LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deur tot Deur ACTIE NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Ron58 »

ik kan me geen ziekte voor de geest halen waarbij je wankelt en spreekt met dubbele tong. Jullie wel?
Jawel, het is weliswaar geen ziekte, maar na b.v. een hersenbloeding kan dit gebeuren. Ik heb meermalen zien gebeuren dat men dan voor dronkelap uitgemaakt wordt.

Alhoewel men dan niet meer voor Eneco langs de deuren zal gaan.

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door kiz »

ik kan me geen ziekte voor de geest halen waarbij je wankelt en spreekt met dubbele tong. Jullie wel?
google eens op "Ménière". Maar ook dan ben je niet in staat om te werken...

SpeedyGonzales
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2007 15:48

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door SpeedyGonzales »

Ook bij ons zijn ze aan de deur geweest. Een lieftallige jonge dame. Maar haar huiswerk had ze toch niet geheel goed gedaan.
Ik woon in een flat met blokverwarming en gebruik alleen gas om te koken. En daar ging hun verhaal mank.
Ik zou, indien ik zou overstappen naar NUON, 9 cent per kub.m. gaan besparen op mijn gasverbruik. Over elektrisch werd niet gesproken. Nu hoefde dat niet voor mij want ik wist dat enkele weken geleden, toen ik bij Expert naar binnen liep en waar een lijstje met de goedkoopste energieleveranciers (electrisch) ophing en Eneco bovenaan stond, dat ik wat dat betreft niet over hoefde te stappen. Maar die besparing op gas? Dat is dus ook niets voor mij, want als je alleen gas verbruikt om te koken (ca. 22 kuub gas per jaar) dan zou de besparing uitkomen op euro 1,98.
Als ze dus beter hun huiswerk hadden gedaan, hadden ze niet eens aangebeld.

hermelien en tr
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:13

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door hermelien en tr »

Ook ik heb een colporteur van Nuon aan de deur gehad. Of hij even mijn jaaroverzicht mocht bekijken, want bij Nuon zou ik veel goedkoper uit kunnen zijn. Toen ik zei dat ik niet geinteresseerd was, kreeg ik de vraag of ik dan niet goedkoper uit wilde zijn. Op mijn antwoord dat ik hier niet verder op in wilde gaan kreeg ik alsnog dezelfde vraag. Of ik toch maar even mijn jaaroverzicht wilde laten zien. Ik heb deze jongen zeer snel afgewimpeld maar was wel boos over zijn manier van handelen. Zeer agressief.
Hermelien en tr

VanTurenhout
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 mar 2008 11:57

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door VanTurenhout »

Ik ben een tijd terug ook zo stom geweest om een aanbieding te tekenen van een meneer van Nuon, met als geruststellende gedachte van de Nuon meneer: "U kunt dit contract doorstrepen en terugsturen als u besluit er toch niet mee akkoord te gaan, of sterker nog, u kunt mij bellen (kreeg zijn 06 nummer) als u toch besluit eronder uit te willen.
Na een uur 'toegesproken' te zijn door mijn lieve echtgenote, heb ik deze meneer geprobeerd te bellen. ZIjn antwoord: "Ow, uw contract is al afgegeven op kantoor, dat kan ik niet meer verscheuren, maar dat doe ik morgenochtend"
Volgende ochtend weer die man gebeld: "nee, ik ben nu nog niet op kantoor, maar straks wel"

Later weer die man gebeld: "Ja ik was te laat, nu is het contract al verwerkt"
Direct het formulier met een streep erdoor verstuurd naar Nuon (aangetekend, met kosten uiteraard) maar helaas, een paar dagan later toch een contract in de bus, met zelfs de mededeling dat ze mijn oude contract al zouden gaan opzeggen bij Intergas/Dong.

Om een langer verhaal kort te houden, het heeft weken geduurd, verschillende telefoontjes naar Nuon om bevestigd te krijgen dat ik NIETS met nuon te maken wil hebben, maar nooit gekregen (op papier) wel telefonisch

Oplichtersbende, en dan niet alleen de dames/heren aan de deur.

Bo1974
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2008 21:33

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Bo1974 »

Gisteren (al?) bevestiging gekregen dat het contract geannuleerd is. Welliswaar waren het drie bijna identieke (afzonderlijke) brieven maar goed, ben er van af !!!

