LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rattekabinet

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gesloten
hj44

rattekabinet

Ongelezen bericht door hj44 » 19 aug 2008 18:49

Mijn maandbedrag is verhoogd met ongeveveer €8,00.Dit bedrag gaat niet naar de leveranciers maar naar onze geldverspillende overheid.Wanneer hebben deze supergraaiers is genoeg.

Gr...HJ

gravedigger

Re: rattekabinet

Ongelezen bericht door gravedigger » 19 aug 2008 18:56

Nooit :!:

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 » 20 aug 2008 11:23

Ik kan niet anders dan GraveDigger gelijk geven.

Dit kabinet is geloof ik het slechtste wat NL ooit gehad heeft.
Blijven graaien, verhogen - en maar verbaasd doen dat wij (consumenten) geen dure dingen meer kopen.

Sunbow

Ongelezen bericht door Sunbow » 20 aug 2008 16:41

Het kabinet zou een voorbeeld aan de Frogers moeten nemen: een maand lang op bijstandsniveau gaan leven. Ik ben geen fan van Froger (smaken verschillen nu eenmaal) vind wel dat die familie ballen heeft.

Zeker iemand die toch al zo wereldvreemd is als Piet Hein Donner zou veel kunnen leren van een maandje bijstand (zou eigenlijk verplicht meten zijn voor de minister en staatssecretaris van szw).

Tja dat de aardgasbaten niet bij de burger terecht komen, maar de verhoging van de olieprijs wel geeft wel aan dat Nederland geen rechtvaardig land is.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 » 20 aug 2008 17:11

@ Sunbow

Een maand? Gewoon ieder kamerlid, en iedere ambtenaar verplicht 6 maanden per regeringstermijn op bijstandsniveau laten leven.

En dan ook ZONDER enig vangnet.

Ik denk dat de gemiddelde bijstandsmoeder ze hartelijk uitlacht, want die gasten KUNNEN het waarschijnlijk niet eens.

En wat de Frogers aangaat - ik weet het niet. Met zoveel geld op de bank is een maandje makkelijk te overleven.

Shine

Ongelezen bericht door Shine » 21 aug 2008 00:03

Och,..........een maandje sappelen in de wetenschap dat ik na dat maandje weer gebruik kan maken van mijn tonnen op de mijn bankrekeningnummer.

Ik begrijp werkelijk niet wat Froger hiermee wil bewijzen.
Sorrie maar met een dergelijke nepvertoning onder het mom van .. daar kan en wil ik ook niets mee.
Als zijn wasmachine stuk gaat is zijn gedachte: och, over 2 weken koop ik er een. Voor de echte minima is een dergelijke gedachte niet weggelegd.

diamondvoodoo

Ongelezen bericht door diamondvoodoo » 21 aug 2008 00:18

Bovendien krijgt renee wellicht nog ervoor betaald ook door RTL.

Overigens vraag ik me af, weet de consumentenbond van dit forum en topic? En wat te denken van de NEM zelf..

polderboy

Ongelezen bericht door polderboy » 21 aug 2008 01:13

@diamondvoodoo
weet de consumentenbond van dit forum en topic? En wat te denken van de NEM zelf..
Consumentenbond? Tuurlijk:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 1&start=15 (reactie EvaWhyte)

NEM eeeeuuuhhhh NLEnergie?

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=47921 (zoekt en gij zult vinden...)

Maar of die laatste "geldig" is, valt te betwijfelen want je struikelt daar nog wel eens over "ex medewerkers" en zo.

Als "ze" het niet weten zijn ze nog stommer dan ik al dacht...

En maar door blijven bellen en piratencontractjes door de willige strotjes douwen...

Ach. Den Haag krijgt de kop niet meer uit het Brinkhorstiaanse woestijnzand. Vastgeroest. Niets meer van te verwachten.

Ho-pe-loos... :cry:

glith

Ongelezen bericht door glith » 21 aug 2008 11:31

Vind dit ook een RATTEKABINET maar wat kunnen "we"eraan doen :twisted:
Zelf laat ik de auto meer staan ivm de belachelijke benzineprijzen voorheen lette ik ook op m,n electriciteitverbruik maar heb het idee hoe zuiniger we allemaal zijn/worden hoe duurder alles word

polderboy

Ongelezen bericht door polderboy » 21 aug 2008 22:18

@Glith

Benzine zal nooit meer "goedkoop" worden, want we zitten in een steeds dieper wordende energiecrisis genaamd peak-oil (absolute must voor elke Nederlander die wil weten wat er speelt op de energiemarkt: Peak Oil!). Die het allerhardst zal gaan uitpakken bij motorbrandstoffen. Tenzij er een mondiale crisis komt (bepaald geen ondenkbaar scenario, volgens sommigen zelfs zeer waarschijnlijk), en de olieprijs zou KUNNEN dalen (maar nooit meer "de oude" zal worden), gaan de hardste klappen bij het vervoer vallen. Alle modi die van op olie gebaseerde brandstoffen gebruik maken. Waarom denk je dat Cerfontaine (Schiphol) zit te janken, ondanks de 63 jaar voordeeltjes die de luchtvaart sinds 1945 heeft gekregen???).

Elektriciteit wordt in Nederland voor het grootste deel in gasgestookte elektriciteitscentrales geproduceerd. De gasprijs is (kunstmatig, want verdient de Staat goud geld aan) gekoppeld aan de olieprijs, dus....

1 + 1 = 3 in Den Haag.

Het verschil mag de consument betalen, die ze diep minachten.

Enige wat je kunt doen is:

1) besparen, besparen, besparen, en nog eens: besparen

2) isoleren, isoleren, isoleren, en nog eens: isoleren (warmtehuishouding, het allergrootste deel van je energiekosten...)

3) je energiehuishouding maximaal verduurzamen, vooral zonne-energie (gratis bron)

4) alle sluipverbruikers en zinloze apparaten het huis uit gooien

etcetera.

Vervolgens dikke vinger richting duh haag en energieboeren opsteken. Ze hebben het er immers volledig, voor de volle honderd procent, zelf naar gemaakt.

Ik heb net berekend dat ik voor mijn eerste ruime jaar bij Greenchoice een elektranota voor zo'n 40 kWh zou kunnen gaan ontvangen (restverbruik, de rest wek ik zelf op met 12 zonnestroompanelen).

Een auto heb ik uiteraard niet. Ik ben geen oliejunk en weiger mijn huishoudportemonnee te laten leegroven door bandieten van het witgemantelde oliesjeik, dan wel grijsgestreepte ambtenaren-soort... :roll:

Gesloten