LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
rjd
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 apr 2010 20:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door rjd »

Dit bericht is verwijderd door de moderators i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

mabeline
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2010 17:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mabeline »

Hierbij dan ook mijn bijdrage

Ik ben wel tevreden geweest met de overstap, ook met de prijs, was er niets mis.
Na anderhalf jaar ging ik bij mijn vriend ging wonen en heb mijn contract opgezegd. Keurig te wordt gestaan, kon alles zo doorgeven, moest alleen bewijs hebben dat ik niet naar een andere energieleverancier ging, dit ivm contractbreuk en dan kon alles kosteloos geregeld worden.

Zo gezegd, zo gedaan.

De jaarnota kwam, klopte precies, dus ging er van uit dat alles snel zou worden afgerond, daar ging het helaas compleet verkeerd.

Na drie weken had ik nog altijd geen geld ontvangen, dus gebeld, wanneer er uitbetaald ging worden.
Hun creditnota zou 2 weken na het sturen ervan vervallen en dat hebben ze nog 15 werkdagen de tijd om het geld over te maken.
Helaas was ook na deze periode nog altijd niets gestort, wel kwam er een nieuwe creditnota binnen, dat ik ineens ruim 120 euro minder terug zou moeten krijgen.
Ze hadden ineens nieuwe eindstanden berekend en dus kon ik fluiten naar de rest van mijn geld. Diverse telefoongesprekken, alle met een andere uitkomst. Ook moest ik de eindstanden nogmaals doorgeven, die ik had ontvangen van de makelaar, als ik dat zou doen, zou het binnen 5 werkdagen geregeld zijn.
Ook dit heb ik direct gedaan en na 5 werkdagen weer gebeld. Niemand kon iets toezeggen of zien, maar het zou in behandeling zijn.
Een week later weer gebeld, nadat ik een brief heb ontvangen, dat ze de correctie niet in behandeling kunnen, ik ben geen klant meer en de nieuwe energieleverancier moet een correctie bij hun indienenn, anders kunnen ze helemaal niets meer voor me doen,

Ofwel ook de tweede creditnota, zou ik dan gewoon kwijt zijn.

Dit verhaal is nog niet afgelopen, heb het nu bij mijn makelaar neergelegd en die gaat kijken wat er met de nieuwe energiemaatschappij te regelen is en hopen het te kunnen oplossen.

Inmiddels sleept dit 8 weken.

Wat mij betreft: stap nooit over en als je het doet, zorg dat je maandelijks te weinig betaald, want je geld terugkrijgen is vrijwel onmogelijk

tnose
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2010 00:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door tnose »

Beste medeforummers,

Ik ben zo'n klant dat als iemand mij gezellig 's avonds belt dat mijn energierekening omlaag kan, ik dan redelijk makkelijk ja zeg.
Zo ben ik op een keer overgestapt naar NEM. Na 10 maanden overgestapt naar NUON en kreeg ik een afrekening van NEM. Naast de 1400euro die ik aan voorschotten betaald had in die 10 maanden mocht ik ook nog eens 1200euro bijbetalen voor mijn energie-verbruik. Ik schrok me rot...
Ik heb de afrekening bekeken en mijn verbruik van augustus tot december was normaal, van januari tot maart (op 5 maart is mijn meter vervangen) had ik een verbruik van een weeshuis met 100 kinderen. Van april tot mei was het verbruik weer normaal. Wat ik hieronder versta is een hoeveelheid gas dat door de gemiddelde 2 verdiener zonder kinderen verbruikt wordt. Dit is op internet simpel te vinden.
Ik heb niet van januari tot maart continue mn warmwaterkraan aangehad en mn huis op 28graden proberen te stoken. Overdag stond de thermostaat op 17 graden en tussen 17.00u en 22.00u stond ie op 20 graden.

Nu heb ik een hele discussie gehad met een briljant figuur van de klantenservice van NEM. Het enige argument wat gegeven werd was: het staat hier dat u het verbruikt heeft.
Uiteindelijk heb ik de rekening maar voldaan omdat er met geen mogelijkheid over te praten was met NEM...

