LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] e.on energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
poohbear82
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:20

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door poohbear82 » 23 sep 2008 13:37

ook ik werd gisteren dus gebeld dat ik een prijs had gewonnen van e.on. Ze deden natuurlijk meteen een aanbod. Heb 3 x gevraagd of ik er aan vast zit als ik niet reageer. Nee, ik zou er niet aan vastzitten als ik niet reageer op het toegestuurde contract.
Vervolgens moest een deel van het gesprek op band worden opgenomen. Hier werd in een keer gesproken op dat ik van het contract af kan binnen 7 dagen. Voor ik kon reageren stond de band natuurlijk al weer uit en vroeg ik hoe dat zat, nee dat was alleen een formaliteit. Toen gingen al bellen rinkelen. Ten slotte zei de dame Dan heet ik u alvast welkom bij e.on. en hing ze op....
Vanochtend toch maar terug gebeld dat ik geen contract/offerte of wat dan ook wil en niet wil overstappen. De persoon die mij te woord stond gaf aan dat hij de aanvraag nog niet kon annuleren omdat het nog niet in het systeem stond. en bood aan mij terug te bellen zodra het in het systeem stond. Dat vind ik wel een goede oplossing, maar ik ga hier zelf dus wel nog achteraan bellen als ik binnen 2 dagen niks hoor.
ik ga ook een mail sturen naar de genoemde adressen en ga vragen om een schriftelijke bevestiging van e.on dat ik niet akkoord ga met een overstap.

hennepie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2008 14:02

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door hennepie » 23 sep 2008 14:32

Ik heb vandaag de brief ontvangen dat de boel is geannuleerd. Eerst hadden ze de code nodig uit de bevestigingsbrief, en daarna zou ik binnen 7 (werk)dagen reactie krijgen. Dat heeft dus ook weer twee weken geduurd. Maar gelukkig lijkt het bij ons nu toch goed te komen en blijven we gewoon lekker zitten waar we zitten .....

Guardian72
Berichten: 6842
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Guardian72 » 23 sep 2008 14:55

Je zou denken dat ze toch leren om een goed call-center in te huren.

E-on had ook een foutje bij mij (ik ben wel bewust overgestapt).
Door een fout bij de bank, kon de automatische incasso niet gedaan worden.
Daarop heb ik een acceptgiro gekregen, en die (wat later) betaald.
Maar, men had ook het bedrag afgeschreven.

Ik heb dat 2 dagen daarna ontdekt - en gebeld.

Het antwoord was "Meneer, we hebben het gezien, en morgen staat het op uw rekening"..

En, dat was ook zo.

Het kan dus ook goed gaan.

Betoep
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 sep 2008 21:48

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Betoep » 25 sep 2008 20:25

Na een telefoontje van E.on heb ik ONDER VOORBEHOUD een offerte gevraagd. Daarna ben ik nogmaals benaderd en heb gezegd dat volgens mijn berekening slechts zo’n 35 Euro voordeel te behalen was en niet zoals zij zeiden 200. Dus heb ik te kennen gegeven NIET over te willen stappen. Tot onze verbazing kregen we opeens een brief van Essent dat wij geen klant meer waren. Verschillende keren heb ik daarna telefonisch te kennen gegeven dat ik ongewenst klant van E.on was. Ze zouden mij te gemoed komen, maar hebben alleen de contractduur omgezet naar onbepaald. Nou ja, ook maar half.
Omdat ik mij machteloos voelde heb ik een brief geschreven naar de Geschillencommissie Energie en Water. Na een vraag om een aanvulling heb ik niets meer van hen vernomen. Daarnaast heb ik 2 maal aan E.on een kopie van de band opgevraagd, omdat ik er zeker van ben dat ik nooit en te nimmer ja tegen E.on heb gezegd. Vandaag heeft mijn vrouw het welkomst geschenk geweigerd, om nogmaals kracht bij te zetten dat wij geen klant willen of wilden zijn van E.on
Het rotte gevoel hierbij is dat je in een vrij land niet eens eerlijk behandeld wordt en dat E.on voor jou alles bepaald. Je heb schijnbaar niets meer zelf te beslissen. Je staat gewoon machteloos en kunt dus niets doen, omdat E.on kennelijk wikt en beschikt. Dit zijn gewoon maffia praktijken en dat in een vrij Nederland.

