Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Shine
Berichten: 2475
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine » 06 mar 2009 10:30

Ja een mens kan zich vergissen ben ik het mee eens

maar dan op zo n manier is niet erg netjes maar vindt zoiezo al dat mensen hier erg bot zijn
Mijn fout, excuus daarvoor.
Tja, ben ook maar een mens en kan zo af en toe een foutje maken. Gelukkig maar, omdat dit eens te meer bewijst dat ik mens ben. :-)

Overigens moet wel van mijn hart dat mijn betreffend schrijven verre van bot was. Het betreffend schrijven acht ik juist erg netjes.
Ik bestrijd deze opmerking aan mijn adres dan ook ten stelligste.

(aan webadmin: ook ik ondervind steeds inlog problemen en eruit geknikkerd worden. Er is echt iets mis met het forum!)
Laatst gewijzigd door Shine op 06 mar 2009 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Erwin1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2009 10:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Erwin1974 » 06 mar 2009 10:34

Ik ben er gisteren ook ingetuind aan de telefoon... en ik krijg dan ook het zgn. welkomspakket thuis.

Dit ga ik echter niet afwachten, dus gisteren al een e-mail verstuurd, gereageerd via de website en een aangetekende brief met mijn onmiddellijke annulering/opzegging de deur uit gedaan.

Nu wil ik ook via de postbank een eventueel incasso stoppen, voordat die grapjassen geld gaan incasseren..

Echter ,zou iemand op dit forum bij wie NEM al geld heeft afgeboekt het rekeningnummer kunnen noemen ?
Zonder een rekeningnummer kun je volgens mij geen incasso-opdracht stopzetten.

Er circuleert wel een rekeningnummer op het internet (307965), maar die blijkt gewoon bij een particulier te horen.

Hulp wordt erg op prijs gesteld !!

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg » 06 mar 2009 18:56

@ erwin,

Je moet ook z.s.m. je huidige energiebedrijf ervan op de hoogte stellen dat je niet wilt overstappen.
Andere mensen op dit forum weten wellicht het bank/gironr van de NEM zodat je dit zou kunnen blokkeren.
Zo niet dan moet je gewoon je rekening in de gaten houden. Mocht er een afschrijving plaats vinden, dan kun je dit bedrag direct laten storneren en alsnog tot blokkering over gaan.

Je schrijft dat je er in bent getuind.
Het is belangrijk dat je dit meldt bij
www.consuwijzer.nl

Veel succes!

polleke4
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2009 00:16

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door polleke4 » 07 mar 2009 13:50

:D toch ff een lachertje tussendoor !
manlief werd net gebeld door t callcenter met de mededeling dat ie een prijs gewonnen had. hij wist gelijk waar het om ging en zei beleefd:ik heb geen vertrouwen in jullie,hebben jullie het net al over gesurfd?
daar staan nogal wat klachten. zij:"tja als je alles gelooft wat men zegt!
ik heb ook klachten over jullie leverancier ! hij: en ga je nu toch over naar "onze"maatschappij? zij: ik ben niet gek ! hij: ikke ook nie !
en als ik zo vriendelijk mag zijn mag ik dit gesprek ook ff opnemen ?
zij: hoezo dat ? hij: tja doen jullie toch ook ? maar bij deze,ik bel zelf wel trug als ik ermee instem. ze moest ermee lachen en hing op.
ben ik ff blij dat manlief deze (en andere) verhalen gelezen/gehoord heeft ! zouden meer mensen moeten doen :wink:

_Erik
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door _Erik » 07 mar 2009 17:59

