LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Slachtoffer100,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn verzoek ik u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected]

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

hxnkdejong
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2010 21:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door hxnkdejong »

Goedenavond,

Ik heb nog nooit zoiets dubieus meegemaakt. bellen door een call centre en vervolgens een afschrijving van 3000 euro. verkeerde meterstanden. Probeer maar eens contact te maken met nem, onmogelijk. Intimiderende club. vervolgens ben ik weer terug gegaan naar de nuon en toch een deel keihard blijven incasseren. alles betaald en toch krijg ik een brief van vesting finance dat ik moet betalen anders wordt de energie afgesloten (midden in de winter). Zeldzame hufterigheid. Als je belt of mailt wordt er niet eens gereageerd. Ik zie ze dan ook graag voor de rechter. Nog erger dan DSB !!!!!

Het wordt tijd dat dit soort bedrijven eens wordt aangepakt.

Nooit mee in zee gaan.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

nou knap hoor als ze je afsluiten zie http://rechtennieuws.nl/11669/verbod-op ... inter.html

veel succes

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jor »

GezondVerstand10 schreef: Nogmaals wat een krupel en dan nog gewoon ontkennen en die NEM te laf om zelf naar kassa te komen en gewoon ene inhuren die daar voor 400 euro excl btw zich laat afzeiken :twisted:
Dat was inderdaad een afgang, zelf wilde NEM niet komen en stuurt dan een soort media-adviseur. Wat ging die ongelooflijk op zijn muil zeg. Hij vertelde dat de NEM al in Dec 2009 afscheid had genomen van dat bedrijf en toen kwam Felix met de opmerking dat de opname van begin Jan 2010 waren. Hoe kan je jezelf zo voor joker neerzetten.Ik geloof ook niet dat het uitzonderingen waren, zo werkt die branche(ook de telecom enz) gewoon.Liegen en bedriegen voor de poen.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij toeval was ik vanavond thuis, en bij nog groter toeval zag ik de uitzending.

Mooie woorden, mooie beloften, maar ik geloof ze niet meer. Nog de NLenergie, nog de NUON, nog Oxxio.

Mocht ik ná Dong nog behoefte hebben om over te stappen dan worden deze drie het beslist niet.

Ik heb ooit bij een van de voorlopers van de NUON gewerkt, ik weet hoe het kan, hoe het hoort, hoe het moet. En ik weet ook dat het telkens weer alleen maar verder achteruit holt.

Willen ze het vertrouwen van de klant terug? Dan moeten ze stoppen met die mooie woorden, en eens beginnen met wat te doen.

Zorgen dat klanten hun energie en hun nota's zonder gezeur krijgen.

Zorgen dat de klanten niet van het kastje naar de muur worden gestuurd.

Zorgen dat de klant serieus wordt genomen en niet voortdurend wordt voorgelogen.

Zorgen dat de medewerkers trots op hun bedrijf kunnen zijn.

Zorgen dat medewerkers iedere ochtend niet met angst en beven voor hun meerdere het bedrijf binnenlopen, maar dat ze enthousiast aan hun dag beginnen, dat ze openhartig om hulp kunnen vragen, dat ze openhartig hun fouten kunnen toegeven zonder uitgekafferd te worden of het risico te lopen dat ze hun baan kwijtraken.

Zorgen dat medewerkers op hun nivo werken en fatsoenlijk ingewerkt worden.

Zorgen dat er een eind komt aan die idioot hoge bonussen en winsten. Energie is een eerste levensbehoefte, het is ongepast dat daar miljarden winst op wordt gemaakt.

Dan komt het heel mischien nog goed met die komedianten.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

dat gepoch met dat aantal klanten word je ook zo flauw van.
NEM beweert 500 000 klanten te hebben.
wat ze bedoelen is 500 000 aansluitingen voor elektra en gas.
Oxxio doet hetzelfde geintje, met zgn., 800 000 klanten, ook dit zijn aansluitingen.
In werkelijkheid is het klantenaantal dus veel kleiner.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door witte angora »

VTO1 schreef:dat gepoch met dat aantal klanten word je ook zo flauw van.
NEM beweert 500 000 klanten te hebben.
wat ze bedoelen is 500 000 aansluitingen voor elektra en gas.
Oxxio doet hetzelfde geintje, met zgn., 800 000 klanten, ook dit zijn aansluitingen.
In werkelijkheid is het klantenaantal dus veel kleiner.
Dit snap ik niet helemaal. Ik ben één klant, en heb één woning. Bedoel je dat ik zowel een gas- als een elektra-aansluiting heb, en dat ik dus twee aansluitingen heb?

