LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] e.on energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Betoep
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 sep 2008 21:48

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Betoep »

Na een telefoontje van E.on heb ik ONDER VOORBEHOUD een offerte gevraagd. Daarna ben ik nogmaals benaderd en heb gezegd dat volgens mijn berekening slechts zo’n 35 Euro voordeel te behalen was en niet zoals zij zeiden 200. Dus heb ik te kennen gegeven NIET over te willen stappen. Tot onze verbazing kregen we opeens een brief van Essent dat wij geen klant meer waren. Verschillende keren heb ik daarna telefonisch te kennen gegeven dat ik ongewenst klant van E.on was. Ze zouden mij te gemoed komen, maar hebben alleen de contractduur omgezet naar onbepaald. Nou ja, ook maar half.
Omdat ik mij machteloos voelde heb ik een brief geschreven naar de Geschillencommissie Energie en Water. Na een vraag om een aanvulling heb ik niets meer van hen vernomen. Daarnaast heb ik 2 maal aan E.on een kopie van de band opgevraagd, omdat ik er zeker van ben dat ik nooit en te nimmer ja tegen E.on heb gezegd. Vandaag heeft mijn vrouw het welkomst geschenk geweigerd, om nogmaals kracht bij te zetten dat wij geen klant willen of wilden zijn van E.on
Het rotte gevoel hierbij is dat je in een vrij land niet eens eerlijk behandeld wordt en dat E.on voor jou alles bepaald. Je heb schijnbaar niets meer zelf te beslissen. Je staat gewoon machteloos en kunt dus niets doen, omdat E.on kennelijk wikt en beschikt. Dit zijn gewoon maffia praktijken en dat in een vrij Nederland.

angelaruba
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008 11:18

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door angelaruba »

Beste leden van dit forum,

Ik ben gisteravond benaderd door E-on n.a.v. een enquete. Ik vrees dat ik op hun aanbieding ben in gegaan, moet alle documentatie nog krijgen maar als ik niet binnen de 7 dagen bedenktijd reageer ben ik dus afneemster van de E-on.

Ik ben een alleenstaande moeder dus moet bezuinigen daar waar kan. Als E-on beweert geodkoper te zijn dan mijn huidige leverancier (nuon) stap ik graag over, ongeacht de agressieve verkoop techniek.
Is er iemand die mij kan vertellen of ze nu echt zo voordelig uit zijn bij E-on?
Alvast bedankt voor de reacties.

pieooo
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008 23:16

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door pieooo »

Wat zijn de mogelijkheden indien ze het ïnformatiepakket met een dagtekening opsturen van het telefoongesprek maar dit veel later met de post binnen komt? Is die termijn van 7 dagen dan verstreken en hoe is er dan nog vanaf te komen?

Alvast bedankt.

Betoep
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 sep 2008 21:48

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Betoep »

Een heugelijke dag. Dankzij de Geschillen commissie kan E.on plotseling wel heel snel alles terug draaien. Uiteraard zonder kosten. Als je het als consument probeert wordt je aan het lijntje gehouden. Men zou het uitzoeken en reageren. Ook zouden zij de geluidsopname toezenden (2 x opgevraagd), maar men had tijd nodig. Daarna hoorde je niets meer. Daarentegen is de geschillen commissie nog maar koud begonnen, of we krijgen een telefoontje dat alles terug in de oude situatie wordt gebracht. Waarom kan dit niet direct op een reële en eerlijke manier. Had ons een hoop kosten, tijd en vooral frustratie gescheeld. Zeker omdat ik heel zeker was nooit ja te hebben gezegd of toe te hebben gestemd (zie eerder bericht). Als het moet kan E.on dus wel snel reageren…

IkZieHetAl
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2008 11:07

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door IkZieHetAl »

Nou heb eens even alle posts op dit topic gelezen.. En er vallen me een paar dingetjes op:

Ten eerste moet ik zeggen, polderboy, dat ik het erg amusant vind dat je voor jezelf punt a en punt b helemaal beantwoord hebt met je punt e, het telefoonboek.

Ik begrijp wel wat er in deze situatie is gebeurd. Betreffende persoon, de 'onbekende' heeft een verkoper van E.on aan de lijn gehad, of misschien wel zelf gebeld.. Met het doorgeven van de postcode, is waarschijnlijk, zoals je ook aangeeft, een verkeerde letter verstaan of ingetikt in het systeem, waardoor jij nu die brieven en telefoontjes ontvangt. Is geen probleem want dat kunnen ze zo verhelpen, dit is, zoals ook eerder over is gerept op dit topic, 'gewoon' een menselijke fout.

