LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Bluebays
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2006 13:12

Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bluebays »

Ik werd zojuist gebeld door iemand van de Neder. Energie Mij.. Heeft iemand ervaring met deze Energie maatschappij? Het klonk me allemaal heel goed in de oren en ik overweeg om over te stappen.
Wie heeft ervaring met deze Energie Maatschappij?

E.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wicher »

Als ik op de volgende site mijn verbruik intik, dan komt de N.E.M. er zo ongeveer als duurste uit! :(
http://www.energieleveranciers.nl
Maar misschien ligt dat voor u anders?

wicher2
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2007 19:14

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wicher2 »

Of stap anders over op ENERGIE DIRECT Ik ben er zeeer tevreden over heb het zelf ook namelijk.En echt wel voordelig Doe het maar grt.wicher

tafeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2007 19:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door tafeltje »

Deze week ben ik gebeld door de Nederlandse Energie Maatschappij over groene stroom. Uit het verhaal dacht ik dat het om Essent ging. Ik heb gezegd dat ze informatie mochten sturen. Nu heb ik een pakket gekregen waarin staat, dat ik telefonisch aangemeld ben en als ik niet akkoord ga dit binnen 7 dagen schriftelijk moet melden.
Terwijl de meneer voor de telefoon zei, dat ik telefonisch wel kon aangeven of ik wel of niet akkoord ging en dat de informatie die mij toegezonden werd geheel vrijblijvend was.
Dit is toch niet de juiste gang van zaken.
Zijn er meer die dit meegemaakt hebben?

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wicher »

@tafeltje:

snuffel even rond op dit forum.....meer dan voldoende voorbeelden.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Nu heb ik een pakket gekregen waarin staat, dat ik telefonisch aangemeld ben en als ik niet akkoord ga dit binnen 7 dagen schriftelijk moet melden.


Dat is de schofterige en misleidende methode waarmee durion (nu Oxxio) groot geworden is.
Waarom stuurt de huidige leverancier niet standaard een brief waarin ze je vragen om die switch even te bevestigen?
Ik gok er op dat je bij de huidige leverancier al direct afgemeld bent en er niets tegen te houden valt.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wicher »

@tafeltje:

Het is dus een verrotte methode om nieuwe klanten te werven.
Praktisch gezien kun je het beste onmiddelijk per (liefst aangetekende!) brief opzeggen conform de instructies die je gelezen hebt.
Kans is groot dat je alsnog geswitcht wordt, maar daar hebben we hier wel oplossingen voor. Voor alle zekerheid in ieder geval even checken of je huidige leverancier je al geswitcht heeft.
Verdere info kun je ook vinden op consuwijzer.nl

Gevert
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2007 14:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Gevert »

Ook ik ben benaderd door deze maatschappij en ben akkoord gegaan met de uitdrukkelijke voorwaarde dat het mij niks zou kosten. Helaas werd ik kort daarna door mijn huidige leverancier Oxxio bericht dat ik een contract had en dat contractbreuk een boete van dik 100 euro opleverde. Uiteraard was dit niet de bedoeling en heb ik het geannuleerd (of beter gezegd Oxxio) Helaas kreeg ik daarna een boete van de Nederlandse Energie Maatschappij die vele malen hoger was. Dik 300 euro!!! Uiteraard willen ze nadat ik daar contact over heb opgenomen niks van weten en zeggen dat ze kosten hebben gemaakt en dat na bestudering van mijn klacht, hun conclusie is dat ik die echt moet betalen + boete's!!!

Mijn advies: Ga niet in op de mooie praatjes van deze organisatie.

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door The Voice »

Wij zijn ook benaderd. De schofterige manier waarop je te woord wordt gestaan en de misleidende taal die men gebruikt zijn werkelijk het toppunt. Diegene deed zich op slinkse wijze voor als iemand van Essent door deze maatschappij een aantal keer te noemen.

Mijn vrouw stelde uitdrukkelijk vragen over levering en kosten, maar er werd gewoon overheen gepraat. Er zou een pakket worden gestuurd, maar nu staat daarin dat we zijn aangemeld.
Belachelijke hieraan is dat je wel telefonisch een overeenkomst kunt aangaan, maar dat opzeggen weer schriftelijk moet. Kortom weer een hoop moeite doen om van iets af te komen wat je helemaal niet nodig hebt. Want ja, je kunt een brief sturen naar dat postbus nummer wat ze aangeven, maar wie geeft jou de garantie dat die brief ook daadwerkelijk aankomt. Zij kunnen altijd zeggen dat ze niets hebben ontvangen en dan zit je als consument weer met zo'n k*-contract opgescheept. Dus aangetekend sturen, kosten maken.

De eerstvolgende die ik aan de lijn krijg om me iets telefonisch te verkopen, die geef ik gewoon aan NIET geïnsteresseerd te zijn, ik hoef geen informatie en als ze een bandje hebben meelopen, geef ik gewoon overal een ontkennend antwoord op. Want het zal me niets verbazen dat zulke bandjes ook gewoon gemanipuleerd worden en jou 'ja' op de vraag of je goedkoper energie wil hebben wordt geknipt en geplakt achter de vraag of je akkoord gaat met de levering via NEM.