Dat verhaal van het teruggeven van het gele velletje ken ik. Ik was er ook achteraan gerend maar " helaas" ... de code was al doorgebeld en ik zat in het systeem...

Inderdaad, men moet tegenwoordig gewoon voorzichtiger zijn aan de deur.

Voor't zelfde geld staat er naast die "leuke" juffrouw een sterke vent die je een klap geeft en zo binnen is... bij je kinderen en al het andere wat je lief is ...

brahmaloka
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2008 19:30

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door brahmaloka »

Bij mij stonden ze vandaag ook aan de deur! (Brunssum)
Deze verkoper begon over een brief van Essent die iedereen zou moeten hebben gehad, met daarin de mededeling dat de prijzen fors omhoog zouden gaan! Ook zou ik mijn jaar afrekening al een tijdje geleden moeten hebben gehad!
Nou kan je vertellen , heb ze beide niet gehad.(Wat ik ook tegen hem zei) Dit is natuurlijk een mooi verkooppraatje! Tuurlijk, de prijzen gaan altijd omhoog! Dus een beetje waarheid zal erin zitten! Maar om hier nou misbruik van te maken?
Hij wilde wel even zijn mapje open klappen op een klein tafeltje, probeerde naar binnen te lopen... meteen tegengehouden , en gezegd dat ik er geen behoefte aan had!
Heb trouwens alles op video staan, dus mocht er een keer een zaak tegen komen! Bedrijven die zo'n lozers langss turen, komen meteen bij mij op de zwarte lijst, en daarmee ook bij bekende en familie die meestal wel om raad bij mij vragen.

[edit]
Geweldig! Had dit nog niet gezien op tv!
http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... emUid=1157
Bestellen zo'n stikker! Misschien leuk om zelfs mee langs te deur te gaan! "Hallo meneer!: Ik kom U een gratis anti Colportage sticker aanbieden!"
http://trosradar.nl//fileadmin/redactie ... ortage.jpg
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/deur ... yID=171553
http://www.molblog.nl/Merken/5456
/edit

rush079
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2005 17:25

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door rush079 »

Binnen 2 weken een colporteur van Nuon 2x aan de deur gehad. En natuurlijk 2x afgepoeierd. Laatste keer met een aanbieding voor een gratis alarminstallatie. Nee het zou niet gaan om gas en elektra. We hoefden alleen maar mee te werken aan een onderzoek. Jaja. De methoden worden steeds misleidender. U bent gewaarschuwd.

Edie86
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:36

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Edie86 »

P#tverdomme :evil: een half uur geleden was zo'n gast ook bij mij aan de deur (Heerlen), mijn moeder was niet thuis toen een netjes geklede man voor de deur stond, om een verhaal kort te maken; ja ik heb getekent...

Eigenlijk nogal overrompeld wilde ik hem zo snel mogenlijk de deur uit hebben, ik vond het maar een vaag persoon, getekent, mijn 06-nr zo even uit het hoofd verzonnen (hij vroeg namenlijk of ik ook interesse had in dat werk en dan 1200 Euro PER WEEK verdienen kon, maar als beginner zat je op een 600 Euro per week. Tevens vertelde vroeg hij of ik wiet rookte en zei vrolijk "Ik ook hoor"...

Goed, en nu? Hoe stom ook, getekent, ik heb mijn naam en adres genoteerd, geen (geldig) telefoonnummer en gelukkig ook geen rekeningnummer. Ik ben niet de eigenaar van dit pand, dat is mijn moeder :wink: ook heeft mijn moeder een andere achternaam als mij, maargoed, mijn handtekening staat toch mooi eronder.

Moet ik mij nu zorgen maken? Ik heb een brief gestuurd (niet aangetekend) waarbij ik het contract beëindigen wil (alhoewel deze nog niet is ingegaan, vandaag getekent namenlijk en 7 werkdagen de tijd om ervanaf te zien volgens het contract).

Morgen wil ik dus meteen een aangetekende brief sturen, moet hier nog iets speciaals in vermeld staan of gewoon zo kort mogenlijk? Dit is wat ik momenteel in gedachte had;
Beste Heer/Mevrouw,

Ik wil de overeenkomst ontbinden, getekent op 28-10-2008.
Het betreft hier om het "Nuon Gas Actieprijs en
Nuon Stroom Actieprijs" 'aanbieding'. Het kopie van de
ontbinding graag toesturen naar onderstaand adres.

