LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oxxio everywhere

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik vermoed dat je dan een gedeelte vermeld?
Misschien bij het plaatsen van een eletronische meter, want dat schijnt oxxio wel te doen??

Puur op afstand via de stroomkabel de hoofdstop er uit laten knallen is en blijft onmogelijk, stroom herkent geen oxxio klant.

J.Vermeer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:16

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door J.Vermeer »

Stroom van Oxxio stinkt 8)

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ooh, nou snap ik het, het is oude stroom :lol:

J.Vermeer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:16

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door J.Vermeer »

Dit antwoord is helemaal juist :lol:

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 29 Mei 2007 11:09 door Ron58

Ik vermoed dat je dan een gedeelte vermeld?
Misschien bij het plaatsen van een eletronische meter, want dat schijnt oxxio wel te doen??

Puur op afstand via de stroomkabel de hoofdstop er uit laten knallen is en blijft onmogelijk, stroom herkent geen oxxio klant.
Ik heb geen idee wat ze hebben uitgespookt.

Tijdens het telefoongesprek zei ik dat ze maar wat informatie op moesten sturen.

Na een maand of zo, kreeg ik een brief met "gefeliciteerd u bent nu klant van Oxxio" .

Toen dacht ik nog, hoe kan dat? Maar omdat ze hadden gezegd dat het veel goedkoper zou worden voor me, dacht ik laat maar zo.

Dat viel trouwens ook vies tegen. Uiteindelijk betaalde ik iets van 9 euro meer dan bij Nuon.

En na vier maanden was de hoofdzekering er uitgeklapt. Hoe dat kan weet ik echt niet. Ze konden het niet zelf oplossen en ik moest maar met Nuon bellen. Dat grapje heeft 139 euro gekost.

Mijn meterkast zit ook niet in huis en Nuon kan daar gewoon bij als ze willen, misschien Oxxio toen ook. Ik heb er te weinig verstand van om te weten hoe en wat.

r001
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:43

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door r001 »

Gelukkig blijkt nu ook objectief mijn favoriete energiebedrijf niet goed te scoren:

Intergas Energie/Dong Energie, NRE/E en Oxxio presteren ondermaats. De NMa doet bij deze bedrijven aanvullend onderzoek naar de redenen hiervoor. De toezichthouder bekijkt of er aanvullende maatregelen nodig zijn, zoals boetes of dwangsommen.

Oxxio erkent dat de afhandeling van klachten te wensen overlaat. De stroomleverancier scoorde onder het gemiddelde rapportcijfer van de NMa.

"We hebben met de komst van nieuwe systemen vooral problemen gehad met de afhandeling van klachten via de email", aldus een woordvoerder. Oxxio belooft beterschap en streeft ernaar boven het gemiddelde uit te komen.
(c) ANP

http://www.nu.nl/news/1094500/32/Stroom ... ed_af.html

Mooi smoesje over nieuwe systemen, ik denk dat ze vooral nieuwe medewerkers nodig hebben met enige kennis.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is toch allemaal heel simpel? Oxxio pompt zoveel mogelijk geld in reclame en zo min mogelijk in klantenservice. Tegoeden worden zo laat mogelijk uitbetaald of helemaal niet uitbetaald. Ook dit geld wordt in reclame en promotie gepompt, zodat Oxxio nóg groter kan worden. Oxxio gaat hier net zo lang mee door zolang ze hier mee wegkomen. Om de NMA lachen ze alleen maar.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Ron58 »

Om de NMA lachen ze alleen maar.
De hele NMA, Opta e.d. werken voor geen meter, zolang energie en telecombedrijven gewoon klanten kunnen kapen en er vervolgens zo mee omgaan is er behoorlijk wat mis.

Beths000
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:01

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Beths000 »

Aantekenen






OXXIO
Att. Directie/klantenservice
Postbus 1952
1200 BZ Hilversum




.

Leerdam 5-4-2007

Betr.uw kenmerk 2006TSZ0011, 2000035802


Mijne Dames, Heren,

Wij wenden ons tot u met de volgende klachten..
De heer xxx is door u telefonisch benaderd om client te worden bij Oxxio.
De heer xxx heeft u toen ter orientatie uitsluitend gevraagd om een tarieflijst .
De firma Oxxio reageerde met het toezenden van een leveringsovereenkomst.
De heer xxxx heeft terstond, telefonisch, gezegd geen overeenkomst met u te willen.
De firma Oxxio heeft hierop niet meer gereageerd en meent dat de heer xxx nu client is getuige de afschrijving van een voorschot.