Ik ben destijds ook in zee gegaan met mijn huidige energieleverancier. Deze stuurden eerst een infobrief met folder en belden dan na een aantal dagen, vertelden nog iets over hun maatschappij en vroegen dan of ik wilde overstappen. Als ik dat wilde moest ik - nadat ze een bandje hadden gestart - een aantal vragen met 'ja' beantwoorden. Deze vragen waren mij volkomen duidelijk. Er werd ook duidelijk gezegd dat er een bandje zou meelopen vanaf dat moment. Een goed voorbeeld dus van hoe zoiets wel goed kan gaan.

slinger
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 mar 2006 16:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door slinger »

beste mensen ik ben ook net benaderd door de nem .er klopt inderdaad niets aan de verkooppraatjes .ze willen nu mensen wijs maken dat de fusie van nuon en essent ervoor zorgt dat ze te groot worden en dat de klanten hier de dupe van worden.
dus is het beter om op te stappen daar en bij hun te komen.ik ben niet gek .via een klantenbestand(niet nuon /essent) dat zij hebben ingekocht benaderen zij mensen helaas is dan ook je adres bekend maar daar heb ik ook een filter opzitten .weet meteen dat het niet klopt. trouwens volgens mij mag essent/nuon of wie dan ook niet reageren voor men contact heeft gehad met de eigen klant .je hebt er een hoop werk mee maar wat je niet besteld hoef je ook niet af te rekenen.als ze mij een pakket opsturen gaat dit direct naar de politie want men probeert oplichting te plegen.ik raad iedereen die kan bewijzen dat het niet klopt dit te doen ik hou jullie op de hoogte en tips zijn welkom mocht ik er langs zitten
grtjs

keldp01
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2007 17:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door keldp01 »

Ben ook gebeld door de NEM maar stuur het pakketje aangetekend retour, zo komen niet eens voor op de lijst als goedkoopste aanbieders.

Ik zit nu bij NUON en daar blijf ik bij

ruud.heinen
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2004 18:36

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ruud.heinen »

meld de klachten bij de dte, dit is de directie toezicht energiebedrijven en een onderdeel van de nma.

ik heb vanmorgen een goed gesprek gehad met deze instantie en zij willen graag zoveel mogenlijk informatie over die asociale manier van zakendoen van de nederlandse energie maatschappij

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Had ik niet ergens gelezen dat een contractbreuk 50 euro kost?

Wapper
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2007 17:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Wapper »

Ik wordt 's avonds gebeld door iemand die zich in zijn verhaal voordoet of hij namens mijn huidige energieleverancier Essent belt. Heb ik even geluk, want als trouwe klant kan ik nu voor 3 jaar vast energie krijgen tegen inkoopprijs. Ik zeg nog "waarom wordt ik daarover gebeld, kan ik daarover niet gewoon via de post van Essent op de hoogte gesteld worden"? Er werd met geen woord over gerept dat ik over zou gaan naar de NEM. Dan zegt hij een bandje te starten en vraagt om gegevens. Ik zei direkt dat hij moest stoppen en vroeg waarom ik opnieuw mijn gegevens moest geven terwijl die toch bij Essent bekend zijn. Als een ware oplichter heeft hij een verhaal verzonnen waardoor hij me toch de indruk gaf dat ik bij Essent zou blijven. De volgende dag al een aanmeldingsbrief in de bus van het NEM dus!
Ik ben altijd zeer terughoudend in het aangaan van zulke overeenkomsten en het is dan ook alleen door oplichting dat ze dit gelukt is. Direkt Essent gebeld wat te doen. Op hun advies direkt een aangetekende brief verstuurd, nu maar hopen dat ik er probleemloos van af kom.
Laat je niet in de maling NEMen!!

Bruinsma J
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2007 15:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bruinsma J »

Ook ik ben de dupe van de vreemde praktijken van NEM. :(

IK heb duidelijk tegen de telefoniste gezegd dat ik nergens aan vast wilde zitten. Dat ik geen beslissing voor de telefoon wilde nemen.
Ik heb gevraag of er iets op internet stond. De dame liet me weten een pakket vrijblijvend op te sturen. Ik kon het binnen 7 dagen retourneren en dan was er niets aan de hand. Tijdens de bandopname heb ik ook nog gezegd dat ik onder die voorwaarde wilde doorgaan als ik er maar niet aanvast zat dat ik met mn man wilde overleggen o.id.
De brief bij het pakket was gedateerd op 19-02-2007.
Ik heb het pakket ontvangen op 20-02-2007.
Na overleg met mijn man hebben we besloten geen gebruik te maken van de aanbieding.
Ik heb het pakket op 23-02-2007 retour gestuurd met daarbij een geel memoblaadje waarop stond a. de verzend datum 23-02-2007 en b. dat we geen gebruik wilden maken van hun aanbieding. Ondertekend door mij. Ik heb hiervan een kopie!

