Radar

toggle menu
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongevraagd plaatsing slimme meter

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.

[ archief ] ongevraagd plaatsing slimme meter

door kuiper2007 » 25 sep 2007 22:46

Bij ons is een tijdje geleden een nieuwe gasmeter geplaatst en ter gelijker tijd een nieuwe energiemeter (ongevraagd)dat was makkelijk omdat we de standen dan meer door hoefden te geven.
Maar na het lezen van de gebruiksaanwijzing begreep ik dat er niet meer terug geleverd kon worden aan ons electriciteitsnet (ik heb namelijk zonnepanelen). Eneco gebeld waarom dit niet is verteld en of de oude meter terug geplaatst kon worden. Dit zou besproken worden ,ik moet nog teruggebeld worden. Er is wel een oplossing ik kon een teruglevermeter laten plaatsen en die kosten daarvoor zou ik zelf moeten betalen. De geregistreerde kilo watts zou ik dan terug betaald krijgen van Eneco alleen is het zo dat ik meer voor een kilowatt bij Eneco betaal als dat wat ik er voor terug krijg .
Terwijl de oude meter gewoon terug draaid en krijg ik dus het zelfde voor mijn kilowatt terug als wat ik er voor betaal
Dus eigenlijk de reinste diefstal door Eneco

kuiper2007

RE: [ archief ] ongevraagd plaatsing slimme meter

door polderboy » 26 sep 2007 00:22

Kuiper2007:

DIRECT een zware klacht indienen bij de NMa/DTe (doe dit bij voorkeur via ConsuWijzer en doe dit SCHRIFTELIJK s.v.p.!).

Sinds juli 2004 (!!!) is Eneco WETTELIJK VERPLICHT je te salderen voor je netinvoeding, zowel de leverancier als de netbeheerder van alle holdings. Artikel 31-c van de Elektriciteitswet 1998, daar kan Eneco niet onderuit (ze flikken wel meer geintjes met de netinvoeding). Dat betekent dat je nooit een cent minder mag krijgen voor je netinvoeding dan je in totaal aan variabele kosten voor je elektra betaalt (dat is levering, var. kosten netbeheer incl. systeemdienstentarief, energiebelasting EN 19% BTW). Complicatie bij dubbeltarief: moet per tariefdeel gesaldeerd worden (in het weekend krijg je dan slechts het lage tarief). Dit alles mits je maximaal 3.000 kWh per jaar op het net invoedt (excl. je eigen verbruikte zonnestroom), maar ik neem aan dat je niet in die zeldzame categorie valt.

Ergo: als Eneco weigert je te compenseren, aan alle alarmbellen trekken. Laat s.v.p. horen hoe dit zich ontwikkelt (info@polderpv.nl), we hebben LOADS of bagger over ons heen gehad met de netinvoeding de laatste jaren, en de NMa heeft ons "verzekerd" dat dat achter de rug zou zijn. Heb ik op papier staan.

Ik ben ook gezien eigen ervaringen in het geheel niet verbaasd dat dat de zoveelste crap is die er al jaren in NL verkondigd wordt als het over het interface energiesector <<>> consument gaat...
polderboy

door polderboy » 26 sep 2007 18:38

Inmiddels uitgebreid commentaar op Polder PV geplaatst:

http://www.polderpv.nl/nieuws_PVactueel ... etinvoeder

[NB: in bovenstaande link zal, na vollopen van de actuele pagina, "PVactueel" vervangen worden door "PV23"]
polderboy

door Maarten1234 » 27 sep 2007 22:03

Dan moet je bij oud-minister Brinkhorst zijn. Hij heeft de slimme meter ingevoerd en langzaam aan zal elk huishouden en bedrijf deze meter krijgen. Wat Eneco doet is vooruitlopen en dat mogen zij. Hun mogen de meter, welke van hun is, verwisselen voor een nieuwe. Alleen wel lullig voor je zonpanelen. Daar moet een oplossing voor gevonden worden.

