LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met Nuon HELP

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Stellingsander
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2008 07:42

Probleem met Nuon HELP

Ongelezen bericht door Stellingsander »

Hallo,
Volgende doet zicht voor.
In november 2007 vul ik via internet een form in om over te stappen van Oxxio naar Nuon.
Binnen de 7 dagen bedenk tijd kom ik er achter dat mijn contract bij Oxxio pas op 8-10-08 vervalt en ik 50 euro boete moet gaan betalen voor te vroeg overstappen.
Meteen Nuon gebeld en de medewerker vertelde mij dat hij notitie zou maken en gaf mij het advies om een briefje te sturen naar Nuon.
Dat heb ik gedaan maar kreeg na twee weken in eens een mailtje van Oxxio dat mijn contract vroegtijdig was opgezegt en ik 50 euro moest betalen voor de al ingekochte energie.
In januari 2008 gebeld naar Nuon en gevraagd hoe dit kan. Antwoord was dat mijn brief te laat bij hun binnen was. Op mijn vraag hoe het zat met de notitie die de medewerker in november had gemaakt zei men dat er geen gesprek was geweest met de medewerker daar zij alle telefoon gesprekken opnemen en bewaren.
Nu is Oxxio al afgesloten en ik per 26 -12.07 al bij Nuon zit kreeg ik vorige week per mail te lezen.
Ik ben het hiermee uiteraard niet eens maar wat kan ik er tegen doen.
Graag uw advies of hulp in deze.
Bedankt voor het lezen.
André

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Probleem met Nuon HELP

Ongelezen bericht door Henri42 »

Bezint eer ge begint, of tewel eigen schuld dikke bult , en dat voor Euro 50,-

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: Probleem met Nuon HELP

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste André,

Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid bestaat over de overstap van Oxxio naar Nuon en de annulering hiervan.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om met u deze kwestie door te nemen. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Stellingsander
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2008 07:42

Re: Probleem met Nuon HELP

Ongelezen bericht door Stellingsander »

Beste medewerker,
Ik weet niet welk contract. oxxio of Nuon?

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: Probleem met Nuon HELP

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste André,

Wanneer u het contractrekeningnummer van Nuon doorgeeft, kan ik contact met u opnemen.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,


De medewerker

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Probleem met Nuon HELP

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Ik vind het vreemd dat een medewerker (van Nuon??) via dit forum zaken wilt oplossen. Het kan, maar ik heb mijn twijfels.
Indien je via een callcenter "iets" regelt wordt er normaliter in het klanteninformatiesysteem na (of tijdens) het telefoongesprek een notitie gemaakt van en over het inhoudelijke van het telefoongesprek.
Maar als je op dat moment nog geen klant bent en nog geen klantnummer of EAN-code hebt is het wellicht moeilijk om ergens voor jou een notitie te maken. Wat het telefoongesprek betreft weet ik niet hoe lang deze gespreksopname banden bewaard moeten worden. En als zij zeggen dat er geen telefoongesprek is niet gevoerd dan zal het voor jou natuurlijk moeilijk worden om het tegendeel te bewijzen. Dus waarschijnlijk, helaas voor jou.

Stellingsander
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2008 07:42

Re: Probleem met Nuon HELP

Ongelezen bericht door Stellingsander »

Ja misschien helaas en het gaat mij eigenlijk nog niet eens om die 50 euro boete bij oxxio.
Het gaat mij dat ik niet voor leugenaar wil worden uitgemaakt.
Ik heb wel degelijk met een medewerker van Nuon aan de telefoon gezeten en ik had ook een klantnummer aan hem doorgegeven.
Ik woon nl in een wijk met stads verwarming en die loopt bij de Nuon.
Het gedeelte stads verwarming kan alleen via de Nuon lopen dus mijn klantnummer van het gedeelte stadsverwarming had ik aan hem doorgegeven.
Hij zou notitie maken mocht mijn brief niet op tijd arriveren bij Nuon.
Na het tel gesprek meteen de volgende dag de brief gepost en ontvangen door Nuon.
Ik vindt dus dat er op tijd door is gegeven dat mijn contract bij Oxxio loopt tot 8-08
Maar goed ik heb inmiddels ook de consumentenbond om steun gevraagt en wacht ook hun antwoord af.
Bedankt voor het mee denken in deze zaak.
Groet,
André

Stellingsander
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2008 07:42

Re: Probleem met Nuon HELP

Ongelezen bericht door Stellingsander »

beste medewerker het klantnummer is: nummer weggehaald omdat het is opgelost.
Laatst gewijzigd door Stellingsander op 31 jan 2008 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

firewall

Re: Probleem met Nuon HELP

Ongelezen bericht door firewall »

o mijn god, oxxio..

ik heb zelf bv. alleen getekend voor de overstap van stroom van nuon naar oxxio. toen heeft oxxio mij overgezet voor gas ipv stroom.
hoe de F kunnen die bedrijven zomaar klanten overzetten zonder dat dat de klant er specifiek voor getekend heeft?
anyway, ik werd vlug overgezet van stroom naar oxxio maar die gas-contract fout van oxxio duurde 5maanden voordat dat werd rechtgezet!
ok.. nu het vlgende. stuurt oxxio mij recent doodleuk een brief dat ik 50,- euro moet dokken wegens te vroeg beeindigd contract voor gas bij oxxio? ik was bij oxxio nieteens klant voor de gas!

die bedrijven, 1 grote Fffing zooi.
ik kan maar niet van me afzetten dat ze dat allemaal wellicht met opzet doen. Hoeveel mensen betalen bv. wel niet gewoon en kijken bijna niet naar wat en hoe? Heel heel veel.
50 euro hier, 10 administratie-kosten daar. Tel uit je winst als bedrijf.

Stellingsander
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2008 07:42

Re: Probleem met Nuon HELP

Ongelezen bericht door Stellingsander »

In mijn geval moet ik toegeven dat ik beter de kleine lettertjes moet lezen.
Inmiddels heb ik kontakt gehad met een heel aardige medewerker van Nuon en mijn zaak is heel netjes door Nuon opgelost.
Ik zit weer bij mijn oude leverancier en klasse hoe dit door Nuon is behandeld.
Met groet,
André

Gesloten