanden al door hadden gegeven. De eindstanden die zij in hadden gevuld zijn nu (oktober) nog niet eens bereikt in onze meterkast!!. Hierover contact gehad en zij zouden een herberekening maken met de juiste eindstanden. Hierover hebben wij vervolgens maanden lang niks meer gehoord, tot wij een brief kregen van hun incassobureau Vesting Financie. Tot onze verbazing zien wij het hele bedrag van de eindnota staan, met het verzoek binnen 10 werkdagen te betalen. Uiteraard is hierover weer meerdere malen contact geweest. Er werd toegezegd dat dat niet had mogen gebeuren en ze de incassoprocedure stop zouden zetten. We zouden zo spoedig mogelijk de nieuwe eindafrekening ontvangen. Dit gebeurde echter niet, en het incassobureau bleef wel brieven sturen. De laatste brief ontvingen wij vorige week waarin stond dat er een rechtzaak opgestart zou worden als we niet binnen 3 dagen zouden betalen. Volgens Vesting Finance is er nooit een melding van uit de Nem geweest, en na het laatste contact met de Nem op 30 sept, brak werkelijk mijn klomp!!! Ze zouden mij een brief hebben gestuurd op 22 september met daarin een oplossing. De eindnota zou terrecht zijn, en als we deze volledig zouden betalen, zouden ze het voorschotbedrag tijdelijk omlaag zetten ter compensatie. Niet te geloven toch dit?! En dat terwijl we 17 sept over zijn gestapt naar een andere energieleverancier! En ten tweede lost dat niks op aan het feit dat het incassobureau gewoon doorgaat met haar stappen..
Tja was hun antwoord, dan moet u nu het klantencontactformulier maar invullen en dan zullen we binnen 10 werkdagen contact met u opnemen!?!?!?!?
Uiteraard heb ik hiervoor allang zelf stappen ondernomen zoals fotos met datum van onze eindstanden, ook is onze rechtsbijstand ingelicht en staat er een advocaat klaar.
Ik hoop dat dit mensen helpt met hun beslissing.

flafwaf
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 feb 2011 15:12

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door flafwaf » 09 okt 2011 12:52

Wij zijn op zoek naar een nieuwe energie maatschappij voor ons nieuwe huis.

Nu kwam ik ook bij deze maatschappij uit omdat ze beweren dat ze volgens de consumentenbond de goedkoopste aanbieder (september 2011) zijn.

Is het de moeite waard om je even aan te laten sluiten ? Afbeelding
Laatst gewijzigd door flafwaf op 20 okt 2011 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM » 09 okt 2011 16:37

flafwaf

Alleen het eerste jaar zijn ze mogelijk de goedkoopste (wat ik overigens betwijfel). [niet-onderbouwde bewering verwijderd door de Moderator]. Ik zou dus maar een blokje omlopen en niet alleen de prijs, maar ook de service laten meewegen. Zelf ben ik klant bij Eneco. Niet de goedkoopste, maar naar mijn mening wel de beste leverancier van en in Nederland.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jul 2012 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

nintendo
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 apr 2011 05:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nintendo » 12 okt 2011 19:18

Veel verhalen hier, ik zal de mijne ook maar in een verkorte versie plaatsen.

Voordat ik mij aanmelde bij de nem hadden wij hier een gedeelde aansluiting voor de appartementen. Ik was dus een geheel nieuwe gebruiker en er waren geen gegevens bekend over het verbruik van mijn appartement. Ik woon in een één kamer appartement en had me aangemeld bij de nem.

Nu ben ik al meer dan een jaar bezig om mijn termijn bedrag aan te passen naar mijn verbruik en ik heb meerdere malen mijn termijn proberen aan te passen maar dat gaat gewoon verkeerd en op een gegeven moment moest ik maar wachten op de jaarnota.

Op deze jaarnota hadden ze het verbruik genomen van de netbeheerder en het was dus niet het verbruik dat mijn meters aangaven en ik had door gegeven. Deze hebben ze gecrediteerd en een nieuwe jaarnota gemaakt alleen het termijn bedrag hadden ze gewoon weer fout berekend. Mijn jaar verbruik was ongeveer 1100 euro en ze hadden mijn termijn gewoon weer heel hoog gemaakt met 161 euro en direct verrekend met het bedrag wat teveel berekend was het afgelopen jaar terwijl ik al een jaar bezig was om dit op ongeveer 105 euro te krijgen. Ik had zelfs nog een week voor de jaarnota mijn termijn verlaagd naar 130 euro en tijdens de jaarnota hebben ze het maar gewoon weer op 161 euro gezet. Veel te veel dus.