Ach persoonlijk ik vind die dingen er niet uitzien. Die mogen van mij allemaal gewoon verplicht van alle daken afgehaald worden. Die dingen zijn lelijk.
Maarten1234

door Tiellie » 27 sep 2007 23:00

Nou polderboy, blaas jij niet een beetje hoog van de toren? Eneco is nog in beraad en komt waarschijnlijk gewoon met een oplossing. Ze zullen er echt niet op uit zijn om deze man een hak te zetten, het is gewoon een foutje.

Bovendien is het de netbeheerder die een meter plaats en de leverancier die de terugleververgoeding moet betalen, dus het betreft hier technisch gezien twee verschillende partijen.

Ik denk echt dat Eneco komt met een oplossing, maar gebeurt dat niet dan kunnen we het van de toren blazen.
Tiellie

door polderboy » 28 sep 2007 01:17

@Tillie

Is niet de eerste keer dat Eneco dit soort zaken, laten we het dan maar zo zeggen "vet in de soep laat lopen". Heb ik schriftelijk gedocumenteerde voorbeelden van, ze hebben een reputatie hoog te houden op het vlak van de wettelijk verplichte saldering, artikel 31c E-Wet 1998.

Bovendien is het de netbeheerder die een meter plaats en de leverancier die de terugleververgoeding moet betalen, dus het betreft hier technisch gezien twee verschillende partijen.

Bijna goed. Niet de netbeheerder maar de meetgemachtigde, in opdracht van de netbeheerder, want het is nog steeds formeel een "vrije metermarkt", alleen is dat al jaren een absolute giller want niemand gaat goud geld betalen om een andere meetgemachtigde "aan te wijzen" dan wel daadwerkelijk "in de arm te nemen" voor een paar getalletjes doorbrieven naar de netbeheerder. Gaat allemaal veranderen, meters komen pas bij wetswijziging onder het beheer van de netbeheerders en metertarieven zouden "gereguleerd" moeten gaan worden, want die zijn onterecht geexplodeerd, als sinds 2003-2004, vóór de liberalisering...

Bovendien is het niet DE leverancier die volgens wet DE teruglevergoeding moet betalen, 3 fouten: EN de netbeheerder, EN de leverancier moeten volgens wet de variabele kosten SALDEREN, en dat is toch iets fundamenteel anders (geen muggenzifterij)! In Nederland kennen we helemaal geen "terugleververgoeding" voor zonnestroom (internationaal ook wel bekend als "feed-in tariff"). Alleen die paar zeldzame gevallen die aanspraak hebben kunnen maken op de oude, door Joop Wijn op 18 augustus 2006 op basis van een politieke leugen ("9% duurzame elektra in 2010", onbewezen en onwaarschijnlijk) afgeschoten MEP, kun je technisch bezien in die categorie plaatsen, al is de MEP feitelijk ook nooit te vergelijken geweest met de vele malen beter geregelde en extreem succesvolle feed-in tariefstructuur in, bijv., Duitsland.

Volgens WET moet de netbeheerder in Nederland de te salderen omvang (lees: aantal op het net ingevoede kWh) bepalen en die hoeveelheid doorbrieven naar de leverancier. De NETBEHEERDER hoort volgens wet zijn te salderen deel variabele netkosten inclusief systeemdiensten tarief te salderen, en de LEVERANCIER hoort volgens wet haar te salderen variabele leveringskosten te salderen, INCLUSIEF energiebelasting. BEIDE partijen dienen ook de BTW over de uit te keren bedragen te salderen. Dat is allemaal een grote puinhoop geworden, ik heb hier tientallen klachten liggen die er niet om liegen en waar de honden geen brood van lusten (niet alleen bij Eneco).

A.g.v. die door mij en anderen gesignaleerde mega-ellende zijn er door Samsom/Crone prikkelende vragen gesteld aan Brinkhorst (maart 2006!), die heeft onderzoek door de NMa bevolen, daar is een hele hoop zeg maar stront uit tevoorschijn gekomen. Die "stront" mogen we niet te weten komen, want NMa heeft met EnergieNed zitten smoezen en daar is november vorig jaar het volgende uitgekomen: (a) er zijn blijkbaar allemaal "uitbestedingsovereenkomsten" tussen leveranciers en netbeheerders opgesteld waar ik nog niks van gezien heb; (b) voor de TOTALE saldering moet de leverancier nu opeens gaan opdraaien, dus ook de te salderen netkosten incl. systeemdiensten moeten door hen uitbetaald gaan worden (lees: afgetrokken van de netinvoeding), en ze moeten dan maar zien of ze dat volledig en correct terug kunnen gaan halen bij de netbeheerders. Aan de afnemers wordt niks gevraagd of medegedeeld, een kort berichtje op de DTe site moest "ons" blijkbaar informeren over dit voorschotje op nog steeds niet tot wet verheven "leveranciersmodel van facturatie", wat blijkbaar moet regelen wat een keihard wetsartikel niet kon bewerkstelligen.

