LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mening over huur geiser

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
harryvos
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2007 10:02

mening over huur geiser

Ongelezen bericht door harryvos »

Hallo,

mijn broer heeft het volgende probleem, bij hem is al 3 jaar ten onrechte de huur van een geiser op de eindafrekening afgeschreven.

Nu heeft hij dit nu pas ontdekt, stom natuurlijk maar goed beter laat dan nooit. Nu heeft hij contact opgenomen met het energie bedrijf (Delta) en deze hebben hem verteld dat hij gelijk heeft maar dat ze alleen dit jaar corriceeren, en dat hij dat zelf maar eerder had moeten zien.

Dit lijkt mee nou niet helemaal de juiste procedure want als er een fout zou zijn gemaakt in hun nadeel zouden ze ook niet zeggen tja, u heeft gelijk maar dat hadden wij eerder moeten zien dus geldt dit alleen voor dit jaar.

Mijn vraag is eigenlijk : De delta heeft toch eigenlijk geen poot om op te staan en moeten mij als nog die fout van 3 jaar terug betalen.

Of staan ze in hun recht en moet alleen dit jaar terug betaald worden.

Hoop dat iemand mij een beetje kan helpen, en wat ik zou moeten doen om als nog het geld terug te krijgen .

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: mening over huur geiser

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik denk persoonlijk inderdaad dat ze gelijk hebben. Als je de eindafrekening krijgt, controleer je deze neem ik aan. Als je dan niet reageert gaan zij er van uit dat je de eindafrekening accepteert zoals hij is.

Het is inderdaad stom om daar 3 jaar later pas achter te komen, maar ik vrees dat je inderdaad alleen recht hebt op 1 jaar en niet meer.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: mening over huur geiser

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Nee Dilbert ze hebben geen gelijk.
Teveel betaalde huurgelden voor niet geleverde diensten welke eerder dan zes jaar verleden zijn dienen aan de rechtmatige eigenaar terugbetaald te worden.
Een energiebedrijf kan zich geen onverantwoorde boekingen veroorloven.
Gewoon terug vorderen.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: mening over huur geiser

Ongelezen bericht door wicher »

In het volgende topic: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=48248
wordt een achterstallige heffing van leverancier aan klant behandeld.
MAXIEM stelt hier, aan de hand van het online wetboek, dat de leverancier 2 jaar mag navorderen. Je zou verwachten dat het andersom ook zo gaat, maar kijk even in de link naar het wetboek, zou ik zeggen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: mening over huur geiser

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

I stand corrected

harryvos
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2007 10:02

Re: mening over huur geiser

Ongelezen bericht door harryvos »

oke bedankt ik ga dat wetboek artikel even doornemen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: mening over huur geiser

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat is een goede verwijzing Wicher!

Gesloten