LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slimme meter van Oxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Nuijten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2008 10:35

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Nuijten »

De slimme meter van Oxxio is niet zo slim als we denken, Er is n.l verschil tussen het maandverbruik en het totale verbruik, als je in een jaar alle maandverbruiken optelt kom zo;n 300 m lager uit dan de stand die de totaalmeter aangeeft, als je dus elke maand de stand nakijkt kom je er na een jaar achter dat je veel meer hebt gebruikt, In dit geval heeft "slim" dus een hele andere betekenis.

Ontevredenklant
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 nov 2006 18:10

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Ontevredenklant »

Typische truc zo Oxxio om weer wat meer verdiende centen uit de zak van iedereen te kloppen...
Begrjip nog steeds niet waarom de overheid niets aan dit soort bedrijven doet!!!

pellie den bosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2008 17:19

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door pellie den bosch »

ja slim is hij
ook wij kregen 31 july de afrekening voor electra.
bijna 800 euro bijbetalen.
vreemd als je voorschot 99 euro is bij een 2 persoons huishouden.
dus even vragen bij de buren ook 2 personen voorschot van 75 euro,
en maar 35 euro bijbetalen.
iedereen denkt nu ,ja jullie zullen wel meer apparaten hebben, nee dus.
maar wij hebben wel een slimme meter.
maar meneer of mevrouw oxxio wij gaan dit echt niet pikken hoor.
volgende week komen ze maar een nieuwe meter plaatsen, maar geen
slimme daar heb ik de buik vol van.
ze lopen wel te pronken dat ze de goedkoopste zijn maar waarmee dan?
gewoon aanpakken die oplichters.
zo mijn woede ben ik een heel klein beetje kwijt

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door hj44 »

Zolang dictator jan en zijn schoothondje wouter het vreselijk druk hebben om met ons belastinggeld te strooien(elders) kun je niet verwachten dat de overheid tijd heeft om aan misstanden iets te doen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Shine »

Zeg, die OXXIO SLIMME meter, doet zijn naam wel eer aan als ik dit allemaal zo lees.
De meter is erg slim mbt ineens hoge standen uitlezen.

Ik bliijf me verbazen dat deze (e.a.) slimme meters geplaatst worden als men weet dat deze nog niet goed werken en eigenlijk niet goedgekeurd zijn. Tenminste, dat heb ik begrepen, of zit ik er nou naast?

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Dit kabinet heeft nergens tijd voor. Wat hebben zij nu in 7 jaar Balkenende bereikt.... Weinig tot niets.

Kijk naar het OV daar gaat alles mis, maar hun zeggen het gaat daar goed. Ditzelfde geldt voor de energiewereld.....

Heel die marktwerking werkt voor geen meter. Dat is nu allang bekend.

Alles terugdraaien voor wat die marktwerking betreft, maar ja daar zijn wij te laat mee, want er zijn al veel bedrijven kapot gegaan of overgenomen door buitenlanders

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Shine »

marktwering ;-)

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Shine »

:lol: :lol: :D

Ruud w.
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2008 20:26

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Ruud w. »

Hallo,

Vandaag ben ik door Oxxio telefonisch benaderd om een gratis digitale slimme meter te nemen en ben hiermee akkord gegaan, maar heb nu toch mijn bedenkingen.die ik eigenlijk meteen al had....maar het klonk allemaal vrij aantrekkelijk. maar als er dan weer zo'n bandopname wordt gestart waar ik "duidelijk" JA moet antwoorden, dan gaat er weer een belletje rinkelen.
Toch weer ingetrapt , maar kan volgens hun binnen 7 dagen nadat ik de overeenkomst heb annuleren. Maar dan zal je zien dat ze toch automatisch gewoon bedragen gaan afschrijven terwijl ik heb geannuleerd.
Wat zal ik doen?? Wel nemen of niet??

Ze hebben me verzekerd dat ik hetzelfde betaal (huur voor de meter) als nu en energie kosten ga besparen. Maar op de bandopname moest ik akkoord gaan met een maandelijkse automatische afschrijving van 4,95 euro voor huur.
Wat nou?? Ze vertelde me dat dat normaal voorheen in de eindafrekening zit verwerkt, maar ik kan dat nergens op de eindafrekening terug vinden. Of is dat het vastrecht?

Ik ben erg huiverig voor dingen die telefonisch worden aangesmeerd en bandopnames en waarschijnlijk terecht. Maar het klinkt vaak ook zo aantrekkelijk. Maar ze doen het toch niet voor mij, dat ik ga besparen, maar voor hun eigen zak. Dus vraag ik me af wat ze er mee opschieten om gratis meters en aansluitkosten aan te bieden aan hun klanten ?
Om ons een groot plezier te doen??

Wie kan me raad geven?

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Ruud,



Uw forumbericht van 9 oktober jl. maakt duidelijk dat u vragen heeft over de slimme meter. Graag bieden wij u onze dienst aan om uw vragen naar uw tevredenheid te beantwoorden.

Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.


Bij voorbaat dank.



Met vriendelijke groet,



Medewerker van Oxxio

GTL
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2008 19:09

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door GTL »

Eindafrekening gas ontvangen over juni 2007 t/m juli 2008.


Bijbetalen 955 Euro , en wordt meteen geincasseerd. Eerste aktie is uiteraard storneren bij de Bank (kan ik iedereen aanbevelen).

Nu begint het ; Huishouden bestaat per 1 Sep 2007 uit 1 persoon die veelal niet thuis is. Daarom per die datum het voorschot bedrag gas teruggebracht tot 100 euro/maand (was 150 euro/maand bij 3 personen), ervan uitgaande dat er nog steeds marge is voor teruggave.

Berekend verbruik : 3800 m3 (jaar ervoor 2000 m3)
Nieuw maandbedrag : 228 euro
Berekend door Oxxio.

Via bekijken online gegevens kom je er gauw achter dat er cumulatief niets klopt van de "SLIMME" meter.

Meterstand 19-12-07 1300 m3
Verbruik Januari 2008 320 m3
Meterstand 31-01-08 2247 m3

Volgens oxxio wordt niet al het verbruik geregistreerd, ja ...hoe word ik rijk ?
Voor een 1-persoonshuishouden waarbij 50 % van de tijd niemand aanwezig is, is dit schandalig.

Nu begint het touwtrekken........morgen lekker weer bellen.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste GTL,

Uw forumbericht van 10 november jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met uw afrekening voor gas. Graag zou ik de situatie voor u uitzoeken. Ik wil u vriendelijk verzoeken mij uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Medewerker van Oxxio

Qboys
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:40

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Qboys »

Ook ik heb een slimme meter van oxxio kan er dus niks fout gaan bij de eindafrekening.nou wel dus op de eindafrekening staat 4147m3
op het metertje staat 2057m3 bij betalen 947euro was ook gelijk afgeschreven gelijk gestorneerd.even bellen met oxxio medewerker aan de lijn gehad die het even na ging kijken en jahoor de meterstand is 2057m3 deze heer ging het uitzoeken cq rechtzetten na een week maar weer even gebeld en wat blijkt kan niet gecorrigeerd worden door oxxio hiet snap ik dus geen hout van.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Qboys,

Uw forumbericht van 14 november jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met aan u gerichte facturen voor de levering van gas. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Medewerker van Oxxio

Bouis
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2008 00:02

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Bouis »

Ook ik heb een "slimmemeter van oxxio" en ja je kunt het vast raden.
Oxxio wil geen enkle medewerking verlenen om de meterstanden na te kijken. Wij kregen van oxxio een eindrekening van 1074,- euro en die moest even in een keer betaald worden. Ook wij hebben dit laten storneren bij de bank. Oxxio blijft volhouden dat alles klopt.
Met veel bellen en faxen en mailen met oxxio blijven wij nog steeds met het zelfde probleem en dat is dat de meterstanden niet kloppen. oxxio geeft eneco de schuld dat zij de oude standen niet goed hebben door gegeven. Ik vetrouw de "slimme meters" van oxxio niet en vroeg oxxio om de meters na te kijken. Dat wil oxxio niet vrijwillig doen. Als de meter goed blijken te functioneren, moeten wij betalen voor het controleren van de meters. functioneren de meters niet dan betaald oxxio voor de controle. Dat is zeer vreemd, de meters zijn de verantwoording van oxxio. Ook bij ons zegt oxxio dat zij de standen niet kunnen corrigeren en dat zij dat ook niet van plan zijn. oxxio zegt dood gewoon: u kunt toch niet op tegen zo'n groot bedrijf als oxxio. oxxio wil en doet niets. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Wij hebben inmiddels opgezegt bij oxxio en zijn weer lid geworden van eneco. zodra wij helemaal weer over zijn bij eneco, wil ik tegen oxxio rechterlijk stappen gaan ondernemen. ik weet in tussen dat de consumentenbond een artikel heeft geschreven over de slimme meters.
De slimme meters zijn niet goed gekeurd en waarschijnlijk niet betrouwbaar.

