LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verbruiksmanager essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mamalies
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2008 16:34

verbruiksmanager essent

Ongelezen bericht door mamalies »

Hoe zijn jullie ervaringen met de verbruiksmanager van Essent tot dusver? Ik vraag me namelijk af hoe ze tot het nieuwe voorstel voor een voorschot komen. Ik heb nu twee keer de verbruiksmanager ingevuld en het voorstel voor ons voorschot schiet omhoog:

* we betaalden voor de jaarafrekening 163 euro per maand (gas + elektra)
* hadden gemiddeld 30 euro per maand te weinig betaald
* nieuw voorschot 235 euro per maand
* na eerste keer verbruiksmanager in te vullen nieuw voorstel voorschot 250 euro per maand
* na tweede keer invullen 300 euro per maand.

Ons verbruik is tot nu toe evenhoog als vorig jaar.


Wat ik tot nu toe heb begrepen is dat je als klant in de winter minder betaald dan je werkelijke verbruikskosten en dat dat in de zomermaanden wordt gecompenseerd.

Ik vermoed dat je door nu in de wintermaanden accoord te gaan met de voorschotvoorstellen van de verbruiksmanager, de werkelijke verbruikskosten betaald, dus in de winter (veel) meer en in de zomer minder.

Daarmee zou de verbruiksmanager dus vooral voordeliger zijn voor essent en niet zozeer voor de klant?

Vandaar dus mijn vraag wat jullie ervaringen tot nu toe zijn.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: verbruiksmanager essent

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Mamalies, doe je niet iets verkeerd? Of wijk je stookpatroon met de huidige koude misschien af van eerder? Ik heb ook bij de vebruikersmanager van Essent recente gegevens ingevuld, maar mijn voorschot is en blijft gelijk zoals het op de jaarafrekening is bepaald.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: verbruiksmanager essent

Ongelezen bericht door D1RK »

Door de olie prijzen van enkele maanden terug zal het per 1 jan flink duurder worden en daarom extra hoog?
Maar gezien de huidige prijzen en ze nemen het gemiddelde van afgelopen jaar dus per 1 juli 2009 weer flink lager!

Geef je wel de meterstanden met datum op?
Anders krijg je verschillen.... en bij zachte winter in feb 09 de standen doorgeven word het eerder verlaagd.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: verbruiksmanager essent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste 'mamalies',

In uw bericht van 13 december op dit forum geeft u aan dat u vragen heeft over de werking van de VerbruiksManager.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Annemarie
Essent medewerker

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: verbruiksmanager essent

Ongelezen bericht door snepke »

......
Laatst gewijzigd door snepke op 30 dec 2008 18:50, 4 keer totaal gewijzigd.

Zomertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2008 15:18

Re: verbruiksmanager essent

Ongelezen bericht door Zomertje »

Bij mij werkt de Verbruiksmanager helemaal niet. Al sinds ie beschikbaar is krijg ik steeds "technische storing" te zien.

Net een mailtje gekregen dat de problemen nu waren opgelost, maar nee hoor, nog steeds een technische storing.

Kunnen jullie wel online je overeenkomst inzien? Ik niet, ik krijg dezelfde storing weer als met de Verbruiksmanager. Mijn gegevens kunnen kennelijk niet opgehaald worden?

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: verbruiksmanager essent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste 'Zomertje'

In uw bericht van 21 december op dit forum geeft u aan dat u technische problemen heeft met de VerbruiksManager.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Annemarie
Essent medewerker

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: verbruiksmanager essent

Ongelezen bericht door Cesar »

Nou, meneer forumessent,

Mijn verbruiksmanager weet er ook geen raad mee.
Ik ben een verwoed allesbrander in de letterlijke zin van het woord, als het hout maar schoon is.

Vervolgens geef ik mijn verbruikscijfers tot twee maal toe in en krijg dan de boodschap om het de volgende maand nog eens te proberen.

Hoezo, weinig gas kun je ook gewoon uitrekenen. Waarom moet ik per sé verbruiken wat jullie in gedachten hadden.

