LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Girly25
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2009 13:23

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Girly25 »

vervelend als instanties niet transparant zijn
Laatst gewijzigd door Girly25 op 19 feb 2013 14:43, 2 keer totaal gewijzigd.

mar10tje
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2009 13:45

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mar10tje »

Ik word helemaal gestoord van die nederlandse energie maatschappij!Heb al 4 keer doorgegeven GEEN belangstelling te hebben maar ze hebben daar een blok beton voor hun hoofd (oren) ofzo en blijven bellen :evil:
Hoe kom ik hier vanaf?

mar10tje
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2009 13:45

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mar10tje »

Ik had dus al paar keer doorgegeven dat ik niet meer gebeld wil worden, bovendien moet ik veel en hard werken dus helemaal geen tijd om die lui te woord te staan

eatme
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jul 2006 22:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door eatme »

Ik moet zeggen dat ik al bijna een jaar geen telefoon krijg van die jakhalzen. heb je je nummer bij infofilter.nl opgegeven? Vaak wordt gezegd dat NEM daar niet naar kijkt, maar misschien helpt het, samen met direct neerleggen en niet aardig zijn.

mar10tje
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2009 13:45

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mar10tje »

Ja, dat heb ik toevallig vandaag gedaan!Bedankt iig voor je reactie! :wink:

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@girly 25:
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar bij de NEM weet je het nooit! Advies: je post in de gaten houden. Krijg je een informatie/welkomspakket thuisgestuurd, direct of in elk geval binnen 7 dagen aangetekend terugsturen met de mededeling dat je niet wil overstappen. In dat pakket zit nl. een contract. Reageer je niet of te laat dan ben je de klos.

@Mar10tje: De NEM is niet bij infofilter aangesloten. Grote kans dat ze je weer bellen. Je kunt bij www.consuwijzer.nl een klacht indienen tegen deze telefoonterreur.

@ Toops: Nooit betalen!! dien ook een klacht in (zie bovenstaande link)
Consuwijzer geeft dit door aan de NMA en DTe. Op deze site kun je ook informatie vinden over de geschillencommissie.

toops
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2009 14:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door toops »

ik ga ook niets betalen ,ik wacht af hoe de incasso gaat lopen. zij gaan mij dan voor de kantonrechter laten komen en dan moet je wel naar de zitting gaan want anders ben je bij verstek verordeeld en moet je wel alles betalen.maar volgens juridisch loket en een advocaat sta ik in mijn recht we zien het wel , als ze slim zijn laten ze voor wat het is ,ik heb alle papieren dus ik kan alles aantonen.

florida
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2009 11:58

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door florida »

Vandaag voor de 2e maal benaderd door de NEM.
Kan me voorstellen dat het door deze manier van benaderen niet duidelijk is dat men met de huidige energieaanbieder spreekt. Even voor de duidelijkheid, ik heb dus een andere energieleverancier

Ik heb ze de eerste maal al duidelijk gemaakt geen gebruikt te willen maken van hun diensten.
Misschien dat het ze na vandaag duidelijk is dat ik bij mijn huidige energieleverancier blijf.
Deze manier van nieuwe klanten werven vind ik hooguit onbeschoft.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

http://player.omroep.nl/?aflID=8881004

zie de oplichters vd NEM bij Kenlpunt van omroep Max


Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

Werd een half uur geleden gebeld. Verwachtte een telefoontje van iemand die i.v.m. haar beroep geen nummerherkenning heeft.
'Goede avond spreek ik met..... Ik zie dat uw energieleveraar Stedin is :shock: en ik heb een aanbieding voor u die u niet kunt laten lopen. Onze energieprijzen zijn 30% goedkoper dan u nu bij Stedin betaalt.
Ik: 'Met wie spreek ik?
'Met de NL Energie Mtsch.'
Ik: ' Als ik jou was zou ik mijn huiswerk maar eens gaan doen. Stedin is helemaal geen energieleveraar maar een netwerkbeheerder.'
' Eh.. ja vroeger was het Eneco, maar Stedin is de nieuwe naam van Eneco.' :shock:
Ik: ' je liegt dat je barst, net zoals die hele NEM waar bijna iedereen van op de hoogte is. Daarnaast heb ik al een paar keer aangegeven dat ik niet meer door jullie gebeld wil worden, dus ik ga nu een klacht indienen.'

