LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantieprijs

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
hoogeweij
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mar 2007 11:06

Garantieprijs

Ongelezen bericht door hoogeweij »

Eneco energie heeft een zgn. Garantiecontract. Dit is een overeenkomst waarin zij de energieprijs niet zullen verhogen. Mijn contract is ingegaan op 25 december 2006 voor een periode van 3 jaar. Vandaag ontving ik
van Eneco een brief met daarin de aankondiging dat mijn Garantierpijs met € 38,00 naar boven wordt aangepast, omdat de energieprijs is gestegen. Hoezo Garantieprijs???????????
Zijn er meer mensen die dit hebben ondervonden?

bamisoep
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2007 11:21

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door bamisoep »

:shock: Ja, ik ben ruim 26% omhoog gegaan met gelijkblijvend gebruik EN prijsgarantiecontract ,komt neer op ruim 600 euro meer,denk erover om het contract te ontbinden wat goedkoper lijkt dan 180 euro ontbindingskosten

dikido
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2007 16:02

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door dikido »

Ik heb ook een garantieprijs afgesloten voor elektra. En na controlle blijkt dat ik het product elektra vast gezet hebt. Gas, transport en andere producten staan daar los van. Als ik ga kijken naar de tarieven ben ik qua leveringstarief al voordeliger uit. :D :D :D :D

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door kiz »

Zijn er meer mensen die dit hebben ondervonden?
Ik hou dan maar angstvallig m'n brievenbus in de gaten, want mijn garantiecontract bij Eneco loopt ook sinds december 2006...
Overigens, is dat € 38 per jaar en welke kosten zijn er hoger? Energiebelasting, transport en meterkosten vallen niet onder de garantieprijs, zijn deze wellicht verhoogd?

hoogeweij
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mar 2007 11:06

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door hoogeweij »

Nee, het is € 38,00 per maand! Voor gestegen energiekosten de afgelopen maanden. Verder geen specificatie.

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door kiz »

Is het dan niet de "algemene" brief van Eneco waarin vermeld wordt dat de maandtermijnen worden aangepast "i.v.m. gestegen energieprijzen"? Hoewel ik die brief zelf niet heb ontvangen, heb ik dezelfde informatie via de Eneco-website wel vernomen. Men had mijn maandtermijn met € 10 verhoogd, ondanks dat ik zelf al in november mijn maandtermijn had aangepast. Volgens mij is dit een algemene actie die geen rekening houdt met garantiecontracten. Ik heb deze wijziging teruggedraaid naar het bedrag van november (kan via de website), omdat ik n.a.v. de meterstanden al heb kunnen berekenen dat ik sowieso meer heb betaald dan ik heb afgenomen.
Je zou kunnen proberen om de klantenservice te bellen, maar mijn persoonlijke ervaring is dat je zelf méér informatie kan achterhalen via de website van Eneco.

hoogeweij
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mar 2007 11:06

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door hoogeweij »

Nee, dit is niet een algemene brief van Eneco. Bovenaan de brief staat heel duidelijk "bevestiging contract Garantieprijs".
Deze brief is is de opvolger van een brief van 5 december 2006 waarin staat dat ik me voor Garantieprijs heb aangemeld en dat zij er 5 weken voor nodig hebben om dit te verwerken. Dat zijn geen 5 weken, maar 3 maanden gworden.
In deze brief van 5 december staat ook dat de nieuwe tarieven van Eneco per 1 januari 2007 niet worden doorberekend in de Garantieprijs, omdat het contract is ingegaan op 25 december 2006.

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door kiz »

In deze brief van 5 december staat ook dat de nieuwe tarieven van Eneco per 1 januari 2007 niet worden doorberekend in de Garantieprijs, omdat het contract is ingegaan op 25 december 2006.
Het ziet er naar uit dat ze die nieuwe tarieven tóch hebben doorberekend, al vind ik € 38 per maand wel érg veel :?
Misschien moet je 'ns informeren of met mogelijk is Eneco aan de belofte van 5 december te houden...
Overigens moet ik mezelf corrigeren... mijn garantiecontract loopt vanaf december 2005.

hoogeweij
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mar 2007 11:06

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door hoogeweij »

Is al gebeurt vanmorgen, moest ik schriftelijk doen. Reactietijd: 2 dagen

dikido
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2007 16:02

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door dikido »

Als je naar het leveringstarief kijkt van de garantieprijs en dan kijkt naar de nu geldende tarieven welk verschil zit daar tussen? Ik weet wel dat de gas, de transportkosten van de netbeheerder, de balastingen omhoog gegaan zijn. De tarieven zijn nu 0.099 dag en 0.054 nacht. De belasting per kilowat is 0.071 (alles ex btw). Wat zijn jouw tarieven in je garantieprijs? :?: :?: :?:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste mensen u bent met die garantieprijs bij de neus genomen.
En dat is wat ik aldoor bedoel te zeggen, het is een zoodje oplichters.