[Voor de goede orde: ik ben een van de weinig individuen die de website van de DTe in de gaten houdt op dit vlak, als je werkelijk "bij" wilt blijven, kun je daar een levenswerk van maken, kost klauwen vol kostbare tijd en het gros is voor Jan met de korte achternaam totaal onleesbaar, laat staan dat 'ie er een drol van begrijpt...]

Gezien het in de posting gesignaleerde en door mij wegens jarenlange "praktijkervaring zonnestroom invoeding" en een jaar lange procedure bij de NMa, ben ik nog steeds niet gerust op een correct verloop van de BEDOELING van dat wetsartikel. Laat staan dat je door gedwongen metervervanging besodemieterd kan worden, zoals gebleken is, en dat is echt geen unicum (ik ken nog een geval vlak bij mij in de buurt wonend, de arme man heeft de moed opgegeven want netbeheer vertikt het om een diefstalmeter te vervangen).

Als je iets doorleest op Polder PV zul je welllicht begrijpen dat ik bepaald niet uit mijn nek zit te kletsen, dat zonnestroom in NL een blijvend drama is, en dan heb je al mijn dikke dossiers nog niet gezien. Lees dan meteen ook de terugleveringpagina maar en huiver. Slechts een topje van de ijsberg...

http://www.polderpv.nl/teruglevering.htm

Hoog van de toren zijn jouw woorden... :roll:
polderboy

door polderboy » 28 sep 2007 16:52

@Maarten1234:

Dan moet je bij oud-minister Brinkhorst zijn. Hij heeft de slimme meter ingevoerd en langzaam aan zal elk huishouden en bedrijf deze meter krijgen.

Mocht 'ie willen. Hij heeft niks "ingevoerd" en dat geweldige (...) idee kwam helemaal niet van hem. Hij heeft, met de nodige (terechte) kritiek [waarvoor hij in dit zeer zeldzame geval een pluimpje verdient] het "voorstel" van EnergieNed in de Tweede Kamer geloodsd, waarna "de nodige" vragen, antwoorden, reacties en kamerstukken zijn gepasseerd en de energiebureaucraten weer eens overuren hebben gemaakt om de daarmee gepaard gaande "marktaanpassingen" proberen in het gareel te krijgen (duimendikke dossiers heeft dat opgeleverd). Dat "voorstel" van EnergieNed stamt al uit 2005. Gaat niet over bedrijven, die metermarkt zit totaal anders in elkaar en valt buiten de aankomende wijzigingen (behalve voor kleine bedrijven met consumentenaansluiting).

Wat Eneco doet is vooruitlopen en dat mogen zij. Hun mogen de meter, welke van hun is, verwisselen voor een nieuwe. Alleen wel lullig voor je zonpanelen. Daar moet een oplossing voor gevonden worden.

Wederom fout/onvolledig. Meter is nog niet van de netbeheerder, maar van de meetgemachtigde. Eneco netbeheer "mag" helemaal niet vooruitlopen met een "te vervangen" meter die pertinent niet de faciliteiten aan boord heeft die wettelijk verplicht er in opgenomen moeten worden (verplichte teruglever registratie). En ZEKER niet, als monopolist, de opdracht geven tot het plaatsen van een meter die de afnemer, die daar expliciet niet om gevraagd heeft, financieel gaat benadelen.

Ach persoonlijk ik vind die dingen er niet uitzien. Die mogen van mij allemaal gewoon verplicht van alle daken afgehaald worden. Die dingen zijn lelijk.

Tjonge, tjonge, tjonge, wat een ongelofelijke zielige (typisch Hollandse?) zure reactie weer. Daarmee vergeleken is schoonmaakazijn nog zoet.