angelaruba
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008 11:18

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door angelaruba » 30 sep 2008 11:23

Beste leden van dit forum,

Ik ben gisteravond benaderd door E-on n.a.v. een enquete. Ik vrees dat ik op hun aanbieding ben in gegaan, moet alle documentatie nog krijgen maar als ik niet binnen de 7 dagen bedenktijd reageer ben ik dus afneemster van de E-on.

Ik ben een alleenstaande moeder dus moet bezuinigen daar waar kan. Als E-on beweert geodkoper te zijn dan mijn huidige leverancier (nuon) stap ik graag over, ongeacht de agressieve verkoop techniek.
Is er iemand die mij kan vertellen of ze nu echt zo voordelig uit zijn bij E-on?
Alvast bedankt voor de reacties.

pieooo
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008 23:16

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door pieooo » 30 sep 2008 23:19

Wat zijn de mogelijkheden indien ze het ïnformatiepakket met een dagtekening opsturen van het telefoongesprek maar dit veel later met de post binnen komt? Is die termijn van 7 dagen dan verstreken en hoe is er dan nog vanaf te komen?

Alvast bedankt.

Betoep
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 sep 2008 21:48

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Betoep » 01 okt 2008 19:44

Een heugelijke dag. Dankzij de Geschillen commissie kan E.on plotseling wel heel snel alles terug draaien. Uiteraard zonder kosten. Als je het als consument probeert wordt je aan het lijntje gehouden. Men zou het uitzoeken en reageren. Ook zouden zij de geluidsopname toezenden (2 x opgevraagd), maar men had tijd nodig. Daarna hoorde je niets meer. Daarentegen is de geschillen commissie nog maar koud begonnen, of we krijgen een telefoontje dat alles terug in de oude situatie wordt gebracht. Waarom kan dit niet direct op een reële en eerlijke manier. Had ons een hoop kosten, tijd en vooral frustratie gescheeld. Zeker omdat ik heel zeker was nooit ja te hebben gezegd of toe te hebben gestemd (zie eerder bericht). Als het moet kan E.on dus wel snel reageren…

polderboy
Berichten: 921
Lid geworden op: 20 okt 2005 01:03

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door polderboy » 04 okt 2008 12:31

Nog nooit ook maar een seconde iets te maken gehad met een van de Grote Vieze Vier in Duitsland, E.ON, wat nu steeds heftiger in onze arme Benelux opereert, met name op de lucratieve NL miljoenen-markt. Ik zal er ook nooit ook maar een seconde iets mee te maken willen hebben, met zo'n moloch die zichzelf vet heeft ingekocht aan Europese energie infrastructuur in de "beschermde tijd", en daar nu bakken met geld aan verdient. En het ook nog in het zieke hoofd haalt om nieuwe kolencentrales te gaan bouwen, daarmee de middeleeuwse verwoesting van ons klimaat verder in de praktijk brengend.

Incidentje wat "te denken" zou moeten geven.

Paar dagen geleden kregen we een envelop van E.ON Benelux in onze brievenbus, met ons huisnummer, onze postcode, maar ... een voor mij totaal onbekende geadresseerde. Voordat ik het ding ongeopend retour afzender stuurde natuurlijk wel effe hard copy gemaakt van de adresgegevens. Als superkwetsbare consument moet je je tegenwoordig helaas ook overal tegen indekken...

Klaar? Nope.

