LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Camilin
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2009 12:29

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Camilin »

Ik ben moe van banken, verzekerin bedrijven en energie maatschappijen daarom heb ik via www.infofilter.nl mijn telefoon nummer geblokkerd voor deze hoofdpijn bedrijven

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

Goed idee, Camilin, maar zoals je hier kunt lezen houd je daarmee de NEM helaas niet buiten de deur. Die zijn namelijk niet aangesloten bij infofilter.

chantal1
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2009 11:03

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door chantal1 »

ook ik kreeg afgelopen vrijdag bericht van de nem dat ik me aangemeld zou hebben na aanleiding van een telefoontje op 3maart.we zijn daar die dag niet gebeld door hun dus ik vrijdag bellen.ja ze hadden een bandopname dus ik van stuur me die maar toe maar tot op heden niets ontvangen per mail.heb vrijdag papieren aangetekend teruggestuurd met een pittige brief erbij. heb vanmorgen essent maar eerst gebeld maar die hadden geen opzegging ontvangen van hun .maar vind dit dus echt niet kunnen door de nem om zomaar een brief te sturen dat je bij hun bent aangemeld.vooral de ouderen worden daar de dupe van.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door D1RK »

chantal 1,

Vermoedelijk is er iets fout gegaan, maar als jij en je vriend of huisgenoot niets heeft gezegd en er geen bewijs komt hoef je niets te betalen, je oude leverancier kan alles terug zetten, als je boete kreeg wegens eerder overstappen word deze dan gelijk ongedaan gemaakt.

U hoeft niets te betalen en vraag nogmaals hun bewijs.
Maak geen kosten en stuur een incasso bureau gewoon retour afz, dichtplakken na lezen mag en de volgende gewoon retour afz.

Niet de NEM maar de verkopers op provisie zitten fout, ergens vonden ze Uw gegevens en melden U dus aan.
De NEM is een keurige firma met matige administratie en dat zij dubieuze Call Centers in huren is hun probleem.

Gezien de Pagina 109 zullen ze bij rechtszaak erg zwak staan!
Gewoon negeren, alleen gratis mailen en vooral geen duur en lang wachten op dure 0900 lijn!

Verder kunt U als het ooit een rechtszaak word gewoon alle kosten als tegen declaratie indienen.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NewDutchie »

De NEM is een keurige firma
... kreeg me net toch een hoestbui

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

de liberalisering vd energie had als doel meer concurrentie, scherpere prijzen.
In potentie hoeven bedrijven niet slecht te zijn, de meeste klachten zijn er over de wervingstechnieken om klanten binnen te halen,. DIt gebeurt veelal te agressief en met misleidende babbeltrucs. Voor de consument is weinig transparant waar je mee in zee gaat. Wat ik zelf raar vind, er is geen enkele leverancier die je voor kan rekenen wat je bespaart of wat de tarieven zijn. Veel mensen willen er over nadenken of er zich in verdiepen. Het energiebedrijf heeft hier geen geduld voor, die wil scoren. Commerciele bedrijven blinken immers niet uit in goede klantenservice/dienstverlening, om daar kwaliteitsmensen neer te zetten kost teveel geld. De prijsvechters hebben daarom ook de meeste problemen qua administratie. Iedereen kent de problemen vd NEM en Oxxio. Ook het annuleren gebeurt vaak niet volgens plan, als je ergens voor tekent, heb je weliswaar 7 dagen bedenktijd maar vaak maken ze je eht zo lastig om te annuleren, dat dit alleen aangetekend kan per brief, want anders zeggen ze dat ze de brief niet hebben ontvangen, elke klant is geld immers! In mijn ogen zijn er veel te veel energiebedrijven op de markt, de een heeft lagere tarieven, de ander, zoals NEM, een hoger vastrecht. Als je alleb bij elkaar op telt scheelt het een paar tientjes per jaar een overstap. Er wordt gesproken op vergelijkingssites over 400 euro per jaar, dit klopt ook niet. Alles is dus marketing, en wij als consument moeten erin trappen. Zolang de energiebedrijven hun werving niet aanpassen en administratief niet verbeteren , zullen nog steeds weinig mensen trek hebben in een overstap. Neemt niet weg dat de grote 3 Essent, Eneco en NUON wel de duursten vaak zijn.
Wat betreft de NEM< zij maken het al jaren veel te bont en zijn te agresseif in de verkoop, van mij mag de Energiekamer strenger gaan optreden tegen deze club. Alleen dikke boetes helpen, zie PRETIUM telecom, maar ook die betalen ze lachtend en gaan vrolijk verder. Daarnaast moeten ze verbieden om callcenters in te huren, die werken voor provisie en liegen dus alles by elkaar. Gewoon zelf mensen opleiden werkt beter maar dat kost weer teveel dus blijf je deze wanpraktijken houden.