1.100 kWh eigen opwek per jaar. 92% van ons eigen jaarlijkse, bewust lage elektraverbruik. Superschoon, geruisloos, geurloos, netverliezen uitsparend, etc., etc. Onze zonnestroompanelen zijn helemaal niet zichtbaar van de straat, en je hebt er sowieso helegaar niks mee te maken want vallend onder alle bouwvoorschriften en ze zijn van ons en niet van jou (goddank.... :wink: ).

Vrijwel nooit hoor je mensen die dit soort gif op het net spuien vrijuit spreken over hun eigen elektra/gas/water verbruikscijfers en op welke maatschappij verziekende wijze hun energie dan wel niet, al of niet bewust gekozen, is opgewekt… :?
polderboy

door Maarten1234 » 29 sep 2007 13:03

Polderboy... Ik ventileer een mening over dat ik die dingen er niet vind uitzien. Daarom mogen zij van mij overal verwijdert worden. Dit even buiten de voordelen die zij leveren.

Verder als bij een nieuwe woning of nieuwe installaties een meter geplaatst wordt dan zijn dit al slimme meters. De verspreiding is allang begonnen. Bij mijn ouders is pas geleden ook de meter vervangen voor een slimme meter. Dit omdat de oude meter was veroudert en versleten. Eneco netbeheer is gewoon van Eneco. Wanneer jij je meter wilt laten vervangen gaat dit altijd via de netbeheerder. Of jij hen nu belt of je leverancier dat maakt niet uit.

Verder zijn die nieuwe meters gewoon goed en "perfect" Op afstand kunnen zij nu zien welke meterstanden jij hebt en kunnen zij je zelfs in de toekomst afsluiten en aansluiten. Verder zijn er nog meer voordelen met deze meters.

Oke het is er nog niet door, maar de plaatsing is allang begonnen en in 2009 wordt dan ook verwacht dat alle huishoudens er mee zijn voorzien. De meters moeten voor ieder energieleverancier zijn uit te lezen en moeten gewoon kunnen blijven hangen bij switchen van energieleverancier.
Maarten1234

door Maarten1234 » 29 sep 2007 13:19

In welke zin kan deze meter je nu benadelen..... Dat ding telt gewoon het aantal kW dat jij verbruikt. Dat deze niet terugtelt en dus huishoudens met dergelijke zonnepanelen "benadeelt" is een tweede. Eneco is een goed en betrouwbaar bedrijf ik weet zeker dat zij allang bezig zijn voor een oplossing. Ik heb, samen met meerdere nooit last of moeite met hen gehad. Ik ben gelukkig weer bij hen en voor mij komt er geen andere energieleverancier meer binnen. Als je bij een ander bedrijf zoals bijvoorbeeld Oxxio gaat tellen wat je winsten zijn dmv het zgn vastleggen van je energieprijs kom je bedrogen uit. Je bent helemaal niet voordeliger uit. Stroom heeft een prijs en de 1 haalt het er zo uit en de ander weer zo. Iedereen verdient eraan en puntje bij paaltje ben je als je alles, ook de telefonische gesprekken bij elkaar optelt nagenoeg hetzelfde kwijt.

Van mij mogen zij bij mij een slimme meter plaatsen. Ik vind deze meer betrouwbaar dan een klassieke meter. Een klassieke meter heeft namelijk veel meer slijtage dan een digitale. Dus in principe is de slimme meter iets preciezer dan een klassieke en geven deze meer info.
Maarten1234

door polderboy » 04 okt 2007 23:41

@Maarten1234

Van mij mogen zij bij mij een slimme meter plaatsen. Ik vind deze meer betrouwbaar dan een klassieke meter. Een klassieke meter heeft namelijk veel meer slijtage dan een digitale. Dus in principe is de slimme meter iets preciezer dan een klassieke en geven deze meer info.