Okay genoeg daarover.. Ten tweede valt het mij op, dat net 1 van de twee positieve reacties hier (namelijk die van EONFAN) onderuit gehaald wordt met commentaar over de spelling. Vind ik een beetje kinderachtig, aangezien er hier in genoeg posts spelfouten staan waar blijkbaar niemand zich aan stoort. Als je dan toch commentaar wil geven op zo'n reactie, doe het dan op de inhoud.

Als laatste valt het me op dat er nog veel verwarring bestaat over hoe het nou precies zit met telefonische verkoop, en het wereldje van een callcenter.

Toevallig weet ik dat E.on een bedrijf is dat (in ieder geval) zijn best doet om een goede klantenservice te bieden. Daarom worden er (gedrags)regels opgesteld omtrent het bellen en ontvangen van 'klanten'. Krijgt u een telefonische verkoper aan de lijn, dan heeft die verkoper de regels voor zich liggen, of in ieder geval een script (lees: een stuk tekst waarin precies staat welke informatie vermeld moet worden). Nu is het niet zo, en dat is heel spijtig, dat iedereen zich klakkeloos aan deze regels/dit scirpt houdt, dat is niet alleen bij E.on zo, dat is waarschijnlijk op elke vergelijkbare werkplek zo. Daarom kan het zijn dat het niet helemaal duidelijk is in hoeverre u nou precies iets afspreekt.

E.on maakt, als veel andere bedrijven, gebruik van de wet 'verkoop op afstand'. Er zijn bepaalde regels opgesteld, zoals het opnemen van het gedeelte waarin de overeenkomst wordt besloten, die zowel het verkopende bedrijf als de andere partij beschermen tegen valse voorwaarden. Wat er precies wordt afgesproken en waar op wordt toegezegd komt letterlijk terug in die opname, en kan dus als bewijs gebruikt worden.

Met telefonische verkoop wordt veel overgelaten aan de vrije interpretatie, en dan bedoel ik dus niet alleen bij E.on, maar bij wie dan ook gebruik maakt van verkoop op afstand. In dit geval, als iemand de vraag stelt 'maar ik zit toch nergens aan vast?' Dan wordt er nee gezegd in het gesprek. Dat omdat je, in dit geval, 7 werkdagen hebt om te annuleren, dus tot die tijd zit je nog nergens aan vast.

Ik ben tegen telefonische verkoop, heb er zelf een hekel aan, en zolang de wet het nog niet verbied kunnen bedrijven hier ook gewoon mee verder gaan. Maar men moet ook begrijpen dat het mes aan twee kanten snijd. Ook al heeft iedereen er een negatief beeld over, telefonische verkoop bied ook voordelen.

1 Je spreekt iemand persoonlijk, dus mochten dingen onduidelijk zijn, je kunt vragen stellen.
2 Als je interesse hebt, of al besloten hebt om over te stappen, hoef je daadwerkelijk niks te doen, alles wordt voor je geregeld.
3 Je hebt altijd een aanspreekpunt, wees er zeker van dat je een naam noteert als je twijfelt. Ook als je naar de klantenservice belt, is het het beste om 1 persoon aan te houden. Want je kunt wel 10x bellen, maar dan krijg je vaak ook 10 verschillende antwoorden.

En dan nog de vraag, waarom maakt een bedrijf gebruik van zo'n 'agressieve' verkoop? Dat is simpel, een bedrijf wil graag klanten, zonder klanten ben je niks. En in de energiewereld is het standaard plaatje, dat men 'wel tevreden' is, over diens leverancier. Een heel mooi idee, maar er zijn genoeg leveranciers die u net zo tevreden houden, maar wel voor een 'voordeligere prijs'. Ben je totaal niet geinteresseerd? zeg dan nee. Maar het idee is om de mensen de ogen te openen, en ik neem aan dat iedereen wel weet dat dat niet gebeurt met een lullige advertentie in de krant.

anitadrenth
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2008 23:02

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door anitadrenth »

