LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco problemen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
shinsil
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2009 12:07

Eneco problemen

Ongelezen bericht door shinsil »

Hi,

Ik heb een probleempje met Eneco.
Mijn stroom is 3 weken geleden afgesloten. Wij kregen een factuur van als we 1800 euro betalen dan word het weer aangesloten verder stond er geen datum op. Eergisteren heb ik die rekening betaalt.

Vandaag belde ik op mijn stroom en electro weer aangesloten te krijgen. Maar nu wordt mij wijs gemaakt dat het niet meer kan omdat er nieuwe rekeningen open staan. Ik heb nu helemaal geen geld meer en ook geen electro.

Is er nog een manier om mijn stroom aan te sluiten. Ik heb net 15 minuten lang Eneco aan de lijn gehad maar die willen mij ook helemaal niet helpen.

Als ik dit wist had ik liever de helft betaald en later de andere helft want nu kan haast niet meer eten.

shinsil
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2009 12:07

Re: Eneco problemen

Ongelezen bericht door shinsil »

Eneco is zwaar vervelend.

Ze beloofde mij dat als ik mijn electriciteid betaal voor vrijdag 12 uur dat ze hetzelfde dag nog zouden komen.

Nu ik het betaald heb voor 12 uur hebben ze de datum met 5 dagen verschoven. Ze komen pas op de Dinsdag aansluiten.

Ik ga gelijk overstappen na dit allemaal over is.

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Eneco problemen

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Normaliter is het zo: Voor 12 uur ALLES betaald, dan is het MOGELIJK dat u dezelfde dag nog word aangesloten, echter is dit GEEN garantie.

De leverancier (ENECO) is afhankelijk van de netbeheerder, die verzorgt namelijk de aan- en afsluitingen. Eneco kan dus niets beloven. Dit kan alleen de netbeheerder van u.

Verder is het erg treurig dat u niet rondkomt nu. Ik kan niet in uw portemonnee kijken en weet niet waarom het zover is gekomen maar meer dan even afwachten nu kunt u niet.

Bovendien als u bent afgesloten vragen andere leveranciers een waarborg. Dit verschilt per leverancier. Bij de een is het 400- bij de ander 700- tot 800-. Overstappen kan, alleen zij kunnen in het landelijk (energie)systeem kijken dat u bent afgesloten en vragen dus een waarborg omdat u een zogenaamde risicoklant bent.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Eneco problemen

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Ik kan hierover kort en bondig zijn, Eneco zijn knoeiers en genieten een slechte staat van dienst. Nu echter de hamvraag, welke leverancier heeft dat niet?

Gesloten