Radar

toggle menu

Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.

RE: Nederlandse Energie Maatschappij

door Jacky1965 » 30 jan 2010 15:25

Ja dacht ik wel maar nu weet ik niet of dat 1 keer per jaar is en zo hoog en terecht :cry: :mrgreen: Goed antwoord hé
Jacky1965

door Jacky1965 » 30 jan 2010 15:31

Nog een opmerking ik weet het niet ik heb bij Essent al een keer 2 maanden te laat ook buiten mijn weten om betaald nooit aanmanings kosten gehad . Ze proberen gewoon op alle manieren aan hun geld te komen. Als het geld te laat binnen komt stuur mij dan een brief dat ik aanmaningskosten moet betalen en dan mijn part een boete maar bij het eind van het Jaar bij de afrekening ???????? :D ik weet niet waar het over gaat . je kunt beter energie stelen de boete die je daar voor krijgt is lager hi hi
Jacky1965

door stofzuigertje » 30 jan 2010 17:47

Voor je Frans Bauer gaat geloven eerst goed online de voorwaarden lezen en incasso kosten wegens te laat betalen of extra acceptgiro en administratie kosten mag als ze vooraf bekend waren en U voor akkoord voorwaarden tekende.

Ze moeten die lage prijs dus toch terug verdienen met hoge vaste kosten.
Stroom en Gas goedkoper maar de rest dus niet.
U mag de NEM met hun eigen voorwaarden waar U ooit voor tekende en akkoord mee ging niet vergelijken met andere aanbieders, elke firma mag zelf bepalen onder welke voorwaarden ze U de goedkope stroom en gas leveren.
stofzuigertje

door NLEnergie » 03 feb 2010 09:15

Beste sndr,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar internetklantenservice@nlenergie.nl.

Wij zullen, zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Laatst bijgewerkt door NLEnergie op 02 nov 2010 11:14, in totaal 1 keer bewerkt.
NLEnergie

door Jacky1965 » 03 feb 2010 12:56

Ja klopt dat mogen ze zelf weten goedkoop is duurkoop zeg ik dan maar.
Jacky1965

door NLEnergie » 03 feb 2010 17:04

Beste Jacky1965,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar internetklantenservice@nlenergie.nl.

Wij zullen, zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Jacky1965 schreef:Ja het is heel gemakelijk om over te stappen naar deze maatschapij .
Zij adverteren met de goedkoopste van Nederland maar mensen let op!!!!
Ik heb mij ook laten verleiden alles ging goed tot dat ik de afrekeningnota kreeg.
Ze hebben mij maar liefst € 175.00 in rekening gebracht voor aanmanings kosten
In mijn ogen laat u niet verleiden de kosten kunnen aardig op lopen.
Zodat ze een hoge maandelijkse energienota inrekening hebben gebracht . ik zou nu € 175 terug krijgen maar daar worden mijn aanmaningskosten mee verekend. Daarom zo vlug mogelijk zoeken naar een andere energiemaatschapij en de feiten als nog neer leggen bij de geschillencommissie. in afwachting .

Jacky
NLEnergie

door NLEnergie » 10 feb 2010 10:08

Beste Speedyboy,

Met vriendelijke groet,

Laatst bijgewerkt door NLEnergie op 02 nov 2010 11:15, in totaal 1 keer bewerkt.
NLEnergie