De dames/heren van het call center gaan gewoon door met hun mooie praatjes.
Uiteraard ben ik op mijn hoede bij zulke telefoongesprekken.
Toen ik de dame vroeg om VRIJBLIJVENDE info thuis,zei ze dat ze dat wel kon opsturen.
Ik vroeg gelijk dat als ik er niet op zou reageren,ik er ook niet aan vast zou zitten?
Nou.....toen begon ze te draaien en dralen,en toen ik haar vroeg waarom ze nu zo moeilijk uit haar woorden kwam,bleek dus dat je als je om info thuis vroeg,ze ervan uit gaan dat je je dan aanmeld!!
Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ze de info kon houden en ik wel op het internet ging zoeken naar info over E.ON.
Ik kwam gelijk bij Radar terecht,en dat wat ik al dacht blijkt dus te kloppen.
Dit soort praktijken moet gewoon niet mogen,het lijkt nergens op.
Ik begrijp die medewerkers ook niet,je kunt zulke "vrijblijvende"gesprekken toch niet met een goed gevoel voeren???
Nou ja...ze hoeft mij niet meer te bellen.Ik zal haar verwijzen naar deze site,zodat ze kan lezen hoe het zit(als ze dat al niet weet)

IkZieHetAl
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2008 11:07

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door IkZieHetAl »

Mijn telefoonnummer hadden ze helemaal niet kunnen en al helemaal niet mogen bellen, ik heb niks met die gasten van doen en ik was nog zo beschaafd (welke idioot zou dat doen in ons land?) om die verkeerd geadresseerde brief MET OPGAAF VAN REDEN retour afzender te sturen. Blijkbaar konden ze dat niet in hun hersencellen krijgen, en gingen ze mij zitten stalken.
E.on en iedereen mag jou bellen, dat is vanaf het moment dat jij een abonnement bij een telefoonprovider hebt afgesloten. WIL je het echter niet, dan kun je dat aangeven op www.infofilter.nl. Wat ik uit je post haal is dat je het telefoongesprek snel hebt afgekapt, waarbij het me niet lijkt dat aan elkaar duidelijk is gemaakt hoe de situatie zit.. Vandaar dat je het beter in 1 keer kunt afhandelen, dan ben je van het gedoe af. Plus, bedenk je dat de brief die je retour had gezonden nog niet was behandeld? Het is voor beide kanten een misverstand, maar E.on zal het wel op moeten lossen.. Dan lijkt het me beter om een beetje mee te werken dan alleen tegen te werken.

Dit soort praktijken moet gewoon niet mogen,het lijkt nergens op.
Klopt, zou eigenlijk afgeschaft moeten worden, maar zolang dat nog niet bij wet verboden is, gaan bedrijven hier gewoon mee door, ook uw eigen bedrijf. En het leuke is, als je informatie over E.on gaat zoeken kun je inderdaad hier uit komen, maar dat is precies hetzelfde met Essent, Eneco, Nuon en de rest van de energiebedrijven. Waar het uiteindelijk om gaat, en waar je naar op zoek wilt, zijn de tarieven van een leverancier, want in de basis is elke leverancier hetzelfde (met elk hun eigen grijze verleden).

En zoals ik ook al eerder aangaf, veel draait om de vrije interpretatie, het gesprek is in principe vrijblijvend, de brief ook wel, pas na 7 werkdagen niet meer. Wees er dus zeker van dat je je goed laat informeren, het is een telefoongesprek, het kan!

Plus wordt ook maar weer bewezen dat zonder dergelijke actie, ook geen actie komt van afnemers van gas en elektra, je bent in ieder geval gaan zoeken ;) petje af.

IkZieHetAl
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2008 11:07

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door IkZieHetAl »

Hmm vervelend dat je het meteen ziet als een beschuldiging.. Ik probeerde alleen een tip te geven (en niet per se voor E.on, voor alle bedrijven waar men door 'lastig wordt gevallen').

En bedenk je dat de energieleveranciers die je zelf opnoemt met dezelfde praktijken bezig zijn, erger nog, de lui van NUON komen gezellig langs aan de deur, nee daar zit je op te wachten..

Als je E.on als piraat bestempeld, dan doe je dat ook bij alle andere leveranciers die gebruik maken van dergelijke 'verkooptechnieken', oftewel alle leveranciers werken onder een zwarte vlag met gekruiste botten.. Daar staat deze leverancier niet alleen in! En ook die leveranciers komen met een verkooppraatje waar de nodige haken in zitten..

