LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie jaarafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
kooynami
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2007 01:34

Energie jaarafrekening

Ongelezen bericht door kooynami »

Gisteren van Nuon de jaarafrekening gehad en tot onze verbazing was ons verbruik met bijna 2300kwu toe genomen.
Normaal verbruiken wij rond de 3800kwu per jaar.
Maar nu staat er 6100???
Wij hebben geen andere apparaten aangeschaft en ons verbruik gedrag is vanaf 2003 hetzelfde.
Nuon gebeld en die raad aan om onze apparaten te checken op stroom verlies. Maar dat kan toch nooit 2300kwu zijn. Dit is bijna twee derde van ons normale verbruik. En als ik bedenk wat wij voor 3800kwu normaal altijd verbruikte, lijkt het mij toch echt sterk dat 1 product met een lek dit kan produceren.
Wel hebben wij rond Juni 2006 een bliksem inslag gehad. En toevallig twee maanden geleden sloegen weer alle stoppen door met een onweersbui.
Kan dit invloed hebben op mijn meter?
Ik ben maar mijn meter nu aan het checken op dag verbruik. Want ik zit toch echt met een raadsel wat het probleem kan zijn..

Heeft iemand tips?

mvg

Arie

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Energie jaarafrekening

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Zijn voorgaande jaarafrekeningen gemaakt met opgenomen standen? Of zijn geschatte standen gebruikt?
Bij het laatste heeft nu een verrekening plaats gevonden en wordt het verbruik sinds 2003 verrekend. M.a.w. de 2300 KWh "meerverbruik" wordt nu in rekening gebracht. Dan zou het jaarverbruik 3800 + 2300/4 = ± 4400 KWh zijn. Dit komt overeen met een gemiddeld dagverbruik van ± 12 KWh. :roll:

kooynami
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2007 01:34

Re: Energie jaarafrekening

Ongelezen bericht door kooynami »

Van vorig jaar weet ik 100% zeker dat de stand is opgenomen. Dit is ook bevestigd door de Nuon.
Tot aan vandaag ben ik de meterstanden per dag aan het bij houden.
Hierbij let ik op het gebruik van diversen apparaten.

Tot heden zit ik op een gemiddeld dagelijks gebruik van 12 kwh.
Hier in zit 1x een uitschieter van 25 kwh. Maar toen heb ik o.a mijn buiten verlichting 24 uur aangehad. 6 lampen 60watt
Deze worden zsm varvangen door spaar lampen.

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: Energie jaarafrekening

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste kooynami,

Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de stijging van uw elektriciteitsverbruik.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om het een en ander voor u uit te zoeken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

kooynami
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2007 01:34

Re: Energie jaarafrekening

Ongelezen bericht door kooynami »

Beste medewerker

Bedankt maar dat is niet nodig.

Gesloten