LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peperdure "atoomstroom"

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Ongelezen bericht door Shine »

Mi Gado!

De goedkoopste alternatieve energiebron ....
...................
(..)

Daarnaast is kernenergie, hoewel er geen subsidies bij komen kijken, goedkoper dan vrijwel alle andere energiebronnen. Cijfers uit Frankrijk (waar 70 à 80 % van alle elektriciteit met kernenergie wordt opgewekt) laten zien dat 1 kWh gewonnen uit steenkool 3,81 en 4,57 eurocent kost, terwijl het opwekken van kernenergie 3,2 eurocent per kWh kost. Een derde voordeel is een grotere onafhankelijkheid van politieke schommelingen die we kennen van olie- en gasexporterende landen, alsmede de daarmee samenhangende prijsstijgingen. (..)
Bron: http://www.atoomstroom.nl/

En dus belazeren we de boel, trekken consumenten lekker een poot uit en laten ze lekker meer betalen dan de duurste 'gewone' energieleverancier.
Als ze leveren tegen inkoopsprijs (zoals ze beweren op hun site) vraag ik me af welke zakken gevuld worden met de meerprijs die we moeten betalen, de hoge maandelijkse admin/vastrechtleveringskosten en de door hun uitgevonden 'aanmaak contract kosten'. En dat terwijl ze hun administratie zoveel mogelijk online afhandelen.
Hoezo goedkoopste alternatief?

Het zou verboden moeten worden.
Ik kan niet wachten op de eerste topic(s) van consumenten die hun beklag doen dat ze benaderd zijn door deze firma&co en er in gestonken zijn.

Voor geintersseerden:
http://www.atoomstroom.nl/

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Peperdure "atoomstroom"

Ongelezen bericht door Shine »

Ter aanvulling een prijs en vergelijk.
Ik heb ter vergelijking Nuon genomen omdat deze leverancier vaak als een van de duurste aangemerkt wordt:

Contract variabel.

Atoomenergie:
Incl. BTW en energiebelasting: € ct 21.24 KwH
Vastrechtlevering: € 5.95 per maand
Eenmalige inschrijfkosten: € 35.70


Nuon (continuon stroom, variabel)
Incl. BTW en energiebelasting: € 0,1852 KwH
Vastrechtlevering: € 1,99 per maand
Eenmalige inschrijfkosten: € geen.

Nuon Natuurstroom variabel:
Incl. BTW en energiebelasting: € 0,2016 KwH
Vastrechtlevering: € 1,99 per maand
Eenmalige inschrijfkosten: € geen.


Tsja...........

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Peperdure "atoomstroom"

Ongelezen bericht door jsp »

En voor de liefhebbers van acceptgiro's:
Als u per automatische incasso betaalt zijn daar geen kosten aan verbonden. Indien het incasseren niet lukt, of u ervoor kiest om te betalen op andere wijze, dan zijn de kosten hiervoor € 2.98 per maand.
Hoort u ook meteen bij de koploper qua betalingskosten.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Peperdure "atoomstroom"

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Jullie hebben van onze tweede kamer kunnen vernemen dat ook daar lieden zitten die vinden dat het oplichterij is!
Ik ben het geheel met uw opvattingen eens.

Gegroet.

CM

speeraer
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2008 16:25

Re: Peperdure "atoomstroom"

Ongelezen bericht door speeraer »

Beste contribuanten aan dit forum:

Er worden hier nogal forse uitspraken gedaan over ons pas gestarte bedrijf Atoomstroom.nl. Wij willen ons niet onbetuigd laten, zeker nu ons de prachtigste gedichten ten deel vallen. :wink:

Over twee zaken in het bijzonder vraag ik uw aandacht:

1) Herkomst van Atoomstroom
In de bijdrage van ene 'polderboy' wordt twijfel gezaaid over legitimiteit van onze '100% atoomstroom' claim. Echter, wij zullen over het leveringsjaar 2008 een '100% nucleair' stroometiket afgeven, controleerbaar, volledig volgens de wet èn de richtlijnen van de sector.

"Hoe kan dat nu, er zijn toch geen z.g. 'garanties van oorsprong' voor kernenergie, zoals bij groene stroom" zult u nu zeggen. Dat klopt, die zijn er nog niet. Wij hebben echter een alternatieve methode ontwikkeld om het 'karakter' van onze stroom te garanderen, die net zo zuiver is als garanties van oorsprong, zo niet zuiverder, zeker gezien de recente commotie over groene stroom. De methode wordt summier hier ("RE: Herkomst van kernstroom?") uitgelegd. Als u er meer uitgebreide informatie over wenst kunt u mij emailen ([email protected]).

2) Prijsstelling
Ons prijsmodel is eenvoudig en transparant: wij geven prijzen op de openbare elektriciteits-groothandelsmarkt direct door aan klanten tegen inkoopprijs (inkoopfacturen evt. in te zien). Daar bovenop zetten we een vastrecht van 5.95 voor onze overhead.

Bij de start van onze bedrijf waren de prijzen op de markt toevallig extreem hoog. Daardoor waren we duurder dan het merendeel van de leveranciers (lang niet alle overigens). Inmiddels is de handelsmarkt enorm gedaald en hebben we onze prijzen drastisch kunnen bijstellen. Meer uitleg vindt u hier ("RE: Waarom nu ineens bijna de goedkoopste?").

Nu is de situatie omgekeerd: Atoomstroom.nl is nu goedkoper dan het merendeel van de leveranciers. Met 8.75 ct/kWh (incl. BTW) zelfs één van de laagste in de markt, en dat zal na 1 januari nog beter worden (zie “Nuon bevestigt: Weer forse stijging energienota vanaf 1 januari”). Ons vastrecht is hoger dan het gemiddelde, maar de kWh prijs lager; daardoor zijn we met name interessant voor klanten met een relatief wat hoger verbruik.

Atoomstroom.nl streeft naar meer keuzevrijheid en transparantie op de Nederlandse stroommarkt. Uiteraard kunt het niet eens zijn met de manier waarop onze stroom wordt opgewekt of met ons prijsmodel; kiest u ons in dat geval dan vooral niet. Maar alles wat we claimen kunnen we onderbouwen en over alles wat we doen kunnen we volledige openheid van zaken geven.

Daarom ten slotte dit verzoek: alvorens u ongefundeerde verdachtmakingen uit en twijfel zaait zou ik het op prijs stellen als u eerst contact opneemt; als wij u niet helder kunnen uitleggen wat we doen en hoe we het doen, dan kunt u alsnog uw ongenoegen hier uiten.

Ik hoop dat ik hiermee voorzie in de informatiebehoefte. Als u meer informatie wenst kunt u mij mailen of bellen (ik mail u mijn directe telefoonnummer als u daarom vraagt).

Met vriendelijke groet,

Sjef Peeraer
Atoomstroom.nl
Laatst gewijzigd door speeraer op 28 nov 2008 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Peperdure "atoomstroom"

Ongelezen bericht door jsp »

Uit de gebruiksvoorwaarden van dit forum:
Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven en organisaties te promoten.
Het zou de morderatoren van het forum sieren als zij bovenstaande reclameuiting voor atoomstroom zouden verwijderen.

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: Peperdure "atoomstroom"

Ongelezen bericht door DMG »

Daar ben ik het niet mee eens JSP. Ik ben van mening dat als de consument op dit forum mag klagen, dan mag een leverancier zich hier ook verdedigen. Het reclamegehalte voor Atoomstroom vind ik nog wel meevallen. Bovendien vind ik de reactie ook inhoudelijk beter dan de meeste reacties van NEM-medewerkers en noem ze allemaal maar op. Als er iemand mee gebaat is, dan is het toch voldoende? Daarnaast getuigd dit ook van enige transparantie en bereidheid tot aangaan van discussies. Dus of is Sjef heel eerlijk of hij heeft een gedegen marketingtraining achter de rug. :P

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Peperdure "atoomstroom"

Ongelezen bericht door Shine »

daardoor zijn we met name interessant voor klanten met een relatief wat hoger verbruik.
Los van het gegeven of iemand wel/niet voor kernenergie is......
Ontbreekt bovenstaande transparante vermelding volledig op uw website aan informatie. Klaarblijkelijk is er sprake van een bepaald omslagpunt om te kiezen voor uw energie leverancie. Vermeld dit dan ook. Dan bent u namelijk oprecht en transparant bezig.

Daarnaast is en blijft uw vastrecht levering 5,95 per maand (het eerste jaar 2,98 wat ook niet gering is!) schrikbarend hoog, waarmee het vermeend goedkoper zijn volledig teniet gedaan wordt.
Ook is en blijft het vreemd dat er eenmalige administratiekosten van 35,70 voor aanmaak van het contract in rekening worden gebracht.
En dan, als klap op de vuurpijl, als uw klant gaat verhuizen mag hij ook nog eens 30,= aan verhuiskosten gaan betalen. Eveneens een bedrag dat vele malen hoger ligt dan bij de overige leveranciers.