Mensen wees niet te snel met je oordeel, zoals ik al zei, elke leverancier is in de basis hetzelfde, en heeft elk zijn eigen verhaal. Kijk naar wat een leverancier jou aan te bieden heeft en ga niet meteen naar donkere feitjes graven, want zo vind je die overal wel.

Xantippe
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:29

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Xantippe »

Ook ik was zo vriendelijk gebleven Deze man van E.On te woord te staan maar idd nooit moeten doen..
Die mafketel heeft ondanks mij duidelijke opmerking (bandopname !)
toch mijn man gebeld en wederom aangedrongen op overstap;
tot agressief aan toe !

Niet normaal meer ! Maar.,.,NMA wordt ingelicht, reken maar !

Jelzo
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 okt 2006 20:04

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Jelzo »

Eon, eon benelux, etc. etc...

Ben van de week dagelijks tot 6 keer toe gebeld. Steeds aangegeven geen interesse te hebben en niet meer gebeld wens te worden. Toch ook vandaag weer VIJF keer telefoon gehad van ze. Ik weet dat hun het zijn en neem niet meer op.

Ik ben wel een script aan het schrijven om ze eens goed in de maling te nemen. Alle gesprekken worden vanaf nu opgenomen en als dit erg lang doorgaat stap ik naar de politie. :roll:

Xantippe
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:29

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Xantippe »

Sinds ik hen melding heb gedaan van aangifte
via de NMA is het stil hier..
NMA is de waakhond op dit soort gebied van mededinging
(of is het "OPdringing" ? :x )
Overigens wel n.a.v. eerdere reacties hier wel eigen maatschappij
ingelicht over praktijken E.on EN..dat zij geen recht hebben tot
opzeggen danwel wij klant bij OXXIO blijven..
We willen wel warmpjes blijven zitten komende winter !

Succes en groetjes !

Marian2
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2008 14:32

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Marian2 »

Ben net ook gebeld door e.on en heb er goed op gelet dat op dat bandje ook gesproken werd over de 7 dagen bedenktijd. Dat gebeurde inderdaad. Je kunt via mail, telefonisch of via de post binnen 7 dagen de boel annuleren.

Inmiddels heb ik ook die bekende e-mail gehad met daarin:
Naar aanleiding van ons prettige gesprek, mailen we u voor uw gemak een overzicht van de zojuist gemaakte afspraken.
....
U heeft gekozen voor 3 jaar gas en duurzaam opgewekte elektriciteit van E.ON.
....
Binnenkort ontvangt u per post een officiële bevestiging van uw kosteloze en probleemloze overstap naar E.ON.

In deze e-mail wordt totaal NIET gesproken over de 7 dagen bedenktijd!
Dit vind ik een kwalijke zaak.
Ik ga inderdaad een mailtje terugsturen met daarin de vermelding dat ik gebruik maak van de mogelijkheid zoals is vastgelegd op het bandje om binnen 7 dagen af te zien van het aanbod

Ben benieuwd.......

Xantippe
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:29

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Xantippe »

idd..ik zei meteen bij gesprek al dat mijn man het NIET wilde qua
overstap maar die verkoper bleef kleppen over wat IK voor kado
zou willen en heb ik expres op het bandje continue gezegd op alle vragen; ONDER VOORBEHOUD...

Meteen na gesprek de mail gestuiurd qua opzeggen..lijkt me toch
ruim op tijd qua termijn 7 dagen bedenken..
Evengoed hadden ze de energie (whahaha !) om terug te bellen
naar mijn man die ze direct van repliek diende ..
De envelop is ook ongeopend retour gegaan zijnde geweigerd..

Xantippe
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:29

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Xantippe »

idd..ik zei meteen bij gesprek al dat mijn man het NIET wilde qua
overstap maar die verkoper bleef kleppen over wat IK voor kado
zou willen en heb ik expres op het bandje continue gezegd op alle vragen; ONDER VOORBEHOUD...