Nu heb ik eindelijk mijn termijn bedrag op 105 euro staan die ze gewoon hadden kunnen berekenen met mijn jaarnota (is nog wel erg hoog met een verbruik van 1100 euro) maar ik ben wel weer veel te veel aan het betalen over die 2 maanden na de jaarnota. Ze hadden mijn termijn verkeerd berekend zeiden ze maar kunnen mij niet tegemoet komen en hun fout direct te verrekenen. Nu laten ze mij weer een jaar wachten voordat ik het teveel betaalde terug krijg.

Ik ben nu van plan om het heft in eigen handen te nemen en het teveel betaalde te verrekenen met het eerst volgende termijn bedrag omdat ze mij niet tegemoet willen komen. Ik weet dat het geen goede beslissing is maar gezien vanuit mijn standpunt hebben hun fouten gemaakt met het bereken van het termijn bedrag en de jaarnota maar wel gewoon in rekening brengen en ze kunnen dit nu niet verrekenen.

Ik zal dit nog eerst even verder gaan uitzoeken natuurlijk en ik heb zelf het gevoel dat het gewoon contract breuk en diefstal is. Als iemand hier meer van weet of dit contract breuk is hoor ik het graag omdat dit gewoon veel te lang duurt voor dat het op orde is en niet echt klant vriendelijk. Dit leidt tot overstappen wat ik ook zeker zal gaan doen.

Groet :)

lsymkens
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2011 13:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door lsymkens » 03 nov 2011 13:29

NEM voor ons nooit meer zo onvriendelijk en niet eerlijk.
Ons loon komt pas eind van de maand en dan betalen we ,dat hebben we een hele tijd geleden al door gegeven o dit is niet erg dan betaald u wat later.
Wat nu het geval nu gaan ze ineens met boetes komen dus wij vandaag weer gebeld maar denk je dat je vriendelijk wordt geholpen nee hoor en dit is niet de eerste keer.
Tijdje geleden nog is terug gebeld mijn vrouw zei iets tegen mij En toen werd er door de telefoon gezegt tegen mijn vrouw bemoei je er niet mee hou even u mond. :evil: :evil: :evil:
Lekker vriendelijk ik vraag me af of dit allemaal zo maar kan waar hun mee bezig zijn.
Ook al lezen ze nu mee wij zijn goed kwaad op de NEM en heel blij dat we overstappen naar 1 die wel vriendelijk zijn.

Fiesiekus
Berichten: 2100
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Fiesiekus » 07 nov 2011 21:07

[niet-onderbouwde bewering verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jul 2012 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Creatura » 07 nov 2011 21:16

26,3% korting. Op wat? Waarvan?
kijk even hier. Korting op de "huidige" marktprijzen:

http://eigenhuis.ichoosr.com/Energie/le ... tionId=184

Ik vraag me af of de VEH hier wel zo blij mee moet zijn......

Bob Schurkjens
Berichten: 6449
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 12 nov 2011 06:20

Deze energiecollectieven zijn de nieuwste manier om argeloze klanten een poot uit te draaien. Zelfs de Consumentenbond werkt er aan mee. Opbrengst? Geen gouden bergen maar hoogstens 50 euro korting per aansluiting per jaar. Ik vermoed dat de VEH en de Consumentenbond zelf geld krijgen voor deze acties, anders zouden ze niet gehouden worden.

Zie bijvoorbeeld: http://www.consumentenbond.nl/test/woni ... ollectief/

En dat terwijl je via vergelijkingssites als energieleveranciers.nl en gaslicht.com makkelijk 250 euro korting kan krijgen. Ook als je kleinverbruiker bent. Je spaart dan 30% uit op je gehele rekening.Een korting die meteen zichtbaar wordt voorgerekend. Iets dat deze "collectieven" niet doen.

Dus niet 26,3% korting op een klein deel van je rekening die verder veel hoger uitvalt dan gemiddeld. Deze acties zijn speciaal bedoeld voor mensen die het verschil tussen centen en procenten niet snappen. Ook de NEM doet hier graag aan mee.

Gesloten