sterre06
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 feb 2009 18:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sterre06 »

beste twijg,

ik heb het wel degelijk voor je uitgezocht, en wil er even over kwijt dat jullie allemaal de telefoniste de schuld geven. maar die mensen doen alleen maar hun werk wat er van hun gevraagt worden.

ik heb een proefdag mee gedraait bij het bellen voor de nlm.

en als je belt zie je inderdaad op het scherm wie de huidige leverancier is.
en ja door het gezeik hier op het forum ben ik het wel met jullie eens dat de nlm een contract aanbied voor 3 jaar.

maar je bent niets verplicht je kan het welkomstpakket terug sturen binnen 7 werkdagen en dan is niets aan de hand.
doe je het niet dat zit je eraan vast.

ik ben uiteraard niet met hun in zee gegaan.
want net wat je zegt ik kan beter bij tupperware blijven.


en er zullen heus wel min punten over dit bedrijf blijven maar tja er is overal wel wat.
ik zou er niet zomaar in trappen en altijd goed luisteren naar wat de ander aan de telefoon te zeggen heeft.

succes

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

ik heb het wel degelijk voor je uitgezocht, en wil er even over kwijt dat jullie allemaal de telefoniste de schuld geven. maar die mensen doen alleen maar hun werk wat er van hun gevraagt worden.
Dan zijn of die instructies verkeerd (schuld van callcenter, en indirect dus van de NEM vanwege verkeerde opdracht of slechte controle) of de desbetreffende medewerker neemt een loopje met de waarheid voor een hogere provisie.
ik heb een proefdag mee gedraait bij het bellen voor de nlm.
en als je belt zie je inderdaad op het scherm wie de huidige leverancier is.
Nee, ze zien wat volgens hun database jouw leverancier is. Bij mij klopte dat tot nu toe nooit! En ik zit al 11 jaar bij dezelfde leverancier...
maar je bent niets verplicht je kan het welkomstpakket terug sturen binnen 7 werkdagen en dan is niets aan de hand.
doe je het niet dat zit je eraan vast.
En dat is nou juist het hele probleem. Als je het terugstuurt durven ze glashard te beweren het niet ontvangen te hebben. Dus moet je het aangetekend gaan versturen, en dus kosten maken omdat zij de boel zitten te flessen. Bovendien werd in alle gevallen dat ik ze aan de lijn had toch echt gesproken over een informatiepakket en dat is wat anders dan een welkomstpakket (lees: contract).
en er zullen heus wel min punten over dit bedrijf blijven maar tja er is overal wel wat.
ik zou er niet zomaar in trappen en altijd goed luisteren naar wat de ander aan de telefoon te zeggen heeft.
Goed advies, maar dat heeft alleen zin als de ander ook luistert naar wat jij te vertellen hebt, en als hetgene wat die ander vertelt ook klopt. Beide is bij de NEM vaak niet het geval.

sterre06
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 feb 2009 18:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sterre06 »

ik wilde alleen kwijt wat ik heb meegemaakt en heb gezien.

ik zal niet overstappen

meer kan ik er dus niet over zeggen want ik zelf ben nog niet benaderd de nlm.

maar blijf zeker allert.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

en als je belt zie je inderdaad op het scherm wie de huidige leverancier is.
Nogmaals Sterre,.......dit kan én mag wettelijk gezien niet. Hooguit zou er de netbeheerder op vermeld kunnen staan. Combineer dit vervolgens nog met de oude structuur (netbeheer gekoppeld aan leverancier) dan pretendeert NEM te zien wie de leverancier is.. Terwijl ze welbeschouwd niets meer zien dan de netbeheerder.