Ik heb, even terzijde, 145 cub gas verbruikt sinds 1 oktober. Lekker toch.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: verbruiksmanager essent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Cesar,

In uw bericht van 28 december op dit forum geeft u aan dat u technische problemen heeft met de Verbruiksmanager.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Noud
Essent medewerker

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: verbruiksmanager essent

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik heb netjes gereageerd naar onze Essentman.

Wacht geduldig af en zal de uitslag laten weten.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: verbruiksmanager essent

Ongelezen bericht door Cesar »

Rond vier uur een telefoontje gehad van Noud, medewerker van Essent.

We hebben samen e.e.a. doorgenomen en het blijkt dat er een bug zit in het programma maar daar wordt ijverig aan gesleuteld.

De oorzaak ligt in het feit dat er een gemiddelde waarde wordt berekend en wanneer je daar teveel, negatief, van af wijkt dat het programma daar geen weg mee kan.

Noud, bedankt, je bent een voorbeeld hoe een bedrijf wel kan reageren.

Allen een prettige jaarwisseling gewenst en een probleemloos 2009.

jolt
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2009 15:22

Re: verbruiksmanager essent

Ongelezen bericht door jolt »

Ik probeer al weken de verbruiksmanager te gebruiken, maar krijg ook steeds inderdaad de melding van 'wegens technische storing'. Afgelopen zaterdag maar eens gebeld, volgens Essent moest hij gewoon werken en diende ik tijdens werkdagen maar eens terug te bellen om het op te lossen. Vandaag weer gebeld en nu blijkt het een algehele storing te zijn en moet ik het later nog maar eens proberen? Snap er niks van. Ik probeer al weken de verbruiksmanager te gebruiken. Leuk hoor, adverteren met de verbruiksmanager, maar zorg er dan ook voor dat ie gewoon werkt !! Of vermeld het op de site dat er problemen mee zijn.

Vond het verbruiksmailtje ideaal. Als je meterstand tussen die en die stand was, zat je goed met je voorschot en anders diende je het aan te passen.
Het is er nu niet beter op geworden...

Roadri
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 apr 2009 16:28

Re: verbruiksmanager essent

Ongelezen bericht door Roadri »

Verbruiksmanager van Essent werkt al meer dan een half jaar niet. Ik bel regelmatig de klantenservice die helemaal niets kan doen en me stuurt naar medewerkers van 'Mijn Essent'. Daar krijg ik te horen dat het om een klein foutje gaat dat binnen enkele weken opgelost zal worden. Maar nu na meer dan een half jaar geloof ik dat echt niet meer. Heb zojuist weer klantenservice aan de lijn gehad en jawel ik moest maar met medewerkers van 'mijn Essent' bellen. De applicatie deugt niet en ze moeten die nu eens gewoon van de website afhalen. Vandaar dat ik de reacties van Essent medewerkers op dit item echt niet kan waarderen. Geeft de indruk dat ze er erg mee bezig zijn maar ze krijgen het gewoon niet voor elkaar. Dus misschien een keer een goed item voor een onderwerp in de uitzending; hoe lang kan Essent dit blijven rekken?!

krieno
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 okt 2007 15:14

Re: verbruiksmanager essent

Ongelezen bericht door krieno »

vul al sinds tijden mijn meterstanden in, en nog nooit geen probleem mee gehad, voorscht word inderdaad steeds aangepast, ik verbruik, inmiddels steeds minder gas, stroom verbruik blijft vrij constant.
Ben een alleenstaand en een bovenwoning, betaalde als eerste voorschot na de jaarafrekeing 137, euro, nu inmiddels 98, 00, dus volgens mij werkt het systeem best.

