LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drama bij eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
miss_sjab
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2009 23:31

Drama bij eneco

Ongelezen bericht door miss_sjab »

Ik huur vanaf augustus een woning samen met 2 andere en we hebben energie van eneco. In november kregen we opeens te horen dat ons contract was gewijzigd in een ander soort windenergie zonder dat we hier om gevraagd hadden en bovendien dat ons termijnbedrag was verdubbeld. Eneco bedacht ook dat het handig was de reeds betaalde termijnbedragen terug te storten. Waarom dit gebeurde is ons een raadsel en ook de telefonisten konden ons niet vertellen waar deze actie goed voor is.
afijn, in april ontvangen we opeens een eindafrekening en een hoge ook. Zowel de begin en eindmeterstanden klopten niet en we mochte zon 1500 euro betalen..
na bellen bleek dat we onterrecht waren aangemeld als klant bij oxio, waardoor we automatisch zijn afgemeld en een eindafrekening kregen bij eneco. Oxio had een fout gemaakt en gingen het terugdraaien..dit zou echter 6 WEKEN duren.
Tot die tijd kon de eindafrekening niet vervallen en of gecorrigeerd worden.
tot overmaat van ramp zou ik gaan verhuizen. Maar als ik dit nu zou melden zou dit bij de nieuwe leverancier oxio moeten gebeuren terwijl deze alweer aan eneco aan het doorgeven was dat de afmelding ongedaan moest worden gemaakt.

Ondertussen bleef/blijft eneco aanmaningen sturen en brengt ze 90 euro in rekening voor contractbreuk
30 telefoongesprekken, en dus een hoop geld en rust armer, kregen we eidenlijk een medewerkster van eneco toegewezen die het zou oplossen. we hebben haar de correcte meterstanden gegeven voor een goede eindafrekening..wat denkje
een week later blijkt desbetreffende medewerkster opgestapt te zijn en dus krijgen we weer een foutieve eindrekening..kan niet anders aldus de telefoniste...

kortom: eneco bezorgt ons ontzettend veel kopzorgen en belkosten..bovendien zijn we al 3 keer op en neer naar de balie in rotterdam gemoeten..zijn er meer mensen met dergelijke klachten bij eneco/oxio of zijn wij echte pechvogels?

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Drama bij eneco

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Geloof het of niet, maar het kan nog veel gekker! Luister en huiver, ik heb zelf nooit problemen gehad met de leverancier ENECO, dat even voorop.
Ik heb 2 zonen waarvan er eentje vrij is en de andere samen woont met een vriendin. Deze laatste is enkele jaren geleden verhuisd naar een andere woning.
Op hun oude adres is de meterstand opgenomen en doorgegeven.
Hiervan is een afrekening gemaakt en het contract is over gezet naar zijn nieuwe adres. Tot zover niets mis, maar nu komt het, op dat nieuwe adres is over de eerste 4 maanden ook een eindafrekening gemaakt.
Eneco heeft deze afrekening verwerkt als een jaar nota. Gevolg, het termijnbedrag werd met 2/3 verminderd. Daarop is direct actie ondernomen met de mededeling dat dit veel te laag was. Volgens Eneco klopte het allemaal en hoefde men zich geen zorgen te maken.
Elk jaar zijn de meterstanden correct aangemeld, maar nooit is er een jaarnota van gemaakt.
Ook na div. verzoeken om het e.e.a. eens te controleren werd verzekerd dat alles in orde was.
Tot begin Mei van dit jaar! Er kwam een deurwaarder met een nota van 5300 euro plus 200 euro incasso kosten en binnen 5 dagen te voldoen!
Zij zijn zich lam geschrokken en hadden dit niet op korte termijn beschikbaar. Er is toen 10 dagen extra uitstel gegeven en heeft mijn andere zoon aangeboden om 4000 euro beschikbaar te stellen en dit als voorlopige betaling te voldoen.
Dat is gebeurd, maar hier ging het ook goed mis! Dat geld is op mijn zoon zijn rekening gestort en dat is bij ING zoek geraakt. Ik ben hier achteraan gegaan en ben van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug. Kostte mij 4 dagen en ik kwam geen steek verder.
Inmiddels dreigde afsluiting en om dat te voorkomen ben ik zelf naar Rotterdam gereden en heb de situatie uitgelegd.
Met moeite heb ik kunnen bereiken dat er uitstel kwam tot 30 Juni.
Daarop heb ik weer met ING gebeld en daar was niets bekend.
Ik stond op het punt om naar Amsterdam te gaan, maar dat kon alleen op afspraak.
Ik heb toen een medewerker in Amsterdam aan de lijn gekregen en deze vezocht mij alle bewijzen op te sturen.
Dat is gebeurd en eindelijk na 4 weken kon de nota aan Eneco gedeeltelijk worden voldaan. Daarna heb ik nog een betalingsregeling kunnen treffen voor de laatste 1300 euro in termijnen.
Dat er een incasso met deurwaarder waren ingezet vond men niet terecht en die kosten hoeft hij dus ook niet te betalen.
Probleem met grote instanties is dat je met je kop tegen een muur loopt en aan de telefoon kom je meestal niet verder, dus dan maar direct contact, dat werkt beter! Overigens had ik aan dit onderwerp ook een eigen topic gewijd.