door Mariska2209 » 12 feb 2010 17:31

Ook ik ben er ingetrapt.
Nu heb ik een jaarafrekening gehad waar ik maar liefst 1142,92 euro moest bijbetalen.
Zoveel heb ik nog nooit hoeven bijbetalen bij Eneco.
Dus ik had ze gebeld met de vraag of dit wel klopte en jahoor het antwoord laat zich raden.
Mevrouw alles klopt, volgens degene die ik aan de telefoon had.
Ik heb ook nog gevraagd of het eventueel aan mijn meter kon liggen, maar toen werd ik doorverwezen naar de netwerkbeheerder.
Maar volgens hun zaten daar wel kosten aan verbonden die konden oplopen tot wel 1000 euro.
Klopt dat wel, want als dat zo is kan ik het nooit laten onderzoeken.
Er werd gevraagd hoe of ik het ging betalen dus ik zeg nou wat dacht je van in termijnen, want het gehele bedrag ineens word een beetje lastig als je een uitkering hebt.
Ik had nog geen bedrag afgesproken met ze want dat moest ik eerst met stadsgeldbeheer overleggen.
Er werd dus een afspraak gemaakt dat ik met een week teruggebeld zou worden.
Ben dus nooit door ze teruggebeld maar ik kreeg wel een brief van ze met de bevestiging
van mijn betalingsregeling.
Of ik maar ff 5 maanden 190 euro en 1 maand van 192,92 euro wou overmaken als aflossing en dan ook nog eens 122 euro elke maand als maandbedrag.
Mijn contactpersoon van stadsgeldbeheer heeft een brief naar ze geschreven dat dit aftelossen bedrag niet haalbaar is maar ondertussen betaalt ze het wel.
De nederlandse energie maatschappij heeft haar zelfs gedreigd dat als er niet betaald zou worden dat ik zou worden afgesloten.
Het bedrag wat ze nu willen hebben als aflossing kan om de een of andere vreemde reden ook niet verlaagd worden want het moet volgens hun binnen een halfjaar worden afbetaald.

Voor een halfjaar terug heb ik getracht over te stappen naar een andere energie leverancier.
Gelukkig kreeg ik van Essent een brief dat ik pas kon overstappen zodra mijn 3 jarig contract met de Nederlandse energie maatschappij was afgelopen.
Gelukkig zijn er dus nog wel fatsoenlijke energie leveraars die hun klanten cq toekomstige klanten hiervan op de hoogte brengen.
Mariska2209

door Mariska2209 » 12 feb 2010 20:09

[quote="slachtoffer100"]Heb je juiste meterstanden wel gecontroleerd van de begin tot de eindstand, want NLEnergie staat er namelijk om bekend dat ze zelf de meterstanden uitdenken en ruim in hun voordeel natuurlijk. En dat je niet zou kunnen overstappen naar een andere energie leverancier binnen die drie jaar is grote onzin. Gewoon door switchten naar een andere maatschappij en de overstap boete nooit en te nimmer betalen laat ze die maar in hun achterste steken er is geen rechter te vinden die zich met deze oplichtingspraktijken van NLEnergie inlaat met hun ondeugdelijke administratie. :mrgreen:

Ja dat heb ik zeker gedaan.
De eindstand van de Eneco was de beginstand bij NLEnergie.
Maar het verbruik is enorm gestegen.
Beginstand elektra 15.647
Eindstand elektra 18.210
Beginstand gas 7.665
Eindstand gas 9.215

En nu de standen van de Eneco
Beginstand elektra 14705
Eindstand elektra 15647
Beginstand gas 7473
Eindstand gas 7665

Al die tijd hebben we met z'n tweeen op dit adres gewoond en we hebben geen energie verslindende apparaten.
We hebben niet eens cv maar gewoon een gaskachel en de was droog ik op rekjes want een droger verbruikt teveel stroom.
Dus hoe het zoveel kan verschillen is mij een raadsel.
Mariska2209

door jean-luukse » 13 feb 2010 14:44

slachtoffer100 schreef:Heb je juiste meterstanden wel gecontroleerd van de begin tot de eindstand, want NLEnergie staat er namelijk om bekend dat ze zelf de meterstanden uitdenken en ruim in hun voordeel natuurlijk. En dat je niet zou kunnen overstappen naar een andere energie leverancier binnen die drie jaar is grote onzin. Gewoon door switchten naar een andere maatschappij en de overstap boete nooit en te nimmer betalen laat ze die maar in hun achterste steken er is geen rechter te vinden die zich met deze oplichtingspraktijken van NLEnergie inlaat met hun ondeugdelijke administratie. :mrgreen:
[/quote]
slachtoffer 100,
je weet het wel erg goed he?Als je met je volle verstand een 3 jarig contract tekent en ervanaf wilt zal je toch echt een boetebedrag voor je neus krijgen en terecht natuurlijk.Je gaat een overeenkomst aan voor 3 jaar met aangepaste prijzen voor dat geldend contract.En die meterstanden kunne ze niet zomaar ergens vandaan halen,die komen van de netwerkbeheerder,niet van je leverancier.Dus als je echt meterstanden wilt die kloppen ff bellen met je netwerkbeheerder.
jean-luukse

