LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Een maatschappij die mij ongevraagd belt op mijn GEHEIME mobiele nummer en daarmee mijn registratie bij Infofilter negeert laat al duidelijk merken met wat voor soort we te maken hebben.
Die krijgen nog geeneens de kans om hun misleidende verhalen te vertellen en het gesprek was dan ook snel ten einde.

cornel+
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2009 20:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door cornel+ »

ik heb geen contract met ze afgesloten, en ze hebben
ook niet tegen me glogen, echter:
ze deden zich wel voor als de goedkoopste
(wat ze na het lezen van dit forum niet blijken te zijn)
en ze belden me twee keer, ik vind dit uiterst onbeleefd,
dit is telefonische spam, ik word gedwongen tijdaan hun te besteden
(terwijl ik niet eens een eigen leverancier heb,
ik woon op kamers)
dit is de erste keer dat dat mij overkomt over de telefoon,
maar wat als andere maatschappijen/oplichters dit ook gaan doen?
spamfilter opje telefoon zetten ??
iedere 3 maanden een niew nummer ??
grag zou ik willen weten hoe zei aan mijn nummer kwamen, anybody ??

peppieenkokkie
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2009 11:34

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door peppieenkokkie »

cornel+ schreef:ik heb geen contract met ze afgesloten, en ze hebben
ook niet tegen me glogen, echter:
ze deden zich wel voor als de goedkoopste
(wat ze na het lezen van dit forum niet blijken te zijn)
en ze belden me twee keer, ik vind dit uiterst onbeleefd,
dit is telefonische spam, ik word gedwongen tijdaan hun te besteden
(terwijl ik niet eens een eigen leverancier heb,
ik woon op kamers)
dit is de erste keer dat dat mij overkomt over de telefoon,
maar wat als andere maatschappijen/oplichters dit ook gaan doen?
spamfilter opje telefoon zetten ??
iedere 3 maanden een niew nummer ??
grag zou ik willen weten hoe zei aan mijn nummer kwamen, anybody ??

Als je een nieuw nummer neemt en je vinkt bepaalde dingen aan kan je provider de gegevens aan derden verstrekken.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Henri42 »

Koch, laat ons maar niet beginnen over IQ gehalte, jouw kreten zeggen mij genoeg.

Niemand wordt verplicht naar NEM over te stappen.

Alle vergelijkingssites wijzen NEM als goedkoopste aan.

Wat de kwaliteit van NEM met Franske te maken heeft weet ik niet, hij strijkt heel slim veel geld op. Aan dame kan ik geen slet afzien.

Kijk eens naar alle andere reclames met ene van Wendy Dijk , het vrouwtje dat boeren aan een vrouw helpt etc etc, ook die lui zijn dom?.

Ik zit nog niet bij NEM en vroeg alleen naar inhoudelijke zaken, geen stampenij erover, brullen en tieren is niet bepaald slim en inhoudelijk :mrgreen: :roll:

Kyllian62
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2009 05:01

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Kyllian62 »

Jaaah, ook telefonisch benaderd door de N.E.M. via een callcentre.
Ik weet hoe en waarom; scoren, scoren, scoren.
Dus antwoorden met "ja, ja, ja," enz, en dáárná dus vragen stellen. b.v. over annuleren, enz.

En nu komt het dus. Nadat ik dus volgens hun procedure heb gehandeld zal ik er dus toch aan vast.
Ik kreeg een klantnr. enz, enz,. Dus vóórdat ik had overlegd met de wijkbeheerder had ik de eerst enveloppe al binnen( met acceptgiro, jawel).
De hoogte van het bedrag deed echter niet vermoeden dat zij "De goedkoopste, de beste, enz..." waren.

In overleg met de beheerder dus de annuleringsprocedure gevolgd binnen de annuleringsperiode. De eerste brief bevestigde inderdaad de annulering maar daarna kreeg ik rekeningen en aanmaningen.
Vervolgens belt interrim Justitia me bijna elke dag of ik de rekening wil voldoen.
Dit heb ik een week of drie mogen aanhoren. Toen heb ik maar een ander mobiel telefoonnr. aangevraagd.
Anders gezegd: je voelt je gestoken door een parasiet en houdt heel lang de pijn.

Mijn advies is dus: blijf gewoon bij je eigen vertrouwde energiemaatschappij en bij de eerste de beste keer dat je wéér door zo'n soortgelijke maatschappij wordt benaderd leg je meteen neer zonder antwoord te geven of laat blijken dat je absoluut NIET bent geinterreseerd.

Ik ben nu nog steeds aan het procederen en zoek dus soortgelijke verhalen, dus meld het graag. Hoe meer zielen,......
Laatst gewijzigd door Kyllian62 op 14 sep 2009 05:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Kyllian62
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2009 05:01

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Kyllian62 »

Bluebays schreef:Ik werd zojuist gebeld door iemand van de Neder. Energie Mij.. Heeft iemand ervaring met deze Energie maatschappij? Het klonk me allemaal heel goed in de oren en ik overweeg om over te stappen.
Wie heeft ervaring met deze Energie Maatschappij?