Vr. Gr. Hans.

mootje1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2009 12:37

Re: Drama bij eneco

Ongelezen bericht door mootje1970 »

Hallo,

Ik heb ook een probleem met die asociale Eneco. Ik ben overgestapt naar een groenvast contract van drie jaar waar zo mooi over werd geadverteerd.
Plotseling ging in in januari van de 140 euro per maand naar 210 euro per maand!!!!!!! Jahhhh...ik schrok me rot, dat kan toch niet zomaar.
Heb ze gebeld en werd me verteld dat dit kwam door de stijging van de prijzen, na de jaarafrekening zou dit weer minder worden. Moest 3 maanden lang dus ineens 210 euro per maand betalen!! Dit kon ik niet want mijn inkomen was overigens maandelijks ook nog eens flink gedaald, dit door een maatregel van het kabinet. Ik ben alleenstaande moeder en kreeg in 2008 nog 120 euro alleenstaande ouderkorting en door de maatregel van het kabinet dus in 2009 nog maar 50 euro per maand!! Dit scheelde me ook al direct 70 euro per maand!
Na de eindafrekening werd mijn termijnbedrag inderdaad aangepast...naar 190 euro per maand!!!!! Ook veel te hoog..en daar zou ik dan drie jaar lang aan vast zitten. Ik ben zelf ook zo dom geweest om op het moment dat de prijzen zo hoog stonden een groen vast contract aan te gaan maarja ze prijzen het zo aan dat het slim is om te doen enzo dat ik dacht..maar doen dan. Ik wist overigens ook niet dat ik ook niet mee zou gaan in de dalingen, wist alleen dat het dan niet verder zou stijgen. Dom dom dom...maarja weet ik dat.
Toen kwam er iemand aan de deur van de NUON..zij waren goedkoper en als ik over zou stappen betaalden zij de boete van Eneco. Dit heb ik direct gedaan.
Maarrrrr....kreeg natuurlijk nog een jaarafrekening van Eneco en er stond nog een termijn open...+ de boete die ik kreeg. De boete heb ik ingediend bij Nuon maar is nog niet over gemaakt. Vervolgens kreeg ik dreigbrieven van Eneco inclusief dreigingen tot aflsuiten. Ik heb van alles geprobeerd om een regeling te treffen maar zonder resultaat, kreeg er alleen maar meer boete's en dus kosten bij. Eneco helpt mensen liever verder in de **** dan dat ze iets met je afspreken. De man aan de telefoon zei ook dat hij dat gewoon niet mocht doen. Ik moest maar contact opnemen met de schuldhulpverlening van mijn gemeente.
Ik heb Eneco ook nog een brief geschreven met het vriendelijke verzoek om uitstel van betaling en/of een regeling. Kreeg een prachtige brief terug met alle begrip en kredietscrisis..u bent ook de dupe blablabla....maarrr helaas konden ze niets voor me doen :( Niet te geloven..ik ben bereid te betalen maar zij werken gewoon aan alle kanten tegen.
Ben ten einde raad maar naar de schuldhulpverlening gegaan want ik kreeg weer een brief met 50 euro boete..moest inmiddels al 760 euro betalen!! Niet betalen was incassobureau (nog meer kosten dus!!) en afsluiting...dit terwijl ik al was overgestapt naar de Nuon.
In de brief stond ook dat de schuldhulpverlening dan binnen twee weken een fax moest sturen met de mededeling dat ik me bij hun heb aangemeld en dan zou de incasso worden opgeschort in afwachting van de beslissing van de gemeente. Gemeentelijke schuldhulpverlening heeft dit onmiddelijk gedaan toen ik hen belde.
Ben vandaag bij ze langs geweest en de nodige tranen achtergelaten daar...wordt er zo wanhopig van..wat willen ze nou!! Het zijn echt ratten!!
Echter kwam ik thuis en wat ligt daar tot mijn verbazing op de deurmat?? Een brief van Vesting Finance namens Eneco...weer 200 euro kosten erop!!!!!!!!! en even betalen voor maandag 20 juli!! dat kan ik helemaal niet..doe ik dat niet dan komen ze me afsluiten en wordt een gerechtelijke procedure gestart.
Ik heb gelijk de Eneco gebeld maar zoals ik al dacht...ze kunnen niks doen op dat vervelend callcenter..moest de gemeente maar bellen maar die was inmiddels niet meer bereikbaar. Pfff...incassobedrijf bellen heb ik ook gedaan maar dat heeft al helemaal geen zin, de gemeente moest ook hun maar faxen! Ja lekker dan..dit is gewoon onterecht!
Weet iemand die dit misschien leest een telefoonnummer van Eneco Incasso afdeling????? Is helaas nergens te vinden.
Nu zit ik dus nog met de gebakken peren + meer kosten. En dan in de brief zeggen dat ik niet heb gereageerd...klootzakken!! Dat heb ik meerdere keren en op meerdere wijze's maar zij willen dus gewoon nergens in mee gaan...ze helpen mensen liever verder in de problemen door maar kosten te blijven rekenen en onder geen beding een betalingsregeling te treffen...wat moet ik dan in godsnaam...????
Ik ben radeloos en weet het gewoon niet meer..wat een *** bedrijf!!