Werd vandaag (wederom) gebeld door de NAM. Denk dat het, afgelopen jaar, rond de 4 keer is en ik eindig dan steeds met 'Ik kijk wel eerst op uw website' en dan bellen ze na een dag of drie terug, in overleg. Dan zeg ik dat ik op diverse sites heb gekeken en dat er toch wel veel klachten zijn van consumenten. Dan hoor je weer een tijdje niks van ze ...
Vandaag maken ze het wel heel bont!
De aardige meneer zei dat ik mijn energie-mij. de Eneco was, wat geheel klopt. Hij kon mij verzekeren dat mijn maandelijkse verbruik, het bedrag van de nota met 25% naar beneden kon. Dat kon hij garanderen! Ondertussen wapperde hij met papieren die hij zou opsturen.
Nou is mijn interesse wel een beetje gewekt want daarvoor waren de gesprekken een beetje wazig. De telefonist zei bovendien, na de kosten gereduceerd konden worden bij de NEM, dat als er elders een duurder energiemaatschappij zou zijn dan NEM, zij het verschil TWEE keer zouden vergoeden. En dat voor een jaar lang! Nah, ik wist gewoon niet wat ik geloofde :)
Maar, ook dit zal waarschijnlijk een verkooptrucje zijn.
Ik liet zijn verhaal vertellen (die hij schijnbaar keurig voorlas van een papiertje) en ik stelde enkel twee vragen:
1) Kunt u zien wat ik nu betaal en wat voor prijs stelt u maandelijks tegenover?
2) U ziet mijn verbruik p/j of p/m niet, maar hoe kunt u garanderen dat mijn nieuwe maandelijks bedrag 25% lager is dan de huidige?

Zijn antwoord:
1) Hij weet niet wat ik nu betaal en kan ook geen prijs bepalen.

Nadat ik als voorbeeld gaf dat ik ongeveer € 140 p/m kwijt ben aan energie vroeg ik of ik dan rond de € 100 p/m zou betalen bij NAM. Want dat is de 25% die zij aanbieden.
2) Nee, helaas kan hij dat niet op deze manier aanbieden. Hij wist inderdaad mijn verbruik niet maar zo op deze manier met bedragen komen kon hij deze manier van garantie niet geven.

En daar sta je dan weer!
Ik heb maar weer de bekende 'smoes' gebruikt dat ik me wat wil laten inlichten op hun site. Dit keer werd niet gevraagd of ze mochten terugbellen ...

Camilin
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2009 12:29

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Camilin » 08 mar 2009 20:43

Ik ben moe van banken, verzekerin bedrijven en energie maatschappijen daarom heb ik via www.infofilter.nl mijn telefoon nummer geblokkerd voor deze hoofdpijn bedrijven

pbarendse
Berichten: 664
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse » 08 mar 2009 21:50

Goed idee, Camilin, maar zoals je hier kunt lezen houd je daarmee de NEM helaas niet buiten de deur. Die zijn namelijk niet aangesloten bij infofilter.

chantal1
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2009 11:03

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door chantal1 » 09 mar 2009 11:15

ook ik kreeg afgelopen vrijdag bericht van de nem dat ik me aangemeld zou hebben na aanleiding van een telefoontje op 3maart.we zijn daar die dag niet gebeld door hun dus ik vrijdag bellen.ja ze hadden een bandopname dus ik van stuur me die maar toe maar tot op heden niets ontvangen per mail.heb vrijdag papieren aangetekend teruggestuurd met een pittige brief erbij. heb vanmorgen essent maar eerst gebeld maar die hadden geen opzegging ontvangen van hun .maar vind dit dus echt niet kunnen door de nem om zomaar een brief te sturen dat je bij hun bent aangemeld.vooral de ouderen worden daar de dupe van.

D1RK
Berichten: 2868
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door D1RK » 09 mar 2009 12:12

chantal 1,

Vermoedelijk is er iets fout gegaan, maar als jij en je vriend of huisgenoot niets heeft gezegd en er geen bewijs komt hoef je niets te betalen, je oude leverancier kan alles terug zetten, als je boete kreeg wegens eerder overstappen word deze dan gelijk ongedaan gemaakt.

U hoeft niets te betalen en vraag nogmaals hun bewijs.
Maak geen kosten en stuur een incasso bureau gewoon retour afz, dichtplakken na lezen mag en de volgende gewoon retour afz.

Niet de NEM maar de verkopers op provisie zitten fout, ergens vonden ze Uw gegevens en melden U dus aan.
De NEM is een keurige firma met matige administratie en dat zij dubieuze Call Centers in huren is hun probleem.

Gezien de Pagina 109 zullen ze bij rechtszaak erg zwak staan!
Gewoon negeren, alleen gratis mailen en vooral geen duur en lang wachten op dure 0900 lijn!