Wij maken ernstig bezwaar tegen deze handelswijze en wel om het volgende.

Er kan met de heer xxx geen overeenkomst gesloten zijn omdat de heer xxx de Nederlandse taal niet machtig is en derhalve geen toestemming kan geven omdat hij de inhoud van de telefoongesprekken niet kan beoordelen.
Met andere woorden, de telefoondienst heeft maar aangenomen dat de heer xxx “”wel client wilde worden””.
Voor zover Oxxio meent dat er een overeenkomst is, dient Oxxio per terugwerkende kracht, cq. per direct deze overeenkomst te vernietigen.
De heer xxx heeft Oxxio geenzins een machtiging verstrekt om de huidige overeenkomst met een andere energie-leverancier op te zeggen, evenals om bedragen van zijn bankrekening af te schrijven. Deze afschrijvingen worden ook direct gestorneerd.
De z.g. “switch”kan pas uitgevoerd worden na ondertekening van de leveringsovereenkomst. Deze leveringsovereenkomst is niet door een rechtspersoon ondertekend en is derhalve niet bindend.


2
2
Wij gaan ervan uit dat Oxxio zich realiseerd dat de door haar verzonden leveringsovereenkomst met de heer xxx op een misverstand berust o.a. door een zeer aanvechtbare werkwijze van haar telefoonteam dat een persoon die de Nederlandse taal niet machtig is ongewild en tegen zijn zin als client te willen zien.
Oxxio zal de leveringsovereenkomst als niet gesloten beschouwen en ongedaan maken.
Wij hopen dat Oxxio hiervan goede nota neemt.

kopie aan Eneco


Voor de heer xxx







J.Beths








Voor het beantwoorden;

Beths Instruments
Industrieweg 8
4143 HP Leerdam
(0345 612386

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

meld je af voor telefoonterreur via www.infofilter.nl

Werkt niet 100% maar ik word toch nog maar zelden gebeld. Behalve door de agressieve verkopers van ZekerGroep uit Den Haag ( www.zekergroep.nl ). Daartegen loopt nu een klacht bij het College Bescherming Persoonsgegevens ( www.cbp.nl ).

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Kyle »

sensatiezoekers

oxxio scoort op alle onderdelen volgens de DTE boven de 98%
en nu ineens deugt het niet meer?
de NMA laat ons ook 10% teveel betalen voor energie allerlei jaren.
daar doen ze ook niks aan. zo;n nietszeggend onderzoek door een paar klanten te vragen kan ik ook. dat zegt mij niks.
Oxxio, ik ben blij met jullie, zolang ik meer geld terug krijg elk jaar zoals nu het geval is blijf ik lekker klant.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Ron58 »

zolang ik meer geld terug krijg elk jaar zoals nu het geval is blijf ik lekker klant.
12 maanden te hoge voorschotten betalen betekent alleen maar je eigen geld terugkrijgen :lol:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Shine »

12 maanden te hoge voorschotten betalen betekent alleen maar je eigen geld terugkrijgen
:lol: Precies! Van mijn leverancier kreeg ik ook ruim 500,= terug. Betaalde dan ook een redelijk leuk voorschot bedrag en heb mijn eigen Vaste prijs (middels gechoochel met meterstanden doorgave) de afgelopen 3 jaren toegepast. Dit jaar kwam de meteropnemer en mijn verbuik was voor beide producten gruwelijk laag. Ik begin nu weer met correcte meterstanden en kan de komende 3 jaar weer gaan goochelen. (mits ik voor die tijd nog niet voorzien ben met die nieuwe op afstand uitleesbare meters, gruwel).
Tot die tijd....Leuk vooruitzicht met de prijsdaling van Gas en Elektra. Lang leve mijn eigen 'Vaste Prijs' meterstanden inventiviteit praktijken. :wink:

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

@Ron

volgens mij vergist Kyle zich. Dat geld wat ie "terug" krijgt is gewoon zijn loon :wink:

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Kyle. In de metro stond eergisteren een leuk stuk over energiebedrijven. Er is een gemiddeld rapportcijfer uitgegeven aan alle energiebedrijven. Het gemiddelde is een 4,7. Verderop in hetzelfde artikel stond dat OXXIO nog onder dit gemiddelde scoort. Eneco en nog iemand zijn buiten dit rapportcijfer gehouden, want zij presteren nog altijd het beste. Staat in de krant en mijn ervaring sluit hierbij aan. Daarom voor mij nog meer reden om binnenkort over te gaan naar ENECO.

