LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ENERGIE DIRECT STAAT VOOR==TERINGBENDE

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
keukenkenner24
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2006 16:21

ENERGIE DIRECT STAAT VOOR==TERINGBENDE

Ongelezen bericht door keukenkenner24 »

ik heb mijn eigen ook laten verlijden door een mooi praatje van een van hun callcenter mannekkes.Wij zijn de beste en goedkoopste bladiebladiebla.....Ik betaal momenteel 36 euro per maand aan essent transport kosten...en aan energie direct 96 euro..krijg ik gisteren een breif binnen of ik even binnen 4 dagen 1218.56 wil betalen anders gaan ze naar intrum justitia,,,,NOU ZE DOEN MAAR,,,,,ik contact opgenomen met essent zei vertellen ons dat het allemaal geschatte standen zijn wat ze hebben doorgegeven aan energie direct.. het is een normaal huis wat ik heb met niks aparts... wij gaan niet met 5 man tegelijk per dag in bad en het is ook geen 30 graden bij mij binnen...Ik snap hie helemaal niks van het is een grote oplichterij heel dat bedrijf...maar meneer u kan geen aanspraak meer doen op de geschatte standen zeggen zij van energie direct omdat dat al een jaar geleden is hahahaha laat me niet lachen.Er is 4 maanden geleden iemand bij me thuis geweest om de standen op te nemen.en tot nu toe is mijn verbruik 136 m3 gas en 600 kwh stroom rararar hoe kan dat nou toch meneer u verbruikt haast bijna niks zeggen ze tegen mij..Maar ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd door energie direct.Heb ook gelijk kontakt gezocht met dte en geschillencommissie energie&water.Heb ook al een aangetekende brief naar ze gestuurd ze zullen echt iets moeten gaan doen anders ga ik procederen tot ik erbij neerval schakel ook even das in als het moet.

Ik hoor wel van hun en hou jullie wel op de hoogte..

IEMAND NOG GOEDE TIPS OF OOK ZOIETS MEEGEMAAKT MET ED.

Groeten de ENERGIEDIRECT_HATER

Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

Re: ENERGIE DIRECT STAAT VOOR==TERINGBENDE

Ongelezen bericht door Ribo »

OOK ZOIETS MEEGEMAAKT MET ED? lees mijn ervaringen maar met de oplichters van ED !!!

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: ENERGIE DIRECT STAAT VOOR==TERINGBENDE

Ongelezen bericht door anjella »

sorry dat ik reageer.
energie direct komt nooit of te nimmer aan de deur voor de meterstanden, dat is uw netwerkbeheerder die dit eens in de 3 a 5 jaar tijd komt opnemen. bij energie direct moet je de meterstanden gewoon via uw persoonlijke pagina op internet doorgeven.

maar ik wens u succes met dit vervelende probleem.

gileade
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2007 09:30

Re: ENERGIE DIRECT STAAT VOOR==TERINGBENDE

Ongelezen bericht door gileade »

Ik heb onlangs een acceptgiro ontvangen van energie direct met het bedrag van 130 euro en een ander van 40 euro. Ik ben GEEN KLANT van hun en heb ook NOOIT gevraagd om klant te zijn. Ik heb een e-mail gestuurt en NATUURLIJK zoals alle andere forum leden krijg ik ook geen antwoord. Er moet een eind komen aan deze soorte oplichters!!

Vincenti
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 aug 2004 15:09

Re: ENERGIE DIRECT STAAT VOOR==TERINGBENDE

Ongelezen bericht door Vincenti »

Ik heb ook welgeteld 3 dagen bij Energie Direct geldkwijt gezeten.

Na drie dagen kreeg ik een opzegging van ze. Ik zou een andere leverancier hebben genomen waardoor de overeenkomst met ED automatisch zou zijn komen te vervallen. Daarom zou mijn stroom binnen twee dagen worden afgesloten.

Ik had alleen geen andere leverancier genomen, en heb ook niks opgezegd. Maar dus wel binnen twee dagen een andere leverancier moeten zoeken om niet zonder stroom te komen zitten.

