LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie vast contract

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gesloten
ekn

Energie vast contract

Ongelezen bericht door ekn »

Sinds augustus 2006 hebben wij bij Oxxio een 3-jarig vast contract voor stroomverbruik, sinds januari 2007 ook voor gas.

Het stroomcontract loopt dus in augustus dit jaar af, en Oxxio biedt mij nu aan om het contract met nog eens 3 jaar te verlengen tegen hetzelfde tarief dat ik betaalde in 2006.

Dit tarief is € 0,0937 exclusief BTW en exclusief energiebelasting, wat neerkomt op € 0,2228 inclusief BTW en inclusief energiebelasting.

Daarnaast kan ik er ook voor kiezen om het contract met 1 jaar te verlengen. Dan wordt het tarief iets hoger en betaal ik € 0,0973.

Ik lees ook dat per 1 juli de energietarieven gaan dalen, en ik vraag mij dus eigenlijk af wat zinvol is.

Is het tarief dat ik de afgelopen 3 jaar betaalde dermate laag, dat het verstandig is om dit gewoon aan te houden voor nog eens drie jaar, of is de verwachting dat de nieuwe tarieven per 1 juli dermate laag zijn, dat ik nu een miskoop doe als ik mijn tarieven nu weer voor 3 jaar vastzet, en er straks achter moet komen dat de tarieven per 1 juli ineens flink lager zijn dan wat ik nu betaal.

zjwaemke

Re: Energie vast contract

Ongelezen bericht door zjwaemke »

Oxxio biedt mij nu aan om het contract met nog eens 3 jaar te verlengen tegen hetzelfde tarief dat ik betaalde in 2006.
Als dit het geval is (ik geloof dr niks van :P) meteen doen. De 2006 tarieven zijn voor electra en gas een stuk goedkoper dan zelfs de huidige verlaagde tarieven van 1 juli.

wat neerkomt op € 0,2228 inclusief BTW en inclusief energiebelasting.
je wilt dus zeggen dat je 22,28 cent betaald per m3 gas inclusief BTW en inclusief regiotoeslag? LOL :lol:
Als dit het geval was adviseerde ik heel nederland naar oxxio over te stappen :P
Of zie ik het fout en betreft dit electriciteit? :roll:

ekn

Ongelezen bericht door ekn »

Dit betreft inderdaad geen gas, maar electriciteit.
En inderdaad inclusief BTW, regiotoeslag EN inclusief energiebelasting.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

voor elektriciteit geldt geen regiotoeslag. Dit is alleen bij gas.
Ik adviseer u de betreffende aanbieding nogmaals héééé'l goed te lezen en de correcte bedragen bij de correcte producten te zoeken en eventueel alhier te melden.

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste ekn,

Uw forumbericht van 26 mei jl. maakt duidelijk dat u vragen heeft over het vastzetten van uw tarieven. Indien u hierover advies wenst te ontvangen verzoek ik u vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio

Gesloten