E.
Lees jij mijn berichtje maar.

NEM destroyer
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2009 22:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NEM destroyer »

Tot mijn grote verbazing kreeg ik van de week 197 euro op mijn rekening gestort van de NEM. Dit bedrag kan ik alleen nergens herleiden in alle verrekennota`s die ik van ze heb gekregen. Ik krijg nog minstens het 3-voudige van ze terug. Dat zal ook wel weer een hele tijd gaan duren.
Ik zit nog te twijfelen aan een rechtzaak. Het is de enige manier naar mijn idee om al mijn geld inclusief gemaakte onkosten en smartegeld te eisen van die lui. Alleen vraag ik me af hoe groot mijn kansen zijn. Iemand daar ervaring mee?

peppieenkokkie
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2009 11:34

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door peppieenkokkie »

NEM destroyer schreef:Tot mijn grote verbazing kreeg ik van de week 197 euro op mijn rekening gestort van de NEM. Dit bedrag kan ik alleen nergens herleiden in alle verrekennota`s die ik van ze heb gekregen. Ik krijg nog minstens het 3-voudige van ze terug. Dat zal ook wel weer een hele tijd gaan duren.
Ik zit nog te twijfelen aan een rechtzaak. Het is de enige manier naar mijn idee om al mijn geld inclusief gemaakte onkosten en smartegeld te eisen van die lui. Alleen vraag ik me af hoe groot mijn kansen zijn. Iemand daar ervaring mee?

Vraag eens na of het bedrag niet verrekend is?
Dat lijkt me vrij waarschijnlijk.
Een rechtzaak kost je veel geld.......

NEM destroyer
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2009 22:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NEM destroyer »

peppieenkokkie schreef: Vraag eens na of het bedrag niet verrekend is?
Dat lijkt me vrij waarschijnlijk.
Een rechtzaak kost je veel geld.......
Dat laatste klopt. Maar de rekening is in dat geval voor de verliezer.

Kyllian62
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2009 05:01

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Kyllian62 »

NEM destroyer schreef:Tot mijn grote verbazing kreeg ik van de week 197 euro op mijn rekening gestort van de NEM. Dit bedrag kan ik alleen nergens herleiden in alle verrekennota`s die ik van ze heb gekregen. Ik krijg nog minstens het 3-voudige van ze terug. Dat zal ook wel weer een hele tijd gaan duren.
Ik zit nog te twijfelen aan een rechtzaak. Het is de enige manier naar mijn idee om al mijn geld inclusief gemaakte onkosten en smartegeld te eisen van die lui. Alleen vraag ik me af hoe groot mijn kansen zijn. Iemand daar ervaring mee?
Doe een oproep aan allen of vraag een jurist in een rechtswinkel om advies of consult (nee, geen advocaat), de eerste consult is meestal gratis maar dan ben je wel redelijk goed op de hoogte. Probeer het ook bij één te laten.

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Stel allereerst je vraag aan www.consuwijzer.nl
Je kunt het vraag- of klachtformulier op de site invullen. Je kunt ze ook bellen.
Dit is gratis.

Denk je in je recht te staan dan kun je nog naar de geschillencommissie.
www.degeschillencommissie.nl

Dit kost slechts 25,- maximaal. Sta je in je recht dan krijg je die 25,- terug.

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door DMG »

Ik wil mensen niet voor de borst stoten. Maar als iedereen hier een rechtzaak wil beginnen tegen de NEM en ook daar met van die onduidelijke chaotische verhalen komt gepaart met veel taal- en spellingsfouten, dan wens ik jullie veel succes. Als dit soort brieven bij een medewerker van NEM binnenkomen, dan kan ik wel begrijpen dat hij of zij er niets van snapt. Waarom kunnen veel mensen niet objectief een relaas maken van hetgeen zich heeft voorgedaan? Las net ook al zo'n onduidelijk verhaal op het forum over diefstallen e.d. Als mensen nu eerst eens gaan informeren hoe ze iets moeten aanpakken in plaats van van tevoren allerlei acties ondernemen en naderhand gaan klagen als het niet de bedoelde uitwerking heeft gehad.

(Ik ben niet van NEM, maar moest gewoon even mijn hart luchten, want ik erger me al een tijdje aan de posts op dit forum. We zijn hier om elkaar te helpen en niet om een paar regels gal te spuwen.)

peppieenkokkie
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2009 11:34

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door peppieenkokkie »

gerard de ver schreef:Stel allereerst je vraag aan http://www.consuwijzer.nl
Je kunt het vraag- of klachtformulier op de site invullen. Je kunt ze ook bellen.
Dit is gratis.

