LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent verwacht strenge winter

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door puma73 »

@chanmaster,

Wat een hoogdravende taal
Ze plunderen het volk!
Dat laten wij toch niet over onze kant gaan?
Ga jij nou maar stilletjes schuldhulpverlener zitten spelen op een stil hoekje van dit forum

jannet
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 sep 2003 20:46

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door jannet »

Ik snap jullie niet hoor,ik zit ook bij essent en heb nergens last van,ze hadden mijn voorschot verlaagd,nou dat wou ik niet ,dus ff gebeld en weer laten verhogen,was geen enkel probleem,en ik kreeg nog behoorlijk wat geld terug van 2006,tja ik ben een tevreden klant. :D

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door puma73 »

Een andere reactie van chanmaster over geld, waar hij niet zo luchtig over doet omdat het zijn eigen bankrekening stevig raakt als hij het niet krijgt
Chanmaster


Geplaatst op 01 Jan 2007 20:21 door Chanmaster


--------------------------------------------------------------------------------

Ik wil herop graag één reactie geven.
Volgens mij wordt het zorgpakket onbetalbaar.
Wij betaalden maar liefst 244,10 euro, nu per 01-01-2007 243,00 euro.
De zorgtoeslag bedroeg 93 euro welke tot en met november keurig op onze bankrekening werd gestort. Nu moeten we weer opnieuw aanvragen omdat er geen beschikking is afgegeven voor het lopende jaar.

Voor de rest wens ik een ieder een heel gelukking 2007 toe.

Chanmaster
Wie het snapt of weet mag het zeggen.

dutchessy
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 okt 2005 00:11

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door dutchessy »

Ja of een nieuwe ijstijd of zo.
Ook ik heb mijn afrekening over afgelopen half jaar.
En ik moet zeggen dat ook ik heel erg raar op keek.
Ik kreeg 73 euro terug, maar deze werd weer verrekend met mijn nieuwe voorschot zoals altijd.
Wel ging mijn nieuwe voorschot van 131 euro ff naar 188, nou sorry hoor, maar dat vind ik dan wel weer een beetje teveel van het goeie.
Kijk er stond wel onder de brief.....omdat het een hele zachte winter geweest is, ja dat klopt, hebben ze bij essent niks gehoort over dat de aarde warmer wordt???

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door tonvanheel »

Het is overigens de bedoeling van EZ om straks 6x per jaar "informatie" over de meterstanden en het daar aan gekoppelde verbruik via die "slimme meters" aan iedereen te doen toekomen (Tweede Kamer stuk 28982 nr. 58, via Parlando).
Als je ziet dat de huidige olieprijs $ 53,10 is ($ 9,00 lager dan per 1-1-2007) ben ik een grote voorstander voor het doorgeven van meterstanden meerdere malen per jaar.
Ik ben er vrijwel zeker van dat grote instanties, incl. regering, NOOIT tot prijsverlagingen zullen overgaan maar heb toch wel enigzins medelijden met mensen die hun energieprijs voor een bepaalde tijd (tegen hoger dan huidig tarief) hebben vastgelegd.
De tarieven MOETEN OMLAAG !!. Waarom moeten wij als consument boeten voor dikbetaalde idioten aan het hoofd van Nuon/Essent/Eneco die contracten afsluiten op het hoogtepunt van de olieprijs ??. Je denkt toch zeker zelf niet dat ze zo "ïdioot" zijn. We worden gewoon BELAZERD

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door wicher »

@ tonvanheel:

Waar koop jij die olie????
Bij mij staat de prijs nl. op $ 60,51 (source: Bloomberg)
Maar goed, met de strekking van je verhaal ben ik het wel eens.

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door tonvanheel »

@ wicher
@ tonvanheel:

Waar koop jij die olie????
Bij mij staat de prijs nl. op $ 60,51 (source: Bloomberg)
Maar goed, met de strekking van je verhaal ben ik het wel eens.
AD/Rotterdams Dagblad dd. heden (afd. economie)

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door tonvanheel »