Roadri
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 apr 2009 16:28

Re: verbruiksmanager essent

Ongelezen bericht door Roadri »

Hoi Krieno,
Ben je toch een van de weinig gelukkigen. Vanaf het eerste spotje op TV vorig jaar in 2008 toen Essent de verbruiksmanager probeerde weg te zetten als een uniek instrument werkt het programma al niet. Ik heb regelmatig daarover contact opgenomen en er zelfs al een klacht van gemaakt bij Essent. Vervolgens vroegen ze mij om allerlei gegevens en daarna kreeg ik bericht dat ze er niet mee verder gingen omdat de applicatie binnen ( jawel ) enkele weken goed zou werken. Volgens mij is dat de enige oplossing bij Essent; zeg tegen een klant 'enkele weken' en met wat mazzel horen ze er vervolgens niets meer van.

Dit wil niet zeggen dat de medewerkers niet aardig zijn alleen je schiet daar nu eenmaal niets mee op. Het feit of je meer of minder gaat betalen per maand doet niets af aan het feit dat de verbruiksmanager een tool zou moeten zijn om klanten inzicht te verschaffen in hun energieverbruik. Blijkbaar is Essent er meer bij gebaat om juist het tegengestelde te bewerkstelligen.

Mijn mening is dat Essent nu al ruim een jaar haar klanten GEEN betrouwbaar of zelfs helemaal geen inzicht geeft in hun energieverbruik. Iets wat je toch wel zou mogen verwachten van een modern energiebedrijf in deze tijd.

Femkew
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2009 07:20

Re: verbruiksmanager essent

Ongelezen bericht door Femkew »

Mijn ervaringen met de verbruiksmonitor waren erg goed. Eigenlijk nooit een storing gehad en je kreeg een duidelijk overzicht. Ik gebruikte het programma al een jaar of twee wekelijks en was er zeer tevreden over.

De verbruiksmanager is een ander verhaal. Of er is een storing of hij geeft aan dat ik op het juiste voorschot zit. Vul ik het een dag later opnieuw in blijkt dat ik mijn voorschot zou kunnen verlagen met 70 euro. En een paar dagen later weer andersom.

Ik heb een mail verstuurd naar Essent met de vraag waarom de verbruiksmonitor is stop gezet en dan krijg je een mail terug: We willen de service verbeteren. Nou ik vind het erg jammer dat de dienst gestopt is en hoop echt dat dit ongedaan gemaakt gaat worden.

Roadri
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 apr 2009 16:28

Re: verbruiksmanager essent

Ongelezen bericht door Roadri »

Even een vervolg op mijn eerdere reactie. Ondertussen heeft Essent met mij contact opgenomen i.v.m. de klacht die ik via hun website had verzonden. Helaas kwamen ze weer niet met een oplossing maar gewoon maar weer eens proberen over een maand of zo was de opmerking van de medewerker. Hetzelfde dus als de behandeling van mijn vorige klacht van maanden geleden.
Ook op mijn vraag waarom ze dan voorlopig de oude verbruiksmonitor niet in de lucht laten kreeg ik hetzelfde antwoord als wat ze blijkbaar ook aan Femkew hebben gegeven. De opmerking van Essent op hun website dat ze dus met een oplossing komen als iemand met een klacht komt is dus ook niet helemaal waar. De zoveelste gemiste kans van... alweer Essent.

Roadri
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 apr 2009 16:28

Re: verbruiksmanager essent

Ongelezen bericht door Roadri »

Hier weer eens een update over de verbruiksmanager van Essent.
Niet erg verrassend want het programma ligt er alweer een paar weken uit. Dit is de melding op de website van essent:

-->
De VerbruiksManager van Essent is een nieuwe online service, waarmee u heel eenvoudig een bijbetaling op uw jaarafrekening kunt voorkomen.
Deze service is tot nader order niet beschikbaar. Probeert u het later nog eens. Onze excuses voor het ongemak.
<--

En ik probeer het al vanaf vorig jaar :-) telefonisch contact met Essent leerde me dat het programma niet altijd de juiste waarde aangeeft. Met andere woorden het probleem is nog steeds hetzelfde als de eerste dag toen het online werd gezet.

En nog steeds zetten ze het oude programma "de verbruiksmonitor" niet online terwijl dat juist wél werkte :-(

Tja leuker kunnen ze het niet maken, lastiger wel!!

Gesloten