Samenvattend:
Mag u prat gaan en vetgedrukte reklame maken dat uw atoomstroom leveringsbedrag per KwH lager is dan menig ander leverancier, wordt dit weer volkomen teniet gedaan door de maandelijkse bijkomende kosten zoals:
vastrecht levering (5,95)
betaling per acceptgiro (2,98 per acceptgiro)

En zo wordt de consument in de maling genomen en blijkt hij uiteindelijk helemaal niet bij de goedkoopste te zitten.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Peperdure "atoomstroom"

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ontbreekt bovenstaande transparante vermelding volledig op uw website aan informatie. Klaarblijkelijk is er sprake van een bepaald omslagpunt om te kiezen voor uw energie leverancie. Vermeld dit dan ook. Dan bent u namelijk oprecht en transparant bezig.
:?
Volgens mij kan een klant ( ikzelf in dit geval ) toch ook prima zelf rekenen ? Waarom moet een leverancier dat voor mij doen ?
De Albert Hein vermeldt toch ook niet bij de kaas, dat de kaas van de LIDL in het filiaal ernaast goedkoper is...

Ik ben VOOR transparantie, maar dit is echt een brug te ver.
Daarnaast is en blijft uw vastrecht levering 5,95 per maand (het eerste jaar 2,98 wat ook niet gering is!) schrikbarend hoog, waarmee het vermeend goedkoper zijn volledig teniet gedaan wordt.
Ook is en blijft het vreemd dat er eenmalige administratiekosten van 35,70 voor aanmaak van het contract in rekening worden gebracht.
En dan, als klap op de vuurpijl, als uw klant gaat verhuizen mag hij ook nog eens 30,= aan verhuiskosten gaan betalen. Eveneens een bedrag dat vele malen hoger ligt dan bij de overige leveranciers.
Allemaal zaken die volgens mij gewoon op de site te vinden zijn ( ik heb ze in ieder geval gewoon kunnen vinden zonder overdreven veel moeite ).

Wat is nu je kritiek ? Dat ze kosten in rekening brengen ?

Kritisch zijn lijkt me prima, maar het moet wel ergens op gestoeld zijn.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Peperdure "atoomstroom"

Ongelezen bericht door Shine »

Ik heb aan het reactie schrijven van Polder niets meer toe te voegen anders dan:
Dunkt me dat mijn kosten relaas wel degelijk ergens, euhm wat te denken van op feiten! zijn gestoeld.
Misschien heb ik de kosten vinger wel iets teveel op de zere plek gelegd :-)

Rest mij nog de vraag @ angel1978:
Aangezien u zegt prima te kunnen rekenen, zag ik graag van u het rekenvoorbeeld gepresenteerd met betrekking tot het omslagpunt ten aanzien van de zin:

daardoor zijn we met name interessant voor klanten met een relatief wat hoger verbruik.
Klaarblijkelijk weet u, net zoals atoomstroom dat ook weet, het omslagpunt, maar laatsgenoemde volledig achterwege laat om op hun website transparant te vermelden en daarmee de consument naar behoren te informeren!!
Tja, wapperen met leuke vetgedrukte kwh/m3 prijsjes is niet zo moeilijk....... hm,........ik krijg ineens wat associaties..... NEM/NL energie...

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Peperdure "atoomstroom"

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Ik realiseer mij dat dit topic al een tijdje op is, maar ik had tot vanavond nog nooit van atoomstroom gehoord. In de bus lag een voordeel boekje met allerlei aanbiedingen waaronder atoomstroom. FF gegoogld daar vond ik weinig. Daarna mij favoriete forum afgestroopt en kwam ik dit topic tegen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met atoomstroom, volgens vergelijkingssites zijn ze goedkoper dan essent (mijn huidige leverancier) Welke ervaringen hebben jullie?

Moet zeggen dat atoomstroom mij alleen al aanstaat als tegenwicht voor Femke en haar milieu terroristen :lol:

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Peperdure "atoomstroom"

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Ben sinds augustus 2009 klant.

Uitstekende communicatie middels mail.


De prijs ligt voor ons een euro of 9 netto lager dan Eon waar we eerst bij zaten, en dat is dus incl. vastrecht etc etc, puur netto goedkoper.

gpser
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 okt 2010 11:33

Re: Peperdure "atoomstroom"

Ongelezen bericht door gpser »

Het geheel van atoomstroom klinkt wel "schoon" op hun site zeggen ze dat ze bij de top-3 voordeligste energie-leveranciers horen. Zijn ze inderdaad zoals hierboven gezegd 9 euro goedkoper ? Groeten
Laatst gewijzigd door gpser op 03 apr 2012 17:20, 3 keer totaal gewijzigd.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Peperdure "atoomstroom"

Ongelezen bericht door Shine »

Atoomstroom:

Variabel: Elektra
Enkeltarief € 20,83

Vastrecht levering: Hoppah € 5,95 p/mnd !!!!!!!!!!!!

Vast 3 jaar Elektra:
€ 20,39


Variable Gas (regio A)

€ ct 51,86

Vastrecht levering HOppah 5,95 p.mnd !!!!

Vast 3 jaar Gas:
€ ct 54,37 (regio A)



Nuon (heb deze gepakt omdat deze leverancier vaak als duurste aangemerkt wordt)

Variabel Elektra (gewone energie):
Enkeltarief: € 0,2161

Vastrecht levering: 2,25 p/mnd

Vast 3 jaar Elektra:
€ 0,2093



Gas variabel:
REgio A: € 0,5404

Vastrecht levering € 2,75 p/mnd

Gast vast 3 jaar:
Regio A: 0,5915


Lijkt atoomstroom goedkoper, verlies je die 'winst' door de bizar hoge vastrecht leveringkosten die je maandelijks moet betalen. Een verschil van ongeveer 5,- per maand. Wat je sowieso kwijt bent!!
Ik betaal dan liever iets meer aan energieprijs (want dan betaal ik voor mijn verbruik!!) in plaats van een lagere energieprijs maar daartegenover een hoge vastrecht levering. Kosten die niets te maken hebben met je verbruik.

Voordeelsimkaart
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2011 10:40
Locatie: Ockenheim
Contacteer:

Re: Peperdure "atoomstroom"

Ongelezen bericht door Voordeelsimkaart »

Iedereen heeft natuurlijk zijn mening. Alles wordt duurder en kolen zijn er ook niet voor eeuwig. Alternatieve energieen zijn ook niet voor niets. Zonder te zeggen dat ik wild over Atoomstroom ben want kijk maar in Japan, het blijft gevaarlijk. Het transport van de stroom, of die nu zwart, groen of geel is zullen we toch moeten betalen

Ik heb op http://energiereview.nl/atoomstroom-ervaringen/ een zeer interessant bericht daarover gelezen gelezen.

Ook daar lopen de meningen uiteen

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Peperdure "atoomstroom"

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Shine schreef:Lijkt atoomstroom goedkoper, verlies je die 'winst' door de bizar hoge vastrecht leveringkosten die je maandelijks moet betalen. Een verschil van ongeveer 5,- per maand. Wat je sowieso kwijt bent!!
Dit is inderdaad een manier om een klant binnen te halen en meer te laten betalen. Veel van dit soort electriciteitsleveranciers hebben deze post opgenomen die ze ergens proberen weg te moffelen (maar verplicht zijn te tonen). Zo schermen ze met lage kWh-tarieven en laten je meer betalen voor het vastrecht, dat i.d.d. NIETS met transport te maken heeft.

Dus pas daar mee op en zet alle kosten op een rijtje.

JohnVoorts
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 dec 2010 21:58

Re: Peperdure "atoomstroom"

Ongelezen bericht door JohnVoorts »

Ten opzichte van eerdere prijzen blijkt atoomstroom idd de goedkoopste gasleverancier. Trouwens ook op stroom doet atoomstroom het lang niet gek.

anton13
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2011 00:10

Re: Peperdure "atoomstroom"

Ongelezen bericht door anton13 »

Heeft iemand onlangs wel eens een energie vergelijker ingevuld? Ook heerlijk verneukeratief. Dan is energiedirect(ook geen goede verhalen over gehoord) ineens de goedkoopste omdat die na een jaar je €400,- terug geeft, alleen als je je aanmeld via deze site...zeggen al die vergelijk-sites over zichzelf. Ja, de consumentenbond doet hier rustig aan mee.

Steeds als ik ga rondzoeken of m'n energie kosten niet omlaag kunnen heb ik zoiets van: blijf wel lekker bij de Nuon, zo slecht is die niet.
En als je probeert te besparen door minder te gebruiken, dan is een "oude" leverancier met lage vastrechten helemaal zo gek niet.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Peperdure "atoomstroom"

Ongelezen bericht door newmikey »

anton13 schreef: Steeds als ik ga rondzoeken of m'n energie kosten niet omlaag kunnen heb ik zoiets van: blijf wel lekker bij de Nuon, zo slecht is die niet.
En als je probeert te besparen door minder te gebruiken, dan is een "oude" leverancier met lage vastrechten helemaal zo gek niet.
Mijn idee! Heb trouwens wel gehoord dat je op atoomstroom van die lekkere knapperige aardappeltjes krijgt als je op halogeen kookt en als je je batterijtjes er mee oplaadt, gaan ze véél langer mee! Echt!

Atoomstroom? Hmmmm, lekker!

Gesloten