LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
pd0whe
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2009 10:05

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door pd0whe »

wat zou jij dan doen in mijn situatie???

de meterstanden worden al bijgehouden

groet

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door Ron58 »

@Mattie, persoonlijk geloof ik ook niet dat Oxxio een fijn bedrijf is, het lijkt tegenwoordig wel een wedstrijd wie het meest klantonvriendelijk is.
De klant is alleen nog maar een noodzakelijk kwaad om een zo groot mogelijke winst te behalen, of die klant tevreden is maakt niet uit, je hoeft hem pas serieus te nemen als hij de publiciteit zoekt, zoals hier.

@pd0whe, ik zou willen weten waar dat dubbele electricteitsgebruik vandaan komt, zoals ik al zei eerst kijken of Oxxio een juiste beginstand heeft gebruikt (gelijk aan eindstand Cogas), als dat echt klopt is er iets anders aan de hand.

Door wekelijks de stand te noteren kun je zien of het verbruik echt zo hoog is, voorheen gebruikte je 3880 kw/h, dat is zo'n 75 per week.
Zit jij nu wekelijks op 150 dan is daar dus iets fout. De meter is defect of iets in je huis. De meter is het probleem van de netbeheerder, maar die doen daar vaak heel moeilijk over, de rest in je huis is jouw verantwoording.

Bij de Gamma verkopen ze een verbruiksmeter, daarmee kun je van alle apparaten met een stekker kijken wat ze verbruiken, je zou kunnen kijken of de meter hard blijft draaien als je alle groepen uitschakelt en er steeds ééntje inschakelt, zo kom je er misschien achter in welke groep het verbruik zit.
Maar voordat je je veel werk op de hals gaat halen, kijk eerst eens een week of twee wat je nu echt verbruikt.

Je zou ook met Oxxio kunnen overleggen of je voorschot voor gas niet te hoog is, ik heb al eerder gezegd dat ze dat voorschot misschien baseren op 6 maanden winter gebruik, terwijl er nu 6 maanden komen waarin je cv niet (of weinig) gebruikt wordt.

Bij Cogas gebruikte je 2250 kuub per jaar, dat is best boven het gemiddelde, maar ik ken je huis natuurlijk niet, is het groot, is het oud c.q. slecht geisoleerd? Is er overdag ook iemand thuis die het graag warm heeft??

FMB
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2009 09:12

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door FMB »

Ik zal even een duit in het zakje doen.

Ik ben nieuw hier en reageer maar gelijk op dit Oxxio verhaal

Kreeg de eindafrekening van Oxxio en mocht bijna €1350 bijbetalen en he voorschot ging van €70 naar €210!

Ik heb even gebeld en toen bleek, dat mijn verbruik volgens Oxxio er zo uitzag:
2006: 5000 kWh
2007: 10000 kWh
2008: 16000 kWh.

In 2006 is mijn oudste dochter en in 2008 mijn jongste dochter op kamers gaan wonen.
Ik heb geen hennepplantage!

Maar nu komt het:
Volgens de Oxxiomedewerkster waren mijn meterstanden (hoog en laag) een dag voor de opname gezamenlijk 3600kWh LAGER dan de stand dag van de opname!!!
M.a.w. ik zou dus in 1 dag 3600kWh gebruikt hebben!!
Ik heb een slimme meter.

Volgens mij heeft Oxxio een groot liquiditeitsprobleem en gaan ze het ene gat met het andere vullen!!

Trinity71
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2009 18:40

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door Trinity71 »

Hallo,

Wij zijn nieuw bij Oxxio en wij hebben de nieuwe slimme meter. Ons was verteld dat wij goedkoper uit zouden zijn met Oxxio i.p.v. RWE. Daarom hebben wij ons dus ingelaten met dit bedrijf.

De eerste rekening hebben wij deze maand ontvangen, en ligt dus veel hoger dan bij de RWE.

Uiteraard ingelogd bij Oxxio om de meterstanden van april te bekijken, maar helaas, het werd t/m 5 april aangegeven. Daarna is de meter er blijkbaar mee gestopt.

Eergisteren hebben we bericht gekregen van de RWE dat onze meterhuur dubbel was berekend, dus zowel door RWE en Oxxio, en dat zij daarom het geld terug gingen storten.