Onbewezen dat "de" slimme meter (die niet bestaat, want nog steeds is niet wettelijk vastgelegd wat ALLE functionaliteit in die meter dan wel zou moeten inhouden) betrouwbaarder zou zijn dan een "klassieke" meter. Waarom denk je dat een precisiebedrijf als het Zwitserse Landys & Gyr nog steeds van die geweldige (en betrouwbare) Ferrarismeters maakt? Juist ja. Dat er regelmatig gewag wordt gemaakt van vreemde tot absurde meterstanden van BESTAANDE (Ferraris)meters, ligt meer aan het feit dat die meters vaak uit prehistorische tijden stammen, en er nooit een revisie van die dingen heeft plaatsgevonden, dan dat "een" Ferrarismeter een onbetrouwbaar meetinstrument zou zijn.

Er is in Nederland nog zoiets als een IJkwet. Als die Ferrarismeters zo onbetrouwbaar zouden zijn als je - onterecht - stelt, zouden al die miljoenen meters al lang vervangen zijn geweest, hetgeen niet is geschied. En met reden. NMa heeft zelfs bevolen om bij zonnestroom producenten de "klassieke" Ferrarismeter te laten hangen totdat het moment daar is dat een wettelijk voorgeschreven (en dat is NIET de meter die topicstarter in zijn tokes gedouwd heeft gekregen door het door jou bejubelde netbedrijf van de Eneco holding!!!!) "slimme meter" door de netbeheerder wordt geplaatst. Onder de keiharde voorwaarde dat de saldering onverminderd wordt gecontinueerd, of die nu administratief of automatisch verloopt. En zonder bijkomende kosten.

Salderen is immers wettelijk verplicht. Artikel 31c van de E-Wet 1998. Sinds het jaar des Heeren (juli) 2004. Daar heeft menig netbeheerder en leverancier minimaal een broertje dood, en maximaal maling aan in het fossiele poldermoeras genaamd Nederland...
polderboy

door Maarten1234 » 05 okt 2007 02:52

Wat jij wilt jongen. Je zoekt het maar uit.

De meter moet aan bepaalde eisen voldoen en die zijn allang bekend.

Dalijk wordt in elk huishouden een dergelijk meter geplaatst. Daar zijn zij nu mee bezig. Dit ding vervangt gewoon de huidige en heeft extraas. De telling is hetzelfde en daar is niets mis mee. In elk nieuw gebouwd huis, bedrijf en installatie worden deze meters geplaatst.

Deze meters zijn ook geijkt en voldoen aan de ijkwet en zijn dus volledig toegestaan.

Het enige wat nog niet door de kamer heen is dat de verplichte vervanging moet plaatsvinden, maar bedrijven mogen deze wel alvast plaatsen. Mocht dalijk nu blijken dat de meter niet aan de gestelde eisen voldoen, zoals bijvoorbeeld het uitlezen op afstand door een iedere netbeheerder en of leverancier dan dienen deze meters kosteloos vervangen te worden voor meters die dat wel kunnen. Energieleveranciers die hun eigen meters aanbieden zoals Oxxio moeten er na wetsingang dus voor zorgen dat bij overgang naar een andere energieleverancier overstappen mogelijk is zonder dat de meter vervangen moet worden voor een andere. Zoniet dan zijn de kosten voor hervervanging voor de energieleverancier. Deze kosten kunnen niet verhaalt worden op de klant.

Zolang de wet dit nog niet stelt, wat nu het geval is, mogen energieleveranciers hun eigen meters plaatsen. Voorwaarde is wel dat dit geijkte meters moeten zijn, dienen zij te zijn voorzien van een keurmerk en de klant niet mag benadelen. Gezien het gestelde van de TS wordt hij benadeelt en is Eneco verplicht een oplossing te zoeken welke de klant volledig uit zijn benadeelde positie trekt. Mocht hierdoor blijken dat de klassieke meter teruggeplaatst moet worden dan zal dat ook gebeuren. Dalijk moet volgens de wetgeving een dergelijke terugtelling van de meter ook mogelijk zijn.

Je zegt het zelf de wet is er nog niet door dus telt de huidige wet en deze wordt gehandhaafd. Eneco zoekt nu een oplossing en daar komen zij echt wel op terug. Daar ken ik dat bedrijf te goed voor. In het verleden heb ik daarvoor veel te vaak met hun monteurs en leidinggevenden samengewerkt.

