LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deur tot Deur ACTIE NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
coramora
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2007 14:02

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door coramora »

@ fvanmaris

Wanneer iemand zich wendt tot dit forum vragen ze meestal om hulp of zijn op zoek naar informatie of ervaringen. Als er dan een persoon is die reageert (lees; hulp aanbiedt), is het niet erg chique als die persoon dan tot twee keer toe een vernederend opmerking toegeschreven krijgt.

Het is niet aan jou om te bepalen of je duidelijk bent of niet. Dat behoor je namelijk op te maken uit de feedback (lees; reactie) die je krijgt!

mvg Cora

p.s. `distantieer` schrijf je zo. Het is jouw zorg. Iemand in de **** nemen is met korte ei en aanbieder schrijf je aan elkaar.

I rest my case

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Zo en nu weer kroketten gaan bakken.........

coramora
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2007 14:02

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door coramora »

@Polderboy
@Gizmo

Goh heb ik niet door gehad dat het `laten we Cora even op de huid zitten` dag is. :roll:

@Polderboy

Ik heb mij geexcuseerd voor mijn woordkeus. Maar zeg nu zelf, iemand op zo´n manier overhalen om toch te laten tekenen, ruikt toch op zijn minst naar oplichting. Ik kan me niet voorstellen dat de opdrachtgever op deze manier zijn of haar klanten wil werven.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Ron58 »

"hoe werk ik die &^%)$# colporteurs binnen no-time de deur uit"
Als je ze de deur niet in laat, hoef je ze er ook niet uit te werken :lol:

Maar even zonder gekheid, mijn deurbel zit pal naast een raam, waarop een duidelijk kaartje hangt met een afdruk van de "geen colportage" sticker van Radar met daarnaast de tekst "en ook geen jehova's of enquettes"

Ooit had ik er een tekst op staan dat ik niet bekeerd wilde worden, geen behoefte had aan goedkope energie en ook niet aan de UPC mediabox, maar dat was iets te veel tekst.

Voor het niet aanpakken van die UPC mediabox wilde zo'n knakker me destijds overigens ook het contract laten tekenen, waarop hij heel klein twee letters had gezet, "n.a." van niet aangenomen. Ik heb hem duidelijk laten weten wat hij met zijn contract kon doen, en dat zou niet goed voor zijn stoelgang zijn geweest. :lol:

snapjullieniet
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2008 22:57

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door snapjullieniet »

Goededag mensen.
Ik wil graag reageren op al deze mensen die zogenaamd slechte ervaringen hebben gehad, terwijl ze het nooit hebben gedaan.

Ik heb 4-5 maanden geleden een contract getekend van NUON 25% Korting. Precies waar jullie het nu over hebben. Er stond een jongeman voor me deur, netjes gekleed, keurig gesprek met hem gehad. Vertelde mij over de actie, dat ik 25% minder ging betalen. En hij was heel duidelijk over het feit dat de korting alleen goldt voor puur de levering van stroom en gas. Dus niet de netbeheerkosten, transport, belasting etc. Ik kreeg ook 50% korting op het vastrechtbedrag. Ik zou ook 1 rekening krijgen van NUON, en 1 rekening van ENECO.
Ik kon ervoor kiezen om het termijnbedrag te verlagen, of om alles hetzelfde te houden en eind van het jaar een bedrag terug te krijgen.
Nu heb ik gekozen voor het verlagen van het termijnbedrag.
Voorheen betaalde ik aan de eneco 178 euro op 1 Rekening.
Nu betaal ik 35 euro aan de Eneco, en 120 euro aan de NUON.

Dus: 35+120= 155 euro. Dat is 33 euro goedkoper dan bij Eneco
33 x 12 = 396 euro wat ik bespaar op jaarbasis. En ik ben heel zuinig dus ik krijg vast iets terug.
Vier buren, die ik persoonlijk ken, hebben het ook gedaan(schijnt dat meerdere buurtgenoten het hebben gedaan). En ook zij hebben totaal geen problemen ondervonden. Ik heb het telefoonnummer van die jongeman gevraagd en aan mijn ouders gegeven. Die jongeman is langs me ouders geweest, en ook ZIJ hebben het gedaan. En tot nu toe heeft nog steeds niemand een probleem.

