LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Menne
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2007 21:56

NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Ongelezen bericht door Menne »

Ik ben ten einde raad!De Nuon reageert niet op mijn verzoeken om een gespecificeerde nota en beantwoord mijn mails niet!
Ze sturen me verkeerde rekeningen, waar de bedragen steeds van veranderen elke keer als ik er over bel. Ze beloven het op een "passende wijze" te zullen oplossen, maar bellen niet terug. Vervolgens wordt deze spookrekening doorgestuurd naar een incassobedrijf. Ik probeer het incassobedrijf te overtuigen, maar zij gaan zich niet verdiepen in deze zaak en willen gewoon dat ik betaal.
Ze adviseren me contact op te nemen met NUON. De Nuon verwijst me weer naar de incasso! Ik kom geen steek verder!
Het begon allemaal doordat ik per abuis via internetbankieren twee keer (2x) het bedrag voor de eindafrekening overmaakte. Onmiddellijk gebeld om dit geld terug te laten storten, maar dit geld kon ik zomaar niet terug krijgen! En ik betaal mijn termijn normaal, heb geen achterstanden. Na veel gebel, zou ik een aangepaste factuur toegezonden krijgen. Deze kwam niet, maar wel een rekening voor een onduidelijk bedrag, wat ik zou moeten betalen. Maar ik had geld tegoed van Nuon! Weer gebeld, weer iemand die het zou oplossen, weer gewacht, en weer niet goed geregeld. Ik kreeg nl. weer een factuur met inmiddels een nieuw mij onbekend bedrag wat ik zou moeten betalen. Ik heb mails gestuurd aan de Nuon, omdat het op schrift wellicht duidelijker uit te leggen zou zijn, geen reactie. Ik heb een klachtmail aan de Nuon gestuurd; geen reactie. Zo kan ik nog even doorgaan. Uiteindelijk ligt de rekening bij de incasso, en omdat ik niet betaald heb, de dreiging dat ik afgesloten ga worden door de Nuon en er een gerechtelijke procedure gestart wordt. Maar dat wil ik niet! Niemand lijkt te luisteren, ik krijg alleen maar robots aan de lijn. Ik overweeg nu zelfs om uit deze ellende te komen, om dan toch maar TEN ONRECHTE te betalen en nadien terug te vorderen om nog erger te voorkomen.... Weet iemand nog een oplossing???

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Ongelezen bericht door henkgeluk »

gewoon betalen.

bij de volgende jaarafrekening komt het terug!

ga dan gelijk over naar een andere energie leverancier,bijvoorbeeld
greenchoice.

duidelijke rekening en zelf aangeven welk maandbedrag,
ook tussen tijds kun je dat op de site aanpassen.

succces!

gr

hg

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Ongelezen bericht door wicher »

Lijkt me een typisch "geval" voor "De Medewerker" !!!!!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Ongelezen bericht door D1RK »

Als ze niet binnen redelijke termijn een dubbel betaalde rekening met de goede code voor klantnummers terug storten mag U dit verrekenen, maar dan wel dit met Uw klantnummer melden!

Eventuele claims kunt U dan gewoon negeren!
U heeft gewoon een jaar vooruit betaald, en ze mogen de openstaande bedragen die U nog moet betalen met het teveelbetaalde verekenen.

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Menne,

Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de jaarafrekening en door u gedane betalingen.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u deze toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Menne
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2007 21:56

Re: NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Ongelezen bericht door Menne »

Nou, dat zou echt helemaal geweldig zijn!
Ik heb de hele nacht weer liggen denken, wat ik nu nog weer zou kunnen doen om in contact te komen met iemand van Nuon, die wel wat kan doen. Mijn contractnummer is: verwijderd xxxxxxxx.
Is dit zo voldoende?
Ik hoop op een heel spoedige reactie van u.
Laatst gewijzigd door Menne op 07 aug 2007 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Er is dus nog steeds niets verbeterd bij Nuon.
Een simpele fout wordt door onkundig handelen verveelvoudigd, ze komen er niet meer uit en dreigen dan maar met afsluiten.
Hoe gaat dit voor diegenen die geen forum weten te bereiken??
Dat komt niet in het openbaar en is dus kennelijk ook niet de moeite waard om op te lossen.
De afdeling die zich "De medewerker" noemt zou gewoon bereikbaar moeten zijn als een afdeling die problemen oplost waar de gewone callcentre medewerker niet (meer) uit komt. Maar dat zal wel te duur zijn naast alle bonussen die de top zich toe-eigent.

