LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
nancy bossink
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2009 14:22

Oxxio

Ongelezen bericht door nancy bossink »

:evil:
Gisteren, 24-2-09 ontdekte ik dat Oxxio op 22-1-09 € 1.087,76 automatisch van mijn bankrekening had gehaald.
Ik heb er over gebeld en wat bleek, de eindafrekening!!! Al sinds 2006 heb ik de betalingsmachtiging bij Oxxio ingetrokken en nu zomaar zoveel geld van mijn rekening gehaald, zonder enig bericht / eindafrekening vooraf!!!. Helaas was ik over de termijn van 30 dgn. om dit bedrag te laten storneren dus nu moet ik maar afwachten wanneer ik dit bedrag terugkrijg. Het kan zijn dat ik nog een eindbedrag moet betalen, maar dan zoveel??? Waarom nu pas hiermee komen zonder enig bericht vooraf??? Dit riekt niet naar zuiverekoffie. Ik betaalde maandelijks een vast bedrag voor de levering van hun produkt. Zij zouden veel voordeliger zijn dan welke aanbieder dan ook, en ik ben hier dus met beide ogen ingestonken, want het is pure volksverlakkerij. Ik weet het niet meer.

Maar het is toch van de gekke, dat ruim 3 jr. na stopzetting en ook al een eindafrekenming te hebben gehad, Oxxio weer komt met een z.g. eindafrekening??? Zij geld van mijn rekening halen zonder vooraf daar met mij over gecorrespondeerd te hebben.

Ik heb met Oxxio gebeld en mevr. Jil van Hoogstraten beloofde mij dat via mijn bank het bedrag van 1.087,76 alsnog gestorneerd mocht worden, al was de termijn van 30 dgn. verstreken. Weer terug naar mijn bank, maar helaas mogen zij dit contractueel niet doen. ( Wel heb ik daaropvolgend een klacht via mijn bank ingediend naar Oxxio toe om dit bedrag aan mij terug te storten.) De bank adviseerde mij weer met Oxxio te bellen (allemaal 0900 nr. - veel minuten ad. 0,15!!) dat zij dit bedrag zouden terug storten.
Nu kreeg ik hr. Bernard van Heuvel, mocht niet doorverbinden met Jil van Hoogstraten! en zei dat er geen sprake van kan zijn dat Oxxio dit bedrag terugstort op mijn rekening.

Al met al het lijkt een verhaal zonder goed eind. Ik lees nu ook al de andere klachten die er over Oxxio zijn, helaas komen deze nu als mosterd na de maaltijd!!

Ik hoop dat ik u t.z.t. een tevreden antwoord kan sturen hoe Oxxio het in zijn hoofd heelt gehaald, om zonder geldige machtiging, zulke praktijken van geldafhalen bij oude clienten toe te passen!!!

r001
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:43

Re: Oxxio

Ongelezen bericht door r001 »

Je kunt proberen bij je bank melding te doen van onterechte incasso (MOI, melding onterechte incasso). Oxxio moet vervolgens een machtigingsovereenkomst aan je bank kunnen overleggen. Kunnen ze dit niet, dan zou het bedrag door de bank moeten worden teruggehaald.

Hoe heb je de machtiging destijds ingetrokken, door een rode kaart naar Oxxio te sturen, of heb je een selectieve incasso blokkade bij je bank laten aanbrengen? In dat laatste geval zou zeker duidelijk moeten zijn dat oxxio niet meer zou mogen incasseren. Helaas, zo is ook mijn eigen ervaring, omzeilt oxxio dit door met een ander banknr te incasseren.

Volgens mij is het niet toegestaan om na een periode van 2 jaar nog met nota's op de proppen te komen. Je zou hierover kunnen informeren bij consuwijzer.

Ik werd vorige week ook verrast door Oxxio; ik kreeg na ruim 2 jaar een eindafrekening, maar blijkbaar heb ik geld van die Apen tegoed. Toch is het natuurlijk heel apart, amateuristisch en bezopen, dat ze na zo een lange tijd met een eindafrek komen. Blij dat ik weg ben. Heel slecht bedrijf.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Oxxio

Ongelezen bericht door flappie »

De periode waarbij de leverings kosten in rekening zijn gebracht zijn die ook door een andere leverancier in rekening gebracht.

Waarschijnlijk heeft u in die tijd alleen transportkosten betaald.

lauraaa
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2009 20:28

Re: Oxxio

Ongelezen bericht door lauraaa »

:evil: :twisted: OOk ik kwam er vandaag achter dat op 22-1 ten onrechte 571 euro van mijn rekening is afgeboekt door Oxxio. Ik heb ooit met Oxxio toen Energiebedrij.com een contract gehad. Dit was in ongeveer in 2003!!!! Tijdens dit contract zijn er ook fouten gemaakt en heb ik via de :!: alles recht kunnen zettten en ben ik dacht ik van ze af gekomen. Mijn bank kon alleen een onderzoek instellen ( ik was ook net te laat om te storneren) en hebben het rekeningnummer van Oxxio geblokt zodat dit niet meer kan gebeuren. De bank adviseerde mij ook om zelf nog met Oxxio in contact te gaan komen. Maar als ik mijn voorganger lees denk ik dat RADAR hier maar eens aandacht aan moet besteden!!!

lauraaa
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2009 20:28

Re: Oxxio

Ongelezen bericht door lauraaa »

:!: hier bedoel ik de geschillencommissie !!