Dus luister gewoon naar de verkopers. vraag ze het hemd van het lijf. want sommige acties zijn best goed.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Ron58 »

33 x 12 = 396 euro wat ik bespaar op jaarbasis.
Ja, en hier geef je zelf al de verklaring:
Nu heb ik gekozen voor het verlagen van het termijnbedrag.
Want daar ga je in je hele berekening aan voorbij, dat het nog helemaal niet gezegd is dat Nuon goedkoper is, je betaalt per maand nu 33 euro minder voorschot en krijgt dus op je jaarafrekening minder terug of moet zelfs bijbetalen.

Kom met de hele berekening nog maar eens terug als de jaarafrekening geweest is.
Nuon is geen prijsvechter onder de energieleveranciers en ik kan me niet voorstellen dat er tussen Eneco en Nuon 400 euro verschil zit, althans niet op een totaal jaarverbruik van 2136 euro. (12x178)

Dat is bijna 20% goedkoper over het totale bedrag, terwijl iedereen weet dat kortingen niet gegeven worden over vastrecht, accijns, BTW, levering, etc. etc.
Met 25% korting op alleen de kale gas en electraprijs kun je niet de totale factuur met 20% omlaag krijgen, de kale gas en electraprijzen maken daarvoor een te klein deel uit van de totale kosten.

Dit klinkt als een verkooppraatje van een Nuon verkoper :lol:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Shine »

Ik kon ervoor kiezen om het termijnbedrag te verlagen, of om alles hetzelfde te houden en eind van het jaar een bedrag terug te krijgen.
Nu heb ik gekozen voor het verlagen van het termijnbedrag.
Voorheen betaalde ik aan de eneco 178 euro op 1 Rekening.
Nu betaal ik 35 euro aan de Eneco, en 120 euro aan de NUON.
Snapjullieniet snapt het zelf helaas even niet......
U hebt zelf het termijnbedrag verlaagt, wat zoveel betekent dat u op voorhand minder betaald per maand. Dit wil echter niet zeggen dat u daadwerkelijk goedkoper uit bent. Aan het einde van de jaarlijkse rit betaald u gewoon voor uw verbruik.
U had uw termijnbedrag ook bij uw oude leverancier kunnen verlagen, waarmee de impressie gewekt wordt dat u bespaart.

Maar zoals al gezegd, ik ben benieuwd hoe u spreekt als de jaarafrekening over een heel jaar op uw mat ligt.
(advies: mocht u in het verleden nooit geld hebben teruggekregen is het verstandig nu reeds maandelijks wat extra opzij te zetten tbv de jaarafrekening)

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik heb het telefoonnummer van die jongeman gevraagd
Dat scheelt, dan kan hij hem immers bellen als er bij de jaarafrekening een beetje tegenvalt :-)

Maar ik heb eigenlijk een beetje het gevoel dat snapjullieniet zelf de "keurig geklede jongeman" is.

digifoto
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2008 20:57

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door digifoto »

ook hier in Den Bosch een paar keurige jongens aan de deur gehad, die wilden meteen de het laatste afschrift zien. Na een heel warrig verhaal waar niemand wijzer van werd, werd gezegd dat we maar even dat laatste afschrift boven water moesten halen. Ze zouden met een half uur terug zijn.
Is dit wat je verwacht van een keurige energieleverancier als Nuon. Ik niet. Ik wil voorlopig even niets meer met Nuon te maken hebben
Nuon meteen gebeld. Die vonden het ook niet erg goed,wat er gebeurd was, maar ja ze huren hiervoor externen in...
Leuk hoor al die keuzes. Nu moet je dus voorbereid zijn op onzin info van allerlei maatschappijen aan de deur.
Kunnen we niet een sticker krijgen?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Ron58 »

maar ja ze huren hiervoor externen in...
Precies, en als daar een paar van die gladjanussen tussen zitten die even snel willen scoren heb je pech.

Een sticker helpt gedeeltelijk, nu krijg ik weer gasten die beweren al gebeld te hebben voor ze de sticker zagen.
Vandaag of morgen sla ik er nog eens een voor zijn ...

Ik weet het, je kwaad maken helpt niet, je hebt alleen jezelf er mee, maar elke week opnieuw weer van die gasten aan je deur ( Nuon, postcodeloterij, restaurantbonnen, en nog veel meer anderen).
Zo langzamerhand is callcentermedewerker of colporteur een beroep geworden wat ik niet in mijn familie zou willen hebben. Ik gruw van die gasten.

Edie86
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:36

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Edie86 »

Ik moet even zeggen dat het hier goed afgelopen is gelukkig! :) Ik had diezelfde avond al een brief op de post gedaan, daarna niets meer gedaan, maar toen de avond begon een week later, bijna teneinde van het afzegtermijn, toch even gebeld omdat ik geen reactie terug had gekregen nog..