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Menne,

Helaas heeft u mij geen volledig contractrekeningnummer gegeven. Het nummer bestaat uit 10 cijfers.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om mij het volledige contractrekeningnummer te geven zodat ik alsnog contact met u kan opnemen.

Met vriendelijke groet,


De medewerker

Menne
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2007 21:56

Re: NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Ongelezen bericht door Menne »

T.a.v. De Medewerker: Nr. xxxxxxxxx.
Met groeten, Menne.
Laatst gewijzigd door Menne op 07 aug 2007 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Menne
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2007 21:56

Re: NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Ongelezen bericht door Menne »

De Medewerker heeft vanmorgen contact met me opgenomen, ik ben blij verrast.....
De incassoprocedure is door de Nuon nu stop gezet gelukkig en mij is toegezegd dat ik een nieuw factuuroverzicht toegezonden krijg en dat Nuon nu samen met mij naar de juiste oplossing gaat kijken. Deze laatste zin heb ik wel eens vaker gehoord, dat wel, maar nu vandaag geeft het me toch wel het vertrouwen dat er nu wel serieus naar gekeken wordt en dat er eindelijk iemand mee aan de slag gaat.
Voor mij een complete verrassing dat ik door mijn verhaal op dit Radar forum te plaatsen nu uiteindelijk door de juiste mensen van Nuon gehoord wordt.
Maar ik ben er heel erg blij mee, het is voor mij een enorme opluching, deze hele kwestie hangt al een tijd als een enorme blok aan me en dat voelt niet lekker, er valt nu wel een hele last van me af. Ik hoop en heb ook het vertrouwen, dat de verdere afwikkeling nu ook naar tevredenheid zal worden afgehandeld.
Volgens De Medewerker wil Nuon graag een goede afwikkeling van zaken via hun Call Centers. Van dit soort zaken die nergens meer gehoor vinden, balen ze ook en trekken ze hun lering uit!
Ik hou jullie op de hoogte.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Voor mij een complete verrassing dat ik door mijn verhaal op dit Radar forum te plaatsen nu uiteindelijk door de juiste mensen van Nuon gehoord wordt.
Mooi, gelukkig dat het (waarschijnlijk) opgelost wordt, maar als je nu eens niet op deze manier publiciteit gezocht had, dan hadden ze je gewoon in de ..... laten zakken.
"De medewerker" moet zich de ogen uit zijn/haar hun kop schamen dat de klanten die net zo wanhopig zijn als jij maar deze stap niet nemen, niet dezelfde hulp als jij geboden wordt.

Pas hier wordt ingegrepen en kan iedereen lezen hoe "goed" Nuon voor haar klanten zorgt, sorry Nuon maar daar trap ik niet in.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Ongelezen bericht door wicher »

Niet helemaal met je eens Ron; "De Medewerker" doet zijn/ haar best, het is de Nuon-organisatie die zich diep moet schamen over de kennelijk slechte kwaliteit van het door hen ingehuurde callcenter!
Maar ja, wat is nu belangrijker: een vette bonus voor de man(nen) aan de top, of een klantvriendelijke organisatie?
Inmiddels weten we waar bij Nuon de prioriteiten liggen.......... :(
En zolang de concurrentie niet veel beter (of vaak nog slechter) presteert, komen ze ermee weg.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Wicher, we weten al lang dat "de medewerker" niet bestaat, dit is geen medewerker die op eigen initiatief klanten probeert te helpen.
Dit is een vangnet wat door Nuon zelf in het leven is geroepen om klanten die de (negatieve) publiciteit zoeken uit die publiciteit te halen.
Nogmaals, op wat voor manier had topicstarter tot de juiste "medewerker" door kunnen dringen zonder internet??
Intrum Justitia was al in werking gezet, afsluiting zat er aan te komen.

Volgens De Medewerker wil Nuon graag een goede afwikkeling van zaken via hun Call Centers. Van dit soort zaken die nergens meer gehoor vinden, balen ze ook en trekken ze hun lering uit!
Nogmaals, biedt dan die mogelijkheid ook gewoon via de telefoon!
En zolang de concurrentie niet veel beter (of vaak nog slechter) presteert, komen ze ermee weg.
En daarom heeft overstappen ook zo weinig zin, vooral omdat de prijzen ook maar marginaal verschillen.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Even een algemene oproep!!!!!!!!!

Mensen in dit geval is het bij Menne goed afgelopen en is zij geholpen.

ECHTER GEEF NOOIT, MAAR DAN OOK NOOIT PERSOONLIJKE OF CONTRACT GEGEVENS VIA DEZE WEGEN AF!!!!!!!!!!