Met vriendelijke groet,
Monique

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Drama bij eneco

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Hallo Monique.
Er is maar één remedie voor en dat is zelf naar Rotterdam gaan. Bij mij heeft dat ook gewerkt en ik heb daar gezegd dat ik niet eerder weg ging voordat er een regeling was getroffen.
Directe nummers en de naam van de medewerker heb ik helaas niet meer, maar een persoonlijk contact doet meer dan een telefoontje.
Het kost een dag, maar is de moeite waard en met het OV is er een prima verbinding want het metrostation is recht voor de deur van Eneco.
Overigens is dit niet alleen bij Eneco het geval, er zijn bedrijven en instanties waar je gewoon met je kop tegen een muur loopt, dat heb ik in het verleden ook ervaren.
Ze kleden je helemaal uit en hebben totaal geen begrip, omdat men het verschil tussen niet WILLEN en niet KUNNEN niet kent.
Er zal echt een hoop moeten veranderen in de communicatie met bedrijven en het incasso beleid.
Sterkte!!

Vr. Gr, Hans.

slachtoffervandegraaiers
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2009 08:42

Re: Drama bij eneco

Ongelezen bericht door slachtoffervandegraaiers »

Eneco is verworden tot een grote groep crimnelen.

Wanneer j edenkt dat alles is opgelost, dan komt er een week later weer wat schandaligs op de deurmat.

E raad eens, iedere keer krijge je een andere medewerker, dus degene die jouw probleem behandeld, zal nooit je probleem afhandelen.
Het is afschuiven per afdeling aldaar, en van kastje naar de muur gestuurd worden.


Ik ben ook reeds 19 jaar klant, maar wordt nu dit laatste jaar bedonderd en bedreigd met torenhoge kosten terwijl ik vele malemn minder heb verbruikt.

Denk erom... Vraag om garanties en laat alles zwart op wit zetten als zij uberhaupt een toezegging doen om een probleem op te lossen!