Advies: hetgeen je denkt te zien is niet per definitie daadwerkelijk wàt je ziet.

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door DMG »

NLEnergie tapet hele gesprek en belt terug 'om welles-nietes te voorkomen'
--------------------------------------------------------------------------------
9 maart 2009
AMSTERDAM (Energeia) - De Nederlandse Energie Maatschappij (NLEnergie) laat alle telefonische wervingsgespreken die in callcenters voor het bedrijf worden gehouden vanaf deze maand van A tot Z op tape vastleggen. Dit om te voorkomen dat er tussen klant en aanbieder onoplosbare onenigheid ontstaat omtrent het aangaan van een contract.

Met de maatregel, waar NLEnergie in december in enkele callcenters mee begonnen is, wil de energieaanbieder het aantal klachten omlaag brengen. Het bedrijf wil zich als prijsvechter in de markt zetten en is vooral de laatste tijd erg aanwezig met een campagne om overstappers naar zich toe te trekken. "Ik zeg: doen", zegt 'geldbewust' boegbeeld Natasja Froger vanaf het tv-scherm en stationsposter tegen potentiële nieuwe klanten.


De ervaring van NLEnergie is dat te veel mensen over de telefoon gehoor geven aan Frogers oproep -'ik doe het'- om daar vervolgens weer op terug te komen. "Het gaat bijvoorbeeld om mensen die aangeven: 'Ik wil wel overstappen, maar ik bedoelde niet met directe ingang. Ik wil pas na mijn verhuizing", beschrijft woordvoerder Marijke van Hooren. Nu kan het energiebedrijf niet nagaan of dat ook zo is aangegeven aan de callcenter-medewerker die de klant namens NLEnergie voor een contract wist te strikken.



'U zei wel ja, maar bedoelde u ook ja?' Alles opnemen zou uitkomst bieden.



"Tot nu toe werd wel altijd de voicelog vastgelegd", legt Van Hooren uit. Dat is het gedeelte van het telefoongesprek waar de verkoper een paar keer achter elkaar een bevestigende 'ja' wil horen van de nieuwe klant die hij in het vizier heeft, zodat hij hem officieel als klant op de lijst mag zetten. De vastgelegde voicelogs, "die altijd worden afgeluisterd", gelden voor álle energiebedrijven -alle aanbieders tapen dit gedeelte- als een ondertekend contract.


"Als iemand aangeeft dat hij pas over een tijdje klant had willen worden of zegt dat hij het niet goed begrepen heeft, hebben we tegenwoordig het volledige gesprek om na te gaan of dit klopt", zegt Van Hooren. "Dat voorkomt dat we vastlopen in welles-nietes-discussies." Gaat NLEnergie ja-zeggers die zich toch bedenken zonodig ook strakker aan de afspraak houden? "Het doel is vooral klachtenvermindering", benadrukt Van Hooren. "Wel is het zo dat we in dit soort gevallen tot nu toe heel coulant zijn geweest."


Om het zorgen dat het aantal morrende klanten dat herbeluistering van het callcenter-bandje eist sowieso omlaag gaat, belt NLEnergie tegenwoordig ook terug naar mensen die een akkoord gaven om over te stappen. Aan hen wordt voor de zekerheid nog een keer gevraagd of ze met 'ja' ook 'ja' bedoelden en of ze tevreden waren over het wervingsgesprek. Volgens Van Hooren is NLEnergie de eerste en enige Nederlandse energieaanbieder die deze methodes -zowel álles opnemen als terugbellen- toepast.


"Voor de goede orde: het gaat niet om gigantische getallen", zegt Van Hooren om aan te geven dat NLEnergie er geen dagtaak aan heeft om met klanten te sparren over de vraag: zit u nu wel of niet vast aan de 'ja' die u uitsprak?