Qboys
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:40

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Qboys »

Nadat ik een email naar de oxxio medewerker heb gestuurd heeft die binnen 2 dagen gereageerd en mijn probleem aan gehoord beloofde mij dat hey binnen korte tijd opgelost moest zijn was dat niet het geval kon ik contact op nemen met haar en wat gebeurd het was binnen een week opgelost inplaats van betalen krijg ik 218 euro terug. heb het nog niet ontvangen maar toch grote klasse van de oxxio medewerker.

Bouis
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2008 00:02

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Bouis »

voor mij doen zij nog steeds niets, za doen niet eens de moeite om de digitale meters na te kijken of deze wel goed functioneren.
Oxxio blijt onbetrouwbaar en zelfs kassa of radar doet er niets mee.

Ik heb het idee dat dit allemaal moeite voor niets is en dat wij gewoon de kosten moeten betalen. het is allemaal een grote tering zooi

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Kan ook weer een leuk spelletje zijn van Oxxio hoor. We weten het allemaal dat het hier vaker is gebeurd op dit forum. Desbetreffend persoon zien wij al enige tijd niet meer op dit forum.

Dus kans is groot dat dit een opgezet spel is van Oxxio. Ik vind het namelijk vreemd dat via dit forum wel ineens dingen binnen een week worden opgelost. Kennelijk is de wachtrij ineens zeer klein geworden voor het afhandelen van klachten, terwijl er in de media pas nog het tegenovergestelde is beweerd en gezien het aantal klachten die reeds jaren lopen wordt dat bevestigd. Wordt deze persoon ineens voorgetrokken omdat hij of zij via dit forum zijn klacht deponeerd. Zo ja dan heeft Oxxio nog een hoop te doen, maar op die mensen wordt niet op gereageerd. Dus het is gewoon weer een spel. Ik vermoed dat beide werknemer zijn bij Oxxio. Andere energiebedrijven zie je hier ook langzaam opkomen. Valt wel erg op.

Vandaar mijn stellige mening en waarschuwing: MENSEN TRAP ER NIET IN. OXXIO IS EEN FLUTBEDRIJF EN SPEELT WEDEROM EEN SPEL MET ONS. Dit kan gewoon niet en bestaat niet. Men wordt hier voorgetrokken.

Qboys
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:40

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Qboys »

Nou in mijn geval is het echt geen spelletje ik ben echtgeholpen en ja ik heb ook aan gegeven dat ik het wel een beetje jammer vond dat ik eerst hier een bericht moest plaatsen om het op gelost tekrijgen. ben trouwens ook geen klant meer van oxxio.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Sorry, niet om je aan te vallen, maar dat kun jij makkelijk zeggen. Wij kunnen dat vanaf hier niet zien. Het is en blijft gewoon erg toevallig dat jij ineens voorrang hebt gekregen in klachtafhandeling en dat je dan ook meteen goed bent geholpen.

Wij hebben daar nog steeds een zaak lopen bij Oxxio. Al 2 jaar en nog geven zij niet thuis en nog willen zij geld afnemen. Ook hebben zij al gedreigd met afsluiting. Haha ik heb gezegd:" Kom maar.

Ik zit er al 2 jaar niet meer. Ik zit gelukkig bij Eneco en daar hebben zij mij al verteld dat Oxxio geen verzoek tot afsluiting kan regelen daar ik ergens anders klant ben dan Oxxio. Zij hebben melding gemaakt naar Netbeheer van dit feit en verder wacht ik wederom af. Voorlopig ligt er weer een nieuwe dreigbrief van Oxxio op het bureau. Of ik een totaal bedrag van 943,89 wil betalen. Zij hebben namelijk geen betalingen gehad over de periode dat ik reeds bij Eneco zit. Daarbij is er ook een verhoging vanwege administratiekosten. Ook zal ik aangemeld worden bij een incassobureau met wie ik reeds contact heb gehad. Hen heb ik bewijsstukken toegezonden, alsmede een kopie van mijn contract met Eneco. Ook een brief van Eneco zit erbij.

Zo zijn er wel meer die nog steeds sinds JAREN problemen hebben met dat flut bedrijf en jij zou voorgetrokken worden......

SLAAP LEKKER!!!!

Gesloten