De klantenservice is uitermate onvriendelijk op het moment dat je met een klacht zit.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik kreeg de afrekening van de Nem, ik heb me wel via internet aangemeld, dus ik kreeg wel een welkomstpremie van €400 en een jaar contract. Ik kreeg de eindafrekening, want energie hoppen kan ik ook, ik zat op groot verbruik, terwijl mijn naam toch kaarsje is en niet voor niets.Ik mocht even voor energie en voor gas, dik bij dokken, ze hadden me geschat! Voor beiden 3000 kub en ik had, dit betaal ik niet, geen denken aan! Meteen een brief van Vesting Finance, klappen er gelijk ruim € 300 boven op, lol.
Voor het weggaan na het eerste jaar, moet ik een boete betalen van € 82.00 gaat geen doorgang vinden, meet kosten om je duim om hoog te zetten, ook niet!
Via Dong, waar ik nu bij zit en met gecorrigeerde meterstanden en ze hebben ze zelfs opgenomen, krijg ik €1139 terug!
Dus hoezo hoog verbruik?
De Nem krijgt na berekening nog € 619 van me, maak ik ook keurig over, overstappen gemakkelijk? Echt niet!


Vesting Finance kan gaan fluiten naar zijn geld en ik zie het afsluiten graag te gemoed! Ik wil bijna niet meer betalen, maar tja, ik ben te netjes.

Ik vraag me af, waarom wordt de NEM in die brieven NLEnergie genoemd?

Kunnen ze dan niets goed doen?

Zoiets van namens de Nederlandse Energie Bedrijf, hierna te noemen het NEM?
WIE WAT WAAR is NLEnergie?

Ach zal wel aan mij liggen, :evil:

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door frenkievee »

kaarsje69 schreef:Ik vraag me af, waarom wordt de NEM in die brieven NLEnergie genoemd?

Kunnen ze dan niets goed doen?
Dit doen ze juist goed, dat is juist om verwarring met de echte NEM te voorkomen. Zie de website van de NEM: http://www.nem.nl/ . En ik kan me voorstellen dat zij met alle negatieve berichtgeving over NLEnergie, die door velen met NEM wordt aangeduid, absoluut niet blij zijn!

Dus feitelijk moeten we hier ook overstappen op de aanduiding NLEnergie!!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Justitie heeft de NEM berispt om de actie "een jaar lang gratis elektriciteit". De actie is in strijd met de Wet op de Kansspelen. Uiteraard gaat de NEM gewoon door met de actie en trekt zich verder niets van Justitie aan. Van criminelen kun je natuurlijk zoiets verwachten.

http://nos.nl/artikel/169090-energiebed ... actie.html

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

polderboy schreef:Die hebben ze al lang binnengeharkt in de vorm van het schofterig hoge "vastrecht levering" voor zowel elektra als gas bij de duizenden nieuwe slachtoffers. Waarop feitelijk hun hele toko drijft, en wat eigenlijk ook niets anders is dan gebakken lucht geld...
Zulke acties zitten meestal 'leuk' in elkaar.
Half Nederland denkt te horen: jaar lang gratis energie.
Maar de werkelijkheid is anders.
Het betreft dan alleen de elektriciteit, een post die vaak het kleinst is op de totale energienota.
En als klap op de vuurpijl krijgt men dan alleen de 'levering' (kWh's) gratis.
De transportkosten en het veel te hoge vastrecht moet men dan wél nog eventjes afrekenen.

broun014
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2010 14:10

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door broun014 »