Ik heb de e-mail van de aanbieding van Oxxio bewaard, en deze geeft al aan:
- Uniek: 3 maanden proefperiode. Bevalt Oxxio niet, dan
kunt u tot 3 maanden na de overschakeling kosteloos uw contract opzeggen.
Hier gaan we dus maar dankbaar gebruik van maken.

stofzuigertje

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Door een te hoog voorschot bedrag welke je na een jaar moet terug betalen heb je een voordelige lening zonder dat je rente moet vergoeden.

Ik zou voor een Rente vergoeding zijn.
Dus als tekort moet ik naast het tekort ook rente over dit na te betalen bedrag betalen en bij teveel juist hetzelfde ontvangen zoals de belastingdienst ook doet.

Dan zal iedereen een goede berekening maken van voorschot en geen misbruik meer maken, ik heb dit nu aan 3 politieke partijen als voorstel ingestuurd.

Of er iets komt weet ik niet maar dan zou dit probleem verdwijnen.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

M.a.w. ik zou dus in 1 dag 3600kWh gebruikt hebben!!
Ik heb een slimme meter.

Volgens mij heeft Oxxio een groot liquiditeitsprobleem en gaan ze het ene gat met het andere vullen!!
Heel knap 3,5MWh voor een huis aansluiting
Leuk dat ze slimme meters hebben; nu het personeel nog op een aanvaardbaar niveau zien te brengen :lol:
Een normale 1 fase kleinverbruikers aansluiting kan 25Ampere*240Volt= 6000Watt = 6KiloWatt aan vermogen leveren.
24 uur in een dag * 6KW = maximaal 144KWh op een etmaal.
Dan zal iedereen een goede berekening maken van voorschot en geen misbruik meer maken, ik heb dit nu aan 3 politieke partijen als voorstel ingestuurd.
In principe kan je met een slimme meter per maand afrekenen en heb je geen voorschotten meer nodig. Als de "slimme" meter aan terrein wint en er daadwerkelijk per maand afgerekend gaat worden zal het probleem ook gaan verdwijnen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door Ron58 »

Als de "slimme" meter aan terrein wint en er daadwerkelijk per maand afgerekend gaat worden zal het probleem ook gaan verdwijnen.
Dan komt er een ander probleem om de hoek kijken, nl. dat men dan in de winter 300 euro voorschot moet betalen tegen 100 euro in de zomer.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Dan komt er een ander probleem om de hoek kijken, nl. dat men dan in de winter 300 euro voorschot moet betalen tegen 100 euro in de zomer.
Zal je eens zien wat je in 1 keer aan besparingen krijgt; kan geen bewustwordingscampagne tegenop 8)

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door Ron58 »

Zal je eens zien wat je in 1 keer aan besparingen krijgt; kan geen bewustwordingscampagne tegenop
Dat is zo, maar ik heb hier eens geprobeerd iemand uit te leggen dat 90% van je gasverbruik in de winter is en dat de voorschotten dit over het hele jaar uitsmeren.
Het enige wat hij zag was "dat er 700 euro bij moest" (de jaarafrekening ging alleen over de wintermaanden)

Zie je de bui al hangen?
Niemand realiseert zich dit, en na een paar maanden strenge vorst lopen honderdduizend vast omdat ze in de winter per maand ineens 3 keer zoveel moeten betalen.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

@FMB

Beste FMB,

Uw forumbericht van 18 april jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met aan u gerichte facturen voor de levering van stroom. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

@Trinity71

Beste Trinity71,

Uw forumbericht van 18 april jl. maakt duidelijk dat u een aantal problemen heeft ondervonden na uw aanmelding bij Oxxio. Ik wil de situatie graag voor u uitzoeken. Ook u kunt uw gegevens doorgeven via [email protected].
Ik hoop van u beide snel te horen.

Met vriendelijke groet,

Medewerker van Oxxio

Annie07
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:03

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door Annie07 »

Hetzelfde verhaal..
Ook ik moest bijna 1200 bijbetalen... Mijn voorschot wordt nu bepaald op 254 euro..
Terwijl ik notabene een nieuwe HR-ketel heb gekregen..
Ik kom geen steek verder met die lui bij Oxxio

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Annie07,

Ook u wil ik verzoeken om contact met mij op te nemen via [email protected]. Ik wil graag uw situatie uitzoeken en als er fouten zijn gemaakt, deze volledig op lossen.

Ik hoop zo spoedig mogelijk van u te horen.

Met vriendelijke groet,

De Oxxio medewerker

Annie07
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:03

Re: Klopt dit ? (eindafrekening oxxio)

Ongelezen bericht door Annie07 »

Mag ik u alvast danken voor uw inzet?
@ de rest: ik hou jullie op de hoogte.

Gesloten