Meteen na gesprek de mail gestuiurd qua opzeggen..lijkt me toch
ruim op tijd qua termijn 7 dagen bedenken..
Evengoed hadden ze de energie (whahaha !) om terug te bellen
naar mijn man die ze direct van repliek diende ..
De envelop is ook ongeopend retour gegaan zijnde geweigerd..

chanoa
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2008 18:38

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door chanoa »

hallo,

gisteren was ik aan t kijken hier op het forum,
en gelezen over e-on(maar goed dat ik dat gedaan had)
toevallig belde me vanmiddag ja, de e-on.hij feliciteerde me en zei dat ik in de ronde zat voor een prijs te winnen omdat ik een enquete had ingevuld blablabla,
ik vertelde al meteen dat ik niet ga overstappen de reden daarvoor was dat er veel klachten van hun waren .oja?zei hij hij vroeg waar ik dat dan had gehoord/gelezen ik zei op radar staat een hel forum over jullie. hij zei toen nee dat kan niet dat zal wel van nuon zijn ik zei nee van e-on hij zei dat ze regelmatig nachekten met een groep? en dat dat zeer zeker niet het geval was hij probeerde toch nog door te gaan met zijn aansmeer trucjes.
ik zei geen interesse te hebben ja maar het is toch zonde als u teveel betaald? nou nee zei ik ik heb tenminste nu wel een betrouwbaar leverancier.
ik snap niet dat ze toch nog proberen met aansmeren schandalig.
ik hoop dat hier iets tegen gedaan kan worden voor ze nog meer mensen oplichten. mvg emma

janssen_d
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2008 16:30

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door janssen_d »

Ook ik ben 2 dagen geleden gebeld door een medewerker van Eon. Hij wilde zijn naam niet zeggen en sprak erg onduidelijk en snel. Na eerst een verhaal te hebben opgehangen over hun klantvriendelijkheid (die wilde hij zeker omlaag halen?!) begon hij over mijn huidige energieleverancier. Ik zou bij Eon stukken goedkoper uit zijn en bovendien zouden zij zorgdragen voor de opzegging bij mijn huidige leverancier. Ik heb toen gevraagd of ik de tarieven van hun per mail kon ontvangen, omdat ik het graag zelf wil vergelijken. Dit was niet mogelijk. Bovendien was hij er stellig van overtuigd dat zij goedkoper waren. Vervolgens begon hij met de mededeling dat ik e.e.a. thuisgestuurd kreeg plus een welkomstcadeau. Ik had 7 dagen bedenktijd om telefonisch of per mail te reageren. Maar ik had nergens om gevraagd! Dan moet ik dus actie ondernemen om van Eon af te komen! Nee hoor zei de medewerker, ik heb toch nog niks naar u opgestuurd? Maar dat ging hij dus wel degelijk doen (zeker gezien de berichten op dit forum). Toen er een moment was dat ik in zijn opdringerige, langdradige, vervelend en aggressieve verhaal kon inbreken, heb ik gezegd dat ik het een hele vreemde manier van benaderen vind van Eon en dat ik het absoluut niet op prijs stel. Prompt werd de hoorn erop gegooid....! Wat klantvriendelijke zieltjeswinning...!

MamaNaat
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 dec 2008 16:50

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door MamaNaat »

Zit jullie verhalen allemaal te lezen en de gang van zaken bij de E.on vind ik echt beneden alle peilen!
Zelf ben ik ook telefonisch benaderd, zeker een keer of 35 aangegeven niet te willen overstappen van Eneco naar hun. Mijn rekeningnummer niet opgegeven, want NEEEEEE ik wil niet overstappen....drie keer raden...zonder mijn toestemming hebben ze mij als klant bij hun ingeschreven, de Eneco opgezegd???

Heel vreemd dat dit allemaal maar kan zonder mijn en mijn man's toestemming en na een keer of 35 te hebben aangegeven NIET te willen overstappen en om er vanaf te zijn ja hoor stuur die info maar als je het zo graag kwijt wilt. Wordt een week leter teruggebeld, heb ik de aanbieding al bekeken? Nee geen tijd voor gehad, maar dan loopt de aanbieding af wordt er verteld. Dus mijn natwoord, dat geeft niet want ik wil NIET overstappen! Dus stuur mij niets meer, aub. Dat is goed.

En dan TOCH stiekem een contract opsturen een paar weken later, die gooi ik weg en nu zit ik er volgens hun aan vast?? Ze stuurden mijn gewoon twee contracten zonder mijn toestemming!! En ze zijn met twee dagen terug (voor ontvangst contract) uitzichzelf begonnen met leveren?? En ze kunnen het niet terugdraaien voor iedere kwaaie klant en het is mijn iegen schuld en we gaan de bandopname naluisteren en over twee weken bellen we pas terug?? Wat een woekerpraktijken!