Middels deze nummers kan er misbruik gemaakt worden door kwaadwillenden. Dus hoe K L O T E de situatie ook is, neem het risico gewoon NOOIT!! Het risico om verder in de put te geraken is groter dan je denkt. Je hoeft maar een nieuweling te hebben of iemand die onvoldoende gegevens controleert en het leed is niet te overzien.

Je weet via deze wegen nooit zeker of het hier daadwerkelijk om een medewerker van een dergelijk callcenter of bedrijf gaat.

Met dit in uw achterhoofd houdend, sluit ik af.

Menne wel fijn voor je dat het is opgelost, MAAR VERWIJDER JE CONTRACTNUMMER DIRECT VAN DIT FORUM OF ANDERS DOE IK HIERBIJ EEN DIRECT VERZOEK AAN DE BEHEERDERS VAN DIT FORUM.
Laatst gewijzigd door Maarten1234 op 07 aug 2007 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Maarten, een contractrekeningnummer is alleen toegankelijk voor iemand van het betreffende bedrijf, ik zie niet in wat voor risico je loopt.
Ondanks mijn gemopper op "de medewerker" is het wel een kans die je moet grijpen.

Je geeft geen naam/adres/bankrekening of creditcard gegevens weg!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Mee eens Ron58, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden :wink: .

Er is bekend bij welk energiebedrijf Menne zit en nu ook welk contractnummer zij heeft. Even inbreken in het systeem van NUON en alle gegevens komen bloot te leggen. Er is geen enkel systeem dat goed beveiligd is tegen inbraak. Je zegt er kan niets gebeuren, maar je weet nooit wat een ander hiermee kan of misschien kan doen.

Een dergelijk fout heeft een kennis van mij ooit een keer gemaakt. Met voor ons te weinig gegevens kon een ander genoeg en dat heeft geleid tot een schuld van duizenden euroos en een hoop energie om het veranderde ongedaan te maken.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Ongelezen bericht door D1RK »

TV oproep,

Schrijf alle klachten hier, en het is eerder opgelost?
Kan nog druk worden als ze normale mails en telefoontjes niet afhandelen, omdat deze openbare schandalen voor gaan!

Dus stuur eerst een mail en schrijf dat U als het niet tijdig word opgelost het hier gaat plaatsen!

Door tijdelijke een Mail adres, via envelopje naast je naam, zie Profiel en verder... en later verwijder je het weer, doe ik ook, want anders word het sluikreclame voor mijn winkeltjes!
Maar nummers verwijderen mag, telefoon zou ik hier nooit plaatsen!

Dirk.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Ongelezen bericht door wicher »

Dit is een vangnet wat door Nuon zelf in het leven is geroepen om klanten die de (negatieve) publiciteit zoeken uit die publiciteit te halen.
Tuurlijk is dat zo, maar daarom hoeft "de medewerker" zich niet de ogen uit de kop te schamen, maar de organisatie Nuon!!

Wat betreft fraudegevoeligheid van de opgave van het contractnummer: ik denk dat dit zwaar overdreven wordt. Als een hacker al kans zou zien het systeem van Nuon te kraken dan krijgt hij hooguit het adres, de betalingsgegevens en het bankrekeningnr. te zien. En wat dan nog????
Bovendien hoef ik niet al die moeite te doen om daarachter te komen.

Wel zou het voor alle partijen beter zijn als "de medewerker" gemaild kan worden met deze info, maar ja, dan kunnen ze het callcenter beter meteen opdoeken.... :wink:

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: NUON stuurt foute rekening en dreigen me nu af te sluiten!!!

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

En daarbij komt nog, als een hacker in het systeem van Nuon kan komen, denk je dan echt dat hij precies dat contractrekeningnummer gaat opzoeken?
Persoonlijk denk ik dat hij (of zij) dan zoveel mogelijk gegevens gaat downloaden en niet op zoek naar een specifiek nummer.

Zoals ik en andere al vaker hebben gezegd: een contractrekeningnummer is niet hetzelfde als een klantnummer (bij Nuon). Met een klantnummer kun je klantgegevens opvragen en met een contractrekeningnummer niet.

Overigens, terugkomend op het schamen, ik denk dat al die medewerkers die loze beloften hebben gedaan aan Menne zich rot moeten schamen. Schrijf altijd de namen op van wie je spreekt aan de telefoon. Belt diegene je niet terug, dan kun je die in de klacht noemen.

Gesloten