Denk je in je recht te staan dan kun je nog naar de geschillencommissie.
http://www.degeschillencommissie.nl

Dit kost slechts 25,- maximaal. Sta je in je recht dan krijg je die 25,- terug.
Het kost idd 25,- maar je vergeet er wel bij te vermelden dat je ook een depotbedrag moet storten bij de geschillencomissie. (Dat houdt dus in de bedragen waarom het gaat.)

Tijgerin
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2009 19:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Tijgerin »

helaas moet ik u dan melden dat ik de nem met verschillende brieven hebt benaderd en telefonisch en per mail en dat daar dan geen reactie op komt dan vind ik dat triest. mijn telefoon nummer stonden op de brieven en in de mailtjes die ik heb gestuurd. dan kan zo`n bedrijf wel een telefoontje plegen als ze het niet begrijpen, heb zelfs het per telefoon door gegeven. maar als dat het enige was dan had ik daar niet zo veel problemen mee, het is een opstapeling van veel dingen. dan heb je wel je best gedaan om er een goed eind van te maken. dus na alles gedaan te hebben ben ik heb beu, en aangezien ik er al van af mei mee bezig ben van dit jaar en de nem nog het goede adres niet weet te vinden is het niet meer aan mijn. ik heb echt alles gedaan wat er in mijn vermogen lag. vriendelijke groet
DMG schreef:Ik wil mensen niet voor de borst stoten. Maar als iedereen hier een rechtzaak wil beginnen tegen de NEM en ook daar met van die onduidelijke chaotische verhalen komt gepaart met veel taal- en spellingsfouten, dan wens ik jullie veel succes. Als dit soort brieven bij een medewerker van NEM binnenkomen, dan kan ik wel begrijpen dat hij of zij er niets van snapt. Waarom kunnen veel mensen niet objectief een relaas maken van hetgeen zich heeft voorgedaan? Las net ook al zo'n onduidelijk verhaal op het forum over diefstallen e.d. Als mensen nu eerst eens gaan informeren hoe ze iets moeten aanpakken in plaats van van tevoren allerlei acties ondernemen en naderhand gaan klagen als het niet de bedoelde uitwerking heeft gehad.

(Ik ben niet van NEM, maar moest gewoon even mijn hart luchten, want ik erger me al een tijdje aan de posts op dit forum. We zijn hier om elkaar te helpen en niet om een paar regels gal te spuwen.)

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

Fraude door NEM

afgelopen zaterdag 26 sept 2009
Vara Kassa, item De Belbus. (1e onderwerp)

meneer P uit Dordrecht krijg in een keer bericht dat ie zou zijn overgestapt
naar de NEM. Hij weet van niks en neemt contact op. NEM beweert dat zyn vrouw ja had gezegd op de voicelog. (bandopname). Na opvragen voicelog bleek het niet de stem te zijn van mevrouw P. maar van een NEM medewerkster die over JA op zei, alszijnde mevr P.
Dhr en mevr P. zaten aantoonbaar in de Dom. Republiek op vakantie en de gegevens waren van meneer P . en niet van mevrouw. Dit betekent dus dat meneer of mevr. P. nooit zelf een akkoord heeft gegeven om over te stappen naar de NEM maar dat de voicelogs is vervalst door iemand anders. Dit zijn dus de prakrijken van de Nederlandse Energiemaatschappij, door mensen zo op te lichten, lan je Frans Bauer wel betalen ja voor een commercial. Het is een schande en ik denk dat velen dit met mij eens zijn, dat dit nog kan in dit land.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

http://omroep.vara.nl/Uitzending-gemist ... 56ce38ea78

hier kunt u het fraude - fragment terugzien v.d. NEM. is al in begin vd uitzending in *de belbus*.

Ik zeg NOOIT DOEN!

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Gaat er dan eindelijk wat veranderen ...?

Ze hebben het er trouwens over dat je je moet aanmelden bij het bel-me-niet register.
Maar het is toch zo dat als je je hebt aangemeld bij Infofilter dat je automatisch bent aangemeld bij het bel-me-niet register?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

MamMaria schreef:Gaat er dan eindelijk wat veranderen ...?

Ze hebben het er trouwens over dat je je moet aanmelden bij het bel-me-niet register.
Maar het is toch zo dat als je je hebt aangemeld bij Infofilter dat je automatisch bent aangemeld bij het bel-me-niet register?
Klopt. De gegevens van infofilter worden door belmeniet over genomen. Met dien verstande dat die gegevens slechts drie jaar worden bewaard. Daarna zul je het opnieuw moeten aangeven/registreren.
Lees de info (zoals ik dat ook doe en heb gedaan!) op de betreffende website: http://www.bel-me-niet.nl/

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

http://omroep.vara.nl/Uitzending-gemist ... a4a58f3d00

NEM 2e week achter elkaar weer in Vara Kassa negatief.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jlthkoch »

VTO1 schreef:WAARSCHUWING NEM!

Nederlandse Energiemaatschappij verkoopt veelvuldig informatie ipv contracten.
Ik neem aan dat je contracten ipv informatie bedoeld :D

Gesloten