Was getekend een electrotechnicus en buschauffeur.
Maarten1234

door polderboy » 05 okt 2007 21:32

@Maarten1234

Dank voor de toelichting, was me allemaal al bekend. Voor de geïnteresseerden, dus.

Laat onverlet dat de "slimme meter" voor decentrale opwekkers van elektriciteit als het Paard van Troje (niet mijn formulering, doch volstrekt mee eens) beschouwd kan worden, en dat het reeds jarenlang voortdurende gesaboteer van de meetsituatie en de saldering bij opwekkers van duurzame elektriciteit nog steeds bewezen en schriftelijk gedocumenteerd voortduurt.

Ik zal je maar niet lastig vallen met de diverse verhalen over nieuwbouwhuizen met daken vol zonnepanelen die door die zogenaamd "onschuldige" netbeheerders zijn voorzien van uitermate "domme" digitale meters die de teruglevering niet registreren (doch die de gratis opwek keurig aan het net doorgeven, daarmee de netverliezen van de netbeheerder mooi reducerend...). En wie draait er op voor de "kosten" van de metervervanging, als de vaak van niets wetende nieuwe bewoners daar na jaren pas achter komen?

U mag 1 keer raden. :evil:

Ik zoek het wel uit, beste Maarten. Maar dan moeten de hooggeschatte netbeheerders in hun driedelig grijs niet gek staan te kijken als er bij tijd en wijlen in dit van god en fatsoen verlaten land wat "tegengas" wordt gegeven.

We wachten af wat onze getroffen topicstarter voor antwoord krijgt van zijn domme meter verstrekker. Hoog tijd voor een gratis vervanging, e pronto, per favore! :?

Was ondertekend (beroep, achtergrond e.d. irrelevant, laten we zeggen: jarenlang "ervaringsdeskundige"),

polderboy
polderboy

door Tarzan79 » 10 jan 2008 16:31

Ik heb zonnepalen en heb kwam er pas achter dat nieuwe meter niet terug kan draaien terwijl dat toen wel is toegezegd :? .

Dus via de site van ENECO een mailtje verstuurd:

Sinds een paar jaar hebben wij een nieuwe meter. Deze kan niet TERUG lopen. De vorige wel. Wij hebben zonnepanelen op het dak en wekken soms meer electriciteit op dan wij verbruiken. Dit gaat het electriciteitsnet op. Doordat de meter niet terug kan draaien, krijgen wij hier 0 voor terug. Op de website van VROM heb ik gelezen dat een viertels elektriciteitsmeter nodig is. Is dit te regelen.

De reactie is:
overigens binnen 2 dagen, jaja.

Wanneer u wil terugleveren van uw zonnepanelen, heeft u daar inderdaad een elektra meter met 4 telwerken voor nodig. Voor het plaatsen van een teruglevermeter wordt éénmalig 91,50 euro in rekening gebracht. Indien u de teruglevermeter wilt laten plaatsen, verzoeken wij u vriendelijk om aan te geven op welke dagen u in de gelegenheid bent om onze monteur te ontvangen en of uw voorkeur uitgaat naar de ochtend of de middag.

Wilt u meer weten? Op onze website vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen: www.e-netbeheer.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Is ENECO te dwingen om de meter GRATIS te plaatsen?
Tarzan79

door polderboy » 11 jan 2008 01:40

Beste Tarzan79

Als Eneco netbeheer bij jou een meter heeft geplaatst die niet terug kon draaien, noch de teruglevering kon registreren, zijn ze zo illegaal als de neten geweest omdat sinds 14 juli 2004 (check dat!) er wettelijk verplicht gesaldeerd moest worden (en er vanaf die datum dus ZEKER geen nieuwe meter geplaatst mocht worden waarmee dat fysiek onmogelijk is!!!!!). Ze hebben dus zeer waarschijnlijk willens en wetens de zaak zitten flessen, en gezien andere berichten die ik heb ontvangen over deze op dit vlak "beruchte" netbeheerder (van de holding die zich middels de leverancierstak extreem "groen" voordoet...) begint het er op te lijken dat dit een zeer perverse nieuwe strategie is om via een schandalige truuk "inkomsten uit afgedwongen metervervanging" te genereren. Bij slachtoffers die vaak niets weten over de ranzige ins-and-outs van de monumentaal ingewikkelde "regelgeving" (zeg maar gewoon: varkenssh*t) op dit gebied.