Nu wordt er gezegd dat het pakket een dag te laat binnen was. De SWITCH is gemaakt en ik moet veel geld betalen als ik dit ongedaan wil maken. Mijn huidige energie leveraar heb ik schriftelijk bericht gedaan, niets zonder mijn goedkeuring te veranderen. Dat ik bij hen wil blijven en wil dat NEM mij uitschrijft.

Nem heeft mijn klacht in behandeling genomen maar blijven bij hun standpunt dat ik verplicht ben om door te gaan of ik moet alle kosten van de SWITCh betalen.

Help hoe moet ik handelen. Ik vind dit zo laag. Wie kan me de juiste tip geven? M.v.g. Janny

petros
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mar 2007 08:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door petros »

goedendag, heeft iemand (lange termijn) ervaringen met nlenergie? ze zijn op dit moment actief in de markt, om vooral Nuon, Essent clienten over te nemen. op de site kom ik op een voordeel van ruim 200 euro op jaarbasis. onduidelijk voor mij is wat voor voorwaarden daar bij zitten.

ik lees graag jullie reactie

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Geen ervaring, maar ik zie wel dat de gepresenteerde vergelijking bij hun nogal mank gaat.
Ze gaan namelijk vergelijken met verwachte prijzen van andere leveranciers t.o.v hun prijzen. (vermoedelijk ook nog met variabele prijzen)
Tevens moet u opletten dat het wanneer u overstapt een 3 jarig contract met hun aangaat!!
Ik betwijfel of zij daadwerkelijk zoveel voordeliger zijn als dat ze in hun (rare) berekening presenteren.
ze zijn op dit moment actief in de markt, om vooral Nuon, Essent clienten over te nemen.
Hoe presenteren ze hun verhaaltjes dan aan de consument? Dat er consumenten bij Essent en Nuon weg moeten en zij deze klanten graag overnemen?

moniqie
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2005 23:03

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door moniqie »

ik ben telefonisch benaderd door hen en dus ging ik eens op de website een vergelijking doen. Ik zit nu bij eneco en op het GAS tarief is er maar liefst een verschil van 0,10ct per m3 dat NL goedkoper is. maar daartegen staat wel een schril contrast met de tarieven voor vastrecht voor stroom en elektra waar NL gewoon 6€ per maand vraagt waar andere maatschappijen op 15-20 € per jaar zitten!! maar goed als je veel gas gebruikt kan het wel heel wat schelen , maar ja als je dan 120€ vastrecht betaalt ipv 40 is de verhouding en het voordeel weer ver te zoeken..

ik vind het dus niet zo aantrekkelijk..
en boevendien komen ze erop vergelijkingssites er echt als een van de duursten uit..

Bruinsma J
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2007 15:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bruinsma J »

Geplaatst op 19 Mrt 2007 15:58 door Bruinsma J


--------------------------------------------------------------------------------

Ook ik ben de dupe van de vreemde praktijken van NEM.

IK heb duidelijk tegen de telefoniste gezegd dat ik nergens aan vast wilde zitten. Dat ik geen beslissing voor de telefoon wilde nemen.
Ik heb gevraag of er iets op internet stond. De dame liet me weten een pakket vrijblijvend op te sturen. Ik kon het binnen 7 dagen retourneren en dan was er niets aan de hand. Tijdens de bandopname heb ik ook nog gezegd dat ik onder die voorwaarde wilde doorgaan als ik er maar niet aanvast zat dat ik met mn man wilde overleggen o.id.
De brief bij het pakket was gedateerd op 19-02-2007.
Ik heb het pakket ontvangen op 20-02-2007.
Na overleg met mijn man hebben we besloten geen gebruik te maken van de aanbieding.
Ik heb het pakket op 23-02-2007 retour gestuurd met daarbij een geel memoblaadje waarop stond a. de verzend datum 23-02-2007 en b. dat we geen gebruik wilden maken van hun aanbieding. Ondertekend door mij. Ik heb hiervan een kopie!

Nu wordt er gezegd dat het pakket een dag te laat binnen was. De SWITCH is gemaakt en ik moet veel geld betalen als ik dit ongedaan wil maken. Mijn huidige energie leveraar heb ik schriftelijk bericht gedaan, niets zonder mijn goedkeuring te veranderen. Dat ik bij hen wil blijven en wil dat NEM mij uitschrijft.

Nem heeft mijn klacht in behandeling genomen maar blijven bij hun standpunt dat ik verplicht ben om door te gaan of ik moet alle kosten van de SWITCh betalen.

Help hoe moet ik handelen. Ik vind dit zo laag. Wie kan me de juiste tip geven? M.v.g. Janny

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Nu wordt er gezegd dat het pakket een dag te laat binnen was.
[Grof taalgebruik verwijderd door de Moderator]

Als je naar de data kijkt zit er een weekend tussen waar ze dankbaar misbruik van maken.
Ik kan me vergissen, maar als een post-stuk retour gestuurd wordt, (middels ingesloten enveloppe) komt er dan niet een dagstempel van TNT op te staan? En is die dagstempel van verzending is dan rechtsgeldig en niet de tijd die TNT post erover doet van bezorging.

Gesloten