door DannyPluijm » 09 maart 2010 16:14

Beste Mensen,

Ik zit zelf ook met probleem bij deze maatschappij.
Heb me begin januari aangemeld bij NEM omdat ik zins die tijd voor het eerst op me zelf woon.
Ik heb direct na het inschrijven brief gehad dat ik binnen 3 weken een meterstand binnen kreeg om in te vullen dit heb ik zelf nooit gehad, en daar komt nog eens bij dat ik nog steeds niks heb betaald omdat ze daar niet mee komen.

Is het gebruikelijk dat het 2 maand duurt voordat je een keer wat krijgt ?

Ik heb al diverse mails hun kant opgestuurd maar nooit antwoord terug.
Ik heb geen zin dat ik opeens van 3 maand in 1 keer moet betalen.

Met vriendelijke groet,
Danny van der P....
DannyPluijm

door NLEnergie » 10 maart 2010 08:27

Beste Danny van der Pluijm,

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Laatst bijgewerkt door NLEnergie op 02 nov 2010 11:15, in totaal 1 keer bewerkt.
NLEnergie

door anitakolk » 17 maart 2010 10:24

Ik wordt echt hooorendol van die NEM!!

Vroeger belden ze me om de paar weken, ook al stonden we in infofilter. Maar de laatste maanden was dat gelukkig voorbij. Door dat nieuwe register misschien.

Maar, nu staan ze steeds voor de deur! Vorige week waren ze geweest, toen was mijn dochter alleen thuis. Vanmorgen stonden er weer. Het antwoord is NEE, begrijp dat nou!!

Hoe zit dat met die deurverkopers? Mag dat gewoon wel, ook al sta je in het belmeniet register?

Anita
anitakolk

door IkWilbert » 17 maart 2010 13:07

anitakolk schreef:Ik wordt echt hooorendol van die NEM!!

Vroeger belden ze me om de paar weken, ook al stonden we in infofilter. Maar de laatste maanden was dat gelukkig voorbij. Door dat nieuwe register misschien.

Maar, nu staan ze steeds voor de deur! Vorige week waren ze geweest, toen was mijn dochter alleen thuis. Vanmorgen stonden er weer. Het antwoord is NEE, begrijp dat nou!!

Hoe zit dat met die deurverkopers? Mag dat gewoon wel, ook al sta je in het belmeniet register?

Anita

ja, dat mag... het is namelijk geen "kom niet aan de deur" register. Wat je nu dus krijgt is omdat men niet mag bellen dan komen ze gewoon bij je aan de deur :wink:
IkWilbert

door frans888 » 17 maart 2010 17:36

Ik heb mij eind januari aangemeld bij de Nederlandse Energie Maatschappij. Na twee weken de bevestiging ontvangen maar daarna hoor je niets meer. Pas weer gebeld maar dan hoor je dat het 'snel' gaat gebeuren, binnen twee weken!
Acht weken wachten als het doorgaat, het is van de zotte!! En elke avond maar weer reclame op tv alsof het geen geld kost. Ze kunnen met dat geld beter de organisatie goed op poten zetten. De medewerkster welke ik aan de lijn kreeg zei dat het niet sneller kon maar dat is kul, ik ben al eens eerder overgestapt en toen was het met één maand gepiept.
frans888

door onderkant » 19 maart 2010 15:03

Ik ben zojuist door de nem aan de deur benaderd om over te stappen van mijn huidige naar de nem als energiemaatschappij. Onervaren in dit soort verkoop perikelen en het klonk allemaal ook nog eens erg aantrekkelijk. Even snel online gecheckt of ze daadwerkelijk goedkoper zijn en toen een contract voor onbepaalde tijd getekend.
Ik kan hier nog onderuit door binnen acht dagen nadat ik de papieren ontvangen heb schriftelijk bezwaar aan te tekenen. Niets aan de hand lijkt mij zo...