@polderboy

Bij voorbaat mijn excuses, ik zit pas sinds 2 dagen op dit forum.
Ik heb veel (reeele en goed onderbouwde) reacties van jou gelezen op meerdere forums.
Ik krijg echter de indruk dat je meer of minder een milieu-fanaat bent.
Dat is alleszins lofwaardig zolang je de realiteit niet uit het oog verliest.
De energiebehoefte stijgt nu eenmaal parallel aan de welstand. We kunnen niet meer terug naar het wasbord, de afwasteil, de houtkachel, stoffer en blik.
Ook de huidige aktie voor de spaarlamp is gedoemd te mislukken zolang dat ding niet kleiner wordt. Echt het is geen gezicht als ik zo'n ding in een spotje stop..
Ik ben het 100% met je eens dat we met z'n allen moeten PROBEREN te bezuinigen op energie, maar het moet ook wel aantrekkelijk gemaakt worden. Alle subsidies hiervoor zijn inmiddels ingetrokken (b.v. zonnepanelen).
Als transportbedrijf vervangen we EURO 3 auto's voor EURO 5, maar dan moet ik weer 5 ltr. AdBlue a 48ct/ltr per 100 ltr diesel tanken. Ik vervuil dan weer veel minder maar wel ten koste van bijna 1ct/km. Haha lachen, wat is nu 1ct/km ? Dit is ongeveer 20% van mijn rendement !

Het milieu is heel belangrijk en "verbeter de wereld, begin bij jezelf" is een loffelijk streven.
Hoe denk jij over KERNENERGIE ?

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door wicher »

@ tonvanheel:

Is dan wel heel frappant dat het AD een behoorlijk lagere prijs opgeeft.
Bij mijn weten is dit de echte prijs:
http://www.bloomberg.com/markets/commod ... rices.html

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door tonvanheel »

@ wicher

Olieprijzen, wie bepaalt wat ?
Zelfde bron - zelfde datum - 2 verschillende berichten
Als jij het uit kan leggen hoor ik dat graag

Olieprijs bederft stemming op Wall Street
NEW YORK - De koersenborden op Wall Street kleurden woensdag aan het einde van de handel voor een deel rood door een flinke daling van de olieprijs. Uiteindelijk sloten de belangrijkste Amerikaanse beursgraadmeters verdeeld. Cisco Systems en een gunstig macrocijfer zorgden aanvankelijk voor algeheel optimisme onder Amerikaanse beleggers.
De Dow-Jonesindex van dertig hoofdfondsen sloot vrijwel onveranderd (plus 0,56 punt) op 12.666,87 punten. De technologiebeurs Nasdaq won dankzij Cisco Systems 19,01 punten, ofwel 0,8 procent, tot 2490,50 punten. De breed georiënteerde S&P 500-index ging 2,02 punten vooruit naar 1450,02 punten, een stijging van 0,1 procent. Eerder op de dag lagen de koerswinsten een stuk hoger.
Enkele zwaarwegende fondsen als Exxon Mobil en Chevron kregen tegen het einde van de handel te maken met winstnemingen door een flinke daling van de olieprijs. De energiebedrijven moesten respectievelijk 0,5 procent en 1 procent inleveren. Volgens handelaren is een niveau van 60 dollar per vat momenteel een brug te ver. De prijs voor een vat Amerikaanse olie daalde woensdag met 2 procent tot 57,71 per vat, nadat die in de afgelopen dagen weken flink was opgelopen door het strenge winsterweer in Noord-Amerika.


Hogere olieprijs domineert Europese beurshandel
AMSTERDAM - De handel op de Europese effectenbeurzen werd maandag voor een groot deel bepaald door de opgelopen olieprijs die voor een tweede dag op rij steeg. Oliegerelateerde aandelen zaten daardoor in de lift. De AEX-index van de beurs in Amsterdam noteerde aan het einde van de handel een verlies van 0,59 punt ofwel 0,1 procent op 506,19 punten. De MidKap-index voor middelgrote fondsen eindigde 1,63 punt (0,2 procent) in de plus op 714,97 punten. De beurzen in Parijs en Londen sloten licht hoger, terwijl de DAX-index in Frankfurt een verlies van 0,2 procent optekende.
Afgelopen vrijdag steeg de olieprijs al met 3 procent tot boven de 59 dollar per vat, de hoogste stand sinds begin januari. Maandag liep de olieprijs verder op. In Amsterdam boekte Shell een winst van 0,8 procent en in Parijs won Total 0,7 procent. De Britse oliemaatschappij BP noteerde 1,2 procent hoger.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Polderboy, voor hoeveel jaren kunnen we nog in aardgas voorzien?

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door tonvanheel »

@polderboy
@chanmaster
Polderboy, voor hoeveel jaren kunnen we nog in aardgas voorzien?
Idd Chanmaster - Nederland bijna uitverkocht - straks afhankelijk van Rusland ?

Polderboy - heb je een ECHT REDELIJK EN HAALBAAR alternatief ?
Wind ?, Zon ?, Biomassa ?, Watervallen/stuwdammen ?