Vandaag, ZATERDAG wordt ik uit mijn nest gebeld door een juffrouw van, jawel, dezelfde E.ON Benelux die blijkbaar ons telefoonnummer "kent", met vraag om diezelfde persoon (voor ons totaal onbekend) te willen spreken. Snel afgekapt, "die woont hier niet, en ik heb al een brief van jullie aan deze persoon retour afzender gestuurd". Reactie: "Oh. We gaan het uitzoeken."

Waar ik nu een beetje misselijk van wordt: (a) ze kennen ons adres, (b) ze kennen, godbeterehet, ook ons telefoonnummer, (c) echter onder een beslist foute naam, (d) ik heb nooit ook maar een keer in mijn zieke hersenen het idee gehad ooit ook maar iets met genoemd bedrijf te maken te willen hebben, heb ze nooit van mijn leven benaderd, vul nooit vage enquêtes in, etc., etc.

(e) Klap op de vuurpijl: er woont bij ons in de buurt (telefoonboek) iemand met die achternaam, op hetzelfde nummer, maar in een andere straat, en met een postcode die maar een letter verschilt...

Vraag is: wat weten "ze" nog meer over ons, en wat voor vieze, duivelse spelletjes worden er hier mogelijk gespeeld? Ik ben er niet gerust op. Gezien de historie van dit forum, met inmiddels al vele wat mij betreft rete-illegale ongevraagde, ongewenste, en stiekeme "switches van leverancier" in het achterhoofd, hangen er allemaal superscherpe zwaarden van Damocles boven onze nepmarkt op het punt naar beneden te gaan vallen...

:roll:

Mijn eigen leverancier was helaas niet bereikbaar vandaag...

:evil:

IkZieHetAl
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2008 11:07

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door IkZieHetAl » 01 nov 2008 11:56

Nou heb eens even alle posts op dit topic gelezen.. En er vallen me een paar dingetjes op:

Ten eerste moet ik zeggen, polderboy, dat ik het erg amusant vind dat je voor jezelf punt a en punt b helemaal beantwoord hebt met je punt e, het telefoonboek.

Ik begrijp wel wat er in deze situatie is gebeurd. Betreffende persoon, de 'onbekende' heeft een verkoper van E.on aan de lijn gehad, of misschien wel zelf gebeld.. Met het doorgeven van de postcode, is waarschijnlijk, zoals je ook aangeeft, een verkeerde letter verstaan of ingetikt in het systeem, waardoor jij nu die brieven en telefoontjes ontvangt. Is geen probleem want dat kunnen ze zo verhelpen, dit is, zoals ook eerder over is gerept op dit topic, 'gewoon' een menselijke fout.

Okay genoeg daarover.. Ten tweede valt het mij op, dat net 1 van de twee positieve reacties hier (namelijk die van EONFAN) onderuit gehaald wordt met commentaar over de spelling. Vind ik een beetje kinderachtig, aangezien er hier in genoeg posts spelfouten staan waar blijkbaar niemand zich aan stoort. Als je dan toch commentaar wil geven op zo'n reactie, doe het dan op de inhoud.

Als laatste valt het me op dat er nog veel verwarring bestaat over hoe het nou precies zit met telefonische verkoop, en het wereldje van een callcenter.

Toevallig weet ik dat E.on een bedrijf is dat (in ieder geval) zijn best doet om een goede klantenservice te bieden. Daarom worden er (gedrags)regels opgesteld omtrent het bellen en ontvangen van 'klanten'. Krijgt u een telefonische verkoper aan de lijn, dan heeft die verkoper de regels voor zich liggen, of in ieder geval een script (lees: een stuk tekst waarin precies staat welke informatie vermeld moet worden). Nu is het niet zo, en dat is heel spijtig, dat iedereen zich klakkeloos aan deze regels/dit scirpt houdt, dat is niet alleen bij E.on zo, dat is waarschijnlijk op elke vergelijkbare werkplek zo. Daarom kan het zijn dat het niet helemaal duidelijk is in hoeverre u nou precies iets afspreekt.