Verder kunt U als het ooit een rechtszaak word gewoon alle kosten als tegen declaratie indienen.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NewDutchie » 09 mar 2009 13:01

De NEM is een keurige firma
... kreeg me net toch een hoestbui

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 » 09 mar 2009 17:01

de liberalisering vd energie had als doel meer concurrentie, scherpere prijzen.
In potentie hoeven bedrijven niet slecht te zijn, de meeste klachten zijn er over de wervingstechnieken om klanten binnen te halen,. DIt gebeurt veelal te agressief en met misleidende babbeltrucs. Voor de consument is weinig transparant waar je mee in zee gaat. Wat ik zelf raar vind, er is geen enkele leverancier die je voor kan rekenen wat je bespaart of wat de tarieven zijn. Veel mensen willen er over nadenken of er zich in verdiepen. Het energiebedrijf heeft hier geen geduld voor, die wil scoren. Commerciele bedrijven blinken immers niet uit in goede klantenservice/dienstverlening, om daar kwaliteitsmensen neer te zetten kost teveel geld. De prijsvechters hebben daarom ook de meeste problemen qua administratie. Iedereen kent de problemen vd NEM en Oxxio. Ook het annuleren gebeurt vaak niet volgens plan, als je ergens voor tekent, heb je weliswaar 7 dagen bedenktijd maar vaak maken ze je eht zo lastig om te annuleren, dat dit alleen aangetekend kan per brief, want anders zeggen ze dat ze de brief niet hebben ontvangen, elke klant is geld immers! In mijn ogen zijn er veel te veel energiebedrijven op de markt, de een heeft lagere tarieven, de ander, zoals NEM, een hoger vastrecht. Als je alleb bij elkaar op telt scheelt het een paar tientjes per jaar een overstap. Er wordt gesproken op vergelijkingssites over 400 euro per jaar, dit klopt ook niet. Alles is dus marketing, en wij als consument moeten erin trappen. Zolang de energiebedrijven hun werving niet aanpassen en administratief niet verbeteren , zullen nog steeds weinig mensen trek hebben in een overstap. Neemt niet weg dat de grote 3 Essent, Eneco en NUON wel de duursten vaak zijn.
Wat betreft de NEM< zij maken het al jaren veel te bont en zijn te agresseif in de verkoop, van mij mag de Energiekamer strenger gaan optreden tegen deze club. Alleen dikke boetes helpen, zie PRETIUM telecom, maar ook die betalen ze lachtend en gaan vrolijk verder. Daarnaast moeten ze verbieden om callcenters in te huren, die werken voor provisie en liegen dus alles by elkaar. Gewoon zelf mensen opleiden werkt beter maar dat kost weer teveel dus blijf je deze wanpraktijken houden.

sterre06
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 feb 2009 18:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sterre06 » 09 mar 2009 17:40

beste twijg,

ik heb het wel degelijk voor je uitgezocht, en wil er even over kwijt dat jullie allemaal de telefoniste de schuld geven. maar die mensen doen alleen maar hun werk wat er van hun gevraagt worden.

ik heb een proefdag mee gedraait bij het bellen voor de nlm.

en als je belt zie je inderdaad op het scherm wie de huidige leverancier is.
en ja door het gezeik hier op het forum ben ik het wel met jullie eens dat de nlm een contract aanbied voor 3 jaar.

maar je bent niets verplicht je kan het welkomstpakket terug sturen binnen 7 werkdagen en dan is niets aan de hand.
doe je het niet dat zit je eraan vast.

ik ben uiteraard niet met hun in zee gegaan.
want net wat je zegt ik kan beter bij tupperware blijven.


en er zullen heus wel min punten over dit bedrijf blijven maar tja er is overal wel wat.
ik zou er niet zomaar in trappen en altijd goed luisteren naar wat de ander aan de telefoon te zeggen heeft.