Ook wil ik hierbij vermelden dat ik niet de eigenaar van dit
pand ben en niet over de betalingen ga.
Iemand nog een tip misschien? :cry:

coramora
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2007 14:02

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door coramora »

Hallo Edie,

Dit is heel simpel. Aangezien jij niet de klant bent die bekend staat bij de huidige leverancier mogen ze het contract niet overnemen.

Dat betekent niet dat ze het niet doen!

Die brief die je beschreven hebt, is volgens mij voldoende. Er zijn namelijk twee redenen waarom het contract niet door kan gaan.

1) het is binnen 7 dagen geannuleerd
2) en dat is eigenlijk de voornaamste reden.... jij bent niet de op dit adres bekende klant.

Aangetekend hoeft niet maar is wel raadzaam, bewaar in ieder geval een kopie.

Succes

Cora

fvanmaris
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2008 14:37

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door fvanmaris »

nuon maakt reclame dat ze 2 de staan maar klopt niks van moet 10 de zijn
ik betaalde vorig jaar totaal 1300 euro en nu hoef ik maar 1100 te betalen volgens de berekening hier zakt mijn broek van af ben al 45 jaar bij nuon maar ga nu een andere aan bieder op zoeken
djw nuon
ga zo door mensen in de zijk te nemen

coramora
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2007 14:02

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door coramora »

@fvanmaris

Ontgaat mij hier iets?!? Je betaalt nu minder dan vorig jaar en toch heb je nog reden om te klagen. Heb je er wel eens bij nagedacht dat je zelf misschien bewuster met de energie bent omgegaan?

En zo ja, wat voor invloed heeft jouw energiebedrijf daar dan op gehad?

Ik begrijp het niet.

fvanmaris
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2008 14:37

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door fvanmaris »

het betekent dat ik bij hetzelfde verbruik minder betaal
das misleidend ik moet meer betalen
maar nu staan ze hoog met hun target

serviceweb
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2008 15:18

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door serviceweb »

Ik zal het nog leuker vertellen...
Bij mij kwamen ze aan de deur en het begon zo:

Nuon: hallo, ik kom uw energie afsluiten en daarna weer aansluiten.
Ik: uh... hoezo? hebben we de rekeningen niet voldaan dan? hoe kan dat, dit gaat via onze bank en ik weet voor 100% zeker dat we hebben voldaan.
Nuon: haha, nee... ik kom uw meter vervangen en u goedkoper stroom aanbieden.

(ik zat nog aan die afsluiting te denken en snapte er niets meer van)

Nuon: uw rekening is veel te hoog en omdat u een bedrijf aan huis heeft kan ik u 25% korting geven op uw energie kosten.
Ik: uh... oke, maar waarom kunt u mij daar niet gewoon voor bellen dan? ik ben bij u klant en dan is het toch makkelijker om even te bellen of een brief te sturen.

(ik wist toen nog niet eens dat hij van een ander energie bedrijf was)

Nuon: nee, wij van nuon nemen uw energie kosten van essent over en dat maakt het voor u, omdat u een bedrijf aan huis heeft, 25% goedkoper. en u mag nog blij zijn dat ik bij u langs kom want bij al uw buren kom ik niet, want die hebben geen recht op die korting.
Ik: nou, das ook lullig dan... enne, ik wil niet van mijn essent af, ik dacht dat u daar van was omdat u het over afsluiten had en zo...
Nuon: nee hoor, ik werk voor nuon en ik kan dus zorgen dat u korting krijgt, zullen we alles in orde maken, dan heeft u vandaag nog die korting in huis.

(leuke was, ik ben niet eens de eigenaar van dit bedrijf en betaal ook helemaal die rekeningen niet)

Ik: weet u, laten we dat maar niet doen. ik vind het prima waar ik nu zit en dat doe ik al jaren, heb er geen last van. dan doen we maar 25% minder water, stroom of gas gebruiken op jaar basis.
Nuon: weet u het zeker? want ik kom niet nog een keer langs!
Ik: ik weet het zeker en van mij hoeft u ook niet meer langs te komen.