O ja, bij de eindafrekening is er nog even € 50,- extra afgeschreven als boete omdat IK de overeenkomst binnen een jaar had opgezegd.

Fijne jongens....

linda1200
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2007 22:53

Re: ENERGIE DIRECT STAAT VOOR==TERINGBENDE

Ongelezen bericht door linda1200 »

zoo nou ik heb ook iets vreemds mee gemaakt hoor met energie direct ik ben verhuist of ik even 800 euro wil betalen voor de maand april en mei terwijl ik 29 maart ben verhuisd
volgens mij slapen die lui daar of zijn ze hun zakken aan het vullen

PatriciaMv3Kids
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 sep 2007 14:50

Re: ENERGIE DIRECT STAAT VOOR==TERINGBENDE

Ongelezen bericht door PatriciaMv3Kids »

Wist wel er een addertje onder het gras zat, juist precies die van energie direct, hun waren nr.1 de goedkoopste, en ging ie even met mij op internet kijken, oepsss...waren ze ineens nr.3
Snapte hij dus niks van, die drong zich zowat naar binnen ervoor
maar goed zo snel als ie binnen was, was ie ook weer buiten, en daarop nog meerdere malen bellen.
Vraag me af hoe ze uberhaupt aan mijn geheime mobiele nummer komen maar goed, gelukkig niet ingetrapt.....zeg bij voorbaat altijd al nee, ik nergens lid van wordt enz enz...zo irritant ze altijd vragen ''maar waarom dan mevrouw'' alsof n reden ertoe doet, nee is nee !

madalton
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 mar 2006 23:07

Re: ENERGIE DIRECT STAAT VOOR==TERINGBENDE

Ongelezen bericht door madalton »

ja wat heb je gelijk, nee is nee.....
ik ben net telefonisch geronselt door hun nadat ze me deze week al 3 keer hadden gebeld...ze kloppen je gewoon gaar, dat lijkt wel hersenspoeling....
ze kletsen zolang door totdat je maar overal ja op zegt en is het alleen maar om van ze af te zijn.....
dit is een enorme inbreuk op mijn privaci en ik wordt akuut niet goed dat ik nu een anngetekende brief kan sturen om hun duidelijk te maken dat ik niks van en met ze wil......
alsof ik het nog niet druk genoeg heb...
zucht

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: ENERGIE DIRECT STAAT VOOR==TERINGBENDE

Ongelezen bericht door anjella »

madalton

even een tip voor jou en voor andere mensen die niks met ed of een ander bedrijf te maken wil hebben.

ga naar infofilter.nl vul je gegevens daar in en binnen 2 maanden word je niet meer gebeld. want alle bedrijven staan daar geregistreerd.
ook nog even een andere tip doe dan geen enquetes e.d. meer invullen want dan word je namelijk weer gebeld enzo.


succes :D

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: ENERGIE DIRECT STAAT VOOR==TERINGBENDE

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Gewoon ophangen dat is de beste remedie. Ik laat die lui niet praten. Ik geef hen daar de kans niet eens voor. Wanneer ik hoor dat zij voor een ander energiebedrijf of wat dan ook bellen die ik reeds heb, hang ik meteen op. Ik ga niet eens in dicussie met die gasten. Ik bepaal met wie ik wil spreken en niet zij. Worden zij brutaal nog meer reden om op te hangen, maar dan krijgen zij van mij de GVD's en de terings erachter aan. Wedden dat je geen last meer hebt.

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: ENERGIE DIRECT STAAT VOOR==TERINGBENDE

Ongelezen bericht door anjella »

ja das ook zo hebbie gelijk in! :D

maar als je ze juist gaat uitschelden gaan ze je terugbellen. je ken beter gewoon gelijk zeggen dat je geen intresse heb, heb je een goed callcenter aan de lijn is het bij 2x nee=nee.

en als ze nog doorgaan gewoon heel simpel een fijne dag toewensen en ophangen. tenminste dat heeft bij mij wel geholpen.