succes

pbarendse
Berichten: 664
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse » 09 mar 2009 17:57

ik heb het wel degelijk voor je uitgezocht, en wil er even over kwijt dat jullie allemaal de telefoniste de schuld geven. maar die mensen doen alleen maar hun werk wat er van hun gevraagt worden.
Dan zijn of die instructies verkeerd (schuld van callcenter, en indirect dus van de NEM vanwege verkeerde opdracht of slechte controle) of de desbetreffende medewerker neemt een loopje met de waarheid voor een hogere provisie.
ik heb een proefdag mee gedraait bij het bellen voor de nlm.
en als je belt zie je inderdaad op het scherm wie de huidige leverancier is.
Nee, ze zien wat volgens hun database jouw leverancier is. Bij mij klopte dat tot nu toe nooit! En ik zit al 11 jaar bij dezelfde leverancier...
maar je bent niets verplicht je kan het welkomstpakket terug sturen binnen 7 werkdagen en dan is niets aan de hand.
doe je het niet dat zit je eraan vast.
En dat is nou juist het hele probleem. Als je het terugstuurt durven ze glashard te beweren het niet ontvangen te hebben. Dus moet je het aangetekend gaan versturen, en dus kosten maken omdat zij de boel zitten te flessen. Bovendien werd in alle gevallen dat ik ze aan de lijn had toch echt gesproken over een informatiepakket en dat is wat anders dan een welkomstpakket (lees: contract).
en er zullen heus wel min punten over dit bedrijf blijven maar tja er is overal wel wat.
ik zou er niet zomaar in trappen en altijd goed luisteren naar wat de ander aan de telefoon te zeggen heeft.
Goed advies, maar dat heeft alleen zin als de ander ook luistert naar wat jij te vertellen hebt, en als hetgene wat die ander vertelt ook klopt. Beide is bij de NEM vaak niet het geval.

sterre06
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 feb 2009 18:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sterre06 » 09 mar 2009 18:04

ik wilde alleen kwijt wat ik heb meegemaakt en heb gezien.

ik zal niet overstappen

meer kan ik er dus niet over zeggen want ik zelf ben nog niet benaderd de nlm.

maar blijf zeker allert.

Shine
Berichten: 2475
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine » 10 mar 2009 01:02

en als je belt zie je inderdaad op het scherm wie de huidige leverancier is.
Nogmaals Sterre,.......dit kan én mag wettelijk gezien niet. Hooguit zou er de netbeheerder op vermeld kunnen staan. Combineer dit vervolgens nog met de oude structuur (netbeheer gekoppeld aan leverancier) dan pretendeert NEM te zien wie de leverancier is.. Terwijl ze welbeschouwd niets meer zien dan de netbeheerder.

Advies: hetgeen je denkt te zien is niet per definitie daadwerkelijk wàt je ziet.

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door DMG » 10 mar 2009 10:46

NLEnergie tapet hele gesprek en belt terug 'om welles-nietes te voorkomen'
--------------------------------------------------------------------------------
9 maart 2009
AMSTERDAM (Energeia) - De Nederlandse Energie Maatschappij (NLEnergie) laat alle telefonische wervingsgespreken die in callcenters voor het bedrijf worden gehouden vanaf deze maand van A tot Z op tape vastleggen. Dit om te voorkomen dat er tussen klant en aanbieder onoplosbare onenigheid ontstaat omtrent het aangaan van een contract.

Met de maatregel, waar NLEnergie in december in enkele callcenters mee begonnen is, wil de energieaanbieder het aantal klachten omlaag brengen. Het bedrijf wil zich als prijsvechter in de markt zetten en is vooral de laatste tijd erg aanwezig met een campagne om overstappers naar zich toe te trekken. "Ik zeg: doen", zegt 'geldbewust' boegbeeld Natasja Froger vanaf het tv-scherm en stationsposter tegen potentiële nieuwe klanten.


De ervaring van NLEnergie is dat te veel mensen over de telefoon gehoor geven aan Frogers oproep -'ik doe het'- om daar vervolgens weer op terug te komen. "Het gaat bijvoorbeeld om mensen die aangeven: 'Ik wil wel overstappen, maar ik bedoelde niet met directe ingang. Ik wil pas na mijn verhuizing", beschrijft woordvoerder Marijke van Hooren. Nu kan het energiebedrijf niet nagaan of dat ook zo is aangegeven aan de callcenter-medewerker die de klant namens NLEnergie voor een contract wist te strikken.