E.on maakt, als veel andere bedrijven, gebruik van de wet 'verkoop op afstand'. Er zijn bepaalde regels opgesteld, zoals het opnemen van het gedeelte waarin de overeenkomst wordt besloten, die zowel het verkopende bedrijf als de andere partij beschermen tegen valse voorwaarden. Wat er precies wordt afgesproken en waar op wordt toegezegd komt letterlijk terug in die opname, en kan dus als bewijs gebruikt worden.

Met telefonische verkoop wordt veel overgelaten aan de vrije interpretatie, en dan bedoel ik dus niet alleen bij E.on, maar bij wie dan ook gebruik maakt van verkoop op afstand. In dit geval, als iemand de vraag stelt 'maar ik zit toch nergens aan vast?' Dan wordt er nee gezegd in het gesprek. Dat omdat je, in dit geval, 7 werkdagen hebt om te annuleren, dus tot die tijd zit je nog nergens aan vast.

Ik ben tegen telefonische verkoop, heb er zelf een hekel aan, en zolang de wet het nog niet verbied kunnen bedrijven hier ook gewoon mee verder gaan. Maar men moet ook begrijpen dat het mes aan twee kanten snijd. Ook al heeft iedereen er een negatief beeld over, telefonische verkoop bied ook voordelen.

1 Je spreekt iemand persoonlijk, dus mochten dingen onduidelijk zijn, je kunt vragen stellen.
2 Als je interesse hebt, of al besloten hebt om over te stappen, hoef je daadwerkelijk niks te doen, alles wordt voor je geregeld.
3 Je hebt altijd een aanspreekpunt, wees er zeker van dat je een naam noteert als je twijfelt. Ook als je naar de klantenservice belt, is het het beste om 1 persoon aan te houden. Want je kunt wel 10x bellen, maar dan krijg je vaak ook 10 verschillende antwoorden.

En dan nog de vraag, waarom maakt een bedrijf gebruik van zo'n 'agressieve' verkoop? Dat is simpel, een bedrijf wil graag klanten, zonder klanten ben je niks. En in de energiewereld is het standaard plaatje, dat men 'wel tevreden' is, over diens leverancier. Een heel mooi idee, maar er zijn genoeg leveranciers die u net zo tevreden houden, maar wel voor een 'voordeligere prijs'. Ben je totaal niet geinteresseerd? zeg dan nee. Maar het idee is om de mensen de ogen te openen, en ik neem aan dat iedereen wel weet dat dat niet gebeurt met een lullige advertentie in de krant.

polderboy
Berichten: 921
Lid geworden op: 20 okt 2005 01:03

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door polderboy » 02 nov 2008 12:00

Laat E.On nou maar lekker in Duitsland blijven, ze verdienen daar al bakken met geld aan fossielen en atoompjes (ze hebben ook zegels verbroken in hun eigen pand toen de ambtenaren van Smit-Kroes daar onderzoek deden naar onoirbare marktpraktijken, hebben ze begin dit jaar 38 miljoen Euri boete voor gekregen, wat mij betreft nog veel te weinig...). Als ze zo nodig klanten buiten hun uitvalsbasis willen, gaan ze maar eens decent te werk.

Mijn telefoonnummer hadden ze helemaal niet kunnen en al helemaal niet mogen bellen, ik heb niks met die gasten van doen en ik was nog zo beschaafd (welke idioot zou dat doen in ons land?) om die verkeerd geadresseerde brief MET OPGAAF VAN REDEN retour afzender te sturen. Blijkbaar konden ze dat niet in hun hersencellen krijgen, en gingen ze mij zitten stalken.

Genoeg reden om nooit met zo'n bedrijf in zee te gaan. Met geen enkel bedrijf wat blijkbaar alleen maar klanten "verkrijgt" door ze telefonisch lastig te vallen op een vroege zaterdagmorgen, voor iets wat ze al hadden kunnen weten: u bent bij mij aan het verkeerde adres, en de reden daarvoor heb ik u al laten weten...