oja vd week werd ik gebeld door de NEM die gingen mij ff vertellen dat ze 50% goedkoper zijn als ed. ik zei gelijk dat en niet want vul ik mijn verbruik in staat ed boven aan de lijst en jullie vastrechtkosten à 6eurie p/m zijn een beetje heel erg duur.
wist ie gelijk niks meer te vertellen ja dat ze dan nog 50% goedkoper zijn. toen heb ik m maar een hele goede dag en succes gewenst en opgehangen.

ben blij dat ik een klein beetje verstand heb van energiezaken en dat ik gewoon nog lekker bij energie:direct zit.
( ja ik ben zeer tevreden over hun.!!!!) :D

groetjes :wink:

joico
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 sep 2007 00:21

Re: ENERGIE DIRECT STAAT VOOR==TERINGBENDE

Ongelezen bericht door joico »

wel erg opvallend dat de schuld altijd bij een ander ligt of het nu oxxio energied of bijvoorbeeld green choice is. Is het wellicht niet zo dat wij zo stom zijn geweest niet goed te luisteren naar de voorwaarden en ons vervolgens niet houden aan de bepalingen die nu eenmaal behoren bij ieder contract. de energiewereld zit nu eenmaal vreemd in elkaar sinds het moment dat de overheid een halve scheiding heeft aangebracht tussen energie leverancier en kabel/meter beheerder. ook zijn er in overleg met consumeneenbond afspraken gemaakt over onder andere opzegvergoeding bij eerder beeindigen van contract.
ben van mening dat wij voordat wij publiceren eerst eens zo eerlijk moeten zijn om hand in eigen boezem te steken en te kijken wat wij zelf fout gedaan hebben voordat wij de schuld bij een ander neer leggen, ik wil hiermee niet zeggen dat er geen fouten gemaakt worden door bovengneoemde maatschappijen maar volgens mij is het vaak zo dat wij zelf (gedeeltelijk/mede) verantwoordelijk zijn voor de ontstane ellende/misverstanden Waar ik mij in ieder geval groen en geel aan erger is het gegeven dat mijn electra/gas ieder jaar duurder wordt omdat er zoveel wanbetalers zijn in nederland.
Wat mij betreft aanpakken die hap en afsluiten, het is toch te gek dat ik meer moet gaan betalen omdat zij niet betalen. Het is net zo als bij winkeldiefstal oppakken en afluiten die handel

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: ENERGIE DIRECT STAAT VOOR==TERINGBENDE

Ongelezen bericht door anjella »

daar sluit ik me helemaal bij aan!!!!!! :D :D

haar-axi
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2007 10:26

Re: ENERGIE DIRECT STAAT VOOR==TERINGBENDE

Ongelezen bericht door haar-axi »

Als ik alleen de naam al hoor reizen mijn haren te berge.Ik ben al 2 jaar bezig met energie D en krijg continue nul op recest,ook als ik het door hen ingeschakelde bedrijf bel,intrum justitia,alleen maar onbehoorlijke,onbeschofte medewerkers aan de telefoon!!!!Ben zowel zakelijk als prive met hun in conflict en de rekeningen lopen maandelijks op als of er niets aan de hand is,en dit....terwijl ik al anderhalf jaar geen stroom meer betrek van E D.Wat een vreselijke klotezooi en ben t ook met de meeste mensen bezig.Ik weet niet meer wat ik kan en moet doen om hun af te houden!!Alles moet per email en/of telefoon wat me al handen met geld heeft gekost,heb alle email opgestuurd naar hun,al TWEE keer zelfs,en dan uiteindelijk vertellen ze mij niets te hebben binnegekregen!!!!Ik zou zo graag willen dat Radar hier eens een uitzending aan wilde wijdden,want als ik zo alle klachten lees,niet alleen hier mar ook op google en dan naar ED gaan,je weet werkelijk niet wat je leest1De één na de ander wordt besodemieterd alsof het niks is en ze gaan maar door en door.......Radar,willen jullie hier ajb eens aandacht aan gaan besteden zodat heel ENERGIE DIRECT opgedoekt kan worden!!!En even ter verduidelijking,de meeste mensen hebben WEL geluisterd en kleine lettertjes gelezen,maar Ed doet gewoon wat zij willen.....Word er dood en doodziek van!!!!!!!!! :twisted: Marleen :twisted:

joico
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 sep 2007 00:21

Re: ENERGIE DIRECT STAAT VOOR==TERINGBENDE

Ongelezen bericht door joico »

als je zeker weet dat je gelijk hebt kun je natuurlijk ook energie direct mededelen dat je niet gaat betalen en dat ze maar een rechtbank procedure tegen je moeten starten zodat de rechter uitspraak doet en je van je ellende af helpt.
moet je natuurlijk wel zeker weten dat je gelijk hebt. wat je natuurlijk ook kunt doen is energie d vragen hun factuur/meterstanden aan te passen. als ik mij niet vergis zullen zij een verzoek van jouw hiertoe doorsturen naar de betreffende netbeheerder. deze heeft blijkens de site van de dte vervolgens wel het recht om dit verzoek niet te honoreren op het moment dat je zelf "vergeten"bent tijdig meterstanden door te geven. zij mogen dan volgens een of andere wet een meterstand schatten, jje energie leverancier dient deze stand dan vervolgens ook te gebruiken. wel zou je in dit geval je netwerkbeheerder via de geschillen commissie kunnen dwingen de standen te corrigeren.

robbieS
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2006 05:48

Re: ENERGIE DIRECT STAAT VOOR==TERINGBENDE

Ongelezen bericht door robbieS »

LAAT JE EIGEN NIET VOOR EEN PAAR EURO VERSCHIL ZO'N HOOP ELLENDE OP JE AFSCHUIVEN.
IN HET ADMINISTRATIEF DICHTGESLIBTE NEDERLAND KUN JE, ALS ALLES GOED LOOPT HET BESTE ALLES ZO OOK HOUDEN.

ZELF BEN IK NA BEWONING VAN MIJN FLAT EEN HALF JAAR LANG AAN HET BELLEN GEWEEST 16 x) NAAR DE NRE IN EINDHOVEN OVER WANNEER DE TERMIJNBEDRAGEN AFGESCHREVEN ZOUDEN GAAN WORDEN.

IK ZAT VAST IN HET SYSTEEM EN KONDEN MIJ NIET LOS KRIJGEN DAARUIT.
PAS OP HET LAATST HEB IK MET FLINKE BLUF MEZELF LOSGEWEEKT IN HET SYSTEEM.

HEB TOEN GEZEGD CONTACT TE HEBBEN GEHAD MET EEN JOURNALIST VAN HET EINDHOVENS DAGBLAD DIE WEL IETS ZAG OM EENS EEN ALGEMEEN STUK TE SCHRIJVEN OVER DE BUROcastratie ( u leest het goed) IN DIT LAND, DAARIN ZOU DE NRE OOK NOG EENS UITDRUKKELIJK MET MIJN GEVAL GENOEMD WORDEN.

HEB TEGEN DE NRE GEZEGD DAT IK VAN DIE JOURNALIST HEN NOG TWEE WEKEN DE TIJD MOEST GEVEN OM MIJ UIT HET SYSTEEM TE KRIJGEN.
EN HET LUKTE, MET MAN EN MACHT HEBBEN ZE ERAAN GEWERKT.

ALS ER NU WEER EEN VOLGENDE ENERGIE AANSMEERDER AAN DE DEUR STAAT KRIJGT HIJ VAN MIJ TE HOREN DAT HIJ NIET MOET DENKEN MIJ OVER TE HALEN, ZELFS AL SCHEELT HET ME 15 EURO IN DE MAAND.

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: ENERGIE DIRECT STAAT VOOR==TERINGBENDE

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Onzin, omdat NRE er een puinhoop van maakt wil dat niet zeggen dat er geen goede alternatieven zijn. Ik zit bij de Vastelastenbond en ik ben al twee keer via hun overgestapt en er is niets misgegaan.

Door de vrije markt kun je niet alleen op prijs besparen maar er ook op vooruit gaan met service!

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: ENERGIE DIRECT STAAT VOOR==TERINGBENDE

Ongelezen bericht door solleila »

Werd net door ze gebeld. Gelukkig gelijk afgeketst. Heb al eens ellende gehad met OXXIO en dat nooit meer.

Gesloten