Beesel, 7 juli 2010
Sinds anderhalf jaar ben ik bij de Nederlandse Energie Mij.
Mijn contract loopt
per 31 maart af. Begin juni kreeg ik tegeleijk met de jaarafrekening een factuur met het nieuwe voorschot: t.w. 334,- Euro dit was een verhoging van 22 %, terwijl ik over het afgelopen jaar 4,61 Euro diende bij te betalen. Of ik s.v.p. 338,61 Euro vóór 12 juni 2010 wilde voldoen.
Een dergelijke verhoging leekt mij reden om het contact op te nemen en te protesteren tegen deze praktijken. Eerst het contract verlengen en een maand daarna het voorschot verhogen met 22 %. Dit zijn bokkensprongen van een maatschappij die kost wat kost het goedkoopste wil blijven.
Op al mijn mails en brieven werd nooit gereageerd, wel werd enkele malen gebeld door steeds verschillende mensen wat het probleem was. Maar niemand heeft ooit inhoudelijk gereageerd, want ze wisten het zelf niet.
Uiteindelijk heb ik alles betaald en mijn contract opgezegd per 1 augustus a.s.
En nu maar hopen, dat ik het te veel betaalde ooit nog terug krijg.
GEWOON DOEN: OPZEGGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

Energeia Energienieuws
Nieuwe tarieven: Delta stoot NLEnergie van de troon als goedkoopste leverancier 2 juli 2010
AMSTERDAM (Energeia) - NLEnergie heeft zijn positie als goedkoopste energieleverancier af moeten staan aan Delta. Donderdag zijn bij Nederlandse energiebedrijven de nieuwe tarieven voor gas- en stroom van kracht geworden. Uit een vergelijkend onderzoek van Energeia blijkt dat Delta met een jaarfactuur van EUR 967,95 het goedkoopste tarief rekent, al volgt NLEnergie nog wel op de voet met een jaarfactuur van EUR 970,77.

Energeia vergeleek 7 energieleveranciers: Delta, Eneco, Eon, Essent, NLEnergie, Nuon en Oxxio op basis van een gemiddeld verbruik (3.500 kWh elektriciteit en 1.800 kuub aardgas, enkeltarief, inclusief BTW, exclusief energiebelasting, voor een consument woonachtig in Amsterdam).

Delta is in het rijtje van 7 de enige leverancier waarvan het tarief is gedaald (-3%) ten opzichte van januari 2010. De overige zes leveranciers laten hogere tarieven zien in vergelijking met begin dit jaar. Opvallend is dat NLEnergie veruit de grootste tariefstijging laat zien (14,3%). Nummer twee als het gaat om grootste stijgers is Essent met 7,2%. Gemiddeld genomen steeg het jaartarief van de 7 partijen met 6,1%.

Die gemiddelde stijging komt volledig op het conto van een hoger gastarief. Terwijl het stroomtarief gemiddeld genomen zelfs licht daalde (3,7%), steeg het gemiddelde gastarief met 12,3%. Vooral bij NLEnergie was dat verschil tussen de stroom- en gastarieven groot. Elektriciteit is sinds 1 juli 15,6% goedkoper, terwijl gas ruim 31% duurder is.

Delta-woordvoerder Peter Couwenberg toont zich in een reactie toch enigszins verrast over de nieuw verkregen status van goedkoopste. "We wisten dat onze prijs scherp zou zijn. Er ligt namelijk een afspraak met de aandeelhouders dat de tarieven van Delta altijd goedkoper moeten zijn dan van onze vier grote concurrenten Nuon, Essent, Eneco en Oxxio. Hoewel we een van de eerste waren die met de tarieven naar buiten kwamen, was de verwachting toch wel dat die doelstelling gehaald zou gaan worden. Dat we ook goedkoper zouden zijn dan NLEnergie had ik echter niet verwacht."

Op basis van deze berekeningen kan NLEnergie zich dus niet meer de goedkoopste noemen. In hoeverre de prijsvechter zich daar gevoelig voor toont is onduidelijk. Deze vrijdag was niemand van NLEnergie bereikbaar voor commentaar.
bron: http://www.energeia.nl/preview.php?Preview=1050

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Broun 014,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
[quote="broun014"]Beesel, 7 juli 2010
Sinds anderhalf jaar ben ik bij de Nederlandse Energie Mij..

