LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalingstermijn Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Jacqueline B
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2009 23:27

Betalingstermijn Nuon

Ongelezen bericht door Jacqueline B »

Ik weet niet of het al eens aan de orde is geweest, maar ik erger me wezenloos aan de belachelijke betalingstermijn van de Nuon. De rekening is van 26 januari 2009 en deze moet vóór 27 januari 2009 betaald zijn. Dat is toch belachelijk? Ik vind een termijn van 14 dagen veel normaler. Ik kies er voor om niet via incasso te betalen, daar heb ik mijn eigen redenen voor, dan maar iets meer voor een acceptgiro betalen, maar het is te belachelijk om te verwachten dat het diezelfde dag betaald gaat worden! Ik krijg nu steeds 5 euro boete erbij, die ik steeds weiger te betalen. Ja ik weet heus wel dat ze willen dat we automatisch gaan betalen en daarom een boete geven, maar ik wil het nu eenmaal in eigen beheer houden. Ik betaal heus wel binnen een normale tijd de rekening, maar niet altijd binnen één dag. Ik vraag me af of dat wel legaal is, een betalingstermijn van één dag.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Betalingstermijn Nuon

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Dat is de nou de techniek van Nuon om extra geld te genereren. Er zijn al wat topics aan besteed, de Nuon is ook bekend om zijn "antidateren"; vaak krijg je een de faktuur een week tot 12 dagen later dan de faktuurdatum is.

Laat de kosten gewoon open staan, maar let op ! Zorg dat je maandtermijnen te laag zijn, anders verrekenen ze hem met je jaarnota afrekening :(

coramora
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2007 14:02

Re: Betalingstermijn Nuon

Ongelezen bericht door coramora »

Niet echt een handig advies Tegenpartij!

@Jacqueline,

Heb je al gebeld met Nuon. Mijn ervaring is dat als ze zien dat er geen betaaltermijn van 14 dagen tussen zit, de kosten gewoon worden weggehaald.

Niet bellen vind ik geen goed advies. Ik zou dus gewoon even een telefoontje plegen of een mail sturen.

Succes,

Cora

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Betalingstermijn Nuon

Ongelezen bericht door Shine »

Bij acceptgiro betalingen zit er altijd 14 dagen tussen. Je hebt dan te maken met een factuur datum en een vervaldatum. Tussen beiden dient 14 dagen te zitten.
Als dit bij u niet het geval is adviseer ik u even met Nuon afdeling betalingen te bellen. Het is niet ondenkbaar dat er per ongeluk een foutje is opgetreden waardoor dit zich bij u voordoet.
Niet bellen of schrijven raad ik u niet aan. Dit kan prima opgelost worden.

Jacqueline B
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2009 23:27

Re: Betalingstermijn Nuon

Ongelezen bericht door Jacqueline B »

Eind goed, al goed. Ik heb gebeld met de Nuon en het bleek om een foutje te gaan en de aanmaningskosten komen te vervallen.
Ik dacht eigelijk dat iedereen met zo'n waanzinnig krappe betalingstermijn zat, om mensen te dwingen over te gaan tot automatische incasso, maar toen dat niet zo bleek, was bellen toch het slimste! Bedankt voor de antwoorden, mensen.

Gesloten