Nou, die man zou het in orde maken, duidenlijk gemaakt dat ik er niks mee te maken heb en de zoon maar ben etc. Hij vroeg wel nog waarom ik toch getekend had, ik gooide het maar omdat hij erg opdringerig overkwam. Een kleine week later de bevestiging van de verbreking van het contract o.i.d, zowel voor stroom als gas. Hele opluchting, gelukkig goed vanaf gekomen. :D

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Shine »

Ik zit zo wat te denken......... Infofilter is leuk, maar....... als iedereen zo'n filter 'aan heeft staan' betekent dit voor bedrijven dat ze meer mensen de straat op moeten sturen. Lees: colporteurs.
Immers, hiervoor is vooralsnog geen filter aanwezig.
Zo zie je maar weer, het mes snijdt altijd aan twee kanten.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik zit zo wat te denken......... Infofilter is leuk, maar....... als iedereen zo'n filter 'aan heeft staan' betekent dit voor bedrijven dat ze meer mensen de straat op moeten sturen. Lees: colporteurs
Des te sneller wordt iedereen dit ook zat en plakt een sticker op de deur.

Alhoewel, het aantal eik..s wat net doet of ze die niet zien groeit ook, zal daar maar eens een A4tje van maken.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Shine »

zal daar maar eens een A4tje van maken
LOL, daar past het langzaam aan niet meer op. ;-)

Goed, tot zover mijn off-topic.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Vier buren, die ik persoonlijk ken, hebben het ook gedaan(schijnt dat meerdere buurtgenoten het hebben gedaan).
Zo kwamen ze deze week ook bij mij aan de deur. Ik verwachtte een vriend van mij op bezoek rond die tijd, dus ik deed de deur open.

Staan ze met een stapel contracten te wapperen, en proberen ze me op die manier te overtuigen dat ik dan ook maar over moet stappen. ''Omdat'' anderen in mijn flat erop in gaan, hoef ik het toch zeker niet te doen? Snapten ze niets van.

Gelukkig kwam even latwer degene die bij me op bezoek zou komen, en verdwenen de heren naar mijn buren. Die overigens al een maand afwezig zijn, maar dat hoef ik ze niet te vertellen.

Verduijnovic
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2008 20:56

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Verduijnovic »

Zojuist ook aan de deur geweest en er helaas ingetrapt vooral nu ik dit alles lees op het forum

Bij mij werd echter wel verteld dat ik per e-mail kon opzeggen? Weet iemand hoe ik de NUON kan e-maillen?

Morgen wordt ik overigens nog wel gebeld om het gesprek van vandaag te bevestigen. Is er wellicht dan ook nog de mogelijkheid om er vanaf te zien?

Ik hoor graag tips!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Shine »

Mocht u niet gebeld worden door de Nuon, adviseer ik u de dag nadat u gebeld zou worden zelf even telefonisch contact met Nuon te leggen.

EN verder,......als u op nuon.nl een zoekactie doet en uw vraag/antwoord staat er niet bij, dan is er de mogelijk om dan gebruik te maken van het aangeboden formulier:
https://www.nuon.nl/veelgesteldevragen/ ... A123-44017

Een werkwijze die je wel bij meerdere organisaties ziet op websites (upc bijvoorbeeld) en een werkwijze die ik eerlijk gezegd verafschuw.

tibbels
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2008 12:21

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door tibbels »

Vorige week ook deze mensen aan de deur gehad en hier stom genoeg op in gegaan.
Nu heb ik me niet erg verdiept in of het nu echt iets zou uitmaken voor mij, maar zoals het voorgesteld werd leek het toch iets te mooi om waar te zijn en ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in dit soort irritant gedrag te belonen dus ik zou de overeenkomst graag ontbinden.
Morgen meteen naar het postkantoor om per aangetekende post dit door te geven.

Weet iemand hoe dit goed aan te pakken? Ik zat te denken aan aangetekende post plus handtekening retour. Is dat hetzelfde als bericht van ontvangst?
Van de jongen aan de deur kreeg ik een geel contractvel. Moet ik dat op een bepaalde manier meesturen, of is een kopie ook goed? Ik zou het contractvel graag zelf houden, maar als dat niet kan, dan ten minste een kopie ervan.
Is het handig een briefje erbij te sturen? Ik zou ten minste iets van confirmatie van de ontbinding ontvangen voor de zekerheid. Gelukkig niet mijn rekeningnummer gegeven, maar acceptgiro's krijgen waar ik dan vervolgens achteraan moet heb ik ook geen zin in.