'U zei wel ja, maar bedoelde u ook ja?' Alles opnemen zou uitkomst bieden.



"Tot nu toe werd wel altijd de voicelog vastgelegd", legt Van Hooren uit. Dat is het gedeelte van het telefoongesprek waar de verkoper een paar keer achter elkaar een bevestigende 'ja' wil horen van de nieuwe klant die hij in het vizier heeft, zodat hij hem officieel als klant op de lijst mag zetten. De vastgelegde voicelogs, "die altijd worden afgeluisterd", gelden voor álle energiebedrijven -alle aanbieders tapen dit gedeelte- als een ondertekend contract.


"Als iemand aangeeft dat hij pas over een tijdje klant had willen worden of zegt dat hij het niet goed begrepen heeft, hebben we tegenwoordig het volledige gesprek om na te gaan of dit klopt", zegt Van Hooren. "Dat voorkomt dat we vastlopen in welles-nietes-discussies." Gaat NLEnergie ja-zeggers die zich toch bedenken zonodig ook strakker aan de afspraak houden? "Het doel is vooral klachtenvermindering", benadrukt Van Hooren. "Wel is het zo dat we in dit soort gevallen tot nu toe heel coulant zijn geweest."


Om het zorgen dat het aantal morrende klanten dat herbeluistering van het callcenter-bandje eist sowieso omlaag gaat, belt NLEnergie tegenwoordig ook terug naar mensen die een akkoord gaven om over te stappen. Aan hen wordt voor de zekerheid nog een keer gevraagd of ze met 'ja' ook 'ja' bedoelden en of ze tevreden waren over het wervingsgesprek. Volgens Van Hooren is NLEnergie de eerste en enige Nederlandse energieaanbieder die deze methodes -zowel álles opnemen als terugbellen- toepast.


"Voor de goede orde: het gaat niet om gigantische getallen", zegt Van Hooren om aan te geven dat NLEnergie er geen dagtaak aan heeft om met klanten te sparren over de vraag: zit u nu wel of niet vast aan de 'ja' die u uitsprak?

Copyright©, Energeia, 2009

frouke40
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door frouke40 » 10 mar 2009 11:15

DMH

ik werk bij de nlm en het hele gesprek word niet getapet.
alleen het laatste gedeelte word met voiceband opgenomen.

dat is al.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 » 10 mar 2009 12:08

het zou mij verbazen dat NEM weer liegt en NIET het hele gesprek opneemt , maar alleen de voicoelog op het einde vh gesprek.
Ze doen ons weer iets geloven, want als ze het hele gesprek opnemen hebben ze de helft minder klanten en dat weten ze ook wel.
de medewerkster zegt het toch zelf.

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2009 15:05

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door [email protected] » 11 mar 2009 16:03

Als nieuwe bewoner heb ik me als klant aangemeld bij de nederlandse energie maatschappij.
5 januari kreeg ik deze bevestiging .
Plus dank voor de nieuwe aanmelding.
En zou binnen 1 dag het welkomst pakket ontvangen.
13 januari weer het zelfde verhaal.
15 januari kreeg ik de welkoms map.
Na die datum kreeg ik stapels post van de verlede bewoner die uit huis gezet is.
Ik heb verschillende malen gebeld en gemaild maar zij moeten het uitzoeken.
Reeds twee keer de meterstanden doorgegeven.
Het laatste gespek 10-03-2009
Wederom na vele malen een dreigbrief voor de vorige bewoner plus 11-03-2009 brief van de deurwaardervoor de vorige bewoner.
Tijdens mijn gesprek van 10-03-2009 bevestigde engie maatschappij dat ze de zaak zouden uitzoeken binnen tien dagen .
Maar konden mij niet garranderen dat ik niet kon worden afgesloten

Bob Schurkjens
Berichten: 6828
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 11 mar 2009 22:14

Je kan ook even dit heerlijke tegenscript uitprinten en bij je telefoon leggen. U zult uw tegenstander versteld doen staan :lol:

http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscript.html

Gesloten