Copyright©, Energeia, 2009

frouke40
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door frouke40 »

DMH

ik werk bij de nlm en het hele gesprek word niet getapet.
alleen het laatste gedeelte word met voiceband opgenomen.

dat is al.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

het zou mij verbazen dat NEM weer liegt en NIET het hele gesprek opneemt , maar alleen de voicoelog op het einde vh gesprek.
Ze doen ons weer iets geloven, want als ze het hele gesprek opnemen hebben ze de helft minder klanten en dat weten ze ook wel.
de medewerkster zegt het toch zelf.

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2009 15:05

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door [email protected] »

Als nieuwe bewoner heb ik me als klant aangemeld bij de nederlandse energie maatschappij.
5 januari kreeg ik deze bevestiging .
Plus dank voor de nieuwe aanmelding.
En zou binnen 1 dag het welkomst pakket ontvangen.
13 januari weer het zelfde verhaal.
15 januari kreeg ik de welkoms map.
Na die datum kreeg ik stapels post van de verlede bewoner die uit huis gezet is.
Ik heb verschillende malen gebeld en gemaild maar zij moeten het uitzoeken.
Reeds twee keer de meterstanden doorgegeven.
Het laatste gespek 10-03-2009
Wederom na vele malen een dreigbrief voor de vorige bewoner plus 11-03-2009 brief van de deurwaardervoor de vorige bewoner.
Tijdens mijn gesprek van 10-03-2009 bevestigde engie maatschappij dat ze de zaak zouden uitzoeken binnen tien dagen .
Maar konden mij niet garranderen dat ik niet kon worden afgesloten

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan ook even dit heerlijke tegenscript uitprinten en bij je telefoon leggen. U zult uw tegenstander versteld doen staan :lol:

http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscript.html

ebrul
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2008 13:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ebrul »

De afgelopen weken natuurlijk dat beruchte spotje van vrouw Froger voorbij zien komen. Nu werd ik 1 dag voor de meivakantie 2008 in de avonduren compleet overvallen door het welbekende telefoontje.
Nu ben ik al jaren zo van, GEEN INTERESSE, DANK U WEL en gooi dan de hoorn er weer op.
Op de e.o.a manier schoot ditmaal door mijn hoofd, ach laat die jongeman z´n zegje doen. Hoop bla bla en uiteindelijk het vragenvuurtje.. net op tijd realiseerde ik wat er aan het gebeuren was.. en ben toen iets van 15min op een soort van hysterische toon gaan schreeuwen naar die gasten. Ook de manager gesproken en toegeschreeuwd, die heeft meerdere malen moeten herhalen ´nee meneer, er wordt niks toegestuurd, u heeft geen overeenkomst´ etc etc..

Toch enkele weken in de rats gezeten maar alles is gelukkig bij het oude gebleven ! pfffff

Mensen, dankzij dit geweldige fenomeen, internet en forums.. zijn we allemaal gewaarschuwd. En waarom zou je uberhaupt nog de telefoon moeten beantwoorden ? .. Als je iets wilt, als je ergens korting op wilt, een mooie aanbieding wilt.. ga gewoon er naar op zoek middels folders, winkelcentra, en internetwebsites..

en doe bijvoorbeeld bij elk telefoontje de volgende handeling :

1. Ja hallo (geen naam noemen !)
ja goedeavond, u spreekt met mevr. bla van de NEM, spreek ik met die en die ?
2. reactie : Wat fijn dat u belt
(beller raakt in de war.. en zegt ja he´)
3. reactie : Maar ik heb geen interesse, goedeavond en flikker de hoorn erop !

het is ZO simpel !!