Maar nu ik hier eens wat begin te lezen schrik ik toch een beetje. Ben ik nu al zwaar de pineut? Over opzeg boetes bij mijn huidige leverancier heb ik de verkoper niet gehoord...

Toch maar zo spoedig mogelijk schriftelijk bezwaar aantekenen?
onderkant

door onderkant » 19 maart 2010 15:35

Wat moet ik precies opsturen om toch niet van leverancier te wisselen? Op de achterkant van de leveringsovereenkomts die ik getekend heb staat een speciaal vakje waarin ik mijn gegevens kan invullen. Met verder de tekst

"Hierbij maak ik gebruik van de mogelijkheid om mijn energiecontract met de Nederlandse Energie Maatschappij te ontbinden met inachtneming van artikel 2 van de productvoorwaarden"

Is het voldoende als ik dit invul en aangetekend naar het juiste adres verstuur?
onderkant

door Bob Schurkjens » 19 maart 2010 15:42

Even deze standaardbrief invullen en inderdaad AANGETEKEND verzenden naar de NEM. Verzendbewijs goed bewaren.

http://www.trosradar.nl/voorbeeldbrieven/

selecteer de brief "colportage"

Ik zou ook even je huidige energieleverancier inlichten en ze vertellen dat je niet instemt met de aanmelding bij de NEM! Zo voorkom je hopelijk gezeur en gezeik.

NOOIT aan de deur kopen (behalve kinderpostzegels).
Bob Schurkjens

door spooky74 » 25 maart 2010 16:52

Het is raar maar waar, ik ben van ze affffff :D:D:D
Het heeft even wat geduurd maar het is me toch gelukt.

heb de beindigingsbrief binnen... oke oke ze schrijven erin dat ik een boete kan krijgen omdat ik dus niet mijn contract heb uitgezeten... maar ze komen maar want ik heb ook een brief van hun (nav een klacht) dat ik boetevrij mag overstappen.

Ben sinds 19 maart niet meer klant van NEM.

Ik hoop voor jullie die nog wel aan ze vast zitten dat jullie ook snel van ze afkunnen.

Groetjes Spooky

p.s. alleen nog de eindafrekening afwachten.
spooky74

door rjd » 07 apr 2010 20:03

Ook ik heb een probleem met de Ned. energie maatschapij. Ik heb op tijd gemeld dat mijn huis verkocht was en dat ik de overeenkomst zou willen beeindigen, per 15 jan 2010. Dat kon niet en dat moesten de nieuwe bewoners doen en die standen zouden dan gebruikt worden voor de afrekening. Ik krijg de afrekening van 1460,08 en ik zou over 46 dagen verbruik 1998 m3 gas en 1696 kWh aan stroom hebben verbruikt. Bij navraag was dat een schatting van de netbeheerder, de netbeheerder geeft aan dat de standen al vanaf 2008 niet meer waren doorgegeven door de Nederlandse energie maatschapij, en dat er een schatting was gedaan en dat is geen vaststelling zoals de Nem hanteerd. De nieuwe leverancier (Green choice) op mijn oude adres geeft aan geen correctie stand uit te voeren omdat ze niets met mij te maken hebben en stuurd mij terecht weer naar de Nem, en die geeft aan de standen door te geven ondertekend door de nieuwe bewoners en de makelaar. dit heb ik inmiddels gedaan via een mailteje van de makelaar en de huidige bewoners. Op dit wordt niet gereageerd en zij houden zich aan de geschatte standen, omdat ik het te laat zou hebben door gegeven, het tegoed ( 662,42 ) van 2009 teveel betaald krijg ik niet. En moet nog 797,66 bij betalen, over een verbruik van 248 m3 gas en 211kWh electra. Wat nu gedaan ?? ze dreigen nu al met incasso kosten. naar de rechter of is er nog een andere manier.??
rjd

VorigeVolgende
Sorteer op

Keer terug naar Energie