Dan zijn 500.000 aansluitingen dus in werkelijkheid om en nabij de 250.000 klanten?

Heb dit nooit zo gezien of geweten eigenlijk.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch is het verhaal van die 500.000 klanten niet geheel incorrect. Immers, stel dat ik stroom heb bij de NUON (AAAAARGGHH) en gas bij DONG :D dan ben ik bij beiden klant. En tel ik toch voor twee klanten, ook al ben ik er slechts een.

Dus dan wordt de vraag wat de defintie van klant is. Voor mijn gevoel wordt er dan in het energiewereldje een andere definitie aan gegeven dan wat een normaal mens er onder verstaat. Maar daar kan ik dus naast zitten.

Er is een term voor, om, als een woord twee betekenissen heeft, die doelbewust door elkaar te gooien om iemand op het verkeerde been te zetten, maar wat?

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

http://player.omroep.nl/?aflID=8881004

NEM in omroep MAX-Knelpunt

soort variant van Vara kassa, ook daar zit Richard Neve, in januari 2009 zat ie ook al in Kassa klachten top 5 NEM en nu dus weer 9 jan. in Kassa.
Wel grappig dat ze hem inhuren, alleen omdat ie communicatiedeskundige is.
m.a.w die lult alles recht wat krom is, 100% denial, it wasn't us.
Zegt al genoeg dat de directie zelf niet druft te komen.
Die gaan weer kijken hoe ze de tonnetjes voor Frans Bauer gaan financieren en wie het volgende BN-er slachtoffer wordt voor de commercials.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Weet wat ik nou niet snap, er zitten hier alleen maar slachtoffers, we zijn bedonderd en belogen, alle bedrijven zijn zo slecht, nu even de nem, op een ander forum de kpn, essent, nuon, noem ze verder maar op!

Ik lees nergens, we gaan even op zelf onderzoek uit een vast contract voor drie jaar bij energie, geen goed idee, was zo op internet te vinden.
Oh, maar de sprookjes waar iedereen zo graag in geloofd, ja, Nuon heeft hier ook aan de deur gestaan. Ik had nee, ik zit nu bij de Nem, voorheen Essent, daarna nog bij United Costumers, nu bij de Nem. In Feb loopt het contract af, stap ik over naar een andere idioot met een aanbieding, simpel zat!
Ik ben tevreden over de Nem, ik heb stroom en gas, daar komt het uiteindelijk op neer, toch?
De voordelen zijn mooi mee genomen, ik hop verder in feb!

82alex82
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2010 15:52

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door 82alex82 »

zat is ff te kijken naar een hyves en iets in de richting van Anti-NLEnergie en daar petitie op neerzetten en deze dan overhandigen aan de reken/energiekamer?

Of ga ik in deze richting (als exmedewerker) weer te ver :oops:

Want ze moeten wel weten hoe ze klanten (en personeel die toch iets willen doen voor de klanten) moeten behandelen lijkt mij en dat weten ze niet helaas :(

En als personeel niet goed op de hoogte is en niet veel kan en mag doen dan wordt de klant hier weer de dupe van :(

Dus dan ligt het inderdaad aan het bedrijf(als je goed puzzelt)!

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

weet je, ik denk wellicht heel simpel hoor, ik ben blond.