Belangrijk is ook het feit of je al zonnepanelen had toen die (ik neem aan ongevraagde?) metervervanging plaatsvond, of jij daar destijds nog op hebt gewezen, wat de reactie van de meterboys is geweest, etc.

Als je later zonnepanelen hebt gekocht is het denk ik lastiger, maar dan nog: Eneco netbeheer zou, als ze dit soort gedrag na 14 juli 2004 structureel vertonen, door de NMa op hun ranzige vingers geramd moeten worden omdat ze duurzame ontwikkeling saboteren en daar ook nog eens misplaatst geld aan zouden verdienen. Dat is ontoelaatbaar!

Gaarne details hier melden, en een goed onderbouwd verhaal naar ConsuWijzer sturen, met een zeer expliciete en duidelijke klacht over het gedrag van Eneco netbeheer als het gegaan is als ik denk dat het (weer) gegaan is... En, natuurlijk, een zeer dringende oproep aan de NMa om aan die zoveelste misstand wat te gaan doen...

Sterkte. Laat je niet in een hoek trappen. Het aantal appels wat ik met de netboys heb te schillen past inmiddels niet meer aan een boom... :evil:
polderboy

door diamondvoodoo » 11 jan 2008 12:04

Het is jammer dat je bij polderboy er zo vanaf kan lezen dat hij slechte ervaringen heeft gehad en gelijk alle situaties "over een kam scheert" om het zo maar even te verwoorden.
diamondvoodoo

door polderboy » 11 jan 2008 14:24

Tja, beste diamondvoodoo.

Jij kent niet alle dossiers die hier op mijn bureau liggen...

En er komen er regelmatig nieuwe bij...

Ik scheer niet alles over 1 kam, dat geef ik ook regelmatig aan. Maar misstanden zal ik zeker niet verhullen, integendeel.

Of vind jij dat de energiesector haar werk naar behoren doet en dat we in 2020 door hun toedoen 20% duurzaam opgewekte elektriciteit mogen verwachten? (ik zeg: dúúrzaam, dus geen dubieuze biomassa massaal in de fik, dat is wel erg makkelijk)

Dan ken jij je eigen toko nog niet zo goed, vrees ik...

Laten we het er op houden dat het altijd nog beter kan (heel veel slechter is niet aan te bevelen hier). Dan scheurt de rest van de wereld zo hard van ons vandaan (Duitsland en Spanje voorop), dat we definitief het nakijken hebben en alle groene stroom uit het buitenland moeten gaan halen. Enigzins "aan de prijs", off course.

Want voor niets gaat nog immer de zon op. :roll:
polderboy

door diamondvoodoo » 11 jan 2008 14:41

Gelukkig ken ik niet alle dossiers die op jouw bureau liggen, en dat wil ik ook helemaal niet 8)
En wat betreft je laatste post ben ik het zeker met je mee eens maar in sommige dingen ga je wel ver met je uitleg en verwoording van bepaalde zaken.
diamondvoodoo

door polderboy » 11 jan 2008 15:23

....

(iets met elk vogeltje zingt zoals het gebekt is...)

:lol:
polderboy

door j.vankemenade » 11 jan 2008 16:16

Hallo hr/mevr Kuiper of anderen

Kunt u mij informatie geven over deze zonnepanelen ?
Ik moet binnenkort min dak vervangen dus mogelijk kan ik hier iets mee.

reacties naar; j.vankemenade8@chello.nl
j.vankemenade

door D1RK » 11 jan 2008 16:56

De Nuon plaatste zonder enige kosten de 4 tellers , dag en nacht voor mij, maar er kunnen ook nog 2 terug tellers gebruikt worden, dus die ook met hoog en laag tarief mogelijk, en zonder enige kosten, wel moest ik nog opgeven en ze controleren nog steeds met mensen want anders zie je als leverancier niet als er getapt word buiten de meter om of open gebroken kastjes ondanks de zegels dus helemaal digitaal opnemen is nog steeds niet betrouwbaar!
D1RK

Volgende
Sorteer op

Keer terug naar Energie