LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook behandeld als eerste klas wanbetaler ?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Ook behandeld als eerste klas wanbetaler ?

Ongelezen bericht door mankon »

Het wordt echt steeds gekker.
Hiervan een goed voorbeeld.
Over 2008 12 x het termijn bedrag overgemaakt. Aangezien een jaar 12 maanden heeft prima in orde zou je zeggen. Nee hoor (in mijn geval) Nuon en Ohra proberen je wijs te maken dat er termijnen ontbreken. Naar maanden waarin je dubbel hebt betaald wordt niet gekeken. Over de herinneringskosten (NUON) maar niet te spreken, alsof je dementerend bent, Terwijl er gewoon een maand tussen zit !!!
ZAKKENVULLERS VAN DE EERSTE ORDE. Wie heeft hier ervaring mee en welke stappen heeft u ondernomen? Geen duidelijke antwoorden op vragen, deze worden gewoon ontweken. Anno 2009 is dit blijkbaar de manier waarop wij met elkaar omgaan, heel triest ! Klant is koning zie je nog maar zelden. Sowieso respect voor elkaar, waar is het misgegaan?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ook behandeld als eerste klas wanbetaler ?

Ongelezen bericht door Shine »

Sorrie dat ik het zeg, maar uw verhaal mist aanzienlijke detail info om maar meteen en klakkeloos steun te betuigen aan wat u overkomen is.

Wel maak ik op dat u enkele keren te laat bent geweest met betalen (getuige herinneringskosten, die na drie maal niet / te laat betalen van start gaan). In diot soort gevallen lijkt het alsof u dubbel betaalt, maar feitelijk betaalt u dan een bedrag wat u de vorige maand had moeten betalen.

Om een antwoord op uw vragen te kunnen geven zult u tocht met emeer en gedetailleerde info moeten komen dan zoals u het nu presenteert.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Ook behandeld als eerste klas wanbetaler ?

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

In diot soort gevallen lijkt het alsof u dubbel betaalt, maar feitelijk betaalt u dan een bedrag wat u de vorige maand had moeten betalen.
Is inderdaad goed om in de gaten te houden!

Wat ook gebeurt is dat bijvoorbeeld Topic starter wel alle termijnen betaald heeft maar het geld van de jaarrekening niet of veel te laat heeft voldaan. Net zoals jij al zegt Shine wordt dan de openstaande jaarrekening voldaan met de termijnbedragen. Vervolgens krijg je dan geen aanmaningen over de jaarrekening maar over de termijnbedragen die jij denkt voldaan te hebben; je hebt immers 12 keer netjes betaald.

Is een zeer verwarrende gang van zaken moet ik zeggen, zeker als de klantenservice dit niet eens uit kan leggen ook. Voor hun is dit principe gesneden koek naar het schijnt.

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: Ook behandeld als eerste klas wanbetaler ?

Ongelezen bericht door mankon »

@ Shine, bedankt voor de reactie hoor, maar kan inmiddels perfect tot 12 tellen. Het gaat dan ook om personen die hetzelfde hebben meegemaakt, want dit is ook weer te krankinnig voor woorden. Zo een 50 % v.d. wereld bevolking heeft niet te eten en dit soort zakkenvul bedrijven vinden dat ze nog niet voldoende inkomsten hebben, daar walg ik van en moet niet kunnen. Maar goed we leven nu eenmaal in Nederland, dat steeds verder zal afglijden en waar de burger steeds meer als een nummer zal worden gezien en behandeld. Kortom krijgt steeds meer weg van een hel i.p.v. een paradijs.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Ook behandeld als eerste klas wanbetaler ?

Ongelezen bericht door D1RK »

Geef ze een lijstje waarop de bedragen bij jou zijn afgeboekt als bewijs.

Als je te laat zou zijn geweest mag voor die keer wel kosten berekend worden indien dit gebeurde, dus deze ook eerlijk melden indien van toepassing.

Wel heb ik meestal maar 11x betaald voorschot want nr 12 is de verrekening met jaar afrekening.
Dus soms is de laatste gelijk de eerste.....
Dus 11x zelfde en 1x afrekening met teruggave of bijbetalen inclusief nieuwe maandbedrag.

Lees dus goed de vorige afrekening en ik betaal dus maar 11x zelfde voorschot maar dit is per leverancier verschillend, soms is het wel 12x en de 13e keer dus de jaarafrekening.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ook behandeld als eerste klas wanbetaler ?

Ongelezen bericht door Shine »

Over 2008 12 x het termijn bedrag overgemaakt. Aangezien een jaar 12 maanden heeft prima in orde zou je zeggen. Nee hoor (in mijn geval) Nuon proberen je wijs te maken dat er termijnen ontbreken. Naar maanden waarin je dubbel hebt betaald wordt niet gekeken. Over de herinneringskosten (NUON) maar niet te spreken, alsof je dementerend bent, Terwijl er gewoon een maand tussen zit !!!
Als u bovenstaande goed leest zijn er tegenstrijdigheden of is het iig erg 'brak' geformuleerd en gepresenteerd.

U zegt:
- heb 12x termijn betaald
- maanden waarin u dubbel hebt betaald (hierin zegt u feitelijk dat u dan dus meer dan 12x zou hebben betaald, maar wat welbeschouwd een achterstallige betaling betreft. Getuige de herinnering+kosten)
- alsof je dementerend bent , verwijzing naar herinneringskosten.
Nuon berekend pas na een derde keer herinneringskosten. Dus tja..... het verwijt van deze in rekening gebrachte kosten kunt u uzelf aanrekenen.

Op de jaarafrekening staan weliswaar alle termijnen vermeld, maar dat wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk betaald zijn. Het zijn de termijnen die in rekening zijn gebracht.
Als u vindt en zegt dat u alle termijnen (incl. de van toepassing zijnde herinneringskosten) hebt betaald, mag het toch geen probleem zijn om dit te bewijzen aan de hand van uw bankafschriften. Dan lijkt me dit probleem snel opgelost.

Verder verwijs ik u naar de reactie van D1rk

Gesloten