LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen/bomen/bos/energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gesloten
Amie

Overstappen/bomen/bos/energie

Ongelezen bericht door Amie » 17 jan 2009 12:13

Ik ben bij Eneco, mijn verbruik is 2116 kwh nacht, 1656 kwh dag, 771 m3 gas, in 1 jaar.
Nu heb ik gekeken om evt. over te stappen. Maar ik word knetter als ik zie wat er allemaal op je af komt. Het maak mij niet uit hoeveel bla-bla kosten er in rekening gebracht worden. Ik wil alleen maar weten wat er onder de streep met mijn verbruik aan prijs komt te staan. Wie kan mij helpen om mij een beetje wegwijs te maken in het woud van m3, kwh en uiteindelijk een evt. overstap te maken. Het is al duur genoeg uiteindelijk en de regering trekt zich daar geen ene malle moer van aan.

kweenie

Re: Overstappen/bomen/bos/energie

Ongelezen bericht door kweenie » 17 jan 2009 14:16

Er zijn diverse vergelijkingssites waarbij je na invullen van je verbruiken en je postcode een overzicht krijgt van de totale kosten bij de diverse aanbieders.

diamondvoodoo

Ongelezen bericht door diamondvoodoo » 17 jan 2009 17:41

Persoonlijk zeg ik: Niet overstappen.

Je zoekt de problemen op met geschatte eindnota's etc en het verschil tussen prijzen bij leveranciers is enorm klein. Zeker met uw verbruik.

Rond de 35% bestaat uit belasting (overal gelijk), 32% uit transportkosten (overal gelijk) dus dan blijft er nog ongeveer 30% over wat betreft de leveringstarieven die verschillen per leverancier.

Iedereen heeft te maken met inkoopsprijzen en de ontwikkeling van de olie, dus mochten ergens tarieven lager zijn halen ze de kosten ergens anders wel bij u vandaan.

Denk aan enorme hoge vastrechtkosten, hoge betalingsherinneringen, telefoonkosten, incassokosten etc etc.

Heidi00000000000

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 » 17 jan 2009 21:38

Als je geen problemen ondervind met je huidige leverancier zou ik inderdaad ook niet overstappen. Tegenwoordig hoor je zoveel gezeur met alles. Iedereen heeft wel een negatief verhaal over een energieleverancier of een internetprovaider of telefoonmaatschappij. Als het goed gaat wees blij. En anders bij google heb ik eens energie ingetikt en toen kwam er ook vergelijkings site's naar voren.

Groetjes Heidi

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 18 jan 2009 08:47

Voor het geld hoef je het vaak inderdaad niet te doen, dat scheelt niet zo veel. Maar wellicht wil je een overstap maken naar bijvoorbeeld groene stroom. Dan kun je bij sommige vergelijkingssites ook zien wat voor stroom elke aanbieder inkoopt. Als je een grote voorkeur hebt voor een bepaalde energiebron, dan zou je eventueel daarop de leverancier kunnen uitkiezen. En op de klanttevredenheid; die wordt ook jaarlijks onderzocht.

Gesloten