Opzouten met die hap!

anitadrenth
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2008 23:02

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door anitadrenth » 05 nov 2008 23:14

De dames/heren van het call center gaan gewoon door met hun mooie praatjes.
Uiteraard ben ik op mijn hoede bij zulke telefoongesprekken.
Toen ik de dame vroeg om VRIJBLIJVENDE info thuis,zei ze dat ze dat wel kon opsturen.
Ik vroeg gelijk dat als ik er niet op zou reageren,ik er ook niet aan vast zou zitten?
Nou.....toen begon ze te draaien en dralen,en toen ik haar vroeg waarom ze nu zo moeilijk uit haar woorden kwam,bleek dus dat je als je om info thuis vroeg,ze ervan uit gaan dat je je dan aanmeld!!
Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ze de info kon houden en ik wel op het internet ging zoeken naar info over E.ON.
Ik kwam gelijk bij Radar terecht,en dat wat ik al dacht blijkt dus te kloppen.
Dit soort praktijken moet gewoon niet mogen,het lijkt nergens op.
Ik begrijp die medewerkers ook niet,je kunt zulke "vrijblijvende"gesprekken toch niet met een goed gevoel voeren???
Nou ja...ze hoeft mij niet meer te bellen.Ik zal haar verwijzen naar deze site,zodat ze kan lezen hoe het zit(als ze dat al niet weet)

IkZieHetAl
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2008 11:07

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door IkZieHetAl » 06 nov 2008 10:05

Mijn telefoonnummer hadden ze helemaal niet kunnen en al helemaal niet mogen bellen, ik heb niks met die gasten van doen en ik was nog zo beschaafd (welke idioot zou dat doen in ons land?) om die verkeerd geadresseerde brief MET OPGAAF VAN REDEN retour afzender te sturen. Blijkbaar konden ze dat niet in hun hersencellen krijgen, en gingen ze mij zitten stalken.
E.on en iedereen mag jou bellen, dat is vanaf het moment dat jij een abonnement bij een telefoonprovider hebt afgesloten. WIL je het echter niet, dan kun je dat aangeven op www.infofilter.nl. Wat ik uit je post haal is dat je het telefoongesprek snel hebt afgekapt, waarbij het me niet lijkt dat aan elkaar duidelijk is gemaakt hoe de situatie zit.. Vandaar dat je het beter in 1 keer kunt afhandelen, dan ben je van het gedoe af. Plus, bedenk je dat de brief die je retour had gezonden nog niet was behandeld? Het is voor beide kanten een misverstand, maar E.on zal het wel op moeten lossen.. Dan lijkt het me beter om een beetje mee te werken dan alleen tegen te werken.

Dit soort praktijken moet gewoon niet mogen,het lijkt nergens op.
Klopt, zou eigenlijk afgeschaft moeten worden, maar zolang dat nog niet bij wet verboden is, gaan bedrijven hier gewoon mee door, ook uw eigen bedrijf. En het leuke is, als je informatie over E.on gaat zoeken kun je inderdaad hier uit komen, maar dat is precies hetzelfde met Essent, Eneco, Nuon en de rest van de energiebedrijven. Waar het uiteindelijk om gaat, en waar je naar op zoek wilt, zijn de tarieven van een leverancier, want in de basis is elke leverancier hetzelfde (met elk hun eigen grijze verleden).

En zoals ik ook al eerder aangaf, veel draait om de vrije interpretatie, het gesprek is in principe vrijblijvend, de brief ook wel, pas na 7 werkdagen niet meer. Wees er dus zeker van dat je je goed laat informeren, het is een telefoongesprek, het kan!

Plus wordt ook maar weer bewezen dat zonder dergelijke actie, ook geen actie komt van afnemers van gas en elektra, je bent in ieder geval gaan zoeken ;) petje af.

polderboy
Berichten: 921
Lid geworden op: 20 okt 2005 01:03

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door polderboy » 09 nov 2008 00:55

@ikziehetal

Wel eerst het gebruikerslijstje scannen voordat je me van infofilter non-gebruik beschuldigt:

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/public ... 200807.pdf

Wie ziet E.ON staan?