Alvast bedankt.

ETA: Op opzeggen.nu staat dat ik het moet sturen naar Nuon Customer Care Center t.a.v. Klantenservice terwijl in de begeleidende brief staat dat ik het naar hetzelfde adres moet sturen maar o.v.v. 'ontbinding overeenkomst'. Weet iemand wat de beste keus is? Het zou me niets verbazen als ze het nog even lekker een dag of wat laten liggen als op de envelop al staat dat het om een ontbinding gaat, al zou dat bij aangetekende post niet moeten uitmaken.

Mar63
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2008 16:00

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door Mar63 »

Ook ik ben er in getrapt. Verkoper aan de deur, leuk verhaal van 25% korting het 1e jaar,kwam voor ons op zo`n €250,00, blabla.... Klonk goed en ik heb getekend. Manlief was er niet zo blij mee en heeft het een en ander herberekend. De korting in het 1e jaar was maar €37,00 en de stroom bij Nuon is veel duurder dan bij onze huidige leverancier Eneco. Dus na een jaar zouden we veel meer gaan betalen. Binnen 8 dagen aangetekend opgezegd en ook nog eens via de website en telefoon. We hebben 2 keer een bevestiging gehad dat de overeenkomst ongedaan zou worden gemaakt. Wat schertst onze verbazing..... gisteren een brief van Nuon dat we per 11-1-2009 de energie via Nuon geleverd gaan krijgen. Nou ja!!!!! Tussen de bevestiging en deze brief zit 2 weken tussen, dus ze zullen wel aankomen met het verhaal dat de brieven elkaar hebben gekruist. Maar het is op deze manier wel te proberen, hoeveel mensen zullen er niet intrappen? Dus nu weer een mail gestuurd en morgen maar weer bellen. Ik heb wel alvast mijn huidige leverancier op de hoogte gesteld dat wij het contract beslist niet willen opzeggen.
Wat een zooitje daar! Dus ga vooral niet met Nuon in zee!!!!

ecversteeg
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 sep 2004 20:48

Re: Deur tot Deur ACTIE NUON

Ongelezen bericht door ecversteeg »

Ook ik kreeg vandaag een bevestigingsbrief binnen dat ik klant ben geworden van de NUON.
Maar ik BEN helemaal geen klant geworden van de NUON. Ik ben ook nergens ingetrapt, want ik heb helemaal niemand van de NUON gezien, behalve dan om de meter op te nemen, want zij zijn de netbeheerder.
In de bevestigingsbrief stond ook alvast maar een termijnbedrag en dat het via automatische incasso geïnd gaat worden.
Tot mijn verbazing is het bedrag van mijn rekening afgeschreven terwijl ik helemaal geen automatische incasso heb afgegeven.
Ik heb nu drie dingen gedaan.
Als eerste heb ik contact gezocht met de bank, het bedrag laten storneren en een selectieve blokkade op de automatische incasso gezet, zodat de NUON volgende maand niet weer een bedrag kan afboeken.
Als tweede heb ik mijn huidige leverancier via een mail op de hoogte gebracht en duidelijk gemaakt dat ik klant van hen wens te blijven.
Als derde heb ik een mail gestuurd naar de NUON waarin staat dat ik het een belachelijke gang van zaken vind, dat ik geen klant geworden ben van hen en dat ook niet wens te worden, dat ik het bedrag heb laten storneren en dat ik eis dat ze het geheel terugdraaien.
Ik ben enieuwd wanneer de NUON mij hierover gaat contacten (ivm de feestdagen)

update
Inmiddels heb ik excuses gekregen van de Nuon. Er was een andere flatbewoner die een verkeerd adres had doorgegeven (??)
De excuses werden vergezeld van een Irischeque ter waarde van € 20,--. Nou ja, dat is in ieder geval wat. Maar een groot gedeelte van dat bedrag ben ik al lang kwijt aan telefoonkosten !
Maar goed, het is allemaal wel ellendig, want ondertussen krijg ik toch een eindafrekening van de RWE, en van de netbeheerder kreeg ik nog een factuur. Dat is allemaal wel op te lossen met wat telefoontjes, maar het blijft lastig.
Laatst gewijzigd door ecversteeg op 21 jan 2009 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten