LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie:Direct en het opzeggen ervan.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Bright23
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 sep 2008 12:21

Energie:Direct en het opzeggen ervan.

Ongelezen bericht door Bright23 »

Ik ben in 2007 over gestapt van Essent naar Energie:Direct.
Zij zouden goedkoper zijn dan Essent en daarnaast zou ik nog extra korting krijgen omdat ik bij Delta Wonen zit (woningbouw vereniging)

Ik werd op een zaterdag gebeld door e:d met de meldingen over goedkoop zijn en extra kroting. Ik zou daardoor zeker 20 euro besparen aan kosten. Toendertijd dacht ik: "kan ik wel goed gebruiken"

Maar het enige wat ik vroeg was dat ik eerst een informatie pakket zou willen zien om die rustig door te kunnen lezen. En dat ik niet wil worden aangemeld als abonee. De dame zegt dat dat kan en dat zij dat zou regelen.

Maar achteraf bleek ik dus al te zijn aangemeld bij hun. Maar goed. Toen dacht ik "Laat ik maar kijken of ze echt goedkoper zijn en dat ik dus geld bespaar". Intussen kwam ik er dus achter dat het mij geen 20 euro zou besparen, maar dat ik ruim 35 euro per maand meer kwijt was aan overige kosten.

Een paar maanden voordat mijn jaar contract beeindigd zou worden (stil erlengd zou worden wat overigens niet eens mag volgens mij) heb ik 2 getekende brieven gestuurd voor de opzegging. Beiden zijn aangekomen, maar zij konden het niet terug vinden. Heb me toen aangemeld bij Essent en zij zouden het allemaal regelen.

Dit was ruim 1.5 maand voor het einde van mijn contract. Maar ook daar reageerde e:d niet op. Tot mijn verbazing kreeg ik in mei een brief een brief van Essent met de melding dat e:d niet eerder dan in 2011 mijn contract kan overnemen van e:d want dan zouden zij het pas beindigen. Terwijl ik toch duidelijk een jaar contract heb.

Ook hierop heb ik gereageerd naar e:d en die zeggen dat ik een getekende brief moet sturen. Na 2 brieven en 5 maanden verder heb ik nog niks gehoord en zij zeggen niks te hebben ontvangen.

Hierbij vind ik dat het een malfide bedrijf is. Die de klanten aan het oplichten zijn en op geen enkele manier dingen doet zoals het zou moeten. Gelukkig zal Essent ervoor zorgen dat ik alsnog in 2009 gewoon weer gas en elektra van hun krijg. :)

joke1956
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2008 14:25

Re: Energie:Direct en het opzeggen ervan.

Ongelezen bericht door joke1956 »

ook ik heb gas en licht van energie direct
ik heb ook problemen met e:d
ik ben in maart over gestapt van eneco naar e:d
vanaf de eerste betaling tot op heden heb ik problemen met hun
heb bij het overstappen duidelijk aangegeven dat ik het per acceptgiro wil betalen tot mijn stomme verbazing werd de eerste factuur gewoon van mijn rekening afgeschreven, heb het toen bij de bank laten terug boeken en heb e:d mede gedeeld dat ik daar niet van gediend ben om zomaar zonder mijn accoord de rekeningen van mijn bank te laten afschrijven maar ik betaal gewoon netjes de rekeningen omstreeks 23 ste van de mnd als ik mijn wao heb gevangen
e:d heeft meteen intrum justitia in geschakeld ik heb intrum justitia een brief geschreven met een kopie van mijn betalingen en dat ik geen achterstand heb met de betalingen en dat ze dat konden zien op de afschrift die ik mee heb gestuurd kreeg daarop een brief van intrum justitia dat ik ze even moest bellen dan kon het afgehandeld worden
heb dat maandag 22 september gedaan en die mevrouw aan de telefoon zei ook dat het een zooitje is bij e:d en dat ze heel veel telefoontjes krijgen van klanten van e:d kreeg vandaag een e-mail van van e:d dat ze het contact gaan ontbinden daar IK mijn nverplichtingen niet na kom nu ik kom mijn verplichtingen wel na alleen ik betaal via acceptgiro en dat hebben ze liever niet zij willen het per incasso doen want dan kunnen ze het af halen wanneer zij het willen
tegen ons hadden ze ook gezegd dat we goedkoper uitwaren maar in werkelijkheid zijn wij bij e:d duurder uit dan bij eneco
ik wil heel gaarg weer terug naar eneco heb daar nooit problemen mee gehad
vind ook dat e:d een malifide bedrijf is en dat ze oplichtingspraktijken doen
zou graag hebben dat tegen e:d stappen ondernomen zou kunnen worden want dit is echt niet meer normaal
oja en je kan ze bellen tegen een tarief van 0,70 eurocent per minuut wat ik ook al oplichting vind het is gewoon geldklopperij kan normaal pas half december opzeggen en daar kijk ik al naar uit maar nu dat ze een mail hebben gestuurd met ontbinding van overeenkomst ga ik me aanmelden bij eneco zou blij zijn als ik van e:d af ben

liekevaned
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2008 16:33

Re: Energie:Direct en het opzeggen ervan.

Ongelezen bericht door liekevaned »

Geachte heer/mevrouw,

Ik vind het vervelend om te zien dat u een slechte ervaring met energie:direct heeft gehad.

Ik zou graag met u in contact willen komen om er alles aan te doen om samen tot een goede oplossing te komen.

Graag wil ik u uitnodigen om via www.energiedirect.nl/vertelhetons met ons in contact te komen. Als u hier u gegevens doorgeeft en meteen aangeeft dat het om een reactie via een internetforum gaat dan gaan wij uw situatie bekijken en nemen wij binnen 2 werkdagen telefonisch contact met u op. Dan kunnen we samen bekijken wat de beste oplossing is.

Met vriendelijke groet Lieke van energie:direct

RayWhisperer
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mar 2008 21:42

Re: Energie:Direct en het opzeggen ervan.

Ongelezen bericht door RayWhisperer »

Hi ‘Lieke van energie:direct’,

Ben bijzonder benieuwd of überhaupt iemand gebruik heeft gemaakt van jou aanbod. Mijn vermoeden is namelijk dat niemand zal reageren, stel eens voor dat het jou lukt om hun ‘probleem/klacht’ op te lossen, wat moeten ze dan met hun tijd doen?

Groet,
RayWhisperer

joke195652
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2009 10:43

Re: Energie:Direct en het opzeggen ervan.

Ongelezen bericht door joke195652 »

inderdaad lieke lost het ook niet op
ze zegt wel dat ze het vervelend vind voor de klanten en dat ze het wil oplossen
heb geemaild maar een oplossing is er niet
e:d blijft erbij dat ik een betalingsachterstand heb
ze hebben nu het contract per 12 dec 2oo8 ontbonden

zit nu bij nuon daar eneco een borg wilde van 400 euro en dat heb ik niet
moet rond komen van een uitkering (wao) van 800 euro in de maand

en nuon deed helemaal niet moeilijk
zit nu te wachten op de eindafrekening van e:d
moet nog wel 12 dagen van dec betalen maar dat kunnen ze bij de eindafrekening erbij doen
daar ik het vermoeden heb dat ik van gas en electra terug krijg

heb door mijn hele huis ledverlichting aangebracht
heb ze speciaal in duitsland besteld daar ze hier nog niet te koop zijn
of ik nu spotjes van 20 of 50 watt per stuk gebruik of ledverlichting van 3,2 watt per stuk dat scheelt nogal wat en ze geven het zelfde licht
mijn verwarming gaat sávonds om 7 uur naar beneden en de gordijnen zijn al om 6 uur dicht dus de warmte blijft lekker binnen

oke ik sta wel om 05.15 op en zet de verwarming op 20 gradenmaar ik ga meestal om een uur of 06.00 weer naar bed want dan is mijn kamerhuurder weer vertrokken en dan zet ik de verwarming meestal weer 2 graden lager
alleen dat het zo exstreem koud was zette ik hem een graadje hoger
en tussen kerst en oud en nieuw hoefden we allebei niet vroeg het bed uit dus dat scheelde ook weer in de stookkosten
ik leef echt wel energie bewust dus e:d hoeft ook niet aan te komen dat ik heel veel verbruikt heb heb de meterstanden opgenomen ook toen ik overstapte dus ik kan het altijd nagaan wat ze berekenen

alles is al duur genoeg
ben benieuwd wat Lieke hier weer op te zeggen heeft
als ze het echt zo rot vind voor de klanten moet ze nu maar eens echte stappen gaan ondernemen en dit voor eens en altijd voor me oplossen en er een eind aan maken met de chaos bij e:d
ben het goed zat heb mijn buikvol van e:d en van intrum justitia en van arkel
had een advokaat in de armen genomen maar intrum justitia vond het niet nodig om op de brieven van de advokaat te reageren ja pas na 2 maanden hebben ze gereageerd op een brief pfffffff en wat kwam daar uit niets
heb al mijn voorschotnota's betaald t/m november en zit dus nu te wachten op de eindafrekening
Lieke wanneer krijg ik die???????
Laatst gewijzigd door joke195652 op 22 jan 2009 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Heldere blik
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jan 2009 13:40

Re: Energie:Direct en het opzeggen ervan.

Ongelezen bericht door Heldere blik »

Edit naar aanleiding van wijziging hoofdletters.

Kan gebeuren :wink:
Laatst gewijzigd door Heldere blik op 27 jan 2009 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

joke195652
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2009 10:43

Re: Energie:Direct en het opzeggen ervan.

Ongelezen bericht door joke195652 »

sorry was niet mijn bedoeling dit in hoofdletters te doen heb het niet in de gaten gehad
mijn excuus hiervoor
heb het veranderd was echt mijn bedoeling niet om in hoofdletters te typen

Harry07
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2008 19:37

Re: Energie:Direct en het opzeggen ervan.

Ongelezen bericht door Harry07 »

Ook ik heb (nu eindelijk) een probleem met E-D. :twisted:
Omdat ik geen 3-jaar contract heb genomen wil ik eventueel gebruikmaken van de 'laagste prijsgarantie'. Maar omdat mijn contract anders was, moest het worden omgezet naar een "Laagste prijsgarantie"-contract en wel voor 1 jaar.
Dat was bijzonder snel geregeld moet ik zeggen!

Zo, nu had ik tijd om uit te zoeken of er voordeligere energieleveranciers zijn. Dus via Prizewize mijn jaarverbruik van vorig jaar ingegeven + 1-jaar contract +variabeletarieven + 'combinatie en postcode.
En toen bleek dat NUON toch behoorlijk voordeliger was. Dus een email aan E-D met de cijfers etc erbij. Dan krijg je een ontvangstbevestiging met daarin o.a. dat E-D binnen 10 werkdagen zal reageren.
Toen die 10 werkdagen ruimschoots om waren, maar weer een antwoordemail aan E-D met een herinnering aan hun genoemde 10 werkdagen..
Nog steeds geen antwoord.

Vandaag weer via Prizewize een berekening laten maken, en wat denk je? het verschil is alleen maar groter geworden. Nu ruim 364,-/jaar.
Ook al is de NUON-prijs een aanbiedingsprijs, ik had dus bij een overstap (dat bedrag) kunnen besparen.

Nu maar via de Prizewize-site 'een vriend' hiervan verteld. U begrijpt het al, die 'vriend' is de heer ben van Bunschot van Klantadvies bij E-D. :lol:

Vervolg komt beslist....

Harry07
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2008 19:37

Re: Energie:Direct en het opzeggen ervan.

Ongelezen bericht door Harry07 »

Kan iemand mij adviseren wat te doen?

Tot op dit moment geen enkele reactie van E-D op mijn 'laagste prijs garantie' aanspraak. (verzoek is 13 januari aan E-D gezonden).
Kan ik bijvoorbeeld nu van het 1-jaar contract af omdat zij niet doen wat ze beloofd hebben?

joke195652
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2009 10:43

Re: Energie:Direct en het opzeggen ervan.

Ongelezen bericht door joke195652 »

hallo harry 07

als ik jou was zou ik aan nuon vragen of ze het over willen nemen weet niet hoelang je bij E-D klant was ze kunnen je evt wel een boete in rekening brengen
E-D wilde het kontakt met mij verbreken en toen ben ik over gestapt naar nuon ik had eigenlijk een kontakt tot 23 maart 2009 bij E-D maar vanaf het begin problemen met ze gehad
communiceren met ze gaat niet heel wat e-mailtjes naar ze getsuurd maar nee we kwamen er niet uit ze hadden het meteen uit handen gegeven aan intrum justitia maar ik ben een volhouder dus ben niet overstag gegaan
per 12 dec 2008 is het kontact beeindigd en vanaf 13 dec 2008 ben ik bij nuon
heb pas geleden eindelijk de eindnota van E-D gekregen
maar daar hadden ze voor gas en elektra 41 ingehouden als boete dus in totaal 82 euro
maar dat maakte mij niet uit ik ben blij dat ik verlost ben van ze
het enige wat ze kunnen is dreigen met intum justitia en dat doen ze echt heel vlot en met van arkel de deurwaarder
als ik jou was direct kontakt met nuon opnemen en vragen of ze je wiillen verlossen van E-d
E-D heeft mooie praatjes maar er deugd niets van niks goedkoper dan een ander juist duurder
ik heb nu een jaarcontact met nuon en ben goedkoper uit

heel veel succes verder
laat als het je gelukt is om over te stappen wat horen ben benieuwd

Harry07
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2008 19:37

Re: Energie:Direct en het opzeggen ervan.

Ongelezen bericht door Harry07 »

@ joke195652

Het l.llige is dat het 1-jaar contract net op 9 januari 2009 is ingegaan vanwege mijn wens 'laagste prijsgarantie'. Zal eens neuzen wat het mij gaat kosten om van ze af te komen.
Overigens, ik heb geen betalingsprobleem met ze.

Harry07
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2008 19:37

Re: Energie:Direct en het opzeggen ervan.

Ongelezen bericht door Harry07 »

Het is in een stroomversnelling geraakt.

1. kreeg een erg laat antwoord op mijn email van 13 januari met de mededeling dat als ik aanspraak wilde maken ik aan bepaalde eisen moest voldoen. O.a. een offerte van 'de andere, goedkopere' energieleverancier.
Nou, die offertekrijg je dus nooit, heb ik begrepen! Kan men kennelijk gewoonweg niet.
2. Ik moest de procedure gaan volgen! Dus 1 maand verder en weer bij af! Beetje rekken lijkt mij zodat ze niet al teveel moeten vergoeden in het geval dat.
3. Ik was E-D nu echt helemaal zat! :twisted:
4. NUON gebeld en gevraagd of de prijzen klopten. Ja dus. Ook vertelde zij mij dat het maandelijkse vastrecht bij E-D duidelijk hoger ligt dan bij NUON (gaat wel ongemerkt door zo).
5. De aanbiedingskorting via PrizeWize is 242,- euro! voor een 1-jaarcontract etc.
6. De boete die ik naar alle waarschijnlijkheid moet betalen aan E-D, daar heeft NUON een oplossing voor.
7. Ik was gelijk helemaal om en heb E-D per direct opgezegd (ben benieuwd hoelang het duurt voordat men reageert).
8. En ben nu alvast aangemeld bij NUON.

Ik houd jullie op de hoogte.

Harry07
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2008 19:37

Re: Energie:Direct en het opzeggen ervan.

Ongelezen bericht door Harry07 »

E-D reageert nu ineens dus wel op de 'aanbieding' die ik via PrizeWize aan hun heb gestuurd en mijn contractopzegging daarna met:

Bedankt voor uw bericht van 1 februari 2009.
Naar aanleiding van uw e-mail omtrent de laagste prijsgarantie bericht ik u hierbij het volgende:

Allereerst mijn welgemeende excuses voor de late reactie op uw e-mail.

Ik heb uw gegevens opgezocht in de administratie.
Hieruit blijkt dat energie:direct op 1 augustus 2007 gestart is met de levering van zowel gas als elektra op xxxxx.
U heeft een contract afgesloten waarbij u gebruik kunt maken van de laagsteprijs garantie.

Ik heb de door u ingestuurde offerte bekeken en op basis daarvan een berekening gemaakt. De berekening vind u terug op MijnEnergie onder het kopje "Laagsteprijs garantie".
De offerte biedt een voordelige prijs.

Verschil met energie:direct ? 260,59
Resterende contractperiode 6 maand(en)
In uw voordeel ? 130,30

U heeft recht op het verschil + 50% extra tussen de kosten van energie:direct en uw aanvraag. U ontvangt een energietegoed van ? 195,44

Het energietegoed wordt verwerkt op de nota van volgende maand.
Energie:direct biedt u nu weer de laagste energieprijs.

Ik heb uw opzegging ontvangen voor de levering van energie voor xxxxxx. Ik betreur het dat u uw contract met energie:direct niet wilt voortzetten.

U geeft aan dat u uw contract per direct op wilt zeggen. Volgens onze administratie loopt uw contract met energie:direct tot 1 januari 2010. U zegt uw contract dus voortijdig op.
Bij een voortijdige beëindiging van het contract wordt een opzegtermijn van 30 kalenderdagen gehanteerd.


Tja, en nu zijn ze dus te laat.

Wordt vervolgd...

joke195652
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2009 10:43

Re: Energie:Direct en het opzeggen ervan.

Ongelezen bericht door joke195652 »

hallo harry

ik hoop dat ze ook menen wat ze zeggen je weet maar nooit bij ze
je kan dus nu een andere leverancier nemen
zij met hun mooie praatjes dat ze veel goedkoper zijn niet dus
dat heb ik ook ondervonden en ben blij dat ik nu bij noun zit
zou zeggen succes verder

Harry07
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2008 19:37

Re: Energie:Direct en het opzeggen ervan.

Ongelezen bericht door Harry07 »

Hallo Joke,
Had ik al gedaan gezien het NUON-verhaal hierboven.

Ik blijf het Forum op de hoogte houden...

klein
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2009 19:58

Re: Energie:Direct en het opzeggen ervan.

Ongelezen bericht door klein »

e-d dat moet zich bv noemen??
door doen van iemand anders die mijn heeft aangemeld waar ik zelf niets van weet.
hebben ze me gewoon afgemeld bij eneco en de rekeningen naar de incasso gestuurd. ter wel vanaf het begin toen ik achter was gekomen dat er geld van mijn rekening af ging. gelijk gebeld werd gezegd je moet en e-mail sturen, maar dat raad jullie al hij kwam niet aan het is wel 3 of 5 keer gestuurd maar kwam niet aan.weer bellen 70cent per min.ze zeggen dat je binnen 7 min iemand aan de lijn ga krijgen dus niet 13min 15 min
krijg je iemand aan de lijn. dus gaan weer fout fout info je moet e-mail opsturen maar die komt daar dus niet aan.
dus heb ik gevraagd of zij mij en e-mail kon opsturen.
een deed dus. ik kom thuis open mij mail een wat lees ik daar je hoef geen e-mail op te sturen. ze hebben mij e-mails gevonden en moet als nog 10 dagen wachten op het antwoord. wel rekening opgestuurd. wat moet met dit soort bv???ik betaal dus niet ik heb nooit iets gevraagd bij ze. wat ik wil is gewoon terug bij eneco en wil nooit meer te weet te komen van energie direct mensen denk goed na als je over deze naam hoort het een grote probleem.ze luister niet naar je want ze rekken de tijd gewoon uit een voor dat je weet ben je veel geld kwijt want ze zijn nog duur ook. niet doen neem het van aan.maffia dat zijn. maffia bv.doe geen zaken met de maffia.vaag bedrijf

groetjes van klein

Harry07
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2008 19:37

Re: Energie:Direct en het opzeggen ervan.

Ongelezen bericht door Harry07 »

Zo, alles is nu weer rustig. Wij zitten nu bij NUON en van E-D hebben wij de eindafrekening gekregen. Aanvankelijk zou het volgens hun regels bij vroegtijdige contract opzegging 150 euro per afgenomen product zijn wat je als boete moet betalen. Dat is echter 25 euro per product geworden. En als NUON doet wat ze beloofden, krijgen wij die 50 euro van NUON terug :lol:

Gesloten