Als ik mijn meterstanden doorgeef, maak ik er even een foto van en deze stuur ik mee.
Vorig jaar zat ik nog bij Essent, maar ik ben een vervelende klier en heb vorig jaar een houtkachel gekocht, jullie weten overlast voor de buurt, etc.
Essent verklaarde mijn rekening te min en werd even met 800 kuub opgewaardeerd, naar normaal verbruik voor een normale winter.
Mocht ik even € 136.00 bij betalen, want ze geloofden mijn meterstand niet!
De meter is op hun kosten geijkt en dit jaar krijg ik dat weer terug, maar nu via de Nem, terwijl ik dat niet hun verantwoording vind!

Maar ja wie ben ik?

Ondertussen bij de Nem betaal ik al een jaar geen transport kosten a € 14.00 in de maand, heb ik de welkomst bonus al ontvangen a € 286.00. joh wat zijn ze toch slecht, ik ga er zo om huilen!

jean-luukse
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2010 15:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jean-luukse »

slachtoffer100 schreef:Tja hoe blond kan men zijn, maar één ding is zeker langdurig klant bij NLEnergie dan word blond, grijs van de zorgen en het onbegrip en verdriet, uitgemergeld en verkleumd zal men tenslotte in het donker de harde waarheid leren kennen. Ooit was er een spreekwoord een gewaarschuwd mens telt voor twee. En voor de NLEnergie en hun achterlijke personeel, doe bij een ander niet, wat u ook niet wenst wat bij u geschied. :mrgreen:

Ik kan jullie frustratie goed begrijpen.Zelf ben ik klant van Delta en daar loopt ook niet alles 100%.Maar geen fratsen,dat scheelt.Ze zijn duidelijk en geven geen cadeau" s weg om klanten aan te trekken.Gewoon proberen een lage prijs te geven :) en te garanderen vindt ik prima en leveringszekerheid en betrouwbaar is toch een unicum in deze geliberaliseerde markt.Makkelijker kan de regering het niet maken,wel veeeel duurder....... :mrgreen:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Henri42 »

De reclames van Franske gaan erop vooruit,als ik geen contract had bij Essent zou ik zomaar kunnen overstappen :) :lol:

Cindarella
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2010 14:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Cindarella »

Ik ben al een klein jaartje klant bij de Nederlandse Energie Maatschapij omdat deze als goedkoopste bij de consumentenbond (toendertijd) bekend stond.
Elke maand werd er een vast bedrag (€ 154,=) van onze rekening afgeschreven totdat er opeens afgelopen 15 januari € 465,96 is afgeschreven en op het rekening afschrift staat "eindafrekening".
Ik heb het meteen laten storneren omdat ze mij hier niet van te voren over hebben ingelicht of mij iets hebben toegestuurd.
Daarbij woon ik al 3 jaar op dit adres en ik heb nooit bij hoeven te betalen....nu wel en maar liefst € 465,96.
Nou zal het wel weer een heen en weer gecorrespondeer worden en ik word daar zo moe van :?
9 op de 10x krijg ik mijn gelijk wel...het kost alleen zoveel tijd en energie om dit gelijk te halen.
Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen het maar zo laten, waardoor bedrijven geld innen wat hun niet toekomt maar die ook niet op de hoogte worden gebracht van hun fouten die ze maken?!
Het is dat ik geen full time baan heb, anders zou ik niet weten waar ik de tijd vandaan moest halen om al de onrechtvaardige rekeningen te bevechten!

In ieder geval ga ik zo met de Energie Maatschappij bellen en mocht de rekening wel juist zijn, dan bericht ik jullie hierover.
Desondanks ga ik niet akkoord met de manier waarop ze deze rekening hebben geint!

jean-luukse
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2010 15:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jean-luukse »

Cindarella schreef:Ik ben al een klein jaartje klant bij de Nederlandse Energie Maatschapij omdat deze als goedkoopste bij de consumentenbond (toendertijd) bekend stond.
Elke maand werd er een vast bedrag (€ 154,=) van onze rekening afgeschreven totdat er opeens afgelopen 15 januari € 465,96 is afgeschreven en op het rekening afschrift staat "eindafrekening".
Ik heb het meteen laten storneren omdat ze mij hier niet van te voren over hebben ingelicht of mij iets hebben toegestuurd.
Daarbij woon ik al 3 jaar op dit adres en ik heb nooit bij hoeven te betalen....nu wel en maar liefst € 465,96.
Nou zal het wel weer een heen en weer gecorrespondeer worden en ik word daar zo moe van :?
9 op de 10x krijg ik mijn gelijk wel...het kost alleen zoveel tijd en energie om dit gelijk te halen.
Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen het maar zo laten, waardoor bedrijven geld innen wat hun niet toekomt maar die ook niet op de hoogte worden gebracht van hun fouten die ze maken?!
Het is dat ik geen full time baan heb, anders zou ik niet weten waar ik de tijd vandaan moest halen om al de onrechtvaardige rekeningen te bevechten!