Hoe kan dit?? Mijn acties tot nu....Consuwijzer (De Energiekamer) ingelicht en een klacht ingediend en mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld.

Iemand nog meer tips??

rjessen
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2008 23:34

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door rjessen »

Helaas ben ik vandaag op dit mooie praatje ingegaan.

Wat kan ik doen om deze 'koop' ongedaan te maken ?

Wat is er precies zo slecht aan e.on dat jullie het afraden ?
Ik ben nu afnemer van Eneco en eigenlijk heel erg tevreden, maar heb me laten verleiden door een cash storing van € 150,00

Mvg, R. Jessen

MamaNaat
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 dec 2008 16:50

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door MamaNaat »

U bent telefonisch erop in gegaan?

U moet zelf de afweging maken wat u wilt. Zelf ben ik er gewoon ingeluisd, ik wilde NIET overstappen en zonder mijn toestemming hebben ze dit wel gedaan.

In uw geval krijgt u nog papieren toegezonden en die moet u ondertekenen (indien u naar hun wilt overstappen)of zonder handtekeing retour zenden (indien u niet wilt overstappen en vermelden dat u ervanaf ziet)) binnen een termijn van 7 dagen. Doet u dit niet binnen deze termijn dan komt u voor de bepaalde contracttermijn er niet meer vanaf mits u de kosten betaald van afzegging.

E.on zegt goedkoper te zijn dan de Eneco. Ik heb niet niet kunnen ondervinden. Puur omdat mijn woorden zijn verdraaid en ik niet wilde overstappen, heel vaak meegedeeld. En zij mij info zouden sturen die vrijblijvend was, daarna heb ik aangegeven, nogmaals dat ik niet wil overstappen, hebben ze mij toch stiekem een contract toegezonden en bij geen reactie zetten ze die eenzijdig door.

Ook komen er straks twee verschillende facturen met betrekking tot de betalingen 1 van de eneco voor het gebruiksrecht en 1 van de E.on voor het verbruik.

€ 150,00 is een hoop geld. Wel moet u er rekening mee houden dat u uw eindnota van de Eneco in januari zal ontvangen. Hou daar rekening mee als u denkt bij te moeten gaan betalen. Indien u dit niet doorzet dan ontvangt u de eindnota zoals u gewend bent.

Persoonlijk zou ik nu nooit meer voor de E.on gaan, puur omdat ze mij probeerden op te lichten. Maar wellicht is dat bij u niet zo.

Hopelijk heeft u iets aan mijn reactie en succes ermee!

(Ik ben bezig met de Consuwijzer (Energiekamer) en mijn rechtsbijstand om van deze laaierlichters af te komen. Puur omdat ze iets doordrukken en zomaar contracten opzeggen zonder mijn toestemming. Hadden ze zich aan de afspraak gehouden, was er niets aan de hand geweest.)

P.s. heeft u zich afgevraagd hoe ze aan u telefoonnummer kunnen komen en heeft u verzocht om info? Ze bellen iedereen af om hun targets te halen, hoe ze ook aan de gegevens komen. (Vermoedelijk bent u ooit verhuisd en heeft de KPN uw gegevens doorverkocht, dit mag niet maar wellicht is het toch gebeurd.)

rjessen
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2008 23:34

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door rjessen »

MamaNaat, bedankt voor deze woorden.
Ik woon in Capelle aan den IJssel, en zij hebben hier hun kantoor en centrale achtig iets staan sinds jaren dus het is wel een vertrouwd gevoel.

Iedereen wil nu zo goed mogelijk omgaan met hun geld en ik dus ook.
Zij zeiden inderdaad dat ik in de finale zat voor een prijs bla bla bla en ik ben daarna op hun aanbod ingegaan omdat zij er volgens Tros Radar goed uit waren gekomen en zij goedkoper zouden zijn dan Eneco.

Ik huur echter ook nog een boiler via Eneco omdat ik een apartement heb met stadsverwarming.

Het was een impulsieve beslissing waar ik nu spijit van heb.

Ik wacht de papieren af en zal ze aangetekend terugsturen dat ik NIET op hun aanbod inga.

Bedankt voor je reactie en ook van alle andere mensen die de moeite nemen om medemensen te beschermen tegen en te helpen bij colporteur perikelen.

Gesloten