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door kiz »

@dikido:
garantieprijs Eneco tot 1-1-2009 (ingangsdatum 1-1-2006):
0,072 dag en 0,042 nacht (ex BTW)
Transportkosten en energiebelasting vallen niet onder de garantieprijs, dus daarvoor gelden de tarieven van nu.

hpronk10
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2007 14:18

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door hpronk10 »

Ook ik ben waarschijnlijk het "slachtoffer" geworden van de Garantieprijs van Eneco, want mijn maandelijks termijnbedrag is sinds kort met 62% verhoogd, terwijl mijn energieverbruik in het afgelopen jaar hetzelfde is gebleven. Ik heb hierover met de klantenservice van Eneco gebeld en men zou mij hierover terugbellen, maar dit is na 6 dagen nog niet gebeurd. Via Radar krijg ik ook nog te lezen, dat Nuon m.i.v. 1 juli a.s. de prijzen gaat verlagen en ik ben daarom zeer benieuwd wat er met mijn garantieprijs van Eneco gaat gebeuren, maar die zal wel ongewijzigd blijven.

J. Pronk - Den Haag

lkonings
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2007 14:49

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door lkonings »

Afgelopen maandag werd er plotseling €332,- van mijn girorekening afgeschreven. Ik heb geen nota of mededeling ontvangen waar dat voor zou zijn. Maar na telefonisch contact zou dit een nabetaling zijn over de afgelopen 6 maanden. Dit in afwachting van de jaarnota die een dezer dagen moet komen. Mijn maand bedrag is 173,- dus ga ik ruim 30% omhoog.

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door kritisch consument »

En weet je wat ik het meest trieste vind van dit alles ? Je ging in eerste intantie meer betalen, maar dan stond het ook voor 3 jaar vast...... twee verhogingen voor degenen die daarin zijn gestonken. Het klonk zo mooi... zoals alles bij Eneco.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door Henri42 »

de energieprijzen gaan bij Nuon,Essent ,Eneco etc juist tussen de 3-en 7 % omlaag, de vaste contracten profiteren er niet van, het zijn slimme jongens. moet ook wel voor het verkrijgen van de vette bonussen :)

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door wicher »

Misschien moet je 'ns informeren of met mogelijk is Eneco aan de belofte van 5 december te houden...
Dit lijkt me nou niet de juiste opstelling.....
Afspraak is afspraak, zelfs in energie- (lees: boeven-)land!
Als de gegarandeerde prijs is vastgelegd door de leverancier dan moeten ze zich daar, gedurende de afgesproken termijn, simpelweg aan houden.
Dus ook hier weer: aangetekende brief sturen en ze 4 weken de tijd geven om dit probleem op te lossen. Meteen erbij vermelden dat u, indien er binnen 4 weken geen bevredigende oplossing komt, dit probleem aanhangig maakt bij de SGC. Wedden dat het opgelost wordt? :wink:

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door kiz »

@wicher
Ik bedoelde ook meer "nagaan HOE je Eneco aan z'n belofte van 5 december gaat houden". Ik had me duidelijker kunnen verwoorden. Afspraak is inderdaad afspraak.

mirjan41
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2007 14:49

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door mirjan41 »

Ik had me op 17 oktober 2006 al aangemeld voor de garantieprijs van Eneco. Het blijkt nu dat de prijsverhoging van 1-1-2007 gewoon is doorberekend in de zogenaamde garantieprijs. Mijn voorschot aan Eneco is met € 72,00 per maand verhoogd. Belachelijk dit pik ik echt niet.

jmeijburg
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2007 11:09

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door jmeijburg »

Zie ik tot mijn verbazing dat er opeens 151 euro van mijn rekening is afgeschreven, terwijl mijn nieuwe termijn bedrag was berekend op 97 euro (waar overigens al bestond dat ik de garantieprijs afneem). Dus ik heb de eneco gebeld, maar die konden mij alleen maar vertellen dat het met de garantieprijs te maken heeft. Ik moet nu opeens de helft meer betalen. Dan had ik beter geen garantieprijs kunnen nemen. Als de prijzen zouden stijgen zou ik dan waarschijnlijk uiteindelijk nog even veel betalen.

Gesloten