In ieder geval ga ik zo met de Energie Maatschappij bellen en mocht de rekening wel juist zijn, dan bericht ik jullie hierover.
Desondanks ga ik niet akkoord met de manier waarop ze deze rekening hebben geint!
Nee maar daar heb je wel voor getekend!Kijk maar in de kleine lettertjes.En storneer maar hoor,krijg je een deurwaarder op je dak.En zo klagen over dat luttele bedrag?465 :36 maanden is voor mij 12,90 per maand extra,waar heb je dat nog?Succes met je NEM.
:mrgreen:

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Cindarella,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn verzoek ik u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar ons e-mailadres: [email protected].

Wij zullen zodra wij uw gegevens ontvangen, binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Elke maand werd er een vast bedrag (€ 154,=) van onze rekening afgeschreven totdat er opeens afgelopen 15 januari € 465,96 is afgeschreven en op het rekening afschrift staat "eindafrekening".
Ojee,......... weet u zeker dat er EINDAFREKENING staat?
Dit betekent dat uw leveringscontracten bij de NLenergie zijn beeindigd!
Dit kan ten gevolge van: een onterechte switch of een onterechte afmelding (verhuizing) op uw adres.
Weet u zeker dat u niet onlnags bent overgestapt naar een andere leverancier? Hebt u uw poststukken goed in de gaten gehouden?

Om te achterhalen wie nu uw leverancier is dient u uw netbeheerder te bellen. Zij kunnen u informeren bij welke leverancier u nu zit alsmede datum van switch/afmelding.

mspoez
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2010 19:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mspoez »

Mijn verhaal over de NEM is ook erg fraai.

Sinds een aantal jaar ben ik klant bij de NEM. Mijn ex heeft dat ooit eens via zo'n telefonische verkoop gedaan en ik heb het eigenlijk nooit veranderd. Wat me wel opviel was dat mijn verbruik elk jaar hoger werd. Vorig jaar moest ik opeens 1200 bijbetalen en na een half jaar nog eens 400. Ik ben het toen gaan uitzoeken en ontdekte dat er werkelijk helemaal NIETS klopte van de meterstanden. Naar alle waarschijnlijkheid was mijn meter stuk en had die in de afgelopen jaren steeds afwisselend harder en zachter gedraaid. NEM vond dat ze niet verantwoordelijk was voor mijn meter. Ik vond van wel omdat ik ook netbeheerkosten aan hen betaal. Na meerdere malen met een kluitje in het riet te zijn gestuurd heb ik hen een aangetekende brief gestuurd met mijn vragen: nakijken van de meter, eventueel een nieuwe meter, nakijken van de meterstanden en een correctie indien de meterstanden niet correct bleken. Gelieve binnen 3 weken te antwoorden. Bijgevoegd had ik een tabelletje van mijn meterstanden:
Afbeelding
Intussen heb ik, na veel vijven en zessen aan de telefoon met de netbeheerder een monteur van hen op bezoek gehad. Die keek twee tellen naar de meter, zei 'daar kan ik niet zoveel meer mee' en verving hem voor een nieuwe. De oude meter had in de periode tussen mijn laatste afrekening (half oktober) en de afsluiting (27 movember) 542 kwH gedraaid. De nieuwe meter heeft sinds die datum 245 kwH gedraaid. Ik had tot vorige week nog geen reactie gekregen op mijn brief aan de NEM. Ik had half december nog een mail gestuurd dat ik, gezien de nonreactie van hun kant, ervanuit ging dat de zaak was afgedaan. Ook daarop geen reactie. Uiteraard ben ik intussen bezig over te stappen naar een andere energieleverancier. Op 20 januari kreeg ik van hen bericht dat zij mijn oude leverancier hadden doorgegeven dat per 1 februari ik geen klant meer ben. Wat schetst mijn verbazing als ik op 21 januari een bericht op mijn antwoordapparaat vind dat mijn brief is ontvangen en dat er geen correctie gaat plaatsvinden dus dat ik de rekening diende te voldoen. Vandaag kreeg ik een brief met daarin een drKlavanachtige herhaling van mijn eigen brief (we hebben de afrekeningen gecontroleerd en geconcludeerd dat die juist waren (hoe dan?)) met als conclusie dat ik diende te betalen.