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ondertussen word ik overstelpt met hun incasso bureau, zit al € 300.00 boven op!
Die menen zich wat zeg, ik moet nu binnen 3 dagen betalen en me anders maar aanmelden bij de schuldhulpverlening, waarvan hun het bewijs ook binnen drie dagen willen zien!
Ik heb de meterstanden laten corrigeren, ik heb ze per brief laten weten, jullie krijgen dat bedrag echt wel, maar zonder die boete, want ik had maar een jaarcontract, zonder die belachelijke opcenten, want die zijn absurd en buiten gerechtelijk hoog!

Het incasso bureau in deze is trouwens Vesting Finance, een dochter van IJ. Het is maar dat jullie het even weten!

Overigens, hebben ze niet eens de moeite gedaan om de envelop dicht te plakken, hoezo vertrouwelijk?

Ik heb op tijd opgezegd, ik heb lage meterstanden, ik krijg ruim €1000 terug van de Dong, dus waar is dan het probleem?

Of hopen ze op foute meterstanden en dat de mensen zeggen, ik betaal het niet, ik wil eerst een correctie zien van de afrekening?

Aandelen in incasso bureaus?

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

nog even een toevoeging van het schrijven van vesting Finance.

Blijft u na beëindiging van de energietoevoer van de energie toevoer wederom in gebreke, dan zal NLEnergie uw toevoer van energie gaan beëindigen. En ze gaan over tot het inschakelen van een gerechtsdeurwaarder en ze gaan gerechtelijk vorderen.

Terwijl ik steeds zeg, ze krijgen hun geld heus wel, een beetje geduld ajb!
Ik wacht hier op Dong!

Van mijn kant is er ook al een ferme brief uit naar hun kant hoor, dreigen kan ik ook en anders krijgen ze toch lekker niets, kom op zeg!

anneke kuiper
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2010 12:47

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door anneke kuiper »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

angel020
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mei 2007 16:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door angel020 »

kaarsje69 schreef:Ondertussen word ik overstelpt met hun incasso bureau, zit al € 300.00 boven op!
Die menen zich wat zeg, ik moet nu binnen 3 dagen betalen en me anders maar aanmelden bij de schuldhulpverlening, waarvan hun het bewijs ook binnen drie dagen willen zien!
Ik heb de meterstanden laten corrigeren, ik heb ze per brief laten weten, jullie krijgen dat bedrag echt wel, maar zonder die boete, want ik had maar een jaarcontract, zonder die belachelijke opcenten, want die zijn absurd en buiten gerechtelijk hoog!

Het incasso bureau in deze is trouwens Vesting Finance, een dochter van IJ. Het is maar dat jullie het even weten!

Overigens, hebben ze niet eens de moeite gedaan om de envelop dicht te plakken, hoezo vertrouwelijk?

Ik heb op tijd opgezegd, ik heb lage meterstanden, ik krijg ruim €1000 terug van de Dong, dus waar is dan het probleem?

Of hopen ze op foute meterstanden en dat de mensen zeggen, ik betaal het niet, ik wil eerst een correctie zien van de afrekening?

Aandelen in incasso bureaus?


Het lijkt mij toch normaal dat je eerst een correctie ziet voordat je betaald?..
die incassobureau's sporen ook vaak niet....maar ook incassobureau's kan je
aanklagen.

steff064
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2010 14:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door steff064 »

Ook ik heb buitengewoon onaangename ervaringen met de Nederlandse Energie Maatschappij. Uit onderstaande brief, die ik stuurde aan het incassobureau dat de de NEM inschakelde, moge blijken wat de aard van het meningsverschil is.