(vond het een beetje onaardig worden op dat moment, alsof die zijn bonus mis ging lopen)

Nuon: goed, dan ga ik even dit formulier invullen. u wenst geen energie met 25% korting van nuon en dan wil ik nog even controleren of deze bedrijf gegevens kloppen. (heeft niet ons rekeningnummer, alleen adres en telefoongegevens nam hij door).
Ik: nou, dan is het neem ik aan zo in orde, dan kan ik weer aan de slag en het begint hier koud te worden met de deur open.

(en nu komt het leukste)

Nuon: nou, als u hier even wilt tekenen dat u NIET accoord gaat en dat u GEEN stroom wenst af te nemen via nuon dan is het in orde. heb net alles met u doorgenomen, dus u hoeft hier alleen nog maar een krabbel te zetten en wij zullen u niet meer storen.
Ik: pardon? tekenen voor wat ik niet wil hebben?? nu zakt echt mijn broek van mijn lichaam... ga toch weg man, ik ga toch niet tekenen voor iets wat ik niet hebben wil. ik denk echt dat u voor niets bent gekomen vanuit uw kantoor want dit slaat echt alles...

Je snapt het al... de man droop af en zei niets meer. Er kon nog wel een hand vanaf met de tekst: u heeft gelijk, dan wens ik u nog een hele fijne dag en jammer dat we geen zaken hebben kunnen doen.


Ja... wat is dat toch? Ik snap ook echt niet dat iemand dit zomaar kan doen. Eerst dacht ik nog dat het echt zakelijk was maar als ik het hier zo lees zijn ze bij iedereen langs gegaan. Beetje dom zijn ze daar wel want ze verwachten domme mensen aan de deur te treffen.

Nee nuon, bij ons komen jullie er NIET in!

coramora
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2007 14:02

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door coramora »

alsof die zijn bonus mis ging lopen
Alsof?? Die loopt hij dus mis! :lol:

Ik snap echt niet dat energiebedrijven voor deze manier van klantenwerving kiezen. Het kan niet anders dan dat ze toch klanten binnen krijgen op die manier anders houden ze het toch voor gezien?

Die colporteur dacht nog even een trucje uit te halen door je te laten tekenen. Dat vind ik ronduit hufterig gedrag. Excuses voor mijn woordkeus.

@fvanmaris

Deze uitleg maakt het voor mij niet duidelijker. Sorry

Cora

fvanmaris
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2008 14:37

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door fvanmaris »

vast cora van mora ook beetje dom dus

ijzergieter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2008 18:08

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door ijzergieter »

Geachte heer/mevrouw,

Ook ik ben door NUON maar dan met een mail benaderd, terwijl het niet mijn leverancier is, zowel niet van gas als electra.
De mededeling van NUON is dat je een test moet doen over energie besparing en als je die test uitvoerd is het einde van het verhaal dat een x bedrag bespaart en stap nu over.
Dit soort verkopen moet bij wet verboden worden en zeker in de energie sector.
Want de heren weten nu al te vertellen (terwijl iedereen zuinig aan moet doen) dat de prijzen fors stijgen i.v.m. de peildatum en in het verleden hebben ze al teveel aan de klanten berekend, waar blijft dat geld wat terug zouden krijgen.
Dan praten ze over graaiers, dan is daar de energie wereld een voorbeeld van.

Groetejes Piet

Edie86
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:36

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Edie86 »

Hoi Cora,

Bedankt! Toch een nachtje slecht geslapen erdoor :) ik zal toch een aangetekende brief versturen voor de zekerheid, erg bedankt..

Grt,
Edie

coramora
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2007 14:02

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door coramora »

vast cora van mora ook beetje dom dus
Het nergens voor nodig om mij te beledigen.

Als u niet in staat bent om duidelijk te communiceren, kunt u niet stellen dat degene die u niet begrijpt `een beetje dom` is.

Maar waarschijnlijk zegt het meer over u dan over mij.

fvanmaris
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2008 14:37

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door fvanmaris »

ik beledig niemand monatoetje
maar als jij het zo ziet is dat jou zorg en distasieer ik mij er verder van
ik ben duidelijk genoeg

Gesloten