Juist, ik ook niet.

We staan al tijden bij dat initiatief van het bedrijfsleven ingeschreven, maar piraten als E.ON hebben daar gewoon maling aan en bellen gewoon lukraak mensen op met hun onzinnige claims (en kolen- en atoomrijke "aanbiedingen"...).

Niet gek staan te kijken als je als NUON klant straks plotsklaps E.ON klant blijkt te zijn geworden, en als Essent klant straks veilig ondergebracht zit onder de radioactieve rokken van Vattenfall...

Opzouten!

IkZieHetAl
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2008 11:07

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door IkZieHetAl » 10 nov 2008 10:19

Hmm vervelend dat je het meteen ziet als een beschuldiging.. Ik probeerde alleen een tip te geven (en niet per se voor E.on, voor alle bedrijven waar men door 'lastig wordt gevallen').

En bedenk je dat de energieleveranciers die je zelf opnoemt met dezelfde praktijken bezig zijn, erger nog, de lui van NUON komen gezellig langs aan de deur, nee daar zit je op te wachten..

Als je E.on als piraat bestempeld, dan doe je dat ook bij alle andere leveranciers die gebruik maken van dergelijke 'verkooptechnieken', oftewel alle leveranciers werken onder een zwarte vlag met gekruiste botten.. Daar staat deze leverancier niet alleen in! En ook die leveranciers komen met een verkooppraatje waar de nodige haken in zitten..

Mensen wees niet te snel met je oordeel, zoals ik al zei, elke leverancier is in de basis hetzelfde, en heeft elk zijn eigen verhaal. Kijk naar wat een leverancier jou aan te bieden heeft en ga niet meteen naar donkere feitjes graven, want zo vind je die overal wel.

polderboy
Berichten: 921
Lid geworden op: 20 okt 2005 01:03

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door polderboy » 10 nov 2008 14:51

Ook IkZieHetAl trekt voorbarige conclusies.

Hij/zij suggereert namelijk dat ik "klant" ben bij NUON Energie, of lijkt dat te suggereren. Feit is dat ik daar uit eigen verkiezing al in 2003 weg was voor elektra, en zodra de kans daar was ook ben overgestapt voor dat miezerige beetje kookgas dat ik gebruik. En dat ik inmiddels ONGEVRAAGD weer bij een andere leverancier ben "gedumpt" omdat mijn zelfverkozen leverancier (100 procent duurzaam) werd opgeslokt door Eneco Energie. Hoezo vrije keuze. Dan ging het nog om zogenaamde "geliberaliseerde marktsegmenten"...

IkZieHetAl heeft wel gelijk, als zijn/haar suggestie klopt, dat ik voor stadswarmte nog steeds bij de NUON holding zit (apart bedrijfsonderdeel, volgens eigen zeggen "autonoom opererend", NUON Warmte), maar dat is beslist ook al niet uit "verkiezing". Want je zit aan die warmteleveranciers vast als een vlieg op een verse lokstrip, en je komt nooit van die ongevraagde "relatie" af. En ik betaal er nog steeds, ondanks zeer zuinig stookgedrag, vier maal zoveel voor dan onze door ditto bewust gedrag extreem lage "vrije" elektra- en kookgas kosten. Vooral vastrecht, waar we ons kapot aan betalen en dat nooit kunnen beïnvloeden.

Ik heb de NMa al op de huid gezeten dat ik het niet eens was met een fusie tussen NUON en nuke promotor en palmolie (lees: oerwoud)stoker Essent. Wat - uiteraard om hele andere redenen - is afgeketst (de hoge heren konden het niet eens worden en gingen ieder huns weegs). Maar ongetwijfeld ga ik straks ongevraagd "klant" worden bij een holding die mogelijk (voor het grootste deel) wordt overgenomen door een grote radioactieve of kolenboer ergens uit Europa. Net zoals Essent klanten straks mogelijk bij een vergelijkbare reeds stinkend rijke holding zal worden ondergebracht. Onverkozen.