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Lauraaa,

Uw forumbericht van 26 februari jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met een aan u gerichte afrekening voor de levering van energie.
Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Medewerker van Oxxio.

rararendement
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2008 17:31

Re: Oxxio

Ongelezen bericht door rararendement »

Ja hoor. Hier ook onterecht 411 euro geincasseerd van mijn rekening. Zonder enige vooraankondiging of wat! Ik ben sinds sep 2005 al geen klant meer van Oxxio. Deze 411 euro waren mij na die datum onterecht in rekening gebracht voor leveringen na sept 2005 op een plaats waar ik niet meer woonde. Oxxio gaf toe dat zij de verhuizing onjuist hadden verwerkt. Ook gedoe erover gehad met een incasso buro. Uiteindelijk heeft Oxxio aan het incasso buro aangegeven dat het bij Oxxio fout zit maar dan nu opeens 3 jaar na dato gewoon weer een incasso eroverheen. Dit is een poging tot diefstal! Ik kon gelukkig de incasso nog terugboeken maar ik ben bang dat ik weer van tevoren af aan met een incassoburo in de slag kan zometeen.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Rararendement,

U geeft aan dat een fout uit het verleden wordt herhaald door Oxxio. U stelt dat het geïncasseerde bedrag ten onrechte is.

Graag zou ik uw klacht in behandeling willen nemen en verder onderzoeken. Als u zo vriendelijk wilt zijn om uw gegevens, en eventueel uw oude klantnummer, achter te laten op [email protected], dan zal ik zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

De Oxxio medewerker

Vygotski
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2009 16:45

Re: Oxxio

Ongelezen bericht door Vygotski »

rararendement schreef:Ja hoor. Hier ook onterecht 411 euro geincasseerd van mijn rekening. Zonder enige vooraankondiging of wat! Ik ben sinds sep 2005 al geen klant meer van Oxxio. Deze 411 euro waren mij na die datum onterecht in rekening gebracht voor leveringen na sept 2005 op een plaats waar ik niet meer woonde. Oxxio gaf toe dat zij de verhuizing onjuist hadden verwerkt. Ook gedoe erover gehad met een incasso buro. Uiteindelijk heeft Oxxio aan het incasso buro aangegeven dat het bij Oxxio fout zit maar dan nu opeens 3 jaar na dato gewoon weer een incasso eroverheen. Dit is een poging tot diefstal! Ik kon gelukkig de incasso nog terugboeken maar ik ben bang dat ik weer van tevoren af aan met een incassoburo in de slag kan zometeen.
Reken er maar op; ook ik ben na twee jaar zomaar opeens voor de rechter gesleept; oxxio via intrum justitia; zonder boeh of bah !

Vygotski
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2009 16:45

Re: Oxxio

Ongelezen bericht door Vygotski »

:evil: :twisted:

Misschien ben ik wel het eerst voorbeeld die het maar gewoon voor de rechter laat komen! Ik zal jullie volgende week mijn bevindingen melden!

poisonic
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:25

Re: Oxxio

Ongelezen bericht door poisonic »

ben benieuwd hoe dat bij mij zou gaan.... ik heb nooit voor oxxio gekozen maar ze hebben mij zonder dat ik daar van op de hoogte was bij mijn faliete go energy gekaapt heel lang laten ze niks van zich laten horen totdat ik ineens klant was bij hun zonder dat ubherhoubt gewild te hebben ik zit nu weer bij de nuon..... ben blij dat ik een oxxio blokade heb op mijn bank... intrum justitia kan ook doodvallen met hun gedrijg zou wouden ze mij wel even afsluiten terwijl ik nu bij de nuon zit toen ze er achter kwamen toen ik overgestapt was probeerde oxxio me weer trug te lokken maar oxxio mag van mij lekker afsterven je zou bijna denken dat ze mischien wel verkeerd geinversteerd hebben op de beurs dat ze ineens zoooo wanhopig worden met hun gedreig.... ook k hun nieuwste stalk methode staat me niet aan een beetje met zn 3tjes me lopen te intimideren of ik ook weer oxxio wil nee Oxxio ik wil jullie NIET met jullie domme leugens over de concurent je zou bijna denken dat jullie de amerikaanse verkiezingen na doen met kranten knipsels over de concurent mij een beetje te manipuleren dan hebben we het nog niet over jullie zwets praatjes gehad jullie deur aan deur verkopers beweerden dat oxxio de beste was ik moest het toch vooral van hun op internet opzoeken hoe goed ze waren inderdaad ze zijn erg goed in mensen bedreigen en mensen geen rekeningen sturen.....

ik ben nooit met oxxio een overeenkomst aangegaan... niet mondeling niet schriftelijk... als ze mij voor het gerecht zouden slepen dat ik niet voledig betaald heb door hun eigen administratieve fouten BE MY GUEST maar als je dit doet haal ik ook de ochtend blaadjes erbij... en doe ik mijn boekje open over jullie hufftigere manier van mensen lokken met valse mondelinge afspraken vertel mij eens hoe de rechter zou reageren......

ik denk dat ie zegt OXXIO hoe komt het toch dat er zoveel mensen zijn met het zelfde verhaal..... ook hoe u mensen een contract aangesmeerd heeft is niet legaal gegaan.... ook u nieuwe offensief om oxxio zieltjes te winnen deur aan deur is illigaal die mensen horen bedrijfs kleding te dragen en niet in het zwart en dan niet een half uur mij lastig vallen of over mijn vragen heen praten gelijk zeggen wie je bent want de eerstvolgende oxxio verkoper die geef ik een rondje ziekenhuis.... en die kan dan door naar het gesticht... en durft nooit weer oxxio aan mijn deur te verkopen dat garandeer ik jullie

verder snap ik niet hoe dit bedrijf nog kan bestaan met zoveel gedupeerden met mij er bij

Gesloten