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door tonvanheel »

@polderboy

Ik heb je zojuist een email gezonden. Vind dat deze discussie niet onder dit forum thuis hoort.
Overigens op je eigen website meld je dat als alle energievoorziening wordt verzogd door kernenergie dit slechts 16% van de totale behoefte dekt.Waar halen we de overige 84% vandaan.
Nogmaals deze discussie hoort niet in dit forum. Dit geldt eveneens voor Chanmaster.
Jij, noch Chanmaster zijn particulieren, doch stichtingen en organisaties en die horen mijns inziens op deze Radar site niet thuis.
Ik ben best bereid verder over deze (en andere onderwerpen) te discussieren. Polderboy en Chanmaster hebben mijn email adres.

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door tonvanheel »

@polderboy

Ok man, message understood
Verdere discussie hieromtrent gaarne via directe email. Past niet in dit forum.
Heb intussen je mail ontvangen - waarvoor hartelijk dank.
Forumdiscussie gesloten

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door jsp »

@tonvanheel

Jij, noch Chanmaster zijn particulieren, doch stichtingen en organisaties en die horen mijns inziens op deze Radar site niet thuis.
Polderboy heeft gereageerd. Jullie komen er wel uit, denk ik.
Bij voorbaat mijn excuses, ik zit pas sinds 2 dagen op dit forum.


Als je hier wat eerder was geweest en/of wat had rondgelezen had je aan Chanmaster geen woorden meer vuil gemaakt. De laatste is regelmatig ter verantwoording geroepen door diverse forumbezoekers over zijn achtergrond en nevenacticiviteiten. Ook de moderators zijn hiervan op de hoogte maar kijken gniffelend toe. Hij spreekt bij voorkeur in de P.M. (wij-vorm) en maakt reclame voor zijn eigen schuldhulpverleningsbedrijf. Daarnaast heeft mr. Ch een incassoburootje en dat mag ook via Trosradar gepromoot worden.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Goh!!! Ik wist niet dat je bij Essent ook al weer kunt bestellen !:):):)
Straks krijgen we nog een nota over het genoten mooie weer hahahaha

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door rweelden22 »

krijgen ze van die boer uit \friesland die bij sbs werkt die er niets van snap met zijn oet morgen

McT
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2007 12:56

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door McT »

:!:
Het verhaal van ongehoorde verhogingen van het te betalen voorschot is een gemeen zeer van alle energiebedrijven. Mij is identiek het zelfde overkomen. Een kwasi verdubbeling van het voorschot en toch had ik bijzonder bespaard op mijn verbruik. Minder verbruik en toch onmenselijke zware voorschotten. Persoonlijk gaan beklag doen, help niet veel daar men op een muur stoot. Men stelt een pruts vermindering voor en dit is te laten of te nemen. Men krijgt geen gesprek met diegene die beslist, het loopt over een strooiman. Uiteindelijk heb ik het ministerie voor oneerllijke handelspraktijken gekontakteerd. Zij kunnen niet tussenkomen blijkt omdat het om een fakturatie geschil gaat. Zij hebben mijn klacht naar, juist, Essent doorgespeeld en plots kon men wel een correct voorstel maken.
Het gaat hem hier om machtsmisbruik aan de energiebedrijven toegestaan door onze overheid. Ze hebben allemaal zelfde kontacttypes en beschikken allen over de fakturatiewillekeur. Probeer maar eens een extra clausule in dit kontract te laten opnemen zoals : het te betalen voorschot voor het volgende jaar moet door beide patijen unaniem aanvaard worden of blijft ongewijzigd.
Onze regering is te goede maatjes met de energiebedrijven.
U kan hen nu hiervoor bedanken op 10 juni. Ze moeten dit oplossen.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door jsp »

Het kan zijn dat ik iets gemist heb, maar: wat gebeurt er op 10 juni? Ik zou de regering (voormalig of zittend) wel eens voor een paar dingen willen bedanken.

McT
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2007 12:56

Re: Essent verwacht strenge winter

Ongelezen bericht door McT »

We spreken hier in BeNeLux verband. 10/06/2007 = Federale verkiezingen voor de Belgen.
Zo zie je maar : met de energiebedrijven hebben ze overal dezelfde problemen.
Voor U is nu net iets te laat. Wachten tot de volgende kans.

In elk geval = Niet reageren is altijd verkeerd. Men moet altijd opkomen voor zijn rechten, hoe moeilijk dit ook loopt.

Groetjes

Gesloten