Die marktliberalisering en, vooral, "vrije keuze" stelt voor het grootste deel geen moer voor (beslist niet op het vlak van keuze voor 100 procent duurzaam). Je wordt gewoon tegen je wil in van de ene naar de andere "leverancier" doorgeschoven, tot je scheel ziet. Dat was en is mijn insteek.

Xantippe
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:29

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Xantippe » 22 nov 2008 16:31

Ook ik was zo vriendelijk gebleven Deze man van E.On te woord te staan maar idd nooit moeten doen..
Die mafketel heeft ondanks mij duidelijke opmerking (bandopname !)
toch mijn man gebeld en wederom aangedrongen op overstap;
tot agressief aan toe !

Niet normaal meer ! Maar.,.,NMA wordt ingelicht, reken maar !

Jelzo
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 okt 2006 20:04

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Jelzo » 26 nov 2008 00:00

Eon, eon benelux, etc. etc...

Ben van de week dagelijks tot 6 keer toe gebeld. Steeds aangegeven geen interesse te hebben en niet meer gebeld wens te worden. Toch ook vandaag weer VIJF keer telefoon gehad van ze. Ik weet dat hun het zijn en neem niet meer op.

Ik ben wel een script aan het schrijven om ze eens goed in de maling te nemen. Alle gesprekken worden vanaf nu opgenomen en als dit erg lang doorgaat stap ik naar de politie. :roll:

Xantippe
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:29

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Xantippe » 26 nov 2008 10:50

Sinds ik hen melding heb gedaan van aangifte
via de NMA is het stil hier..
NMA is de waakhond op dit soort gebied van mededinging
(of is het "OPdringing" ? :x )
Overigens wel n.a.v. eerdere reacties hier wel eigen maatschappij
ingelicht over praktijken E.on EN..dat zij geen recht hebben tot
opzeggen danwel wij klant bij OXXIO blijven..
We willen wel warmpjes blijven zitten komende winter !

Succes en groetjes !

Marian2
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2008 14:32

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Marian2 » 26 nov 2008 14:40

Ben net ook gebeld door e.on en heb er goed op gelet dat op dat bandje ook gesproken werd over de 7 dagen bedenktijd. Dat gebeurde inderdaad. Je kunt via mail, telefonisch of via de post binnen 7 dagen de boel annuleren.

Inmiddels heb ik ook die bekende e-mail gehad met daarin:
Naar aanleiding van ons prettige gesprek, mailen we u voor uw gemak een overzicht van de zojuist gemaakte afspraken.
....
U heeft gekozen voor 3 jaar gas en duurzaam opgewekte elektriciteit van E.ON.
....
Binnenkort ontvangt u per post een officiële bevestiging van uw kosteloze en probleemloze overstap naar E.ON.

In deze e-mail wordt totaal NIET gesproken over de 7 dagen bedenktijd!
Dit vind ik een kwalijke zaak.
Ik ga inderdaad een mailtje terugsturen met daarin de vermelding dat ik gebruik maak van de mogelijkheid zoals is vastgelegd op het bandje om binnen 7 dagen af te zien van het aanbod

Ben benieuwd.......

Xantippe
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:29

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Xantippe » 26 nov 2008 15:19

idd..ik zei meteen bij gesprek al dat mijn man het NIET wilde qua
overstap maar die verkoper bleef kleppen over wat IK voor kado
zou willen en heb ik expres op het bandje continue gezegd op alle vragen; ONDER VOORBEHOUD...

Meteen na gesprek de mail gestuiurd qua opzeggen..lijkt me toch
ruim op tijd qua termijn 7 dagen bedenken..
Evengoed hadden ze de energie (whahaha !) om terug te bellen
naar mijn man die ze direct van repliek diende ..
De envelop is ook ongeopend retour gegaan zijnde geweigerd..

Gesloten