LET OP!
Energiebedrijven zijn niet meer wat ze waren, het zijn vergaarpotten van criminelen onder toeziend oog en met groot genoegen en toestemming van ons eigen kabinet (want die verdienen er ook miljarden mee)

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Drama bij eneco

Ongelezen bericht door mar42 »

Het blijkt dat er bij iedere energie leverancier fouten worden gemaakt.
Ik hoorde vandaag een verhaal dat iemand € 1600,00 bij moest betalen omdat het gasverbruik zogenaamd zou zijn gestegen, nu wil het geval dat zij dus daarop is gaan bellen met eneco, en zij er achter kwam dat eneco niet de meterstanden had verwerkt zolas het hoort, maar dit om de verbruikte kubieke meters dus een ernstige fout, maar zij kreeg nu wel geld terug doordat eneco dit verkeerd had verwerkt in hun computer.

Dus mensen wees gewaarschuwd dat je de jaar afrekening goed controleerd op de standen etc, en dat er niet staat verbruikte kubieke meter. Want dat maakt het bedrag een flink stuk hoger dan het normaal zou moeten zijn.

mootje1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2009 12:37

Re: Drama bij eneco

Ongelezen bericht door mootje1970 »

Voor diegene die het nodig hebben heb ik eindelijk het rechtstreekse telefoonnummer van de afdeling incasso van Eneco.. hij mocht het niet doen maar heb het nummer gekregen van mijn schuldhulpverlener. Natuurlijk wil Eneco dit absoluut niet hebben dat mensen ze zomaar rechtstreeks kunnen bereiken, sterker nog...dit nummer is NERGENS te vinden. Het enige wat je kunt doen is het 0900 nummer bellen, lang wachten en dan een callcenter medewerker te spreken krijgen die dan vervolgens weer niks voor je kan doen!!! Het enige wat je hoort is 'nee dat kunnen wij niet' en 'nee dat mogen wij niet'!
Nee, dat schiet lekker op Eneco!!!! En dat dan klantenservice durven noemen :x
Zal ze verbazen als mensen ze ineens massaal gaan bellen daar, hahaha dat gaan ze niet fijn vinden :lol:
En als ze dan vragen hoe je eraan komt, gewoon zeggen van een callcenter medewerker. Deze mogen dat in geen geval doorgeven, lekker opnaaien die boel!

Het nummer is 088-8950070

Bel ze maar helemaal plat mensen (voordat ze het nummer weer wijzigen)..zal ze leren!! :twisted:

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Drama bij eneco

Ongelezen bericht door Ron58 »

Het nummer is 088-8950070
Pas op, 088 nummers kunnen ook hoge kosten opleveren, zeker als je met mobiel belt.
Deze nummers vallen ook buiten elke belbundel, dus denk niet dat je gratis belt als je een belbundel hebt.
Volgens mij wordt er ergens op dit forum over gesproken, maar even Googelen zal ook duidelijkheid geven.

theolientje
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2009 19:06

Re: Drama bij eneco

Ongelezen bericht door theolientje »

Wat een hufters zijn die mensen van eneco, bellen bellen bellen geen gehoor.. je ziet door de bomen het bos niet meer, schandalig stelletje maniakken. Via via ben ik bij energiegeschil.nl gekomen en die hebben mij weten te bedaren en mij geschil netjes opgelost, proficiat!
D, Ede

blik
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2009 16:33

Re: Drama bij eneco

Ongelezen bericht door blik »

mar42 schreef:Het blijkt dat er bij iedere energie leverancier fouten worden gemaakt.
Ik hoorde vandaag een verhaal dat iemand € 1600,00 bij moest betalen omdat het gasverbruik zogenaamd zou zijn gestegen, nu wil het geval dat zij dus daarop is gaan bellen met eneco, en zij er achter kwam dat eneco niet de meterstanden had verwerkt zolas het hoort, maar dit om de verbruikte kubieke meters dus een ernstige fout, maar zij kreeg nu wel geld terug doordat eneco dit verkeerd had verwerkt in hun computer.

Dus mensen wees gewaarschuwd dat je de jaar afrekening goed controleerd op de standen etc, en dat er niet staat verbruikte kubieke meter. Want dat maakt het bedrag een flink stuk hoger dan het normaal zou moeten zijn.
Gas neem je toch altijd af in M3?

Hoe zou je anders een berekning kunnen krijgen?

Gesloten