OXXIO erkend dat de klachtenafhandelingen en administratie te wensen overlaat, maar dat zij momenteel hard bezig zijn om boven dat gemiddelde uit te komen.

Dus bescherm OXXIO nu maar niet meer. Trouwens weer wat van je gezien. Je hebt eerst voor OXXIO klantenservice gewerkt en woonde jij in het buitenland en nu lees ik dat jij klant bent van OXXIO.

Weet jij zelf wel wie jij bent, want je verzint ze waar je bij staat. Als je nu niks beters te doen hebt, ga dan een ander vervelen. OXXIO geeft de problemen erkenning dus beschermen heeft geen zin meer.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Ron58 »

Daarom voor mij nog meer reden om binnenkort over te gaan naar ENECO.


Het is jammer dat je nog steeds moet kiezen voor de minst slechte.

Er schijnt wel verbetering te zijn met een jaar geleden, ik moet ook zeggen dat Nuon (waar ik klant bent) het laatste jaar wat klantvriendelijker lijkt, een fout na onze verhuizing en een door mij gevraagde verlaging van het voorschot werden vlot opgelost, de dames aan de telefoon deden keurig wat ze beloofden en dat is wel eens anders geweest.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Kyle »

@ Maarten 1234

ik werk in het buitenland en heb een adres in NL nog waar ik voor betaal aan Oxxio. Wat mij verbaast is dat de laatste scorecard van de DTE Oxxio bovengemiddeld scoort en de DTE zelf aangeeft dat bijna alle adm. problemen tot het verleden behoren en nu beweert de NAM anders.
Ik hecht dus geen waarde aan deze cijfers. Als Oxxio echt zo slecht was waren ze niet de nr. 4 van NL leverancier.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Shine »

Als Oxxio echt zo slecht was waren ze niet de nr. 4 van NL leverancier.
Maar om nou zo hard van de daken te schreeuwen als dat jij doet dat Oxxio ózó goed is, is ook weer erg overdreven. Het begint er een beetje op te lijken alsof je aandelen in dit bedrijf hebt gestoken gezien je overpositieve reacties aangaande Oxxio.
De verhoudingsgewijze (dus aantal aangesloten consumenten) en het aantal klachten mbt deze leverancier zijn aanzienlijk te noemen.
En waarom wel waarde hechten aan de nr 4 plaatsing, maar weer niet aan de rest van de cijfers? Beetje lezen met twee maten vrindt. :wink:

Destiny32
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2007 09:28

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door Destiny32 »

Wil ook even reageren.
Bel net naar mijn energiebedrijf met de vraag waarom ik opeens zo weinig voorschot moet betalen. Goh mevrouw u heeft zich afgemeld bij ons en naar een andere leverancier gegaan.
PARDON...ik heb helemaal niets gedaan en niemand iets toegezegd heb zelfs met geen 1 maatschappij contact gehad.
Ik zal het even voor u uitzoeken mevrouw. Het schijnt dat Oxxio u heeft afgemeld bij ons en daar neemt u nu stroom af.
Ja echt niet dus, ik heb helemaal niets met Oxxio van doen, heb er nog amper van gehoord. Vreemd hoor hoe komt Oxxio aan mijn gegevens en hoe kan Oxxio zomaar zonder mijn toestemming mijn energiemaatschappij opzeggen.
Vind het allemaal maar een vreemd verhaal maar ze gingen het in orde brengen(mijn energiemaatschappij dan) zonder dat ik verder iets hoef te doen. Moet het eerst nog zien maar ja. Het is ook elke keer wat.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: oxxio everywhere

Ongelezen bericht door jsp »

sensatiezoekers

oxxio scoort op alle onderdelen volgens de DTE boven de 98%
en nu ineens deugt het niet meer?

De scorecard van DTe geeft o.a. of energiebedrijven hun afrekeningen op tijd versturen. Wat dat betreft is OXXIO inderdaad flink vooruit gegaan. Echter, de scorecard zegt helemaal niks over de JUISTHEID van die afrekeningen, of over onterechte incasso's... en dat is juist waar de meeste mensen over klagen!

In deze thread wordt trouwens verwezen naar het Dte-onderzoek naar de kwaliteit van klachtafhandeling. Die is bij bijna alle energiebedrijven belabberd. OXXIO heeft zelf trouwens toegegeven dat de kwaliteit van klachtafhandeling onder de maat is.

Gesloten