Ik denk niet dat ik dat ga doen maar vraag me wel af hoe sterk ik hierin sta. Bedankt voor het lezen van dit lange verhaal en het meedenken!

jean-luukse
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2010 15:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jean-luukse »

mspoez schreef:Mijn verhaal over de NEM is ook erg fraai.

Sinds een aantal jaar ben ik klant bij de NEM. Mijn ex heeft dat ooit eens via zo'n telefonische verkoop gedaan en ik heb het eigenlijk nooit veranderd. Wat me wel opviel was dat mijn verbruik elk jaar hoger werd. Vorig jaar moest ik opeens 1200 bijbetalen en na een half jaar nog eens 400. Ik ben het toen gaan uitzoeken en ontdekte dat er werkelijk helemaal NIETS klopte van de meterstanden. Naar alle waarschijnlijkheid was mijn meter stuk en had die in de afgelopen jaren steeds afwisselend harder en zachter gedraaid. NEM vond dat ze niet verantwoordelijk was voor mijn meter. Ik vond van wel omdat ik ook netbeheerkosten aan hen betaal. Na meerdere malen met een kluitje in het riet te zijn gestuurd heb ik hen een aangetekende brief gestuurd met mijn vragen: nakijken van de meter, eventueel een nieuwe meter, nakijken van de meterstanden en een correctie indien de meterstanden niet correct bleken. Gelieve binnen 3 weken te antwoorden. Bijgevoegd had ik een tabelletje van mijn meterstanden:
Afbeelding
Intussen heb ik, na veel vijven en zessen aan de telefoon met de netbeheerder een monteur van hen op bezoek gehad. Die keek twee tellen naar de meter, zei 'daar kan ik niet zoveel meer mee' en verving hem voor een nieuwe. De oude meter had in de periode tussen mijn laatste afrekening (half oktober) en de afsluiting (27 movember) 542 kwH gedraaid. De nieuwe meter heeft sinds die datum 245 kwH gedraaid. Ik had tot vorige week nog geen reactie gekregen op mijn brief aan de NEM. Ik had half december nog een mail gestuurd dat ik, gezien de nonreactie van hun kant, ervanuit ging dat de zaak was afgedaan. Ook daarop geen reactie. Uiteraard ben ik intussen bezig over te stappen naar een andere energieleverancier. Op 20 januari kreeg ik van hen bericht dat zij mijn oude leverancier hadden doorgegeven dat per 1 februari ik geen klant meer ben. Wat schetst mijn verbazing als ik op 21 januari een bericht op mijn antwoordapparaat vind dat mijn brief is ontvangen en dat er geen correctie gaat plaatsvinden dus dat ik de rekening diende te voldoen. Vandaag kreeg ik een brief met daarin een drKlavanachtige herhaling van mijn eigen brief (we hebben de afrekeningen gecontroleerd en geconcludeerd dat die juist waren (hoe dan?)) met als conclusie dat ik diende te betalen.

Ik denk niet dat ik dat ga doen maar vraag me wel af hoe sterk ik hierin sta. Bedankt voor het lezen van dit lange verhaal en het meedenken!
Beste,
Afsluiten kunnen ze je niet als je over stapt naar een andere leverancier,kijk maar bij je netbeheerder.Die is de baas en zal je nooit assluiten als je op dat moment bij die nieuwe gewoon betaalt.En ik kan het weten.......:)

Gesloten