LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gasverbruik

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
dragtjes
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 feb 2007 14:05

gasverbruik

Ongelezen bericht door dragtjes »

Onze zoon heeft sinds kort een starters woning gekocht.
Er wordt totaal geen gas gebruikt.
Echter in 4 weken tijd is het gasverbruik 4 kuub.

Het enige wat aan staat is de cv ketel (Agpo/Ferroli).
De thermostaat staat uit, dus de verwarming is ook niet aan.
Warm water kan nog niet getapt worden want keuken en badkamer zijn casco opgeleverd.

Kan een cv ketel in 4 weken 4 kuub gas verbruiken terwijl er geen verwarming aan staat en geen warm water getapt wordt??

Het lijkt ons nml. veel.

Kan iemand ons uitleg geven??

Alvast bedankt.

Fam Dragt
www.familiedragt.nl

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: gasverbruik

Ongelezen bericht door D1RK »

Die 4M zou een begin stand kunnen zijn, of voor het testen van de ketel.....

Maar wel jammer, die ketel is niet zo goed bekend bij monteurs, dus neem wel een goed service kontrakt ter voorkoming hoge kosten!

Noteer ook eens die Cyfers erachter liters dus!
Als zonder waakvlam moet het stil blijven, maar ook de warmhoudfunctie van een eventuele boiler die soms ingebouwd is kan verbruik veroorzaken, dus zonder type?????

Tapspiraal gebruikt niets, en lees het boekje eens wat bij de ketel hoorde, of vraag hier om!

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: gasverbruik

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Naar mijn mening kan het zijn dat de, waarschijnlijk, ingebouwde boiler de "boosdoener" is van het gasverbruik. Deze moet de inhoud op temperatuur houden. Maar 4 m3 gas in 4 weken is toch niet veel, kosten ± € 2. Ook kan het zijn dat de beginstand hoger dan 0 was bij plaatsing van de meter. Dit is bij het energiebedrijf bekend. Verder ben ik ook in het bezit van een Agpo ketel, gehuurd en met onderhoudscontract bij een dochteronderneming van het Energiebedrijf.
Bij benadering zou je in de zomer rekening moeten houden met een week gasverbruik van ± 4 à 5 m3, uiteraard afhankelijk van de buitentemperatuur (graaddagen) en het gebruik van warm water, bad c.q. douche.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: gasverbruik

Ongelezen bericht door NAK »

Maar wel jammer, die ketel is niet zo goed bekend bij monteurs, dus neem wel een goed service kontrakt ter voorkoming hoge kosten
De vraag is waar de zoon een huis gekocht heeft.
Is dat in het zuiden van het land dan is er niets aan de hand want daar is dit één van de meest voorkomende ketels.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: gasverbruik

Ongelezen bericht door D1RK »

Het is ook een merk wat ik weiger te plaatsen, want de storingen waren meer dan gemiddeld!

Of alle modellen zo slecht waren weet ik niet, maar als er veel plastic is, en Made in Italy op staat?

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: gasverbruik

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Ik ga er vanuit dat tegenwoordig toch elektronische ketels worden geplaatst, deze hebben toch geen waakvlam meer? En zelfs een pomp schakelaar?
Inderdaad wordt in het zuiden des lands dit merk geplaatst.
Ik heb hem zoals gezegd gehuurd, maar tevens een onderhoudscontract erbij afgesloten. Dit is tot nutoe geen overbodige luxe geweest. Meerdere storingen, maar met gesloten beurs gerepareerd.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: gasverbruik

Ongelezen bericht door resp00112469 »

In mijn winkel heb ik exact dezelfde ketel gehad. Ook als er geen warm water wordt afgenomen houdt de thermostaat de ketel op temperatuur en vandaar het gas verbruik.

Vr. Gr. hans.

Gesloten