LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio vs Intrum Justitia

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Sillycious
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 jun 2007 19:52

Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Sillycious »

Maart 2007 van Oxxio overgestapt op een andere energieleverancier. Krijg ik begin December, dus 9 maanden later, een schrijven van Oxxio dat ik mij schuldig heb gemaakt aan 'contractbreuk' en dat ik Oxxio 50 euro schuldig ben. Het klopte dat ik 3 weken te vroeg bij ze ben weggegaan. Maar mijn huidige energieleverancier zou dit compenseren, hetgeen dus al gebeurd is. Vervolgens heb ik 50 euro overgemaakt naar Oxxio op 24 December j.l. , blijk ik tijdens het internetbankieren ipv 50 euro, 30 euro te hebben ingetypt, dus slordigheidje van mijn kant. 5 en 3 lijken op elkaar zonder bril. Krijg ik vanmiddag een rekening van Intrum Justitia uit naam van Oxxio dat ik 82,21 (20 euro hoofdsom, 0.21 rente, 37 euro incassokosten en 25 euro registratiekosten) moet overmaken naar hen!
Ben ik nou gek, of is dit nou niet óf hondsbrutaal en totaal tegen alle regels in? Of hebben zij het recht om dit zo maar zonder enige waarschuwing of herinnerings/correctienota te doen? Ik ben dus écht niet van plan deze 82,21 over te maken naar Intrum Justitia en heb vanmiddag snel de resterende 20 euro overgemaakt naar Oxxio.
Wat een hondsbrutale en asociale gang van zaken! Ben echt blij dat ik weg ben bij Oxxio....

ridder80

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ridder80 »

jij bent gewoon kk dom omdat jij met hun in zee bent gegaan, ik hoop dat je ze helemaal kaal plukken mvg

Sillycious
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 jun 2007 19:52

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Sillycious »

Ik ben juist van ze weggegaan, domme kk jongen!
En waar slaat dat nou op 'hoop dat ze je kaalplukken'
Domme kk jongens als jij horen niet op fora als deze.
Ga jij maar lekker kk'en op geenstijl. :twisted:

ridder80

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ridder80 »

je zegt dat je bij ze bent weggegaan, dan ben je dus ooit met hun in zee gegaan en dat is dom, nu ben je op mij boos dat jij problemen met ze heb.

Sillycious
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 jun 2007 19:52

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Sillycious »

Ik had geen problemen met Oxxio toen ik nog bij ze was, maar ik heb een 'achterafgezeik' probleem met ze. Trouwens heb ik ook een probleem met jouw rare antwoord. Je kunt toch wel normaal een reactie/mening geven zonder te kk'ren en zonder me dergelijke uitlatingen toe te wensen?

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Of dit hondsbrutaal is Sillycious weet ik niet, maar belachelijk weet ik wel. Diegene die deze fout bij Oxxio heeft geconstateerd had toch ook jou hierop kunnen wijzen middels een telefoontje of briefje. Waarschijnlijk is het inschakelen van Intrum Justitia gemakklijker geweest. Of je nu voldaan hebt aan je verplichting met de betaling van de € 20,- alsnog, zou ik, indien je een rechtsbijstand hebt daar informeren (of er eerst inderdaad een aanmaning moet worden aangeboden). Want Oxxio heeft Itrum Justitia ingeschakeld en die zullen voor hun actie ook wel geld willen zien. Dus het ligt niet zo gemakkelijk. Ik weet dat ik geen concrete oplossing aandraag, maar hier heb je wel meer aan dan sommige andere reacties die alleen maar volgens mij reageren om te reageren maar wezenlijk niets bijdragen aan een forum.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ronald g »

Hoi oxxio is niet bepaald klantvriendelijk, maar in december een brief over contactbreuk. Drie weken te vroeg gestopt!! Door een typefout te weinig betaald, oxxio had u daar vriendelijk op kunnen wijzen. Dit had ook gemoeten met een herrinnering en later een aanmaning. Zo zijn de wettelijk opgestelde regels. Als dit niet gebeurt is spreek oxxio daar op aan en laat hun maar bewijzen of ze wel volgens de regels gehandeld hebben.
I.J. neemt klakkeloos alle zaken aan of het terecht is of niet.

Succes Ronald.

Sillycious
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 jun 2007 19:52

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Sillycious »

Helemaal mee eens: nutteloze en vreemde opmerkingen heb je niets aan. Helaas komt het meer en meer voor dat men op fora reageert met asociale reacties. Het lijkt wel of veel mensen gewoon geen respect meer hebben voor anderen.

In ieder geval heb ik zeker wel wat aan jouw antwoord: ik laat dit zeker niet over mij heen gaan, te meer omdat ik weet dan Intrum Justitia ook niet echt betrouwbaar overkomt, zo te lezen in andere fora.
Ik ben mijn betalingsverplichting nagekomen, al was er een fout in de overschrijving geslopen. M.i. kunnen ze mij niet dwingen om ruim 60 euro toe te betalen omdat Oxxio zo nodig geld op tafel wil zien, zonder enige waarschuwing c.q. schrijven vooraf.

Gr.

oxxio/davev
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:21

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door oxxio/davev »

Beste cillycious,

Ik ben aangesproken en verzocht niet meer aan dit forum deel te nemen.
Laatst gewijzigd door oxxio/davev op 22 jan 2008 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Sillycious
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 jun 2007 19:52

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Sillycious »

Dag Dave,

Dit vind ik heel mooi van jou dat jij hier op reageert.
Maar wat ik schrijf hierboven, is echt waar. Ik heb op tijd het geld overgemaakt, weliswaar abusievelijk het foute bedrag, maar ik ben hier niet op geattendeerd door Oxxio. Dat maakt het juist zo wrang dat ik nauwelijks 3 weken later een driedubbele rekening van Intrum Justitia krijg.

Maar ik zal je raad zeker opvolgen, en nogmaals, keurig dat jij er als Oxxiomedewerker zo adequaat op reageert.

Gr.
Silvia

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door hj44 »

Mijn kontrakt bij oxxio was stilzwijgend verlengd.De opzegboete is dan €25,00 ipv €50,00 per product. Na diverse mails en tel. was er eindelijk een medewerker die toegaf dat er teveel van mijn rekening was afgeschreven.Dit zou aan de betreffende afdeling doorgegeven worden.Deze afdeling is waarschijnlijk opgericht met de intentie om zoveel mogelijk te graaien,want enige weken later kreeg ik een schrijven van dat beruchte incassoburo met het dringende verzoek om te betalen (50 ipv 25) ex kosten.Als je de forums leest ben ik niet de enige die een te hoge opzegboete heb gekregen,het is dus een manier om je zakken flink te vullen.Om het kort te houden:Ik ben niet van plan om hierover nog kontakt met oxxio en dat buro op te nemen met de hoop dat het voorkomt.

Sillycious
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 jun 2007 19:52

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Sillycious »

Als ik jou/u was, zou ik toch wat doen: die rekening blijft staan anders....

Gr.

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door hj44 »

@Sillycious,de rekening die ze mij gestuurd hebben zal ook tot in de eeuwigheid blijven staan.Waar ze ,volgens de Dte, recht op hebben betaal ik,maar niet waar deze graaiers om vragen.

gr.

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door hj44 »

De tweede aanmaning van intrum justitia is binnen.Ik dien binnen vijf dagen betaald te hebben anders word ik afgesloten van de electriciteits- en/of gas aansluiting en zijn de kosten hiervoor geheel voor mijn rekening.De giller is dat ik niet eens meer klant ben van het dievegilde Oxxio. Mijn reactie naar intrum:..Geachte heer/mevrouw,...Nooit en te nimmer maak ik geld over naar een bedrijf zoals het uwe,zonder uitspraak van een rechtbank....Vr.gr...HJ. Dit is toch echt de laatste reactie naar hun toe.

Gr.hj

virusje
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 feb 2008 09:47

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door virusje »

Laatst ben ik ook gebeld door oxxio? Of in iedergeval het leek er veel op. Met u kunt veel geld besparen blabla bla. m'n vrouw had de telefoon opgenomen, en was enthousiast. "wij sturen u een informatie pakket" wordt er gezegd, nou hup adres en nog wat gegevens, "wat is uw rekening nummer?" he wat?, die krijg je niet, "maar die heb ik nodig"

blijkt dus als je het informatie pakket krijgt dat je dus binnen 14 dagen moet afbellen, of iets per post moet doen, anders zit je er dus aanvast!!
heeel listig!!!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ronald g »

Weer zoiets waar I.J. de plank mis slaat, zal wel een standaard aangemaakte aanmaning zijn. Als je geen klant bent dan kunt u niet afgesloten worden. Neem even contact op met de huidige leverancier want voorkomen is beter dan blussen. Als oxxio toch overgaat tot afsluiten is dat een onrechtmatige daad. De meter is eigendom van de netwerk beheerder en als oxxio aan de meters gaat rommelen dus verzegelen dan wel weghalen is dat strafbaar. Het is pure bangmakerij van een incassoboer die enkel maar uit is om een zo hoog mogelijke score te halen. M.a.w. ze hebben geen poot om op te staan. I.J. zou verboden moeten worden.

Succes Ronald.

r001
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:43

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door r001 »

Tsja, Oxxio en dreigen met afsluiten. Ik kreeg van Oxxio (dus niet het incasso bureau) ook een keer een brief dat ik afsluiting zou riskeren als ik niet zou betalen. Toen was ik net geen klant meer, dus ik geloofde dat niet. De netwerkbeheerder beweerde dat het wel zou kunnen.
Of ze het daadwerkelijk doen, betwijfel ik. Als ze het echt doen, kun je via de Geschillen Commissie kiezen voor een verkorte procedure. Bij mij ging het niet om de opzegboete, maar om maandtermijnen die niet klopte. (wat klopt er wel bij Oxxio)

Oxxio heeft bij mij wel geprobeerd een te hoge opzegboete in rekening te brengen. Op hun site stond toen ook niets over de hoogte van de boete vermeld, waarschijnlijk om het lekker mistig te houden. Uiteindelijk heb ik niets hoeven te betalen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ronald g »

@r002 de netwerk beheerder kan afsluiten als je een achterstand hebt, zij hebben dus ook het geld voor het beheer niet ontvangen. Maar dat is hier niet aan de orde. Maar toch zou wat worden dat een bedrijf als continuon of een andere beheerder hier aan meewerkt. Het gaat hier om een contract dat drie weken te vroeg be eindigd is. Oxxio en I.J. moeten eens ophouden met het gezeur.

Sillycious
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 jun 2007 19:52

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Sillycious »

Colportage, maar dan via telefoon. Daar lijkt het op. Zou verboden moeten worden.

Overigens ben ik goed weggekomen met Oxxio. Ze zijn tot mijn stomme verbazing overstag gegaan en trekken het gebeuren met Intrum Justitia in. Vraag me niet hoe of waarom, maar ik ben allang blij.

Gr.
SiBl

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door hj44 »

Je kan alleen afgesloten worden als je geen leverancier hebt.M.a.w. als Oxxio je contract verbreekt (door wat voor oorzaak ook)heb je geen leverancier en wordt je afgesloten,maar je krijgt van de netbeheerder eerst een brief wanneer dit gebeurd.Als je tegen die tijd een andere leverancier hebt is er niets aan de hand.Je kunt de afsluiters ook weigeren binnen te laten en dan komt het voor bij een rechtbank.

Gesloten