L.S.,
Heden had ik telefonisch contact met een van Uw medewerkers m.b.t. een mijns inziens onrechtmatige vordering, die Uw cliënt, DE NEDERLANDSE ENERGIE MAATSCHAPPIJ B.V., op mij zegt te hebben. Het bestreden bedrag betreft een boete ad € 126,06, waarvan de specificatie van de berekening niet is opgegeven, in verband met opzegging eerder dan 3 jaar na de aanvang van levering van gas en elektriciteit, waartoe ik mij zou hebben verplicht. Deze levering is per 1-11-2009 beëindigd, de kosten van feitelijke levering zijn door mij volledig voldaan.
Als bijlagen stuur ik U, mede op verzoek van Uw medewerkster, de brieven die ik aan de NEM over deze kwestie heb gestuurd, resp. dd 27-12-2009 en 1-2-2010, alsmede de Productvoorwaarden en het gedeelte van de “Algemene voorwaarden Levering kleingebruikers 2006” van de NEM, waar het voor deze kwestie relevante artikel staat.
Zoals uit mijn brieven aan de NEM moge blijken, ben ik van mening, dat de vermelding : “De looptijd is tenminste 36 maanden na aanvang van de levering van energie en/of gas door NLEnergie.” onder punt 3 van de Productvoorwaarden niet de wettelijke inhoud en betekenis heeft van een schriftelijke overeenkomst, zoals die in art. 21.1 van de “Algemene voorwaarden Levering kleingebruikers 2006” wordt genoemd. Ik voel mij in deze opvatting gesteund door een recente gerechtelijke uitspraak:

LJN: BK1641,Sector kanton Rechtbank Maastricht , 332800 CV EXPL 09-2008

Datum uitspraak: 21-10-2009
Datum publicatie: 09-11-2009
Rechtsgebied: Civiel overig
Soort procedure: Eerste aanleg - enkelvoudig
Inhoudsindicatie: Afwijzing vordering betreffende een telefonisch gesloten "overeenkomst". Hoewel het overleggen van een geluidsopname als een aanwijzing voor contact en/of afspraken zou kunnen gelden, moeten er meer feiten en omstandigheden worden gesteld en (veel) meer bewijzen worden aangedragen om aan te kunnen nemen dat er via het voormelde telefoongesprek tussen juist deze partijen een overeenkomst van bepaalde inhoud en voor een bepaalde duur per een concrete ingangsdatum tot stand gekomen is. (Geen wilsovereenstemming omtrent essentialia van de overeenkomst.)


Bovendien ben ik van mening, dat zowel het zeer kleine lettertype, als de bleekgrijze kleur van de letter gebruikt voor de Productvoorwaarden, als de tekstuele aanvang hiervan en het gestelde onder 14, alle ten doel hebben, de cliënten van de NEM zo niet te misleiden, dan toch ten zeerste te
ontmoedigen om kennis te nemen van de inhoud of er de strekking van te doorgronden. Er is derhalve reden om te twijfelen aan de goede trouw van de NEM bij haar cliënt informatie.
Dit klemt te meer, omdat ik enkele maanden eerder middels telefonisch contact met de afdeling klantenservice poogde de toen geldende gasprijs te weten te komen. Dit bleek niet mogelijk, bovendien kon men mij daar niet vertellen tot welke regio Den Haag (!!) behoorde, nadat ik te horen had gekregen dat ik dat op een bijgeleverd kaartje zelf kon zien. Dit kaartje toonde dermate grove en breed omlijnde regiogrenzen, dat ook de servicemedewerkster er geen wijs uit kon worden. Deze vergaande onzorgvuldigheid zijdens de NEM heeft mij doen besluiten, de energie leveranties door de NEM aan mij te beëindigen.
In de hoop U hiermee afdoende te hebben geïnformeerd over de wijze waarop Uw cliënt haar cliënten bejegent en waarop ik mijn weigering tot betaling van een boete baseer, teken ik,
In afwachting van Uw reactie,

Aan dit alles ging vooraf dat ik, ondanks ingeschreven te zijn in het "Bel mij niet-register" via een call center door de NEM ben benaderd, waarbij mijn verzoek om schriftelijke informatie m.b.t. hun "aanbod" werd afgewezen.