Had natuurlijk gelijk de telefoon neer moeten leggen, maar dat 'Stedin' kon ik niet over mijn kant laten gaan ennuh.. er is nog niets veranderd!
Gisteren moest de NEM bij de reclamecommissie op het matje komen.
Sinds 3 dagen wordt de commercial niet meer op de publieke zenders uitgezonden. Ben benieuwd naar de uitspraak! Nu gaan ze natuurlijk de telefoonterreur weer opvoeren. Hoop dat veel mensen bij www.consuwijzer.nl een klacht indienen.

VT01: Er moet ook een 'oude' opname zijn van een medewerker/ster van Kassa of Radar die undercover bij een callcenter van de NEM opnames heeft gemaakt. Ik kan die nergens vinden. Heb jij die weleens gezien? Zo ja kan jij dan de link nog even geven?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=1937253

Hier wordt de toezegging gedaan (in 2005) dat deze verkopers, die de boel flessen, eruit vliegen.
Ik vraag me af,............is dat ook gebeurd? Dat zou ik nou wel eens willen weten.

Robbert
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jul 2003 12:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Robbert »

is er trouwens al iets bekend over een uitspraak van de reclame code commisie? ik meen dat de reclame van NEM met Froger afgelopen woensdag inbehandeling was.

danielleD
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door danielleD »

ook hier helaas een gedupeerde van de NEM ook onder het mom nee hoor u blijft bij essent.. daarvoor ook de bandopname. ik heb duidelijk gezegd niet bij essent weg te willen.. nee de bandopname was voor de garantie o.a. dat ik 3 jaar lang het goedkoopste stroom zou hebben. met de vraag of ik na ontvangst welkomstpakket nergens aan vast zou zitten werd me verteld dit binnen 2 weken te kunnen doen.. uiteraard krijg je dan niemand te pakken of word er niet gereageerd.. essent dient nu een klacht in ik zit er dus helaas aan vast voor met een beetje pech 3 jaar. als ik het ongedaan wil maken betaal ik aan boete per half jaar 25 eu voor gas en 25 eu voor stroom en het laatste half jaar was dan kosteloos. lekker snel geld verdien op deze manier.. ik baal er zo van

danielleD
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door danielleD »

tis een hoop gedoe met die NEM als ik ook echt door had gehad dat het niet van essent was had ik uiteraard ook nooit mn rekeningnummer nog eens gegeven heb verdorie zelf een poos bij tele 2 gewerkt dus weet ergens ook wel hoe het zit met die voicelogs en dergelijke

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@Robbert:
De uitspraak van de reclamecodecommissie duurt 4 tot 5 weken.

@Danielle, Wanneer heeft dat telefoongesprek plaats gevonden?
De NEM beweert n.l. dat ze vanaf maart het hele gesprek opnemen. Niet dat ik dat geloof, maar je kunt de bandopname opvragen.
Ook in jouw geval is duidelijk sprake van oplichting.
1.Er is tegen jou gezegd dat je bij Essent zou blijven.
2.Dat je na ontvangst van het welkomspakket binnen 2 weken er nog vanaf zou kunnen. Dit klopt niet, je moet, na ontvangst van het welkomspakket, binnen 7 werkdagen het pakket terugsturen.
Jammer dat je het welkomspakket niet gelijk goed hebt gelezen, want daar zit info in en een contract.

Je moet in elk geval een klacht indienen bij www.consuwijzer.nl
Die stuurt jouw klacht door naar de door de overheid aangestelde toezichthouders. Dat is belangrijk om de NEM aan te pakken.
Essent dient nu een klacht in ik zit er dus helaas aan vast voor met een beetje pech 3 jaar
Essent kan wel een klacht indienen maar kan niets aan jouw overstap doen. Energiebedrijven hebben daar onderling afspraken over gemaakt.
Je zou kunnen vragen of ze je terug willen nemen en je boete willen betalen. Doen ze dat niet, dan zou je een andere energieleveraar kunnen nemen. Er zijn energieleveraars die graag nieuwe klanten willen hebben en die of de boete voor je betalen of een leuke welkomskorting hebben. Er zijn mensen, o.a. Gerard de ver, VT01 die daar meer vanaf weten dan ik.