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

Iemand had op w.w.w.adformatie.nl een link gezet. Op die site wordt het krantenartikel besproken, zie Polderboy ,en een analyse gegeven over de reclamecampagne van de NEM met Natasja Froger.


http://amazingpr.web-log.nl/amazing_pr/ ... roger.html
Laatst gewijzigd door Twijg op 13 mar 2009 03:26, 2 keer totaal gewijzigd.

mari-joze
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2009 19:25

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mari-joze »

Zojuist op RTL 4 bij Boulevard was Natasja Froger aanwezig met de mededeling dat ze alles gechecked heeft ze heeft het over negatieve berichten van 2005 en verder niks te vinden.
Nou ja zeg, dit slaat echt nergens op,
Blijkt wel dat ze haar huiswerk niet goed heeft gedaan of er een flinke duit van in eigen zak mag stoppen.
Ze zegt ook dat ze een deal heeft met de NEM dat als ze nu meer klanten krijgen ze iets moeten doen voor de samenleving, iets geven aan een goed doel.
Nou ik ben van de NEM af en blij toe ook, maar toch klopt er iets niet.

Genemmer
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2009 19:29

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Genemmer »

Blijkbaar is het onmogelijk om van de NEM af te komen.

Sinds enkele maanden ben ik geëmigreerd naar Duitsland. Tijdens de verhuizing en rit naar Duitsland werd ik gebeld door een callcenter medewerker met de vraag of ik bij essent zat (ik woonde in de regio Groningen, dus een mooie gok). Direct geïnformeerd of NEM ook energie leverde in Duitsland, waarop de verbaasde mevrouw ''nee'' antwoordde. ''Mooi, zou U dan zo vriendelijk willen zijn om mij uit de lijst te halen, ik woon namelijk niet meer in Nederland.''

Vervolgens heeft men nog 4 keer contact met mij opgenomen binnen 3 maanden, telkens weer hetzelfde verhaal moeten vertellen. Via email geprobeerd om duidelijk te maken dat het geen zin heeft om mij te bellen, aangezien ik al 5 keer duidelijk had gemaakt geen interesse te hebben voordat ik was geëmigreerd en het dus in de toekomst al helemaal geen zin heeft. Uiteraard bellen ze gewoon nog altijd, op de meest idiote tijden.

Ik zou er bijna de term stalken aan verbinden. Misschien handig om NEM als voorbeeld te geven in de Dikke Van Dale. Ik kan werkelijk waar niet wachten tot mijn mobile abonnement is verlopen.

supermiranda
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mar 2009 20:16

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door supermiranda »

Ik heb in 2005(!) al een nare ervaring gehad met NEM.

Tijdens mijn zwangerschap kreeg ik een telefoontje (vanuit Callcenter) of ik gebruik wilde maken van NEM. Mijn antwoord was Nee. Tot mijn stomme verbazing krijg ik een schrijven van mijn energie leverancier dat ik word afgesloten. Een paar dagen later heb ik ineens energie van NEM ???
Meerdere malen telefonisch contact gezocht met NEM en verzocht dit ongedaan te maken.....moeilijk moeilijk....
facturen gekregen.... deze heb ik niet betaald en het rapport dat ik ondertussen had bijgehouden van alle telefonisch onderhoud erbij ingeschreven en retour afzender gestuurd.
Daarna een aangetekende brief gestuurd, schenen ze niet ontvangen te hebben...foutief adres... Nou Ja... Prima... Nogmaals een aangetekende brief gestuurd en nu met Handtekening retour...
Was weer niet aangekomen volgens NEM....
Heb aangegeven dat ik toch een handtekening heb.. Daarbij kunnen ze niet hard maken dat ik toestemming heb gegeven. Ondertussen de rekening een keer betaald, want ze dreigden met een incasso buro..

Om een lang verhaal kort te maken heb ik gedreigd met een advocaat... niet lang daarna konden ze me toch afmelden als NEM KLANT!!! Tot mijn verbazing ontvang ik een brief met een excuses en de betaalde energie kreeg ik terug op mijn rekening!! TWEE MAANDEN GRATIS ENERGIE DANKZIJ NEM... (toch iets positiefs, heb vaak genoeg gebeld en aangetekende brieven gestuurd... toch aardig deze leuke tegemoet koming)

Ben nu weer heerlijk in mijn sas bij mijn eigen oude vertrouwde leverancier...

NEM NOOOOOOIT WEER!!

Gesloten