Naast op z'n minst schijn van misleiding en negeren van het "bel mijn niet-register" gebruikt de NEM ook aantoonbare leugens bij haar klantenwerving:
In het "Welkomstpakket" is de volgende mededeling te vinden: "De Nederlandse Energie Maatschappij besteedt geen geld aan dure sportsponsoring, TV-reclame voor naamsbekendheid of torenhoge directiesalarissen".
Wie heeft de agressieve reclamecampagne met BNers en "1 jaar gratis stroom" kunnen missen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan beter een geschil aanspannen tegen de NEM via http://www.sgc.nl > Energie en Water

Vergeet daarbij niet om 100 euro schadevergoeding te eisen bovenop je andere eisen voor de tijd en moeite die je nodeloos in dit geschil hebt moeten steken.

Daarnaast kun je een klacht indienen bij de Consumentenautoreit via http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... an_ik_doen wegens het door de NEM schenden van het belmenietregister.
De NEM kan hiervoor door de Consumentenautoriteit een boete opgelegd krijgen van 450.000 euro.

anneke kuiper
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2010 12:47

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door anneke kuiper »

als je je aanmeld bij de nem en een jaatcontract neemt dan beloven ze een combiekorting van 297euro.
Maar wat blijkt na een jaar lidmaatschap betalen ze de combiekorting niet uit.
Na menige mails wordt er niet gereageerd.
Na menige telefoontjes beloven ze om uit te keren maar na weken nog geen euro gezien.
Dus mensen meld je niet aan bij de nem maar neem een andere leverancier die goedkoper en beter met zijn klanten omgaat.

angel020
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mei 2007 16:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door angel020 »

Bob Schurkjens schreef:Je kan beter een geschil aanspannen tegen de NEM via http://www.sgc.nl > Energie en Water

Vergeet daarbij niet om 100 euro schadevergoeding te eisen bovenop je andere eisen voor de tijd en moeite die je nodeloos in dit geschil hebt moeten steken.

Daarnaast kun je een klacht indienen bij de Consumentenautoreit via http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... an_ik_doen wegens het door de NEM schenden van het belmenietregister.
De NEM kan hiervoor door de Consumentenautoriteit een boete opgelegd krijgen van 450.000 euro.

Klopt ja de wet van oneerlijke handelspraktijken, die is sinds 2008 van toepassing, en dat is per overtreding 450.000 euro..

bmj
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jul 2010 10:52

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bmj »

ik heb iets soortgelijks met essent meegemaakt vraagt of ik voor 3 jaar verder wil ,ik zeg oke maar met de prijzen wat nu staan.niet die in juli.
Oke ik stuur u alle papieren dan kunt u het rustig op uw gemak doorlezen.blijkt dat ik binnen 10 dagen moet annuleren.De papieren waren er toen nog niet.
Later ik opgebeld waarom de prijzen zo hoog waren ,kreeg ik te horen dat het met btw en zo was.Nou nog niets in de gaten gehad dat de prijzen van juli waren .later heb ik een boel problemen gehad met een kapotte drukmeter en te hoog verbruik op de gasmeter.heb ik gebeld maarte hoog verbruik ging even voor en ,de medewerker zou me terugbellen als ik in de tussentijd met enexis deed bellen.Ze belt ,maar ik pak niet op.schrijft ze geheel onterecht dat ik tevreden over de service ben en geen verdere klachten heb.Dus toen ik weer terugbelde voor annulering , kreeg ik dit te horen ????????? boos dat ik was heb gezegd dat dit allemaal niet kon.Nu heeft het 0800 nummer ook voor een 0900 nummer plaats gemaakt ,hogere telefoonrekening ,ben benieuwd of ik die terugkrijg.Nu blijkt dat ik tot februari 2011 een contract heb ,terwijl ik nooit voor vast iets ben aangegaan bij ze,heel vervelend allemaal

angel020
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mei 2007 16:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door angel020 »

Ik heb toen bij de NEM een aangetekende brief gestuurd,dat ik niet akkoord
ging, en mijn toen huidige energieleverancier op de hoogte gesteld, dat ik
niet bij hun weg wou..ook ik zou bedenktijd hebben alleen kreeg ik nooit iets
toegestuurd..en dan heb je ook niks wat je na kan kijken...rare praktijken
die NEM..maar bij mij is het gelukkig nog goed gegaan.

Gesloten