@VTO1: Bedankt, hoef ik niet verder te zoeken :D
@Da Freeze, succes!!!!

danielleD
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door danielleD »

dankjewel
heb de klacht bij consuwijzer al gemeld.
essent verzameld de klachten nu van klanten en dienen dat weer ergens in hoe en wat weet ik niet maar dit begreep ik van mn moeder die werkzaam is bij essent.

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Beste DanielleD,
Ik adviseer, net als Twijg, zeker de bandopname op te vragen. De NEM is verplicht die te geven.
De gehele voicelog is overigens VERPLICHT sinds 15-10-2008. Dus een klein stukje opname mag NIET. De NEM heeft zich daar lange tijd NIET aan gehouden. De gehele bandopname is namelijk noodzakelijk om te kunnen toetsen aan de wet OHP (wet Oneerlijke Handels Praktijken). Op www.consuwijzer.nl staat daar meer over te lezen en het zal duidelijk zijn dat de NEM van alle kanten deze wet overtreedt. De NEM gaat er namelijk van uit dat mensen deze wet niet kennen, laat staan hoe je hier aanspraak op moet maken.
Geeft de NEM de gehele voicelog niet, dan is het Bingo! En dan kan je er onderuit.
Maar dan heb je wel de geschillencommissie nodig. Aanmelden bij de geschillencommissie moet binnen 3 maanden. Op de voicelog van de NEM moet je 10 weken wachten.
Daarna moet je nog 5 tot 6 maanden wachten voor je aan de beurt bent bij de geschillencommissie.
Overigens ga je hier de 250,- euro terug halen.

Overstappen doe je meteen!
Het 3 jaren-contract van de NEM is namelijk veel te duur!
Door direct over te stappen (op een 1 jarencontract) bespaar je al gauw zo’n 400,- per jaar.

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

ADVIES
Ik heb het al vaak geschreven op dit forum, maar 138 doorspitten, tjee. Daarom nog maar een keertje.
Overstappen doe je meteen! Ondanks die 250,- euro boete!
Het 3 jaren-contract van de NEM is namelijk veel te duur!
Door direct over te stappen (op bijv. een 1 jarencontract) kan je al gauw zo’n 400,- per jaar besparen. Dat ga je zelf zien.

Overstappen doe je als volgt:
Ga naar een vergelijkingssite, bijv. http://www.energieleveranciers.nl.
Vul hier je verbruik in aan de hand van je meest recente jaarafrekening.
Zelf gaf ik de voorkeur aan MAIN Energie, Elektran en Caplare Energie welke alle drie onder hetzelfde bedrijf vallen, maar dat is ieder voor zich.

Stap op de vergelijkingssite NIET over. Ga naar de site van de leverancier zelf en stap daar over.
De truc is namelijk die overstapkorting. Die werd eerst bij de prijs opgeteld. Bij de leverancier is de prijs exact gelijk “zonder” die korting. De prijs kun je op de site van een goede leverancier OOK berekenen. De overstap-korting is namelijk het inkomen van de vergelijkingssites, want elk volgend jaar krijg je die korting niet meer.
Dus overstappen bij de site van de leverancier zelf.

Voordat je overstapt, kijk je EERST even of de leverancier betrouwbaar is. Dat doe je op http://www.consuwijzer.nl. Je gaat op deze site naar “energie” vervolgens naar “energiebedrijven vergelijken” en weer “energiebedrijven vergelijken” en weer “energiebedrijven vergelijken” dan naar “een of meer bedrijven vergelijken”. Beetje ver weg, maar is telkens maar een klikje.
Hier kun je steeds 3 bedrijven kiezen en naast elkaar vergelijken op van alles en nog wat.
Inclusief alle belangrijke voorwaarden, klachtenbeoordeling, klantenservice, enzovoort.


Dus “overstappen”, betaal die 250 boete en verdien daar 3 jaar lang geld aan!
Ik zeg DOEN !!

Succes ermee!

Da Freeze
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mar 2009 20:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Da Freeze »

Dit is ook grappig:

Ik heb een contract bij de Nederlandse Energie Maatschappij. Maar alle brieven van het incassobureau melden een schuld bij NL Energie. Juridisch gezien heb ik geen schuld bij NL Energie, want ik heb geen contract bij NL Energie. Kan ik ze met deze informatie wegsturen?

Gesloten